Zamýšlená vopičárna
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
-
- Píšu hodně
- Příspěvky: 321
- Registrován: úte úno 01, 2011 4:00 pm
- Bydliště: Praha 10 / Senohraby
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamýšlená vopičárna
No úpřímně pružiny slouží k něčemu jinému ... ty zařizují aby auto stálo pokud možno vždy na všech 4 kolech a všechna 4 kola tlačila na povrch zhruba stejnou silou.
Tlumiče zase mají za úkol trochu krotit pružiny, aby při rychlejší jízdě po nerovném povrchu kola vlivem setrvačných sil "neodskakovala" od povrchu. Ale vůbec ne udržovat auto ve "vodorovném" či jiném směru. Tím, že je to v podstatě hydraulický válec s děravým pístem, je rozdíl tlaku nad a pod pístem krátkodobá záležitost (a vzniká jen v případě pohybu pístnice) a velmi rychle se vyrovná a je vyrovnaný i v případě, že kola na jedné straně jsou o půl metru výs než na druhé straně. Takže tam není žádný tlak, který by se mohl přepouštět na druhou stranu. To by se musel dát plný píst a to ž z toho není tlumič, ale hydraulický válec.
Kvůli tomu jsou v podvozku stabilizátory - v podstatě torzní pružina vyrovnávající tlak kol jedné nápravy na vozovku (eliminace bočních náklonů vlivem setrvačnosti při průjezdu zatáčkou) ... je mi jasné, že toto je pro trial naprosto nepoužitelné.
V podvozku Tatry se reguluje tlak vzduchu v měchách v závislosti na zatížení primárně proto, aby jela po plochách kol ... ne to co bylo vidět na starých tatrách (148 a starší) ... prázdná měla kola do A a jela jen po vnějších hranách pneumatik a přeložená měla kola do V a jela po vnitřních hranách pneumatik, což pneumatiky poměrně rychle odrovnalo
Systém Citroenu je kvůli pohodlí a nevím, nikdy jsem v něm nejel ... ale řekl bych, že to naplno zafunguje až při vyších rychlostech, při nízkých se na nerovnostech bude houpat jak člun na vodě.
To co píše Jirka je spíš na plně hydraulický podvozek ... pružiny vyházet, místo tlumičů dát hydraulické válce a hodně si vyhrát s nastavením gyra a odladěním ovládání hydraulických ventilů. Tak aby to primárně reagovalo jen na boční náklony a ne na podélné náklony (jízda z kopce a do kopce )
Tlumiče zase mají za úkol trochu krotit pružiny, aby při rychlejší jízdě po nerovném povrchu kola vlivem setrvačných sil "neodskakovala" od povrchu. Ale vůbec ne udržovat auto ve "vodorovném" či jiném směru. Tím, že je to v podstatě hydraulický válec s děravým pístem, je rozdíl tlaku nad a pod pístem krátkodobá záležitost (a vzniká jen v případě pohybu pístnice) a velmi rychle se vyrovná a je vyrovnaný i v případě, že kola na jedné straně jsou o půl metru výs než na druhé straně. Takže tam není žádný tlak, který by se mohl přepouštět na druhou stranu. To by se musel dát plný píst a to ž z toho není tlumič, ale hydraulický válec.
Kvůli tomu jsou v podvozku stabilizátory - v podstatě torzní pružina vyrovnávající tlak kol jedné nápravy na vozovku (eliminace bočních náklonů vlivem setrvačnosti při průjezdu zatáčkou) ... je mi jasné, že toto je pro trial naprosto nepoužitelné.
V podvozku Tatry se reguluje tlak vzduchu v měchách v závislosti na zatížení primárně proto, aby jela po plochách kol ... ne to co bylo vidět na starých tatrách (148 a starší) ... prázdná měla kola do A a jela jen po vnějších hranách pneumatik a přeložená měla kola do V a jela po vnitřních hranách pneumatik, což pneumatiky poměrně rychle odrovnalo
Systém Citroenu je kvůli pohodlí a nevím, nikdy jsem v něm nejel ... ale řekl bych, že to naplno zafunguje až při vyších rychlostech, při nízkých se na nerovnostech bude houpat jak člun na vodě.
