Li-pol

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
Uživatelský avatar
Worm-cv
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 135
Registrován: úte led 01, 2008 4:12 pm
Bydliště: Chomutov

Re: Li-pol

Příspěvek od Worm-cv »

Zabag píše:Jo to jsem již slyšel, že s 3,5T můžou být problémy a regl to nevydrží, tak uvidíme.Teď jezdím se stockovou 10,5T a na léto se uvidí. Přiznám se, že jestli budu muset koupit na letní sezonu slabší motor, když budu chtít používat lipolky, tak nevím, nevím, jestli nezůstat raději u klasických NiMH sad.
Stačí stáhnout maximální výchylku na vysílačce.
TT-01, Hitac Aggressor 3CH FM, Mig 500TR, TEU-101BK, menší tuning
Nové auto:
TA-05R v carbonu, 2xLRP Li-Pol 8000mAh 25C, Vector X11 3.0T :-), LRP SPX BRUSHLESS BULLET REVERSE, Futaba MEGATECH 3PM-2,4GHz, LRP cooler, Kastle ProtoForm Dodge Status Společně: -Intellect 4200mAh 7,2V, Nabíječka Shark 20
Uživatelský avatar
Zabag
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 622
Registrován: sob led 06, 2007 9:04 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Li-pol

Příspěvek od Zabag »

Otazka jak od blbce ale předse.Myslíš výchylku max. plynu? Stáhnout plyn např. na 80% ?
Zabag
akim
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 109
Registrován: úte lis 21, 2006 6:49 pm

Re: Li-pol

Příspěvek od akim »

najlepsie je jazdit podla oficialnych EFRA pravidiel, co je zatial 5cl NiMH a nemas problem nikde...
na sezonu 2009 sa hovori o 6 clanku NiMH aj ked podla EFRA Minutes su schvalene aj LiPo, ale v zakulisi sa hovori len o pouziti v electric buggy.

ja budem vychadzat z toho, teda mam aj LiPo aj NiMH, ale uprednostnim to, co povoli EFRA, aj ked LiPo je pohodlnost...
osobne ale mam problem s LiPo uriadit 4.5T motor od SpeedPassion, zo slabsim motorom si dam sam sebe kolo! :D
XXL Bratislava - DL Grafik
Uživatelský avatar
Zabag
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 622
Registrován: sob led 06, 2007 9:04 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Li-pol

Příspěvek od Zabag »

akim píše:...aj ked LiPo je pohodlnost...
a to je prvě to, pohodlnost. Taky se mi líp jezdí se slabším motorom, když tak stáhnu výkon a budu doufat, že to regl vydrží když budu používat Lipol beterie.
Zabag
Uživatelský avatar
player98
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1039
Registrován: stř led 17, 2007 6:40 pm
Bydliště: Hradec Kralove

Re: Li-pol

Příspěvek od player98 »

co jsem se bavil s lidma na zavodech, s LiPolkou jako takovou problemy nejsou, naopak. s jejim pouzitim taky ne, regulator ji v poho snese, protoze motor nemusi tahat takovou vahu, coz pro nej je, i pres narust napeti o 0,2V, ulehcenim. nicmene pouziti motoru silnejsiho nez 5,5z se nedoporucuje, a to zejmena kvuli rukam, ti nejlepsi jezdili i s 4,5kou, silnejsi vsak nemelo smysl pouzivat...
TRF416X, Mazda 6 Speed, SP2.0LPF, SP13.5, Z590, Nosram LiPo 5300 28C
Ultramat 12, DX 3.0
Virtual
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1175
Registrován: ned pro 31, 2006 12:38 pm
Bydliště: Praha 3

Re: Li-pol

Příspěvek od Virtual »

