M-05Ra
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
M-05Ra
V tomto týdnu jsem se stal majitelem podvozku M-05Ra s karoserií Suzuki Swift. Pro případné další zájemce jsem se rozhodl napsat pár řádků.
Podle všech popisků mi bylo jasné, že podvozek nějak extrémně připravený na rally není. Jak bývá u Tamiye zvykem, obsahovala stavebnice pouze třecí tlumiče a kluzná ložiska. Co se týče té zmiňované rally úpravy obsahuje stavebnice snad jen rally block pneumatiky a podvozek má větší světlou výšku, než klasický M-05.
Současně se stavebnicí jsem objednal i kovové olejové tlumiče, teflonová ložiska a CVD kardany.
Cela stavba probíhala naprosto bez potíží, návod je zpracován perfektně. Trochu mě překvapil způsob provedení světelných parabol a také avizovaných nových chráničů podvozku. Paraboly a chrániče jsou jen z lexanu, musí se nejdříve nabarvit a poté vystřihnout z jednoho velkého dílu. Řezat modelářským nožem lexan ve 3D byl pro mě oříšek ( nicméně přiznávám, že jsem nešika ).
Nabarvení a polepení karoserie šlo také hladce a výsledek vypadá docela líbivě. Použil jsem originální barvy i rozmístění nálepek dle návodu výrobce, jen jsem vynechal nálepky s čísly a jmény.
Následné osazení parabol a světel byl trošku porod, protože vše drží pouze na oboustranné lepící pásce a jsem upřímně zvědav, jak dlouho.
Kvůli počasí jsem zatím jezdil jen v mírném tempu v obýváku, ale přesto mám pár základních postřehů.
Rally gumy budou asi měkké, protože na linu dělají brutální čáry - toto velice kladně hodnotila moje žena
Rejd nevypadá zle, ale zároveň si myslím, že jeho další úpravy půjdou ztuha. Servo je od řízení daleko, napříč celým podvozkem je vedeno táhlo a páka serva je v dost těsném prostoru.
Také mě překvapilo, že motor není nijak pevně uchycen, pouze drží dvěma šrouby skrz držák motoru do jeho čela.
Světlá výška je cca 23mm a počítám s tím, že osazením klasických rally gum 1:10 - třeba Ripmax nebo ARP Rally Block - půjde na cca 25mm, což by mohlo stačit.
Kompletní váha auta i s karoserií, světly a světelnou jednotkou a baterií NiMH 7.2V 3300mAh je 1490g, což je asi hrozně moc ve srovnání s vedlejším vláknem pana Sekuly ( na familiérní oslovení jsem si netroufl ), kde uvádí hmotnost připraveného podvozku cca 1050g.
Nicméně nevím, kde na autě "zhubnout" půl kila. Odhozením světel a lipol baterky bych se dostal odhadem tak na 1200g.
Závěrem pár obrázků a slibuji doplnění dalších poznatků z provozu, až se počasí umoudří.
Pěkný den všem, M.
Podle všech popisků mi bylo jasné, že podvozek nějak extrémně připravený na rally není. Jak bývá u Tamiye zvykem, obsahovala stavebnice pouze třecí tlumiče a kluzná ložiska. Co se týče té zmiňované rally úpravy obsahuje stavebnice snad jen rally block pneumatiky a podvozek má větší světlou výšku, než klasický M-05.
Současně se stavebnicí jsem objednal i kovové olejové tlumiče, teflonová ložiska a CVD kardany.
Cela stavba probíhala naprosto bez potíží, návod je zpracován perfektně. Trochu mě překvapil způsob provedení světelných parabol a také avizovaných nových chráničů podvozku. Paraboly a chrániče jsou jen z lexanu, musí se nejdříve nabarvit a poté vystřihnout z jednoho velkého dílu. Řezat modelářským nožem lexan ve 3D byl pro mě oříšek ( nicméně přiznávám, že jsem nešika ).
Nabarvení a polepení karoserie šlo také hladce a výsledek vypadá docela líbivě. Použil jsem originální barvy i rozmístění nálepek dle návodu výrobce, jen jsem vynechal nálepky s čísly a jmény.
Následné osazení parabol a světel byl trošku porod, protože vše drží pouze na oboustranné lepící pásce a jsem upřímně zvědav, jak dlouho.
