Škoda-LIAZ ŠT180N
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1969
- Registrován: úte bře 25, 2014 9:47 pm
- Bydliště: Přerov
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Kejháčku::.A tak na takovou práci,to my ho tu zase nepotřebujem..Nám nic nehoří,nic nemusí hasit a lelkovat u stolu s plnou hubou buřtů,tak na to my tu nejsme zvědaví..U nás se musí pořádně makat..
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
No jo, ale víš, jak by měl Hepziiik krásně strávenej den? Domů by jel s napapaným bříškem a s hřejivým pocitem, jak vás krásně hlídal, aby vám něco neschořelo. :--) Jen počkejte, jen co dokončí hasiče ke svý spokojenosti, tak nás jistě překvapí nějakou pěknou 706-kou Pé s korbičkou.
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1969
- Registrován: úte bře 25, 2014 9:47 pm
- Bydliště: Přerov
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
No,nebylo by to špatný..Sklopkařů,ani bagristů,není nikdy dost..To by nás opravdu překvapil...Ale ani on,ani já,tomu nevěříme..
- Míla
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 817
- Registrován: pon srp 15, 2016 11:06 am
- Bydliště: Písek, jihočeský kraj
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Žádná Škoda 706 P neexistuje.Kejhak píše:pěknou 706-kou Pé s korbičkou.
Hasičská technika MB Sprinter RZA,PLHA, Scania R series, CAS,KHA,KA
Speciální pásová technika.
https://rcpupisek.rajce.idnes.cz/
rc-pozarni-utvar-pisek.webnode.cz
facebook.com/rc.pozarni.utvar.pisek
Speciální pásová technika.
https://rcpupisek.rajce.idnes.cz/
rc-pozarni-utvar-pisek.webnode.cz
facebook.com/rc.pozarni.utvar.pisek
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Ne? Že bych něco přehlíd? Takže Škoda 706 MTSP je utopie? No, myslím si, že zasvěcení pochopili, co myslím tím "Pé".
- Míla
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 817
- Registrován: pon srp 15, 2016 11:06 am
- Bydliště: Písek, jihočeský kraj
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Ano je to hrozná utopie chtít MaTeSe s Předním náhonem.
Hasičská technika MB Sprinter RZA,PLHA, Scania R series, CAS,KHA,KA
Speciální pásová technika.
https://rcpupisek.rajce.idnes.cz/
rc-pozarni-utvar-pisek.webnode.cz
facebook.com/rc.pozarni.utvar.pisek
Speciální pásová technika.
https://rcpupisek.rajce.idnes.cz/
rc-pozarni-utvar-pisek.webnode.cz
facebook.com/rc.pozarni.utvar.pisek
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
No Mílo, nerad bych se s Tebou pouštěl do odborný diskuse o matesech, na to nejsem dostatečně znalej a evidentně toho víš víc, ale co si takhle nejdřív trochu rozšířit obzory? Ono právě to "P", u označení sedmsetšestek, jako je MTSP 24 a MTSP 27, označuje přední náhon, uváděno taky jako 4x4.
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1969
- Registrován: úte bře 25, 2014 9:47 pm
- Bydliště: Přerov
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Nevadí,tak matýska udělá bez předku..Michal má také mercedesa bez předku a jak si na akcích krásně vykračuje.. ..Hlavně,at sklápí..
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Kejhak zapomněl na Š706 MTSP 25... Ale neva, je mladej, to se doučí... me jde bohužel modelarina pomaleji nez přicházejí přání, ale jelikož mam k dispozici všechny kabiny, které Š706 mela, je nějaké vozítko s krátkou kabinkou take v pořadí...
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Vždyť jsem psal, že nejsem dostatečně znalej. . Michal asi taky určitě občas zanadává, že mu ten předek chybí, ale běhá mu to krásně. A až u Hepziiika dojde řada na krátkou kabinu, tak bude mít od Jozefa připravenou krásnou přední nápravu pro provedení matesa s tím "P".
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 975
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Pokud chcete trávit dny úzkostí z měkkého terénu, vztekat se u centimetrových nerovností, zapadat a pak čekat na plněpohoné auta tak si pořiďte auto bez předku 8) .
Ale nejradši bych celou tady tu diskuzi co nepatří ke škodovce smázl a nebo přesunul do nějakého nového tématu s názvem "Nářky pracujících bagristů apod. " .
Ale nejradši bych celou tady tu diskuzi co nepatří ke škodovce smázl a nebo přesunul do nějakého nového tématu s názvem "Nářky pracujících bagristů apod. " .
bocektransport.cz
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Jo jo jo Michale, máš pravdu, už se umravňuju.
Tak se zas vrátíme ke škodovkám. Záměrně píšu "ke škodovkám", protože po dokončení verze N jsem se pustil ještě do jedný, ale nový téma jí zakládat nebudu, když jsou to dva téměř stejný stroje. Tentokrát se jedná o verzi T - tahač, nebo traktor, jak chcete a bude to kovová náhrada za bruderáckej traktor. Moc fotek nemá cenu uveřejňovat, protože až na drobný rozdíly v detailech a v zadní části, jsou škodovky stejné, takže uveřejním asi fakt jen ty rozdíly. První a dost podstatnej rozdíl je, že na druhým modelu ŠT 180 nebude žádná hydraulika, zatáčení servem a pohon nápravy, s jedním motorem a rozvodovkou. Nad nápravama ještě rozmejšlím, tak jsem teď řešil to zatáčení. Myšlenku tohodle provedení jsem měl v hlavě už při stavbě té první, ale tam dostaly pro zatáčení přednost písty, tak servo zbylo sem. Servo je Hitec 5955, 24kg s přidanými ozubenými koly. První převod je 1:3-12/36z a druhej 1:1,38-36/50z. Je to prozatím jen složený k sobě, abych si ověřil, jak to běhá a nedalo mi to, abych to hned nevyfotil. Je to zatím jen hrubá verze, přijde ještě oložiskovat a místo podložek distanční trubičky.