Zabag píše:...Rozdíl je jasný, LRP dá 148A a tahle ta 125A, rozdíl o 23A míň jakože reglu to bude vadit, že dostáva menší proud nebo jak si to můžu vysvětlit.
Tady to je tak, že motor si vezme jenom tolik, kolik mu umožní/dá baterka. A protože lipolky byly původně dělaný na menší zátěže, doporučovalo se mít rezervu. Např. když jsem u letadla naměřil odběr na plnej plyn 20A, použít baterku, který nevadí dlouhodobý odběr třeba 40A. Proto obecně platí "čím větší kapacita a vyšší C, tím líp".
akim píše:najlepsie je jazdit podla oficialnych EFRA pravidiel...
osobne ale mam problem s LiPo uriadit 4.5T motor od SpeedPassion, zo slabsim motorom si dam sam sebe kolo! :D
S tím naprosto souhlasím (i když jsem 4,5z a lipo zatím nejel!) :wink: Se slabším motorem je lehčí jet na hraně...
player98 píše:co jsem se bavil s lidma na zavodech, s LiPolkou jako takovou problemy nejsou, naopak...
To ty jsi psal, že s lipolkou někdo jel minulou sezónu závody?
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Uživatelský avatar
Zabag
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 622
Registrován: sob led 06, 2007 9:04 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Li-pol

Příspěvek od Zabag »

Virtual píše:....Jde o to, že regl má ve specifikaci napájení Voltage Input 4-6 cells (4.8-7.2V) a lipolka má 7,4V a nabitá 8,4V...
Regulátor má uvedené provozní napětí 4,8 - 7,4 V, lipolka má jmenovité napětí 7,4V a je jasné že dává víc, stejně jako i klasické články.Jak uvádíš nabitá ukazuje bez zátěžě 8,3 - 8,4V.Kolik dáva při zátěži jsem neměřil, ale určitě to o něco klesne.
Teď k těm proudům, v papírech je uvedeno že regl má zatížitelnost proudem 400A/fáze.Jestli to je myšleno celkem to nevím, tak vzhledem k tomu že na motor jdou tři dráty tak se to asi dělí , tedy na jednu větěv je zatížitelnost cca 133A.
Když vemu např. motor 4T, který má uvedený výkon 581W, tak při napětí 7,4V si veme proud cca 78,5A a při napětí 8,4V si veme cca 70A.
Je zřejmé, že např. při akceleraci z nuly bere ve špičce víc (nevím o kolik), krátkodobě určitě i o 100% víc, myslím že když má lipolka zatížitelný proud např. 125A, že by měla být v pohodě.Souhlasím však, že čím má větší rezervu, tím je to pro ní lepší.
Proto si myslím že jak regl, tak i baterie by měli být v poho, ale praxe je určitě jiná.
Jestli kecám určitě mě opravte.
Přílohy
ISTC_data.jpg
(114.97 KiB) Staženo 620 x
Zabag
Virtual
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1175
Registrován: ned pro 31, 2006 12:38 pm
Bydliště: Praha 3

Re: Li-pol

Příspěvek od Virtual »

Popravdě LRP v tom má bordel, někde píše 7,2V jinde 7,4V viz http://www.lrp.cc/en/products/electroni ... l/details/ a pdf manuál...
a u mého Competition07 dokonce 8,4V a 7článků! Přitom si myslím, že v návodu v krabičce bylo psáno klasicky 6čl. a 7,2V ...zkusim to najít.

Kolik ta baterka u Kořínka stojí? Podobnou ale s goldama jsem našel na teamnovak.cz ...každopádně rozhodující bude, jestli budou lipolky u nás povolený na závodech. Regl s lipolkou fungovat bude a jestli vydrží závodní zátěž, zjistíš během pěti minut testu na dráze... :wink:
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Uživatelský avatar
Zabag
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 622
Registrován: sob led 06, 2007 9:04 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Li-pol

Příspěvek od Zabag »

