Detonator - volba pastorku
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack
- agresor360
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 137
- Registrován: úte dub 05, 2011 6:04 am
Detonator - volba pastorku
Zdravim, původně jsem měl 16z pastorek od Reely, ale ten se mi sjel (resp. spur ho vykousal a NEVÍM PROČ) jsou nějaké další parametry pro výběr patorku krom počtu zubů? třeba, jestli se dělají různě velký ty zuby a pod... dík
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1727
- Registrován: sob pro 18, 2010 7:33 pm
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Detonator - volba pastorku
Reely bude asi jako většina podvozků od jiných výrobců používat modul ozubení 0.6. Koukni po ocel. pastorkách Robitronic.
BMW E30 318i '87 - 1:1 :)
RC az zase nekdy...
RC az zase nekdy...
- agresor360
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 137
- Registrován: úte dub 05, 2011 6:04 am
Re: Detonator - volba pastorku
0.6, dobře a co znamená, když je u toho třeba mod 0.6 48p ?
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1727
- Registrován: sob pro 18, 2010 7:33 pm
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Detonator - volba pastorku
0.6 a 48 jsou rozdílné moduly, které do sebe sice pasují, ale dosednutí zubu na zub není ideální jako při použití shodných modulů
BMW E30 318i '87 - 1:1 :)
RC az zase nekdy...
RC az zase nekdy...
- agresor360
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 137
- Registrován: úte dub 05, 2011 6:04 am
Re: Detonator - volba pastorku
A když koupím 0.6, nevykouše mi to spur? je z nejakyho kovovyho materialu, tak se to ten pastorek bojím nebylo by lepší koupit plastovej spur a kovovej pastorek?
- agresor360
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 137
- Registrován: úte dub 05, 2011 6:04 am
Re: Detonator - volba pastorku
mmchodem zoubky spuru jsou celkem malé
- Maerek
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 711
- Registrován: pon lis 17, 2008 10:35 am
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detonator - volba pastorku
Osobně si myslim že lepší je plast spur a ocel pastorek.
TT-01 - Golf IV
DT-01, Traxxas Summit 1/16
Nějaká ta loďka, stříďáky a lipo :obesenec:
http://www.rcceskebudejovice.wgz.cz/
DT-01, Traxxas Summit 1/16
Nějaká ta loďka, stříďáky a lipo :obesenec:
http://www.rcceskebudejovice.wgz.cz/
- agresor360
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 137
- Registrován: úte dub 05, 2011 6:04 am
Re: Detonator - volba pastorku
Ja taky...
- agresor360
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 137
- Registrován: úte dub 05, 2011 6:04 am
Re: Detonator - volba pastorku
Tak spur je pro 48dp ... to jsou jako nějaký menší zoubky?
Re: Detonator - volba pastorku
na forum navrchu tučně existuje topic vysvětlení pojmů o Rc a světe div se je tam spousty zajímavých informací. Abys to nemusel hledat od jednoho člena fora (zabag) skopíruji text:
Pokusím se tady ve zkratce vsvětlit tento pojem.(co to ten modul je a jak to funguje.)
Při výběru pastorku a oběhového kola se potkáváme vždy s onačení čísla modulu např. 0,6 ; 0,4 ; DP64 ; DP32 aj. Co tedy tohle číslo určuje? Je to jinak řečeno hustota (rozteč neboli vzdálenost) zubů, tedy úhel, který svírají zuby od sebe. Např. modul 0,6 má zuby dál od sebe jako modul 0,4. Modul 0,4 má tedy zuby husteji při sobě. Důležité je si uvědomit, že nikdy se nedá kombinovat např. modul 0,6 s modulem 0,4 nebo jakýmkoliv jiným, protože zuby k sobě nebudou pasovat a tedy nebudou do sebe správně zapadat. Oběhové kolo (Spur gear) a pastorek (Pinion Gear) musí mít vždy stejný typ modulu!!!
Myslím že tohle je zcela výstižné a pochopitelné , pro příště víc hledat. (Tvůj poslední dotaz)
Pokusím se tady ve zkratce vsvětlit tento pojem.(co to ten modul je a jak to funguje.)
Při výběru pastorku a oběhového kola se potkáváme vždy s onačení čísla modulu např. 0,6 ; 0,4 ; DP64 ; DP32 aj. Co tedy tohle číslo určuje? Je to jinak řečeno hustota (rozteč neboli vzdálenost) zubů, tedy úhel, který svírají zuby od sebe. Např. modul 0,6 má zuby dál od sebe jako modul 0,4. Modul 0,4 má tedy zuby husteji při sobě. Důležité je si uvědomit, že nikdy se nedá kombinovat např. modul 0,6 s modulem 0,4 nebo jakýmkoliv jiným, protože zuby k sobě nebudou pasovat a tedy nebudou do sebe správně zapadat. Oběhové kolo (Spur gear) a pastorek (Pinion Gear) musí mít vždy stejný typ modulu!!!
Myslím že tohle je zcela výstižné a pochopitelné , pro příště víc hledat. (Tvůj poslední dotaz)
Měl jsem toho už moc , momentálně jen
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
- agresor360
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 137
- Registrován: úte dub 05, 2011 6:04 am
Re: Detonator - volba pastorku
Ano, ale neni tam, na co jsem se ptal, jestli ma m. 48 dp tedy vetsi hustotu zubu nez m. 0.6
Re: Detonator - volba pastorku
od uživatele ALS racing:
Je tu teda pěkný zmatek v těch převodech tak abych jako výrobce ozubení osvětlil téma dovolím si přispět.
