Pár rad do začátku s nitrákem

Vše co se netýka RC

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Pár rad do začátku s nitrákem

Příspěvek od tjjack »

S největší pravděpodobností začnu v nejbližší době jezdit i s nitrákem. Měl bych pár dotazů,
Co je lepší po jízdě, After run nebo WD40? Někdo píše tohle, někdo tamto.
Jakým způsobem nejšetrněji chcípat motor? Četl jsem, že někdo zastavuje setrvačník, někdo ucpe výfuk a někdo zaškrtí hadičku s palivem.
Jaká teplota už je pro motor kritická (hobby využítí)? Je to okolo 130°C nebo se pletu?

To bude zatím asi všechno, ale jistě najdu ještě něco, co nevím...
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
Loupák83
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1410
Registrován: pon čer 13, 2011 12:28 pm
Bydliště: Semily a Praha

Re: Pár rad do začátku s nitrákem

Příspěvek od Loupák83 »

no hlavně jaký auto od toho se to bude odvíjet

sice jsem měl nitráka jen chvíli ale známej má truggy spalovací 1/8 a pokud ti bude stačit pár postřehů co jsem od něj pochytil

motor chcípá ucpáním výfuku
má auto na hobby ježdění a motor i když ho honí po dráze tak má tušim cca 110 stupňů a to i po několika vyjetých nádrží a ostřejším stylem jízdy ..... no motor prostě nemá naladěnej na plný výkon
těch 130 stupňů bych řekl že je takový ten strop nad tuhle teplotu už motor hodně trpí
pokud vim používá After Run olej

pokud chceš aby ti motor dlouho vydržel a nebyl extrémně zatěžován a chceš to mít jen na hobby ježdění tak doporučuji naladit tak aby teplota byla na max 120 st.
u čistě závodních motoru tam to je jiný ale taky jiná cenová skupina
Xray T4 2017 Open
X-RAY XB4 2015 , ASSO B6
Axial SCX10 Dingo
FB: http://www.facebook.com/pages/RC-Semily ... 233?ref=hl
Uživatelský avatar
ZORES
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv lis 08, 2007 6:46 pm
Bydliště: HOLEŠÁRNA

Re: Pár rad do začátku s nitrákem

Příspěvek od ZORES »

Používal jsem vždy after run, WDčko vyschne.

Hodně dobrej olej na filtry, je pro motorky na motokros.Pixla ti vydrží na věky.

120 je optimální teplota.Chce to často kontrolovat.


Leží mi tu cca 3 roky bez užitku 1/8 monster LOSI LST2 s velkým množstvím dílů.Dokonce náhradní motor.Pokud by jsi měl zájem.... :D

http://cores.rajce.idnes.cz/Pojezdeni/

http://cores.rajce.idnes.cz/Pictures/
AXIAL, TAMIYA, VATERRA, LOSI, vintage Traxxas , new & vintage KYOSHO, new & vintage ASSO.
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11519
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Pár rad do začátku s nitrákem

Příspěvek od Jirkacbx »

Někdo motor zastavuje ucpáním vejfuku,někdo na setrváku.Prostě kus od kusu.
Olej po jízdě.
Někdo normální olej do osobáku,někdo after run a třeba já za rok a půl do MTA motoru nedal ani kapku žádnýho oleje. :mrgreen:
A taky se mu nic nestalo.
Silikonový olej trochu nedoporučuju,blbě se z motoru pak vyplachuje.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: Pár rad do začátku s nitrákem

Příspěvek od tjjack »

Dobře, takže na WD se vykašlu a radši dám After Run. Olej na motokros vyzkouším, abych pravdu řekl, ani mě tahle možnost nenapadla :-).