Tak se zas vrátíme ke škodovkám. Záměrně píšu "ke škodovkám", protože po dokončení verze N jsem se pustil ještě do jedný, ale nový téma jí zakládat nebudu, když jsou to dva téměř stejný stroje. Tentokrát se jedná o verzi T - tahač, nebo traktor, jak chcete a bude to kovová náhrada za bruderáckej traktor. Moc fotek nemá cenu uveřejňovat, protože až na drobný rozdíly v detailech a v zadní části, jsou škodovky stejné, takže uveřejním asi fakt jen ty rozdíly. První a dost podstatnej rozdíl je, že na druhým modelu ŠT 180 nebude žádná hydraulika, zatáčení servem a pohon nápravy, s jedním motorem a rozvodovkou. Nad nápravama ještě rozmejšlím, tak jsem teď řešil to zatáčení. Myšlenku tohodle provedení jsem měl v hlavě už při stavbě té první, ale tam dostaly pro zatáčení přednost písty, tak servo zbylo sem. Servo je Hitec 5955, 24kg s přidanými ozubenými koly. První převod je 1:3-12/36z a druhej 1:1,38-36/50z. Je to prozatím jen složený k sobě, abych si ověřil, jak to běhá a nedalo mi to, abych to hned nevyfotil. Je to zatím jen hrubá verze, přijde ještě oložiskovat a místo podložek distanční trubičky.
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Tak zatáčení je hotový, posílený servo uchyceno na pevno a teď se zabejvám kabinou a maskou a tak dál. Jediný, na co jsem ještě nesáhnul, tak to je pohon. Původní myšlenka je nápravy, kardany atd, ale nějak víc se mi do hlavy vkrádá, a nevím proč, myšlenka použít stejnej způsob, jako u prvního modelu a to motory v trubkách pro každý kolo. Obojí je mnohokrát vyzkoušený, osvědčený a obojí má svý klady a zápory a já se potřebuju pro nějakej systém rozhodnout, abych se mohl tím směrem ubírat dál. Jestli k tomu máte někdo co říct, tak povídejte, ale ne jen tohle a tohle je lepší, ale hlavně proč je tohle a tohle lepší. Rozumný argumenty prosím.
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 975
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Pokud to budou dva uplně stejné stroje tak máš jedinečnou příležitost udělat obě verze a pak je porovnat co se týče spotřeby, průchodnosti, obratnosti, atd. .
Centrální motor:
+maketové, mužeš řadit víc rychlostí, jde udělat uzávěrka
-zabere to místo, víc pohyblivých částí, kardany
Motory v kolech:
+jednoduché, otevřený nebo samosvorný diferák, šetří místo v kabině
-velké nápravy, nejde natvrdo zamknout diferák, při poruše jednoho motoru s převodovkou musíš sehnat přesně ten samý, nevidíš točící se kardan pod kloubem
Je to dost rozumné ?
Centrální motor:
+maketové, mužeš řadit víc rychlostí, jde udělat uzávěrka
-zabere to místo, víc pohyblivých částí, kardany
Motory v kolech:
+jednoduché, otevřený nebo samosvorný diferák, šetří místo v kabině
-velké nápravy, nejde natvrdo zamknout diferák, při poruše jednoho motoru s převodovkou musíš sehnat přesně ten samý, nevidíš točící se kardan pod kloubem
Je to dost rozumné ?
bocektransport.cz
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda-LIAZ ST 180 N
Právě, že identický nebudou, první je N s hydraulikou, vážící 12 kilo a druhá je T, kde se dostanu asi jen na 7 a už zatáčení je na obou jiný. Ale ta myšlenka srovnávání se mi líbí.
U centr.motoru neuvažuju o řaditelný převodovce, takže zůstává určitá maketovost a možnost uzávěrky, ale nějak moc dobře v tamiácký nápravě neběhá, co jsem zatím vyčetl.
Velkej průměr nápravy na motory v kolech, je v tomhle případě bezvýznamnej, protože kola jsou dost velký. Sehnat novej motor s převodovkou taky není problém, takže prozatím jsou klady na straně motorů. Ovšem točící se kardan pod kloubem má taký svoje kouzlo.
U centr.motoru neuvažuju o řaditelný převodovce, takže zůstává určitá maketovost a možnost uzávěrky, ale nějak moc dobře v tamiácký nápravě neběhá, co jsem zatím vyčetl.
Velkej průměr nápravy na motory v kolech, je v tomhle případě bezvýznamnej, protože kola jsou dost velký. Sehnat novej motor s převodovkou taky není problém, takže prozatím jsou klady na straně motorů. Ovšem točící se kardan pod kloubem má taký svoje kouzlo.