stabilizační kondík

osvětlení, kabeláže, fail safe,...

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

Uživatelský avatar
kolajz
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 2353
Registrován: stř led 26, 2011 9:48 pm
Bydliště: šumperk

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od kolajz »

Kluci dost , vy se stejně nedohodnete každej prostě zastává to sví, jinak 2 se hádají 3 se směje. Ale jinak dík za vaší aktivitu :wink:
Měl jsem toho už moc , momentálně jen
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
06D
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 509
Registrován: pon zář 13, 2010 8:49 am
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od 06D »

JJ souhlasím třeba to ještě upřesní Novako :lol: :text-imsorry:
Olin Bětík....MOVO Racing
Uživatelský avatar
Bezmozek
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 413
Registrován: pon srp 09, 2010 4:54 am
Bydliště: Praha

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od Bezmozek »

já už na to taky nemám sílu :snooty: :mrgreen:
TL-01D - Dveřma napřed
TL-01E - Expedice
TL-01R - Rally kchár
TL-01B 6x6 - in progress ......
ľavá růžová, sto cez dinosaura, dve ryšavé veveričky a fuj fuj, bude ľavá, čierná, chlpatá, zubatá...
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5089
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od Honza D »

Bezmozek píše:"...Nevím, jestli je ještě dneska při těch C-čkách u lipolek potřeba kondík na pokrytí špiček motoru.. "
Tady seš uplně mimo, špičky motoru Ti nepokreje žádnej kondík, protoře jeho kapacita je řádově menší než spotřeba motoru.
Vždyť O tom tady celou dobu hovořím, Mlho!! :-D Tohle znamená, i kdyby nějakej takovej kondík existoval, stejně by byl zbytečnej, protože Lipolky dokážou dát trvale přes 200A, a špičky o něco větší, takže tam žádnej pokles nehrozí... Pokud jo, tak hodně krátkej, aby kondík udržel napětí pro přijímač...
Bezmozek píše:"...tím spíš, že od přijímače toho moc nepokryje..."

Pokryje právě špičky ve spotřebě serv, navijáků, LEDek apod který jsou živený z přijímače kterej napájí BEC což je uplně JINEJ okruh než napájení motoru.
[/quote]

Pořád sem mluvil o motoru, že nějakej kondík na přijímači ani nemůže živit motor... A pak jsem psal to, o co se tu celou dobu pereš :-D Buď ty neumíš číst nebo já psát....

Bezmozek píše: Proudová špička motoru? Co to je za novotvar? Kolik proudu si bere motor ovlivňuješ Ty páčkou plynu.
Jedinou špičku má když se zablokuje, tomu se říká zkratovej proud.
A co třeba při rozběhu? Nezapomeň, že díky síle zvané setrvačnost, motor chvilku stojí (velmi podobné tomu, když se zablokuje) a teče tam proud blízkej zkratovýmu proudu baterky. Pokud teda nemá regl nějakej nastavenej zpomalenej rozběh.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
ttckář
Nováček
Nováček
Příspěvky: 99
Registrován: sob pro 01, 2007 1:04 pm
Bydliště: Miletín

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od ttckář »

áchjo áchjo :D :D příde mi že se do toho každej sám zamotal :D :text-lol: nevim kdo je ten novako, dlouho jsem se tu nepohyboval ;) ale tak jsem zvědav na jeho názor a vysvětlení :D :)
Uživatelský avatar
webster
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 2
Registrován: pát led 07, 2011 5:48 pm

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od webster »

Včera jsem si dělal home-made BEC a mám koďan na vstupu i na výstupu (BEC->přijímač). Ten vstupní koďan je oddělenej diodou, aby to mělo smysl. Teď když odpojím baterku, tak z BECu leze krásnejch 5V ještě 2 vteřiny => když by se stalo, že si motor na chvíli vycucne baterku jen pro sebe, tak to nebude mít vliv na napájení přijímače, 2 vteřiny by to měli pokrýt.
Takže tak
TT-01 E Honda Civic Type-R + Suzuki SX4
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5089
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od Honza D »

webster: Přesně o tom tu každej mluví, ale po svým :-) A + k tomu je to, že když je nějáká proudová špička na servu (rána do řízení apod), co překračuje proudový hodnoty BECu, může kondík na zlomek sekundy dodat ten proud :-) Tohle zhruba to píšou všichni, ale přitom si to vyvracej :-D
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Pajik_CZ
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 3827
Registrován: pát srp 07, 2009 5:30 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od Pajik_CZ »

ttckář píše:áchjo áchjo :D :D příde mi že se do toho každej sám zamotal :D :text-lol: nevim kdo je ten novako, dlouho jsem se tu nepohyboval ;) ale tak jsem zvědav na jeho názor a vysvětlení :D :)
ten vás v tom nechává vykoupat, byl tu před chvílí.... :D
Oficiálně jsem s modelařinou skončil, proto jsem si koupil stavebnici MB Actros :D

Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
Uživatelský avatar
novako
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 928
Registrován: čtv bře 20, 2008 7:54 am
Bydliště: České Budějovice, Kramolín PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od novako »

teda, chvilku tu nejsem a tady se dějí věci .... :roll:
z počátku jsem se do toho nechtěl míchat, ale koukám, že se tady rozvedlo tolik teorií, že už není jasné, kdo vlastně co tvrdí a co tvrdil .... :wink:
a abych reagoval na každou z teorií, to bych se upsal ... :roll:
koukám, že mám námět na další článek o elektronice v RC modelech na "hranol"
a nejlepší na tom je, že si nikdo neuvědomil, že vše souvisí se vším a dokáže se navzájem ovlivňovat, tudíž tak trochu pravdy mají všichni .... :wink:
a nejlepší je, když se teorie ověří v praxi, přesněji, elektrikář nehádá, ale MĚŘÍ !!! A občas bych vám přál vidět, co dělají změřená fakta s teorií ... :mrgreen:
trochu to promyslím a pak o tomhle tématu něco sesmolím - prosím všechny, aby měli trpělivost a zatím se k tématu nevyjadřovali, aby tu nevznikal ještě větší chaos ...

Jen pro lehké uklidnění situace (i když se určitě najdou i tací, kteří se toho chytí ... :twisted: ) - kondík, který byl zmíněn na začátku příspěvku opravdu slouží prvotně pro vyrovnání poklesu napětí (např. od proudových špiček, např. serva či jiného zařízení) v "palubní síti", tedy napájení Rx,serv atd., ať už z BECu či jiného zdroje. Nemáme-li toto napájení "dostatečně silné", právě přídavný kondenzátor nám s tím pomůže (..tj. měl by ...) a dává se právě k Rx, protože některé Rx jsou na poklesy napětí citlivé. Zároveň nám může pomoci i při pokrytí poklesu napětí pohonného aku (máme-li komponenty napájené přes BEC z pohonného aku), klesne-li jeho napětí pod napětí, kdy nám BEC (potažmo např. Rx) ještě funguje. Ale tohle vše je na dlouhé povídání, zkusím to více zpracovat posléze ... :mrgreen: :wink: :text-thankyouyellow:
RCK Kramolín http://www.hranol.cz
bývalo asi tak 4x TT-01, teď TA-01 EVO xx
kastle Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK / Tatra 603 RCK / BMW E30 RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....
Uživatelský avatar
minotaur
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 16
Registrován: ned lis 01, 2009 9:42 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od minotaur »

Přebíral jsem článek od slovenských kolegů, který by mohl pomoci: Vplyv odberu serv na rušenie - http://rc.305.cz/view.php?nazevclanku=v ... 2011030002
Michal Nováček
http://rc.305.cz
Uživatelský avatar
kolajz
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 2353
Registrován: stř led 26, 2011 9:48 pm
Bydliště: šumperk

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od kolajz »

chtěl bych doplnit kdyby si ho chtěl někdo dělat.Kondík od spektrumu má 4700 mikrofaradů :wink:
Měl jsem toho už moc , momentálně jen
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
novako
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 928
Registrován: čtv bře 20, 2008 7:54 am
Bydliště: České Budějovice, Kramolín PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od novako »

myslíš tohle ? :wink:
Přílohy
TER_4G7_16V.JPG
(92.01 KiB) Staženo 223 x
RCK Kramolín http://www.hranol.cz
bývalo asi tak 4x TT-01, teď TA-01 EVO xx
kastle Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK / Tatra 603 RCK / BMW E30 RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....
Uživatelský avatar
kolajz
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 2353
Registrován: stř led 26, 2011 9:48 pm
Bydliště: šumperk

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od kolajz »

rozměry má co jsem jen tak pravítkem přejel skoro stejný , ale obal jiný. Pokud odpovídá hodnota řekl bych že klidně ho můžeš použít :wink:
Měl jsem toho už moc , momentálně jen
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od tjjack »

kapacitu můžeš použít jakou chceš, já jsem třeba měl 10 000uF, ale vyndal jsem protože mi překážel.....
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
novako
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 928
Registrován: čtv bře 20, 2008 7:54 am
Bydliště: České Budějovice, Kramolín PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: stabilizační kondík

Příspěvek od novako »

kolajz píše:rozměry má co jsem jen tak pravítkem přejel skoro stejný , ale obal jiný. Pokud odpovídá hodnota řekl bych že klidně ho můžeš použít :wink:
proboha, lidi, používejte mozek - co je hlavní? Rozměry, "obal" (fuj, ošklivý to název ...), barva? Ale ne, hlavní je kapacita, jmenovité napětí a kvalita kondenzátoru (dielektrikum ap.). Pro nás je důležitá kapacita a napětí - obojí ovlivňuje i rozměry - a je to do auta, takže s rozměry a váhou netřeba tolik šetřit (jako např. u letadel), takže proč to složitě řešit? :wink: Vezmu tedy to, co mají v prodejně (nebo mám v šuplíku) a co je v tolerancích, jaké jsem si určil a je to ! :roll:
RCK Kramolín http://www.hranol.cz
bývalo asi tak 4x TT-01, teď TA-01 EVO xx
kastle Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK / Tatra 603 RCK / BMW E30 RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....
Odpovědět

Zpět na „ELEKTROINSTALACE“