To co píše Jirka je spíš na plně hydraulický podvozek ... pružiny vyházet, místo tlumičů dát hydraulické válce a hodně si vyhrát s nastavením gyra a odladěním ovládání hydraulických ventilů. Tak aby to primárně reagovalo jen na boční náklony a ne na podélné náklony (jízda z kopce a do kopce )
HPI Sprint2 StageD - toho času - Nissan Silvia S15 Drift
HPI Baja 5b SS - Anděl s ďáblem v duši
Losi Micro-T - Andělíček s ďáblíkem v dušičce
HPI Baja 5b SS - Anděl s ďáblem v duši
Losi Micro-T - Andělíček s ďáblíkem v dušičce
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11519
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamýšlená vopičárna
Děkuji Boříkovi a Citelisovi za přínos do problematiky a zamýšlenosti
Napsal jsem Slickovi a "relativně"by potřebnosti vyrobit šly a "měly by " i zamýšleně fungovat.
Teda při použití vzduchu,s olejem by to bylo trochu jinak a složitěji.
Aspon co si myslím
A díky Citelisovi za podnět v podélném náklonu.Nahoru dolů.
Zatím jsem spíš řešil hlavně boční náklony,podélný taky budu muset do systému "nějak" zakomponovat a umravnit.
Zatím kluci MOC díky za podněty a příspěvky.
Třeba to někdy rozumně dám do kupy.
Ostatně uvažuju tak,že něco "rád" vyrobim či vyzkoušim,ale s ostatníma parametrama se moc nezabývám.
Vím,jak by to mělo fungovat,zbytek ale bývá na někom jiným
Jen se divím,že mně nikdo neopravil u slova "dispiclína" ,když by správně tam mělo být "disciplína"
Asi ty moje překlepy berete docela sportovně 8)
Napsal jsem Slickovi a "relativně"by potřebnosti vyrobit šly a "měly by " i zamýšleně fungovat.
Teda při použití vzduchu,s olejem by to bylo trochu jinak a složitěji.
Aspon co si myslím
A díky Citelisovi za podnět v podélném náklonu.Nahoru dolů.
Zatím jsem spíš řešil hlavně boční náklony,podélný taky budu muset do systému "nějak" zakomponovat a umravnit.
Zatím kluci MOC díky za podněty a příspěvky.
Třeba to někdy rozumně dám do kupy.
Ostatně uvažuju tak,že něco "rád" vyrobim či vyzkoušim,ale s ostatníma parametrama se moc nezabývám.
Vím,jak by to mělo fungovat,zbytek ale bývá na někom jiným
Jen se divím,že mně nikdo neopravil u slova "dispiclína" ,když by správně tam mělo být "disciplína"
Asi ty moje překlepy berete docela sportovně 8)
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
-
- Píšu hodně
- Příspěvky: 321
- Registrován: úte úno 01, 2011 4:00 pm
- Bydliště: Praha 10 / Senohraby
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamýšlená vopičárna
Co se realizace týče, tak mě napadlo, mít ty hydraulické či hydropneumatické válce ... systém mít rozdělený na 4 větve (ke každému kolu jednu), a ke gyroskopu přidat ještě hlídání tlaku v jednotlivých větvích (a řízení na stejný tlak), ale to už strašně leze do složitosti, prostoru a hlavně peněz
HPI Sprint2 StageD - toho času - Nissan Silvia S15 Drift
HPI Baja 5b SS - Anděl s ďáblem v duši
Losi Micro-T - Andělíček s ďáblíkem v dušičce
HPI Baja 5b SS - Anděl s ďáblem v duši
Losi Micro-T - Andělíček s ďáblíkem v dušičce
Re: Zamýšlená vopičárna
Dispiclína je stejně používané slovo jako arcichlív.
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11519
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamýšlená vopičárna
Bořík : Asi tak nějak
Citelis . No,mam to vymyšlený trochu jinak.Nevím,jak bych sestrojil hnaný mechanický gyroskop motůrkem,aby to fungovalo.
Spíš bych radši vše nechal mechanický,jen nějak nevím,kde problematiku hledat.
Přední a zadní náprava a tlumiče v bočním náklonu samostatně.
Přední a zadní náprava a tlumiče v podélným náklonu samostatně.
