Lze spojit dva akupacky paralelně?

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
Epicop
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 27
Registrován: úte črc 14, 2009 1:40 pm

Lze spojit dva akupacky paralelně?

Příspěvek od Epicop »

Měl bych na vás lidi dotaz. Kromě TT-01 jsem pořídil HPI E-SAVAGE a rád bych jí použil i na expediční ježdění, ovšem problém je v tom, že je zbytečně moc rychlá i při nejpomalejším převodu. Jelikož je auto osazené motory řady 550 14,4V, jejichž výměna je prakticky nemožná, neboť jsem žádné takové na trialové ježdění nenašel /pominuli střídavé varianty za nesmyslné peníze/, napadlo mě zapojit dva akupacky, které jsou v autě zapojené do série, propojit paralelně, čímž by do systému teklo jenom 7,2V, či-li dle mého laického názoru by se měli snížit otáčky. Otázka je, zda by se snížili lineárně v celém spektru rozsahu plynu. Štve mě totiž, že když chci jet pomalu, tak musím tu páčku plynu opravdu lechtat a za chvíli má člověk křeč v prstu. Díky za názory :wink:
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Lze spojit dva akupacky paralelně?

Příspěvek od Honza D »

Spíš bych to udělal tak, že zapojíš dva 7,2V motory sériově, aby se mezi ně rozdělilo napětí. Normálně by to fungovalo jako diferenciál(tzn zbrzdíš jeden motor, druhý zrychlí), ale E-savage je má spojený, takže tu tohle nehrozí. Paralelní spojení akupacků mě nepřipadá jako dobrej nápad, kvůli rozdílným napětím tam můžou týct proudy z jedný baterky do druhý a nevim, jestli by se jim to líbilo.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Diamond
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 656
Registrován: sob črc 29, 2006 7:50 am
Bydliště: okr. Frýdek - Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Lze spojit dva akupacky paralelně?

Příspěvek od Diamond »

Samozřejmě to pujde, ale výkon půjde dolů (to je asi cíl), za to kapacita se zdvojnásobí.
Otázka je, zda by se snížili lineárně v celém spektru rozsahu plynu.
Pokud plyn není lineární, jsou špatně nastavené exponenciály na vysílačce. (teda pokud to vysílačka umí)
1:6 FG Baja Buggy, Spectrum DX2.0
Mïnulost..TB-02, TA-05 BMW 320si WTCC 2006, LOSI XXXS, ..
info@rcauta-fm.cz | RC SERVIS | RCAuta-fm.cz | http://www.dg-moda.cz
jox
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 162
Registrován: stř dub 04, 2007 11:51 pm
Bydliště: BA - Petržalka

Re: Lze spojit dva akupacky paralelně?

Příspěvek od jox »

paralerne zapojenie je hlupost, nic si tym nepomozes, a este ti po nejakom case odidu jednotlive clanky. Ked chces otestovat 7.2V na motory, zapoj jednu baterku a do konektora kde sa zapaja druha len prepoj trciace konektory kablom. Sice auto nebude vobec mat silu ist, ale ved treba sa ucit vlastnymi hokus-pokusmi. Ked su motorceky 14.4V tak asi ze pojdu na polovicny vykon pri plnom plyne na 7.2V baterke...
TT01 Nismo Coppermix Silvia, Futaba 3PM 40Mhz, Futaba R303FHS, 2xIntellect 4600mAh, Poison 20Z, 19/61 (29.7km/h)
TT01 SHELBY MUSTANG GT 500, Futaba 3PM, noname prijmac 27MHz, noname regulator, 2xNosram 4200mAh, RS540SH 17/61

Tamiya Toyota Hilux (high-lift), Futaba 3PM, Futaba R133F, TEU-101BK, 2xNosram 4200mAh, Atlas Rock Climber 50Z...
http://www.rc.jox.sk
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11520
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Lze spojit dva akupacky paralelně?

Příspěvek od Jirkacbx »

Pokud vim,tak E Savík má udělanej regl tak,že obě aku musí být zapojené .Systém vlastně běhá na 12V.
Motory 550ky by měly bejt podle starýho značení 600vky.Tak zkusit případně motory vyndat a místo nich dát jeden z aku vrtačky na 14V.
Nebo koupit redukční převodovky.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Odpovědět

Zpět na „BATERIE“