World GT - problém s diferenciálem ( CRC Gen-X )
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
World GT - problém s diferenciálem ( CRC Gen-X )
Zdravím, k vánocům jsem dostal autíčko na podvozku CRC Gen-X (cele to už bylo sestavené), minulý týden jsem to šel poprvé vyzkoušet, jezdil jsem na opuštěném parkovišti nákupního centra, když jsem s autíčkem přišel domů, diferenciál dělal kravál a něco se tam hodně třelo (před tím to bylo ok). Tak sem ho rozebral, vyčistil, dal tam vazelínu na diferenciál a složil zase dohromady. Teď mám ale problém, že mi nejde diferenciál nastavit zpátky..... buď se to přez něj nedostane ke kolům a motor se vlastně jenom točí a nic nepohání, nebo je to zase moc dotáhlé a otáčení kola hýbe i s motorem a druhým kolem.....
Prosím tedy o radu, co s tím, kde může být chyba ? Nikdy před tím jsem onroad autíčko neměl a tak sem ani diferenciál nerozebíral....
Děkuji za odpověď.....
Prosím tedy o radu, co s tím, kde může být chyba ? Nikdy před tím jsem onroad autíčko neměl a tak sem ani diferenciál nerozebíral....
Děkuji za odpověď.....
Re: World GT - problém s diferenciálem ( CRC Gen-X )
Diferenciál je asi nejchoulostivější součást na zadokolkách, vyžaduje trvalou péči a údržbu, nehledě na dobré seřízení. Nový diff by se po sestavení a seřízení měl nejprve zaběhnout na malou rychlost. Celé si to sedne a trochu uvolní, pak je třeba to znova seřídit a až potom jít do provozu. Pokud to neuděláš, pravděpodobně zničíš nejen kuličky (vydřou se plošky, ale i plechové talíře a možná se zvýšenou teplotou i zdeformuje Spur kolo (ozubené), - minimálně dirky pro kuličky.
Teď ti nezbyde než součásti pečlivě prohlédnout, poškozené vyměnit a začít znova...
Kuličky se dají levně sehnat i v dobře zásobené ložiskárně, plechy zabrousíš (musí být co nejhladší, až do lesku) a ten spur bude muset být nejspíš nový.
Teď ti nezbyde než součásti pečlivě prohlédnout, poškozené vyměnit a začít znova...
Kuličky se dají levně sehnat i v dobře zásobené ložiskárně, plechy zabrousíš (musí být co nejhladší, až do lesku) a ten spur bude muset být nejspíš nový.
Himoto Z-3 OnRoad; XRay T3 12´; XRay T4; Ansmann X4 Pro, TeamC T4 Competition
http://rcautaliberec.webnode.cz/
http://rcautaliberec.webnode.cz/
Re: World GT - problém s diferenciálem ( CRC Gen-X )
No, podvozek už zajetej byl.... Kupoval se od nějakého člověka, co s tim jel 1 závod.... Jak moc tam má bejt tý vazelíny ?? má to v ní bejt ponořený, nebo jen tak decentně ?? Když otáčim kolem pomalejš, tak se to 2. otáčí pěkně proti, ale když udělam otočku rychle, tak kolo s sebou strhne i motůrek a otočí s nim, to by asi bejt nemělo co ??
Díky....
Díky....
Re: World GT - problém s diferenciálem ( CRC Gen-X )
Vazelíny stačí jen malinko, pouze velmi jemně potřít plechy a malinko do domečků kuliček.
Utažený by to mělo být jen tolik, aby diff neprokluzoval, tj. když zafixuješ jedno kolo a Spur, tak by se to druhý kolo mělo protočit jen s vynaložením větší síly (větší, než má použitý motor). Přitom ale musí diff chodit co nejlehčeji - při točením jedním kolem se to druhý točí opačně a bez citelnýho zadrhávání.
Na to je nejlepší se zeptat na závodech a zkusit si to rukou, ono se to dost dobře nedá popsat písemně
Utažený by to mělo být jen tolik, aby diff neprokluzoval, tj. když zafixuješ jedno kolo a Spur, tak by se to druhý kolo mělo protočit jen s vynaložením větší síly (větší, než má použitý motor). Přitom ale musí diff chodit co nejlehčeji - při točením jedním kolem se to druhý točí opačně a bez citelnýho zadrhávání.
Na to je nejlepší se zeptat na závodech a zkusit si to rukou, ono se to dost dobře nedá popsat písemně
Himoto Z-3 OnRoad; XRay T3 12´; XRay T4; Ansmann X4 Pro, TeamC T4 Competition
http://rcautaliberec.webnode.cz/
http://rcautaliberec.webnode.cz/
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11519
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: World GT - problém s diferenciálem ( CRC Gen-X )
shizzu : Odkaz na model by nebyl?
Jinak to vypadá na vyhřátý/vydřený diferák.Hlavně desky a kuličky.
Možná i vyhřátý plast. kolo.Všechno budeš muset pořídit znova.
Jinak to vypadá na vyhřátý/vydřený diferák.Hlavně desky a kuličky.
Možná i vyhřátý plast. kolo.Všechno budeš muset pořídit znova.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11519
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: World GT - problém s diferenciálem ( CRC Gen-X )
Tak podle článku by to mohlo být vyhřátý plast. kolo.Nechází trochu do strany?
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: World GT - problém s diferenciálem ( CRC Gen-X )
Rozeber to a zkontroluj znovu. Podle toho co ti to dělá to bude chtít ten diff udělat, zkontrolovat spur (jak říkal JirkaCBX, bude v pryč), dát novej spur, zabrousit plechy a vyměnit kuličky (nejlépe dát keramický).
Zde je postup a nediv se, že je to jiný auto, ty diferáky fungujou všechny stejně
Zde je postup a nediv se, že je to jiný auto, ty diferáky fungujou všechny stejně