Na ventilech,musely by chodit dost jemně a hladce,na tyčce závažíčka,vyvážený a díky náklonům by si auto samo hlídalo kam poslat potřebný tlak vzduchu a kde odfouknout.
Něco jako rotor u vrtulníku.
Elektronický gyro by taky asi nevadilo,6 mikroserv na ovládání ventilů bych taky na auto ještě nacpal na šasí.
Jen potřebuju někoho,kdo mi tuhle zhovadilou myšlenku odsouhlasí
A případně poradí,kde co koupit nebo kdo vyrobí.
I když,jak nad tim ted přemýšlým,roztočený závažíčka na vrtulníku jsou primitivní gyroskop.
Ještě to teda NĚJAK pospojovat s mikroservy nebo rovnou na ty ventily a donutit to dělat,co chci
Citelis . No,mam to vymyšlený trochu jinak.Nevím,jak bych sestrojil hnaný mechanický gyroskop motůrkem,aby to fungovalo.
Spíš bych radši vše nechal mechanický,jen nějak nevím,kde problematiku hledat.
Přední a zadní náprava a tlumiče v bočním náklonu samostatně.
Přední a zadní náprava a tlumiče v podélným náklonu samostatně.
Na ventilech,musely by chodit dost jemně a hladce,na tyčce závažíčka,vyvážený a díky náklonům by si auto samo hlídalo kam poslat potřebný tlak vzduchu a kde odfouknout.
Něco jako rotor u vrtulníku.
Elektronický gyro by taky asi nevadilo,6 mikroserv na ovládání ventilů bych taky na auto ještě nacpal na šasí.
Jen potřebuju někoho,kdo mi tuhle zhovadilou myšlenku odsouhlasí
A případně poradí,kde co koupit nebo kdo vyrobí.
I když,jak nad tim ted přemýšlým,roztočený závažíčka na vrtulníku jsou primitivní gyroskop.
Ještě to teda NĚJAK pospojovat s mikroservy nebo rovnou na ty ventily a donutit to dělat,co chci
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
- novako
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 928
- Registrován: čtv bře 20, 2008 7:54 am
- Bydliště: České Budějovice, Kramolín PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamýšlená vopičárna
A stejně to máš blbě, říká se "dispiclína"Jirkacbx píše: Jen se divím,že mně nikdo neopravil u slova "dispiclína" ,když by správně tam mělo být "disciplína"
Asi ty moje překlepy berete docela sportovně 8)
a pokud jde o mnou zmíněné aktivní pérování:
např.https://support.dce.felk.cvut.cz/mediaw ... k_ales.pdf
a když jsem zadal dotaz car with active suspension, tak toho vyskočilo mnoho ...
Já vím, že by to v modelařině bylo náročné, ale v F1 a DTM to bylo úspěšné ... a jen jsem si chtěl do Jiříka "pozitivně" rýpnout
RCK Kramolín http://www.hranol.cz
bývalo asi tak 4x TT-01, teď TA-01 EVO xx
kastle Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK / Tatra 603 RCK / BMW E30 RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....
bývalo asi tak 4x TT-01, teď TA-01 EVO xx
kastle Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK / Tatra 603 RCK / BMW E30 RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....
- novako
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 928
- Registrován: čtv bře 20, 2008 7:54 am
- Bydliště: České Budějovice, Kramolín PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamýšlená vopičárna
jiříku, a co nějak takhle?
https://www.youtube.com/watch?v=9EJFhR8PV-8
a tohle je moje oblíbené auto
https://www.youtube.com/watch?v=9EJFhR8PV-8
a tohle je moje oblíbené auto
RCK Kramolín http://www.hranol.cz
bývalo asi tak 4x TT-01, teď TA-01 EVO xx
kastle Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK / Tatra 603 RCK / BMW E30 RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....
bývalo asi tak 4x TT-01, teď TA-01 EVO xx
kastle Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK / Tatra 603 RCK / BMW E30 RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11519
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamýšlená vopičárna
Teda novako,ty mi dáváš
pdf z cvut jsem sice zkouknul,ALE žádný použitelný obrázek nebo video jsem tam nenašel
Jako bys nevěděl,že vzorečky jdou mimo mně,sázím na funkčnost
Ale abys neřek,prošel jsem toho dost z odkazů a kouknul i na F1.
