Než se zeptáte aneb naše poznatky

Moderátoři: rotruck, Loupák83, tjjack, Honza D

Zamčeno
Uživatelský avatar
gema
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1271
Registrován: úte úno 06, 2007 8:28 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Než se zeptáte aneb naše poznatky

Příspěvek od gema »

Poprosil jsem kolegy vlastnící High lifta , ať už F350, Hiluxe či jinou úpravu o nějaké poznatky z provozu.
Postupně je sem dám a budu doplňovat o nové úpravy.
Pro nově příchozí by tak mohlo být jednodušší udělat si představu o používané technice, úpravách a zkušenostech.
Pavel Novak
Většího teď nic nemám, vlastně Disco mutanta :)

ObrázekObrázek
Galerie
Uživatelský avatar
gema
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1271
Registrován: úte úno 06, 2007 8:28 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Než se zeptáte aneb naše poznatky

Příspěvek od gema »

Jako první se představí deekay

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Tak tady je nejake shrnuti, snad to je dle predstav a bude to stacit.

Ford F 350 High Lift soucasny setup

-Monotuning duralovy ram
Snizeni hmotnosti a tim i teziste, oproti standard ocelovemu.

-Tamiya TLT tlumice
Pekny scale vzhled, pro pouziti v HiLiftu nutne zvetsit vrchni uchycovaci diru, nevynikaji dokonalou tesnosti¨
funkcnosti se nerovnaji full size tlumicum, ale stale prevysuji standardni treci co jsou v sade.


-4-link + vinute pruziny vzadu
Pouzite standard uchycovaci dily ze stavebnice, pro vyrobu linku pouzite nerezove M4 tyce, koncovky z Traxxas Jato
a jako obal karbonova trubicka. Vpredu zustaly listova pera v kombinaci hlavniho listu a druheho nejkratsiho listu pod nim.
Funguje to paradne, obrovske zlepseni krizeni.


-TopCad Alu disky
Maketovy vzhled, i pres nizkou cenu velmi dobre zpracovani.

-RC4WD Rock Stompers pneumatiky
Diky vetsimu prumeru zvyseni pruchodnosti, hruby vzorek se jen tak neojede a velmi dobre zabira. Nevyhodou je
trochu vetsi tvrdost oproti treba Trail Doctorum. Oproti sirokym "monster" pneumatikam se snaze zahrabou na sypkem podkladu.


-SDI Trail doctor pneumatiky
Pneumatiky o standardnim prumeru dodavane v nekolika tvrdostech, pekny maketovy vzhled a velmi dobra ucinnost na pevnem a skalnatem podkladu.
Zivotnost horsi nez v pripade Rock Stomperu


-TowerPro 995 servo razeni
Relativne silne a levne digital servo. Puvodne planovane jako servo na rizeni, sila dostatecna, ovsem znatelny prekmit pri centrovani
jej z tehle ulohy vyloucil.


-Hitec HS-6985 servo rizeni (premistene dopredu vedle serva razeni)
Silne kvalitni coreless digitalni servo, krabonitove prevody se vyznacuji malou oteruvzdornosti a tim nevznikani vuli a i pres svoji vetsi krehkost
proti kovovym prevodum zatim v tomto nasazeni statecne drzi, i pres pomerne drsne pouzivani.

Servo jsem premistil do ramu vedle serva razeni, ridici tyc byla zkracena a tim vyeliminovana znacna cast vuli oproti puvodnimu setupu.

-Integy 55T motor
Nizkootackovy motor s dostatkem krouticiho momentu, vymennymi uhliky, relativne nizkou cenou.

-Castle Creations Mamba MAX regulator
Vodovzdorny Brushed (no limit)/Brushless regulator. Nastaveni pomoci software primo z pocitace pres USB, vcetne krivek plynu a brzdy graficky.
Nastavitelna drag brake (po 1% - ja pouzivam 70%), vypinacich proudu pro majitele LiPo, LiFe a spousty spousty dalsich moznosti. Pro me naprosto ultimatni
regulator, tezko by se upgradovalo na neco lepsiho.


- Futaba 3PM-2.4 FASST
Volantova 3 kanalova vysilacka stredni tridy pracujici v pasmu 2.4Ghz. Dulezite je, ze u highliftu umozni pouzit vsechny tri rychlosti - 1 a 3 prepinacim tlacitkem na rukojeti,
2 pomoci tlacitek a tim resetu tretiho kanalu do stredove pozice.



dalsi upravy budou urcite casem nasledovat
Pavel Novak
Většího teď nic nemám, vlastně Disco mutanta :)

ObrázekObrázek
Galerie
Uživatelský avatar
gema
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1271
Registrován: úte úno 06, 2007 8:28 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Než se zeptáte aneb naše poznatky

Příspěvek od gema »

Další HL nám představí ZORES

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Takže na mojí káře mám lak od ULTIMATE,který na abs drží skvěle.