Kvůli počasí jsem zatím jezdil jen v mírném tempu v obýváku, ale přesto mám pár základních postřehů.
Rally gumy budou asi měkké, protože na linu dělají brutální čáry - toto velice kladně hodnotila moje žena
Rejd nevypadá zle, ale zároveň si myslím, že jeho další úpravy půjdou ztuha. Servo je od řízení daleko, napříč celým podvozkem je vedeno táhlo a páka serva je v dost těsném prostoru.
Také mě překvapilo, že motor není nijak pevně uchycen, pouze drží dvěma šrouby skrz držák motoru do jeho čela.
Světlá výška je cca 23mm a počítám s tím, že osazením klasických rally gum 1:10 - třeba Ripmax nebo ARP Rally Block - půjde na cca 25mm, což by mohlo stačit.
Kompletní váha auta i s karoserií, světly a světelnou jednotkou a baterií NiMH 7.2V 3300mAh je 1490g, což je asi hrozně moc ve srovnání s vedlejším vláknem pana Sekuly ( na familiérní oslovení jsem si netroufl ), kde uvádí hmotnost připraveného podvozku cca 1050g.
Nicméně nevím, kde na autě "zhubnout" půl kila. Odhozením světel a lipol baterky bych se dostal odhadem tak na 1200g.
Závěrem pár obrázků a slibuji doplnění dalších poznatků z provozu, až se počasí umoudří.
Pěkný den všem, M.
Re: M-05Ra
Podvozek je hezkej, tamiya zas jednou měla dobrej nápad Jen ty chybějcí olejový tlumiče a ložiska moc nevymysleli Univerzální kardany tamiye dává jen k nejvyšší řadě podvozků, takže jejoch absence je normální A uchycení motoru 2 šroubky je taky klasika, tak jsou motory uchycený u všech podvozků Ta světlá výška mě překvapila, na to, jak má ten model krátký ramena a malý kola je to dost
Jinak co se týče parabol, na mý ORC Amemiya jsou dělaný stejně - lexan uchycenej oboustrankou - a i když kastle dostala dost ran a je celá popraskaná, paraboly se ani nehly takže se o ně nemusíš bát
Jinak co se týče parabol, na mý ORC Amemiya jsou dělaný stejně - lexan uchycenej oboustrankou - a i když kastle dostala dost ran a je celá popraskaná, paraboly se ani nehly takže se o ně nemusíš bát
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- Domca234
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 991
- Registrován: stř zář 01, 2010 11:31 am
- Bydliště: Plzeň (Dominik Brant)
- Kontaktovat uživatele:
Re: M-05Ra
peknj podvozek takovej jsem jeste nevidel.
Mex-II: LRD 110 Zebra, régl_Novak rooster crawler, servo_bluebird, nápravy_yota, motor_rc4wd, kardany_NOTYRO ♥SCALE♥
Xray T3R: ford focus, régl_ezrun 60A, servo_Savox, motor_ezrun.. řemeny a rally ♥
Ta-01: Subaru impreza, régl_ezrun 35A, servo_bluebird, motor_ezrun.. Předělává se na Drifťáka
Jezdim na LiPo, nic jinýho mi nevoní! Jedu si podle sebe a je mi jedno co řiká ten druhej!! Rajče a fotky všeho
Xray T3R: ford focus, régl_ezrun 60A, servo_Savox, motor_ezrun.. řemeny a rally ♥
Ta-01: Subaru impreza, régl_ezrun 35A, servo_bluebird, motor_ezrun.. Předělává se na Drifťáka
Jezdim na LiPo, nic jinýho mi nevoní! Jedu si podle sebe a je mi jedno co řiká ten druhej!! Rajče a fotky všeho
Re: M-05Ra
jojo, lichý M-ka jsou předokolky, sudý zadokolky.. čtyřkoku tamiya ještě neudělala
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- deathskull
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pát črc 24, 2009 9:37 pm
- Bydliště: Pardubice / Ceska Trebova
- Kontaktovat uživatele:
Re: M-05Ra
ano je to jenom predokolkaAlindur píše:Peknej kousek.