Video jsem taky zkouknul,jen to nějak nebylo to,co bych chtěl.
Ale tady https://www.youtube.com/watch?v=Jkh7RBzbWR8 by to s červeným podvozkem mohlo řešit
To divoký přepákování.
Zkusím driftáky z Rokycan,jestli to někdo jezdí,abych viděl v reálu,jestli bych to mohl použít a aplikovat na pevnou nápravu,
když to vlastně každej používá na ramena,kde to funguje trochu jinak.
pdf z cvut jsem sice zkouknul,ALE žádný použitelný obrázek nebo video jsem tam nenašel
Jako bys nevěděl,že vzorečky jdou mimo mně,sázím na funkčnost
Ale abys neřek,prošel jsem toho dost z odkazů a kouknul i na F1.
Video jsem taky zkouknul,jen to nějak nebylo to,co bych chtěl.
Ale tady https://www.youtube.com/watch?v=Jkh7RBzbWR8 by to s červeným podvozkem mohlo řešit
To divoký přepákování.
Zkusím driftáky z Rokycan,jestli to někdo jezdí,abych viděl v reálu,jestli bych to mohl použít a aplikovat na pevnou nápravu,
když to vlastně každej používá na ramena,kde to funguje trochu jinak.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: Zamýšlená vopičárna
nehoupe se to, protože pohyb se přenáší olejem, takže se to zároveň tlumí.. + to má ještě ventily proti náklonu, u novějších systémů to dokonce aktivně posílá víc tlaku na zatížené kolo, aby se to nenaklánělo vůbec... ale to už je trochu náročnější nejprimitivnější obdobu tohodle systému používal Austin - HydrolasticCitelis píše: Systém Citroenu je kvůli pohodlí a nevím, nikdy jsem v něm nejel ... ale řekl bych, že to naplno zafunguje až při vyších rychlostech, při nízkých se na nerovnostech bude houpat jak člun na vodě.
propojený byly kola na jedný straně mezi předkem a zadkem, místo plynových koulí se to pružilo gumovýma pružinama. a nehoupalo se to.
Ještě primitivnější to bylo u 2CV, kde byl jeden tlumič na jednu stranu auta a pohyb se přenášel zepředu dozadu..
Napadlo mě, co zkusit vymyslet "obrácený stabilizátory"? tyč ohnutá do Z mezi předním a zadním nebo levým a pravým kole, případně kombinace.. Používaly to brouky a jiný auta s kyvnou polonápravou pro snížení přetáčivosti
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11519
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamýšlená vopičárna
Díky za další nápady a konstrukce.
Systém od Austina vypadá pěkně,jen jak a čím řídit to přifukování zatížený nápravy,aby to bylo spíše automatický než na vůli a ovládání od řidiče?
To bych při jízdě fakt už nestíhal
I když,co jsem poslal odkaz na tuhle vopičárnu Rostovi ,co staví a jezdí Evropu rc trialu se svýma modelama 8mikolky,má omezenou hybnost náprav jen kouskem gumy,bez tlumičů,per a čehokoliv dalšího.
V tý 8mikole to funguje nádherně,co jsem se s tim svez.
A jak sám řekl "čím víc kravin na podvozek dáš,tímto může a bude jen horší".
V jistým slova smyslu má pravdu.
Ten Z stabilizátor by nemusel být od věci
I když stejnou potřebnost by měl vlastně odvést i obyč stabilizátor.
Proberu to v práci s klukama přes auta a pak i s místním výrobcem pružin,jak tvrdý stabík a jestli to bude správně fungovat.
Systém od Austina vypadá pěkně,jen jak a čím řídit to přifukování zatížený nápravy,aby to bylo spíše automatický než na vůli a ovládání od řidiče?
To bych při jízdě fakt už nestíhal
I když,co jsem poslal odkaz na tuhle vopičárnu Rostovi ,co staví a jezdí Evropu rc trialu se svýma modelama 8mikolky,má omezenou hybnost náprav jen kouskem gumy,bez tlumičů,per a čehokoliv dalšího.
V tý 8mikole to funguje nádherně,co jsem se s tim svez.