Kola od HPI

Gumy YOKOHAMA GEOLANDER

Vpředu i vzadu 4-link

10 kg servo HITEC HS-985 HG na nápravě

Régl NOSRAM HAWK se značnou prodlevou zpátečky (nedoporučuju)

Osvětleno modulem MLD6+ vícero diod.

2x Baterie NOSRAM 2200,do kterých se vejde max1500 + supr baterie ORION 4500 co vyrdží 3 hodiny jízdy

+ wozeyk samodomo z hliníkových profilů.
Pavel Novak
Většího teď nic nemám, vlastně Disco mutanta :)

ObrázekObrázek
Galerie
Uživatelský avatar
gema
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1271
Registrován: úte úno 06, 2007 8:28 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Než se zeptáte aneb naše poznatky

Příspěvek od gema »

A následuje noha, pan modelář

http://img394.imageshack.us/my.php?imag ... 026iz9.jpg
http://img394.imageshack.us/my.php?image=nadby9.jpg
http://img517.imageshack.us/my.php?image=nad001uq4.jpg
http://img181.imageshack.us/my.php?image=hil010bd9.jpg

Používám soupravu graupner XS 6 pro synthesizer

Regl dysys 30

Accu Orion 4500 mAh

Zadní 4 link předek lisťáky-hlavní list+malinkej

Origo tlumiče+ pera ze zahradních nůžek

Motor Grupner eco+standard převod

Osvětlení drift modul pro 6 párů LED diod od yeah racing

Vizuální úpravy dlenabídky trhu-resp.home made

a další úpravy co den přinese :)
Pavel Novak
Většího teď nic nemám, vlastně Disco mutanta :)

ObrázekObrázek
Galerie
Uživatelský avatar
gema
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1271
Registrován: úte úno 06, 2007 8:28 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Než se zeptáte aneb naše poznatky

Příspěvek od gema »

Dalším je loop

podvozek: High-Lift
karosérie: Toyota Hilux

motor: standard

regulátor: GM V4R+

servo řízení: digitální Futaba S9351 , předěláno - systém alá Deekay

servo řazení: standard Servo Sanwa AIRM2102

kola a pneu: standard a Top Cad Alu 1,9" - 5paprskové, pneu - Rock Stompers

aku: Team Orion 4500 a 3300 mha

RC souprava: Futaba 3 PM DSM

Plány:dořešit řazení všech 3 stupňů, 4link (dopředu i dozadu), kola 2,2" beadlock a dál se uvidí
Pavel Novak
Většího teď nic nemám, vlastně Disco mutanta :)

ObrázekObrázek
Galerie
Uživatelský avatar
gema
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1271
Registrován: úte úno 06, 2007 8:28 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Než se zeptáte aneb naše poznatky

Příspěvek od gema »

Nyní Virtual

Můj Ford High-lift momentálně jezdí na obou nápravách originální listový pružiny s olejovýma tlumičema TLT. Dál má model kuličkový ložiska, alu rám v černým eloxu a dvě sady pneumatik - menší SDI Trail Doctor (průměr 96 mm) a nově RC4WD Rock Stompers 1,9" (průměr 108 mm).
Kastle původní Ford F-350. Barvená doporučeným postupem - základovka/barva/lak - vše Tamiya. Výsledek je solidní, barva drží neloupe se, poškrábání kamenem ale podle očekávání neodolá.
Tlumiče fungujou dobře - k instalaci je ale nutné zvětšit díru ve "víčku" tlumiče (horní uchycení). Je potřeba pravidelně doplňovat olej.
S pneumatikama SDI taky spokojenost - dobrej záběr na zmrzlým povrchu, kamenech, celkem to ujde i ve sněhu. Vzorek hůř zabírá na sypkým povrchu - písek, hlína apod. Problém je světlá výška, auto na členitém povrchu často vysí na diferenciálu. Rock Stompery mám krátce, několik mm navíc pod diferenciálama je znát, asi by se dalo jezdit bez vložky v pneumatice. Vzorek je proti Trail Doctorům podstatně hlubší. Z pohledu měřítka jsou Stompery ke kastli Fordu obrovský, ale vzhledem k větší průchodnosti terénem tuhle nesrovnalost rád přehlídnu. Podle prvních poznatků se ani moc nezměnila stabilita v bočním náklonu - rozchod je s kolama TopCad o 8mm menší a auto je o cca 6mm výš.
Elektronika v modelu: serva Graupner C5077 (řazení) a Thunder Tiger DS1015 (řízení), regl a motor Novak GoaT Brushless Crawler System - mě ten systém Novak kdy auto pez plynu v kopci stojí v High-Liftu vyhovuje, navíc tam je 6V výstup na kterým mám světla.
Vysílačka Spektrum DX3R řadí všechny 3 stupně (má třípolohovej třetí kanál), ale nastavení řazení s analogovým servem nefunguje tak přešně jako dřív s XS-6, asi zkusím digitální servo (řízení přitom funguje bez problémů). O pohon se stará Li-pol baterie 3,2 Ah v plastovém obalu, který přesně pasuje do původního držáku. Alu rám a lipolka snížily váhu modelu o cca 460 g!
Jedinou větší úpravou je umístění serva řízení dopředu k servu řazení, zatáčení je tak napřímo od páky serva spojovačkou na kolo.