Nejak se tomu nemuzu dohledat to je jenom predokolka?
jinak, pekna recenze, zvazuju nakup pro pritelkyni za DF-03ra
Xray T2R PRO (RA), Xray T2 008 (RA),
Re: M-05Ra
U těch parabol bylo nejhorší to vyřezávání - protože jsem pižla, tak jsem to dělal asi 2 hodiny Snad budou opravdu tak držet.
Jinak je to jen předokolka a ta světlá výška příjemně překvapila i mě. Pokus o fotografické zachycení není z nejlepších, ale aspoň něco.
Příští rok bych chtěl zkusit i nějaký závody, tak uvidím, jak to půjde.
Jinak je to jen předokolka a ta světlá výška příjemně překvapila i mě. Pokus o fotografické zachycení není z nejlepších, ale aspoň něco.
Příští rok bych chtěl zkusit i nějaký závody, tak uvidím, jak to půjde.
- Vrakouš
- EXPERT na rady
- Příspěvky: 4828
- Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: M-05Ra
Vypadá pěkně, i když se zatím držím M-03.Prosím, šlo by pár detailů foto pneu? Předpokládám že byly součástí, nemáš někde odkaz na jejich nákup v Česku?
Tak ať slouží, půjde z toho asi udělat hodně slušný auto, ve své kategorii úspěšné.
Tak ať slouží, půjde z toho asi udělat hodně slušný auto, ve své kategorii úspěšné.
CHASSIS: X-ray T1R , TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
Re: M-05Ra
Pěkně vyfocené jsou tady http://www.rcmart.com/catalog/rc-mini-r ... 32104.html
Ale jestli jdou už koupit i u nás - na to bude zatím asi brzy. Teď se u nás objevila ta stavebnice, gumy půjdou v zápětí - myslím...
Ale jestli jdou už koupit i u nás - na to bude zatím asi brzy. Teď se u nás objevila ta stavebnice, gumy půjdou v zápětí - myslím...
Re: M-05Ra
M-04 a M-05 ne, to jsou rozdílný generace. Možná by šly M-03 + M-04, popř M-01 + M-02 - to jsou podvozky stejný konstrukce. Mohla by to bejt hezká věcička na drift, kde by sis mohl nastavovat counter steer pomocí různých motorů Nebo jen tak na blbnutí
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Re: M-05Ra
Nechci Vám do toho moc kecat ale udělat -M- ve 4x4 není zas tak velký problém je na to Kit z TTčka. http://www.rcmart.com/catalog/rc-tt01-s ... 95_744_708 A le jak píše Honza D dvou motorovou bestii na drift jsem už také zahlédl a ten típek snad používá mix jak na helikoptéru.Je to hrozny magor doporučuji zhlédnout jeho videa http://www.youtube.com/watch?v=MX9ymbjJ ... re=channel ale tyhle lidi co to dokáží řídit páčkami nechápu.Ale zas na druhou stranu u nás jeden borec lítá špičkově Heli. 3D a s autem při driftu nechápe proč to tak klouže. :--)
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
Re: M-05Ra
fuj, TT-čko jako základ existuje i malej závoďák ve stylu xray a spol, tuším od atomicu a to je teprv potvůrka nedávno byla recenze na RCmagazine.cz
jo, dvojmotorvých drifťáků sem taky pár viděl, akorát to bylo z TA-03 ne z M-ka... ale i na rally by to byla prča, kdyby to dovolovaly pravidla (taková group B 1:10, to by byla sranda )
jo, dvojmotorvých drifťáků sem taky pár viděl, akorát to bylo z TA-03 ne z M-ka... ale i na rally by to byla prča, kdyby to dovolovaly pravidla (taková group B 1:10, to by byla sranda )
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Re: M-05Ra
No ono těch -M- podvozku je mraky ale tohle mi přišlo jako nejlepší protože TTčko se skoro každému válí někde v koutě .Jinak Japončíci jsou s nimi snad posedlí ale to bude tím že jsou taky malí. http://www.rccar.cz/vm-ii-1-10-m-medium ... d-kit/1972 http://www.mz-racing.net/p5423-amr1102a ... hatchback/ http://www.mz-racing.net/p4037-100597-c ... tsun-240z/ http://www.rc-race-and-drift-japan.com/ ... ts_id=2236 http://www.rcmart.com/catalog/rc-active ... h=420_1183 atd.atd.