CORES: Dík za nabídku, ale já chci spíš Buggynu ;-)
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
Loupák83
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1410
Registrován: pon čer 13, 2011 12:28 pm
Bydliště: Semily a Praha

Re: Pár rad do začátku s nitrákem

Příspěvek od Loupák83 »

pokud to chceš jen na blbnutí a nehodláš s tím jezdit na závody tak bych ti doporučil spíš Truggynu

nechá si toho hodně líbit a ledacos i odpustí oproti buggyně
jezdim pravidelně s 1/10 buggy a tam se bojim skákat na skokách s tou osminou vůbec tam mě skoky jdou
Xray T4 2017 Open
X-RAY XB4 2015 , ASSO B6
Axial SCX10 Dingo
FB: http://www.facebook.com/pages/RC-Semily ... 233?ref=hl
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: Pár rad do začátku s nitrákem

Příspěvek od tjjack »

Tak s těma závodama to neni tak jistý. Občas se u nás jedou nějaký závody, takže bych se určitě šel projet :-), ale jezdit na nějaký špičkový úrovni, to zatim ne...

Našel jsem další dotaz, kterým vás budu zatěžovat. Má cenu nahřejvat motor před nastartovánim? Hlavně kvůli životnosti motoru? Já osobně si myslím, že ano, ale radši si nechám poradit...
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
Loupák83
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1410
Registrován: pon čer 13, 2011 12:28 pm
Bydliště: Semily a Praha

Re: Pár rad do začátku s nitrákem

Příspěvek od Loupák83 »

tak nahřávat nevim nevim
já teda vždy nastartoval nechal chvíli běžet a pak chvíli lehce na půl plynu tak půl nádrže
pak rychle dotankovat změřit teplotu a pokud je to plus mínut už kolem těch 80st. tak za to začínám tahat
ber to tak že je to trošičku podobný jako s velkým autem to taky nejdřív ohřeješ pozvolnou jízdou a pak začneš šlapat na plyn
Xray T4 2017 Open
X-RAY XB4 2015 , ASSO B6
Axial SCX10 Dingo
FB: http://www.facebook.com/pages/RC-Semily ... 233?ref=hl
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11519
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Pár rad do začátku s nitrákem

Příspěvek od Jirkacbx »

Nahřívání motoru je dobrý při jízdě kolem nuly stupnů a mín.
Jak je +5 a víc,nemá to smysl,radši nechat motor chvíli běhat.A stejně ho musíš doladit na konkrétní podmínky,vlhkost vzduchu a teplotu,takže ti minimálně mezitim 3x chcípne a musíš startovat znova.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: Pár rad do začátku s nitrákem

Příspěvek od tjjack »

Tak dneska mi poprvý zavrčel :-). Akorát jsem musel dát ten více jetý motor, který byl k modelu. Na ten novější cca 1,5l paliva se mi to nepovedlo natočit. Přijde mi že je nedostatečně zaběhnutej - v horní úvrati jde dost ztuha a když se k tomu přidá ještě ta komprese, tak s tim startbox bohužel nehne (gumový kolo stratí trakci na setrváku)...
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
ZORES
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv lis 08, 2007 6:46 pm
Bydliště: HOLEŠÁRNA

Re: Pár rad do začátku s nitrákem

Příspěvek od ZORES »

Pokud má velkou kompresi,můžeš dát pod makovici podložky.Myslím tím podložky k tomu určené.Ale nesetkal jsem se s tím,že by startbox neutáhl motóre...... :?
AXIAL, TAMIYA, VATERRA, LOSI, vintage Traxxas , new & vintage KYOSHO, new & vintage ASSO.
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: Pár rad do začátku s nitrákem

Příspěvek od tjjack »

Musim konstatovat, že ten startbox ho neutáhne (a to v něm jsou 2 Speedy 500 Race). V týdnu mám domluvenou konzultaci s místním servisákem na nitráky, tak uvidíme :-)
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11519
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Pár rad do začátku s nitrákem

Příspěvek od Jirkacbx »

Který auto a který startbox?
Nepoužíváš startbox pro 1/10 na auto 1/8?
Aku Nicd/mh nebo PB 12V?
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: Pár rad do začátku s nitrákem

Příspěvek od tjjack »

Tak velikost toho startboxu nevim, ale řekl bych, že to bude 1/8, protže buggy (OFNA Hyper 7) se na něj v pohodě vejde (značku ani typ nevím). Baterku používam Pb gelovou...
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Odpovědět

Zpět na „Pokec“