Galerie na http://virtual.rajce.idnes.cz/Ford_F-350/

edit 16.10.2008
Pavel Novak
Většího teď nic nemám, vlastně Disco mutanta :)

ObrázekObrázek
Galerie
Uživatelský avatar
gema
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1271
Registrován: úte úno 06, 2007 8:28 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Než se zeptáte aneb naše poznatky

Příspěvek od gema »

Reddevil

podvozek: High-Lift
karosérie: Toyota Hilux

motor: standard

regulátor: GM V4R+

servo řízení: digitální Futaba S9351 , předěláno - systém alá Deekay

servo řazení: standard Servo Sanwa AIRM2102

kola a pneu: standard a Top Cad Alu 1,9" - 5paprskové, pneu - Rock Stompers

Zadní náprava 4-link

aku: Team Orion 4500 a 3300 mha

RC souprava:Futaba megatech 3PL 40 FM
Pavel Novak
Většího teď nic nemám, vlastně Disco mutanta :)

ObrázekObrázek
Galerie
Uživatelský avatar
gema
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1271
Registrován: úte úno 06, 2007 8:28 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Než se zeptáte aneb naše poznatky

Příspěvek od gema »

Salvatore

Podvozek: Přestavba na 4link - některé věci bych už udělal jinak, ale co už...

Tlumiče: Z HPI MT2 - pružiny jsou na nich z Mini Inferna a desetiny

Servo: 14kg/cm umístěné na nápravě

Kola: Disky 2.2" (pupíkatý Tamiya, nebo HPI MT2 Dirt Bonz)

Motor: Graupner Speed 600ECO (11.000 ot/m)

Regulátor: DSYS 30A

RC: Hitec Agressor SRX - na třetím kanále řadím jedničku a dvojku.

Funkční osvětlení (24LED)

Funkční naviják: Kvuli němu je posazená výš karoserie, ale až bude lepší cívka, zase půjde dolů...
Pavel Novak
Většího teď nic nemám, vlastně Disco mutanta :)

ObrázekObrázek
Galerie
Uživatelský avatar
gema
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1271
Registrován: úte úno 06, 2007 8:28 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Než se zeptáte aneb naše poznatky

Příspěvek od gema »

Pinot

Ahoj,
mám Toyotu Hilux asi měsíc a zase až tak moc jsem toho s ní nenajezdil.
Vysílačku používám Sanwu MX-3 2,4 GHz /k plné spokojenosti/. Řadím jen jedničku a dvojku.
Motor mám základní

regl DSYS MD 30 DCRS. Jsem s ním spokojený.

Servo řazení mám obyčejnou plastovou Sanwu co byla u rádia. Zatím bez problémů, téměř se nehřeje.

Servo řízení mám Thunder Tiger DS1313. /12,4 kg při 6V/. Z reglu leze BEC jen 5V, takže asi jen 9,5 kg. O extra pětičlánku na napájení elektroniky zatím neuvažuju. Leda, že bych se dokopal ke světlům. Servo saver jsem vyhodil.

Řízení mám zatím stockový, ale chci to servo dát vedle serva řazení a táhlo upravit tak jak to má Deekay.

Uvažuju o čtyřlinku dozadu, ale ještě nejsem rozhodnutý. Po kamenech moc nejezdím. Spíš kopce v lese a blbnu na hromadách hlíny.Tam není velký křížení zase až tak důležitý.

Používám Základní dlouhé listové pero a pod ním jedno krátké. Pružinky v origo tlumičích mám vyndané.

Zatím mám nasazené origo kola, ale v garáži mám 1,9 MudSlingery a na cestě z HK ty Topcad ráfky co má Deekay.

To je snad zatím všechno.