Základní informace je jak je modul pro výpočet definovám. Známe metrické moduly což jsou ony známé údaje M0,5 M0,6 M1,5 M0,4 atd.... zpravidla jsou tyto moduly generované z řady čísel jdoucích po desetině či pěti setinách (např. existuje modul 0,35) Pochopitelně není problém, pokud existuje nástroj dělat např. i modul 0,159154 toto zdánlivě nesmyslé číslo má, ale svoje opodstatnění. Ve výpočtu převodu tento modul dává celistvou hodnotu zubové rozteče (zde konkrétně 0,5mm). Ta se počítá "PÍ" * "modul". V automodelářských aplikacích to nemá příšliš význam, spíše je to používané tam kde se převádí rotační pohyb na posuvný s přesně definovaným vztahem např. že deset otáček posune ozubenou tyč o 5mm apod.
Co je ale pro autíčkáře důležité vědět je, jak se přepočítávají moduly DP na metriku (a naopak) a tím se lehce dozvíte jaké moduly lze kombinovat a jaké nikoliv.
Základní početní vzoreček je "modul v mm" = 25,4 / DP (např. 25,4 / 64 dá ve výsledku metrickou hodnotu palcového modulu DP64)
Takže:
DP 64 je v metrice 0,397mm (tj cca 0,4)
DP 48 je v metrice 0,529mm Tady už nejde ztotožnit že by to byl modul 0,5 !!!!!
DP 42 je v metrice 0,604mm (tj. cca 0,6)
DP 32 je v metrice 0,793mm (tj. cca 0,8)
Takže například u DP64 můžeme v klidu tvrdit, že to je 0,4-ka a u DP42 to je 0,6-ka modul. Že je DP48 modul 0,5 bych si ale nedovolil tvrdit ani omylem!!! Rozdíl tři setiny už je moc pro správnou geometrickou funkci záběru pastorku a kola (pokud se zkombinuje DP48 s M0,5) a převody se budou více opotřebovávat. Pak záleží na volbě materiálů převodů aby se jeden z prvků trošku poddal resp. zaběhl. Nicméně životnost bude vždy nižší než u soukolí s opravdu shodným modulem. Obecně lze napsat, že je možno tolerovat odchylku do 0,01mm. Více už může dělat větší či menší potíže s ohledem na životnost. Ledasco se ještě dá doladit tzv korigováním kol při výrobě, ale to už je pro většinu běžných uživatelů nepotřebná teorie...
Takže v klidu můžete kombinovat DP64 s m0,4 dále DP32 s M0,8 a taky DP42 s M0,6
takže naposled příště hledat a navíc jsem ti i napsal kde to najdeš.
Je tu teda pěkný zmatek v těch převodech tak abych jako výrobce ozubení osvětlil téma dovolím si přispět.
Základní informace je jak je modul pro výpočet definovám. Známe metrické moduly což jsou ony známé údaje M0,5 M0,6 M1,5 M0,4 atd.... zpravidla jsou tyto moduly generované z řady čísel jdoucích po desetině či pěti setinách (např. existuje modul 0,35) Pochopitelně není problém, pokud existuje nástroj dělat např. i modul 0,159154 toto zdánlivě nesmyslé číslo má, ale svoje opodstatnění. Ve výpočtu převodu tento modul dává celistvou hodnotu zubové rozteče (zde konkrétně 0,5mm). Ta se počítá "PÍ" * "modul". V automodelářských aplikacích to nemá příšliš význam, spíše je to používané tam kde se převádí rotační pohyb na posuvný s přesně definovaným vztahem např. že deset otáček posune ozubenou tyč o 5mm apod.
Co je ale pro autíčkáře důležité vědět je, jak se přepočítávají moduly DP na metriku (a naopak) a tím se lehce dozvíte jaké moduly lze kombinovat a jaké nikoliv.
Základní početní vzoreček je "modul v mm" = 25,4 / DP (např. 25,4 / 64 dá ve výsledku metrickou hodnotu palcového modulu DP64)
Takže:
DP 64 je v metrice 0,397mm (tj cca 0,4)
DP 48 je v metrice 0,529mm Tady už nejde ztotožnit že by to byl modul 0,5 !!!!!
DP 42 je v metrice 0,604mm (tj. cca 0,6)
DP 32 je v metrice 0,793mm (tj. cca 0,8)
Takže například u DP64 můžeme v klidu tvrdit, že to je 0,4-ka a u DP42 to je 0,6-ka modul. Že je DP48 modul 0,5 bych si ale nedovolil tvrdit ani omylem!!! Rozdíl tři setiny už je moc pro správnou geometrickou funkci záběru pastorku a kola (pokud se zkombinuje DP48 s M0,5) a převody se budou více opotřebovávat. Pak záleží na volbě materiálů převodů aby se jeden z prvků trošku poddal resp. zaběhl. Nicméně životnost bude vždy nižší než u soukolí s opravdu shodným modulem. Obecně lze napsat, že je možno tolerovat odchylku do 0,01mm. Více už může dělat větší či menší potíže s ohledem na životnost. Ledasco se ještě dá doladit tzv korigováním kol při výrobě, ale to už je pro většinu běžných uživatelů nepotřebná teorie...
Takže v klidu můžete kombinovat DP64 s m0,4 dále DP32 s M0,8 a taky DP42 s M0,6
takže naposled příště hledat a navíc jsem ti i napsal kde to najdeš.
Měl jsem toho už moc , momentálně jen
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
- agresor360
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 137
- Registrován: úte dub 05, 2011 6:04 am