Regulator obousmerny a dvoucestny

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
Uživatelský avatar
Raynov
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: stř srp 16, 2006 8:14 pm
Bydliště: Praha

Regulator obousmerny a dvoucestny

Příspěvek od Raynov »

Jaky je rozdil mezi obousmernym a dvou cestnym?
TB-02 Subaru 2004
QD Ford Focus
FM Krystal c. 53
Uživatelský avatar
Venca
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 211
Registrován: pát čer 23, 2006 10:38 am
Bydliště: Jaroměř - Josefov (kousek od HK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Venca »

Jako vtip dobry :lol:
a ted vazne...jednosmerny je jen Dopredu a Brzda
A obousmerny je Dopredu,brzda a zpatecka

:wink:
Twin Detonator + 2xMig TR+EZX-R Pro (nyni blokly zadni Diferak :o) a mužu říci že je to SUPER)

a to celé ridi Hitec Agressor 40FM 3kanal.. :)
Krystaly 52,58 a 86 kanal...
Uživatelský avatar
sanys88
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1641
Registrován: úte úno 21, 2006 12:28 pm
Bydliště: Rumburk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sanys88 »

obousmerny a dvoucestny je to samy dopredu-brzda-zpatecka
a jednosmerny je plyn-brzda
Uživatelský avatar
Raynov
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: stř srp 16, 2006 8:14 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek od Raynov »

Aha takze je to jen blbej for. Sakra to to nemuzou psat pro blby. Jo jo ja a elektrika to nejde dohromady :oops:
TB-02 Subaru 2004
QD Ford Focus
FM Krystal c. 53
Uživatelský avatar
Chrepe
Kluk co se neztratí
Příspěvky: 610
Registrován: ned čer 18, 2006 2:15 pm
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Příspěvek od Chrepe »

Mám hloupej dotaz jestli je možné změřit "výkon" regulátoru který je poskytován motoru?
Když to budu měřit voltmetrem mám odpojit motor nebo ne?
Jde mi o regly GM SX3R (v TB-02) a GM V4R+ (v DF-03) oba s motory Mig 500TR.
Mám totiš pocit že ten V4R+ je za jízdy výkonější než ten SX3R který je papírově výkonější.
Orda
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 102
Registrován: čtv črc 27, 2006 3:13 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Orda »

mám elektrotechniku sice první rok :), alé já bych motor odpojil a jakoby místo něj připojitl ten voltmetr
TT-01,GM V4R+, Hitec Aggressor AM40, Johnson 540 & MIG500
Obrázek
Uživatelský avatar
worlusho
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 206
Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od worlusho »

Chrepe píše:Mám hloupej dotaz jestli je možné změřit "výkon" regulátoru který je poskytován motoru?
Když to budu měřit voltmetrem mám odpojit motor nebo ne?
Jde mi o regly GM SX3R (v TB-02) a GM V4R+ (v DF-03) oba s motory Mig 500TR.
Mám totiš pocit že ten V4R+ je za jízdy výkonější než ten SX3R který je papírově výkonější.
V4R+ má menší vnitřní odpor, ale chtělo by to porovnávat ve stejném podvozku a na stejné dráze, se stejnýma baterkama. Jinak by jsi to musel připojit na zátěžovou stolici.
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý ;) a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Uživatelský avatar
Chrepe
Kluk co se neztratí
Příspěvky: 610
Registrován: ned čer 18, 2006 2:15 pm
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Příspěvek od Chrepe »

No na zadní straně krabiček je napsáno :
V4R+ : odpor - 2x0,002Ohm
trvalé zatížení - 32A
špičkové zatížení - 60A

SX3R : odpor - 2x0,0013Ohm
trvalé zatížení - 32A
špičkové zatížení - 60A

Podle toho je natom líp SX3R ne?
Uživatelský avatar
worlusho
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 206
Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od worlusho »

Máš pravdu , já koukal na stránky hobbyteamu a tam mají uveden odpor 0,003 a na stránkách u graupnera 0,0013. Měl by na tom být lépe.
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý ;) a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Uživatelský avatar
ejowitch
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 145
Registrován: úte srp 15, 2006 8:29 pm
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ejowitch »

worlusho píše:V4R+ má menší vnitřní odpor, ale chtělo by to porovnávat ve stejném podvozku a na stejné dráze, se stejnýma baterkama. Jinak by jsi to musel připojit na zátěžovou stolici.
sice skoncil som elektrofakultu... ale... proste pocitaciari sa furt brali tak,
ze toho elektra az tak vela vediet nemusi 8-) Cisto teoreticky, by bolo
mozne meranie urobit takto (brat s rezervou, lebo bohvie ake nasledky
by to mohlo mat):
- ampermeter zapojit jednym koncom na regulator a druhym na motor
- voltmeter napojit na svorky elektromotora
- oba meraky mat nastavene na jednosmerny prud a rozmedzie zvolit nejako rozumne
- prud x napatie a mame vykon... (resp. mozno asi prikon na motore)

sice namerany vykon bude o niekolko watt nizsi, pretoze zataz je nizka,
ale nejaku hrubu predstavu clovek moze aj takto nadobudnut...
mozno by stalo za pokus, tak ako vravi worlusho, nejako zatazit kolesa,
aby sa zistilo, co odobera motor pri zatazi...
TT-01 - subaru (+ nejake hop ups)
NDF-01 - nitro force (ako sa poznam hop ups budu)
Mc
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 245
Registrován: úte srp 08, 2006 6:46 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Mc »