Pinot
Pavel Novak
Většího teď nic nemám, vlastně Disco mutanta :)

ObrázekObrázek
Galerie
Uživatelský avatar
gema
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1271
Registrován: úte úno 06, 2007 8:28 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Než se zeptáte aneb naše poznatky

Příspěvek od gema »

scirocco

Karoserie:Ford F-350

Podvozek:High Lift

Motor:základ s větrákem

servo řízení:Futaba S9351 na přední nápravě

servo řazení:Futaba S3003

Regulátor:Tamiya TEU-302 BK

Odpružení přední nápravy:listová pera(velká a malá)

Tlumiče:originál

Zadní náprava:4link

Uzavřeny oba diferenciály

Tlumiče:originál

Osvětlení pomocí Tamiya modu

RC souprava:Graupner XS-6 PRO Sport Synthesizer

Aku:Orion 4500mAh,Orion 3300mA
Pavel Novak
Většího teď nic nemám, vlastně Disco mutanta :)

ObrázekObrázek
Galerie
Uživatelský avatar
gema
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1271
Registrován: úte úno 06, 2007 8:28 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Než se zeptáte aneb naše poznatky

Příspěvek od gema »

Ivo_P

http://www.ivopokorny.cz/RC/F350.jpg

Na autě nemám provedené zásadní úpravy, většinou je to ze stavebnice.

Podvozek: High-lift

Karosérie: Ford F-350

Motor: Poison Truck (6500 ot/m, kroutící moment 165Nmm)
Motor je silný a na takovéto auto podle mě není potřeba extra rychlý motor. Kombinace tohoto motoru a třetí rychlosti odpovídá cca rychlosti chůze.

Kola: TopCad Black
1.9", 8 paprsků

Pneu: Trail Doctor Soft

Podvozek:
Základní, dodělaný 4link na zadní nápravu.

Tlumiče: Yeah Racing DP-1006TI 90mm
Hledal jsem náhradu za originály, které jsou bez listových pružin příliš měkké. Na zadní nápravě se mi u 4linku po postavení na kola propadly asi o 2cm. Tyto olejové tlumiče mám vzadu s pružinami od tlumičů a vepředu s listovými originály (jen největší a nejměnší). Mám 4link jen vzadu, proto tato kombinace. Přijde mi, že to je celkem dobré i po jízdní stránce. Budu testovat dál.

Regulátor: Tamiya TEU-101BK
Původně jsem dal na doporučení výrobce a koupil TEU-302BK, ale zde jse narazil na problém, že 302ka má BEC 6V/1A, kde těch 1A rozhodně na dvě serva (na řízení je potřeba high torgue) a přijímač nestačí, docházelo k výpadkům přijímače a k němu napojených serv. Auto buď nereagovalo nebo pokračovalo v jízdě smětem, kterým zrovna putovalo. Řešením mohlo být napájení extra tužkovým packem, nebo přímo z baterie (v obou případech to znamená další vypínač). Nakonec jsem použil zmíněný TEU-101BK, který BEC nemá a přijímač mi zvládá až 9.6V. TEU-101BK musí můj pomaluotáčkový motor (dle mě i dodávaný Johnson 540) zvládnout bez problémů i bez přehřívání.

Servo řízení: Blue Bird BMS-620MG High-Torque Servo
Zvolil jsem Blue Bird BMS-620MG High-Torque Servo (původně jsem chtěl BMS-630MG, ale nebylo skladem) a nemůžu si stěžovat.
Torgue 6V - 10.6kg/cm

Servo řazení: Futaba S3003
Netřeba komentovat, bohatě stačí. Jen mi trochu vadí, že si pořád vrčí (je stále vystavené kvůli zařazení rychlosti).

Přijímač: Spektrun SR3000 DSM 3 Channel Receiver
Netřeba komentovat, mě se hodí hlavně rozpětí napájení 3.2- 9.6V.

Vysílačka: Spektrum DX3.0 DSM 3CH
Kvalitka... Oproti Modelcraftu 1046, který jsem před tím chvíli používal, má ale na 3 kanále jen 2 polohy (Modelcraft měl 4 polohy). Dá se s tím v pohodě vystačit. Všude se díky motoru a převodu dostanu na trojku, jen na jemnější "práci" řadím jedničku.

Ostatní:
Samozřejmě oložiskováno, vyměnil jsem šroubky co šly za šroubky na šestihranem (vruty se šestihranem jsem nesehnal).

Co se bude dít dál se uvidí až časem. 8)
Pavel Novak
Většího teď nic nemám, vlastně Disco mutanta :)

ObrázekObrázek
Galerie
Zamčeno

Zpět na „F350“