A jak sám řekl "čím víc kravin na podvozek dáš,tímto může a bude jen horší".
V jistým slova smyslu má pravdu.
Ten Z stabilizátor by nemusel být od věci
I když stejnou potřebnost by měl vlastně odvést i obyč stabilizátor.
Proberu to v práci s klukama přes auta a pak i s místním výrobcem pružin,jak tvrdý stabík a jestli to bude správně fungovat.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: Zamýšlená vopičárna
Ten autsin žádný přifukování nemá, ten čistě jen přepouští olej mezi předním a zadním kolem Odpružení je zařízený přes gumovej blok, kterej se tlakem kapaliny zmáčkne jako houba - pokud jsem to pochopil správně. Díky tomu to přifukování nepotřebuje, jen jsem nepochopil jaktože se nehoupe zepředu dozadu
Z-bar funguje obráceně, než stabilizátor - u stabilizátoru se jeho působením hýbou kola společně, u Z-baru proti sobě... Kdyby se daly Z-bary mezi pravý a levý kolo a zároveň mezi přední a zadní, dovolilo by to jenom pohyb do kříže, všechno ostatní by tlumily - to by možná bylo to, co potřebuješ
Z-bar funguje obráceně, než stabilizátor - u stabilizátoru se jeho působením hýbou kola společně, u Z-baru proti sobě... Kdyby se daly Z-bary mezi pravý a levý kolo a zároveň mezi přední a zadní, dovolilo by to jenom pohyb do kříže, všechno ostatní by tlumily - to by možná bylo to, co potřebuješ
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11519
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamýšlená vopičárna
Zkusím něco přes zimu,to stejně čas na ježdění nemam a na jaře se uvidí
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11519
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zamýšlená vopičárna
Tak pro všechny,jen aby se vědělo
Minulý týden a hlavně o víkendu mi kluci,co do problematiky ovládání velkých podvozků víc vidí a ví,
vo co jde,mi mou bejkárnu úspěšně rozmluvili
Dovážil jsem podvozek dalšíma 300g olova a chová se to FEST způsobně
Až z toho při bočním náklonu šel docela strach
Takže mam aktuálně na Axíku váhu 3600g a vše funguje,jak by mělo.
Tímto další informace nehledejte a nepřidávejte,jelikož potřebný komponenty na ovládání náklonu podvozku bych na auto vůbec nedostal.
Díky všem,co jakkoliv přispěli
Minulý týden a hlavně o víkendu mi kluci,co do problematiky ovládání velkých podvozků víc vidí a ví,
vo co jde,mi mou bejkárnu úspěšně rozmluvili
Dovážil jsem podvozek dalšíma 300g olova a chová se to FEST způsobně
Až z toho při bočním náklonu šel docela strach
Takže mam aktuálně na Axíku váhu 3600g a vše funguje,jak by mělo.
Tímto další informace nehledejte a nepřidávejte,jelikož potřebný komponenty na ovládání náklonu podvozku bych na auto vůbec nedostal.
Díky všem,co jakkoliv přispěli
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: Zamýšlená vopičárna
Myslím, že je to až mooooc velká vopičárna. Pokud propojíš všechny tlumiče nějakou tlakovou hadičkou, bude to spíš ke škodě. Protože z více zatíženého tlumiče se přesune tlak do dalších tlumičů ( kolo se ještě víc zvedne ) a tím víc se ten náklon zvětší. Je to složitější hlavně také v tom, že jde kombinaci statického a dynamického tlaku. Při statickém tlaku ( hodně pomalá jízda, kola se zvedají a padají pomalu ) na náklon auta nemají tlumiče vliv - to je otázka tvrdosti a síly pružin. To by chtělo spíš aktivní pohyb celého zavěšení jednotlivých pružin nahoru a dolů. Pro letadla se prodávají stabilizátory letu, kde gyroskopy řídí vyrovnávací pohyby serv. Nedokážu se představit, jak rychle by se musely celé závěsy pohybovat, aby se vyrovnával horizont jako u letadla. U pomalého trialu by to snad mohlo jít, ale u rychlejší jízdy si to nedokážu vůbed představit - muselo by to být velice silné a hlavně rychlé zařízení, aby se to mohlo vůbec projevit v reálném čase.