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
Re: M-05Ra
Dnes proběhl první testík na starém škvárovém hřišti. Do dneška jsem jezdil jen s TT-01 a první poznatek s M-05 byl, že hnaná pouze jedna náprava je opravdu znát
Auto se chová jako každá klasická předokolka - při plným plynu nechce zatáčet, při brždění taky ne
Dalším poznatkem je, že to bude chtít "odstínit" přední kola, aby všechen bordel neházela pod kastli, ale klasický bordel kryt snad ani nebude potřeba.
Taky budu muset rozdělat a trošku dořešit přední nápravu. Uchycení ramen je hodně natěsno a kola nechtějí moc pružit - na předních i zadních kolech mám stejné tlumiče, olej i pružiny a přesto abych stlačil přední kola, musím vyvinout dvojnásobnou sílu. Auto hodně poskakovalo, což je velký problém.
A hlavně se to musím naučit. Když jsem si v zimě na náledí driftoval s TT, tak jsem mírně přidával plyn a auto se točilo, jak jsem chtěl a potřeboval. M-ko jsem zatím neochočil, spíše jsem se zoufale vyhýbal drnům a překážkám
Příště s sebou vezmu někoho, kdo natočí alespoň krátké video...
Pěkný víkend všem, kdo dočtou až sem ...
M.
Auto se chová jako každá klasická předokolka - při plným plynu nechce zatáčet, při brždění taky ne
Dalším poznatkem je, že to bude chtít "odstínit" přední kola, aby všechen bordel neházela pod kastli, ale klasický bordel kryt snad ani nebude potřeba.
Taky budu muset rozdělat a trošku dořešit přední nápravu. Uchycení ramen je hodně natěsno a kola nechtějí moc pružit - na předních i zadních kolech mám stejné tlumiče, olej i pružiny a přesto abych stlačil přední kola, musím vyvinout dvojnásobnou sílu. Auto hodně poskakovalo, což je velký problém.
A hlavně se to musím naučit. Když jsem si v zimě na náledí driftoval s TT, tak jsem mírně přidával plyn a auto se točilo, jak jsem chtěl a potřeboval. M-ko jsem zatím neochočil, spíše jsem se zoufale vyhýbal drnům a překážkám
Příště s sebou vezmu někoho, kdo natočí alespoň krátké video...
Pěkný víkend všem, kdo dočtou až sem ...
M.
Re: M-05Ra
možná by pomohl vepředu kuličkovej diferák s trošku větší svorností, potom by možná i zatočila jinak ta rozdílná tuhost náprav bude asi způsobená rozdílnou dýlkou ramen, vepředu jsou mnohem kratší, takže je tam i menší páka a jeív se to tvrdší
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Re: M-05Ra
Tvrdší je to určitě i kvůli tomu, co jsem už psal - že to jde ztuha jsem si všiml už při stavbě, kdy tam ještě tlumič nebyl, ale říkal jsem si, že se to vychodí - nevychodí
Co se týká diferenciálu, tak to je věc, kterou jsem vůbec nepochopil. Podle jakési mé logiky by naopak svornost měla být menší ne?
Usuzuji z toho, že pokud úplně zavřu přední diferenciál ( tedy obě kola se budou točit stejně ), tedy dám maximální možnou svornost, tak rejd se výrazně zhorší - auto pod plynem nebude chtít zatáčet skoro vůbec. Nebo ne?
Už jsem toho o diferenciálech přečetl a viděl spoustu, ale pořád nevím, jak se vlastně chovají kola na podložce při různým nastavení a co získám svorností...
Co se týká diferenciálu, tak to je věc, kterou jsem vůbec nepochopil. Podle jakési mé logiky by naopak svornost měla být menší ne?
Usuzuji z toho, že pokud úplně zavřu přední diferenciál ( tedy obě kola se budou točit stejně ), tedy dám maximální možnou svornost, tak rejd se výrazně zhorší - auto pod plynem nebude chtít zatáčet skoro vůbec. Nebo ne?
Už jsem toho o diferenciálech přečetl a viděl spoustu, ale pořád nevím, jak se vlastně chovají kola na podložce při různým nastavení a co získám svorností...