lidi,potrebuju please pomoct, koupil sem si ted novy reg. lrp super runner plus od 15 zavitu, a on se nastavuje sam, zajimalo by me jesy nak de treba na ovladaci(futaba ta za 2700) nastavit ten casovy prechod od brzdy nebo zpatecky zpet k jizde vpred,strasne moc to trva, asi tak 2 sec. to jako kdyz si pred zatackou zabrzdim tak pak musim cekat nez auto zase jede dal? vim ze u V4R+ to slo nastavit a tady nevim no, diky
TB-02 ford focus 2001
Mig 500 TR fo eva, Corally 17 zavit
2xGP 3700,SANYO 1700SCR,Intelect 3800 MAX
LRP Super.Runner.Plus
Futaba
Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5124
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od WIN »

Mc píše:lidi,potrebuju please pomoct, koupil sem si ted novy reg. lrp super runner plus od 15 zavitu, a on se nastavuje sam, zajimalo by me jesy nak de treba na ovladaci(futaba ta za 2700) nastavit ten casovy prechod od brzdy nebo zpatecky zpet k jizde vpred,strasne moc to trva, asi tak 2 sec. to jako kdyz si pred zatackou zabrzdim tak pak musim cekat nez auto zase jede dal? vim ze u V4R+ to slo nastavit a tady nevim no, diky
Myslim ze to nejde. Vsechno to zalezi na regulatoru. Na nem se nastavuje ta prodleva.
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
GLOBALFOL s.r.o.
Uživatelský avatar
sanys88
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1641
Registrován: úte úno 21, 2006 12:28 pm
Bydliště: Rumburk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sanys88 »

taky jsem mel takovy regl a hned jsem se ho zbavil, vubec mi nevyhovoval
Uživatelský avatar
Koni
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 846
Registrován: stř črc 19, 2006 1:54 am

Příspěvek od Koni »

sice skoncil som elektrofakultu... ale... proste pocitaciari sa furt brali tak,
ze toho elektra az tak vela vediet nemusi 8-) Cisto teoreticky, by bolo
mozne meranie urobit takto (brat s rezervou, lebo bohvie ake nasledky
by to mohlo mat):
- ampermeter zapojit jednym koncom na regulator a druhym na motor
- voltmeter napojit na svorky elektromotora
- oba meraky mat nastavene na jednosmerny prud a rozmedzie zvolit nejako rozumne
- prud x napatie a mame vykon... (resp. mozno asi prikon na motore)

sice namerany vykon bude o niekolko watt nizsi, pretoze zataz je nizka,
ale nejaku hrubu predstavu clovek moze aj takto nadobudnut...
mozno by stalo za pokus, tak ako vravi worlusho, nejako zatazit kolesa,
aby sa zistilo, co odobera motor pri zatazi...
má to velkej háček, a to že většina běžnejch multimetrů umí něco kolem 12A takže když by si to jimy měřil tak buď motor pojede omezeně (co propustí měřák) a nebo ti jednoduše vyhodí pojistka v měřáku.
Jinak výkon regulátoru (významný pro nás) spočívá pouze v tom kolik ampér propouští, jinak jeho výkon jako takový se dá zjistit jednoduchým výpočtem z údajů proudu a odporu, ale jedná se o ztráty.

Př.: V4R+ : odpor - 2x0,002Ohm trvalé zatížení - 32A
špičkové zatížení 60A . = (budem brát to trvalý) RI=U 32*0,002=0,064V
UI=P 0,064*32=2.048W , takže se na reglu ztratí asi 2 Waty.

SX3R : odpor - 2x0,0013Ohm
trvalé zatížení - 32A v případě tohodle se ztratí 1.3312 Watu ,

Je to ale pouze teorie, samozřejmě každý motor bere jiný proudy a při zahřátí regulátoru se mění i jeho odpor, takže by to chtělo něco jako takovou motorovou brzdu, ale hlavně měřáky nějaký lepší.
Ikdyž teď sem si vzpoměl že lze pomocí určitého zapojení rezistorů k měřáku určitý proud poslat jakoby přímo a jen určitý poslat na měřák, ale nevim isi to neni jen u napětí. Je to dlouho co sem takovýdle věci musel umět , takže to radši nebudu víc pitvat.
SEAT Cordoba WRC , SUBARU Impreza WRC 2003 , okruhový BMW 325 E46
kanál č.52 - 40,685 MHz
Mc
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 245
Registrován: úte srp 08, 2006 6:46 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Mc »

odpovidam na to svoje :D , chyba hlavni byla v tom ze sem mel kabli na motorku naopak, ale nejde to skoro poznat ,sem na to priisel po haluzi, jinak kdyz sem je prohodil, tak uz je plne funkcni brzda, a ta prodleva se posunula na bod od brzdy ke zpatecce, coz uz skoro nevadi, tak problem vyresen, jinak v manualu pisou NO revers time limit, v ceskem: neni omezeny cas pro pouziti zpatecky, takze to mam chapat, ze muzu jezdit pozpatku jak dlouho chcu,jo? ze to dava stejny prod jak vpred tak vzad?
TB-02 ford focus 2001
Mig 500 TR fo eva, Corally 17 zavit
2xGP 3700,SANYO 1700SCR,Intelect 3800 MAX
LRP Super.Runner.Plus
Futaba
Odpovědět

Zpět na „REGULÁTORY“