No doufám, že to regl vydrží, nový motor kupovat nebudu a pokud budu jezdit s lipolkama, tak výkon stejně stáhnu, protože ta rychlost - auto je skoro neřiditelné.
Bral jsem to společně s nabíječkou ultramat 16 a celkem chtěl za to i s dopravou na dobírku 5300.-
Jestli U16 nabízí za 3300 tak baterie je za dvojku.
Teď v zimě na kobercích to bude OK a v létě uvidíme co vydrží víc, jestli regl, motor nebo lipolka.
Zabag
Virtual
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1175
Registrován: ned pro 31, 2006 12:38 pm
Bydliště: Praha 3

Re: Li-pol

Příspěvek od Virtual »

Regl snad má nějakou teplotní ochranu, tak by měl přežít...U16 je šikovná věcička, už jsem ji okukoval na závodech.
Baterky to bude chtít dvě, mě to sice vychází se stříbrňákem na dvě jízdy (vydržela by i tři), ale pro jistotu nabíjím jen 0,5-0,7C takže to trvá dýl...
btw už jsi projel WE aspoň po pokoji? :wink:
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Uživatelský avatar
Zabag
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 622
Registrován: sob led 06, 2007 9:04 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Li-pol

Příspěvek od Zabag »

Až tady neděláme OT poslal jsem ti SZ.
Zabag
shadow
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 255
Registrován: čtv kvě 15, 2008 12:09 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Li-pol

Příspěvek od shadow »

poradte co vybrat ...
lipo 3700 25C od 3r za 40usd - vykon vyzera fasa a je tam aj super cena ...dobre su aj konektory ...dutinky ...
alebo
intelect 4200 30C za 60 - vykon este lepsi ...nepaci sa mi kable po stranach co nei taky problem a niesu tam dutinky ...cize ked to odtrhnem tak som v ...
jazdim hlavne hobby ...
ezrun 9T ...
naj sa mi paci tie 3r ...takze hlavne ma zaujima nazor nane ...
Uživatelský avatar
player98
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1039
Registrován: stř led 17, 2007 6:40 pm
Bydliště: Hradec Kralove

Re: Li-pol

Příspěvek od player98 »

vyber neco, co ma pevny obal a dutinky v nem, ne kabely. i kdyz jezdis hobby, kdykoliv muzes udelat nesikovnej kotrmelec a baterky vypadnou, skrtnou kabliky o sebe a je to... v ****** (santoj)...
TRF416X, Mazda 6 Speed, SP2.0LPF, SP13.5, Z590, Nosram LiPo 5300 28C
Ultramat 12, DX 3.0
shadow
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 255
Registrován: čtv kvě 15, 2008 12:09 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Li-pol

Příspěvek od shadow »

j jasne preto naj viac uvazujem o tej 3r
tam nemusim menit konektory a ani ich nevytrhnem ...
a 25C staci na striedak nie ?
ked lrp pouzivaju na 3z 28c ...
Uživatelský avatar
player98
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1039
Registrován: stř led 17, 2007 6:40 pm
Bydliště: Hradec Kralove

Re: Li-pol

Příspěvek od player98 »

No, na 3z motor dat lipolku je zaprve prasarna, protoze je staveny na 5clanku, zadruhy to neuridis, zatreti se s tim nevejdes na drahu. A to "C" neni vzdy smerodatny, protoze pomoci nej si pouze Z KAPACITY vypocitas jaky proudy daj. Takze nebude stejnych treba 25C u baterky, ktera ma 2000mAh a u baterky, ktera ma kapacitu 5000mAh. Vzhledem k tomu, ze tato LiPolka nema nijak zavratne velkou kapacitu, myslim si, ze to bude tak akorat na ten 9z stridak. Ale je to ten hobby set, takze si nevezme nijak moc, takze na nem bude i nejaka rezerva. Jiny proudy by si vzal stridak od Nosramu nebo LRP na zavodnim reglu (SPX, ISTC, RACE SPEC)
TRF416X, Mazda 6 Speed, SP2.0LPF, SP13.5, Z590, Nosram LiPo 5300 28C
Ultramat 12, DX 3.0
Odpovědět

Zpět na „BATERIE“