M-05Ra

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

MadMack
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: ned lis 08, 2009 9:49 pm

M-05Ra

Příspěvek od MadMack »

V tomto týdnu jsem se stal majitelem podvozku M-05Ra s karoserií Suzuki Swift. Pro případné další zájemce jsem se rozhodl napsat pár řádků.

Podle všech popisků mi bylo jasné, že podvozek nějak extrémně připravený na rally není. Jak bývá u Tamiye zvykem, obsahovala stavebnice pouze třecí tlumiče a kluzná ložiska. Co se týče té zmiňované rally úpravy obsahuje stavebnice snad jen rally block pneumatiky a podvozek má větší světlou výšku, než klasický M-05.

Současně se stavebnicí jsem objednal i kovové olejové tlumiče, teflonová ložiska a CVD kardany.

Cela stavba probíhala naprosto bez potíží, návod je zpracován perfektně. Trochu mě překvapil způsob provedení světelných parabol a také avizovaných nových chráničů podvozku. Paraboly a chrániče jsou jen z lexanu, musí se nejdříve nabarvit a poté vystřihnout z jednoho velkého dílu. Řezat modelářským nožem lexan ve 3D byl pro mě oříšek ( nicméně přiznávám, že jsem nešika ).

Nabarvení a polepení karoserie šlo také hladce a výsledek vypadá docela líbivě. Použil jsem originální barvy i rozmístění nálepek dle návodu výrobce, jen jsem vynechal nálepky s čísly a jmény.
Následné osazení parabol a světel byl trošku porod, protože vše drží pouze na oboustranné lepící pásce a jsem upřímně zvědav, jak dlouho.

Kvůli počasí jsem zatím jezdil jen v mírném tempu v obýváku, ale přesto mám pár základních postřehů.
Rally gumy budou asi měkké, protože na linu dělají brutální čáry - toto velice kladně hodnotila moje žena :-)
Rejd nevypadá zle, ale zároveň si myslím, že jeho další úpravy půjdou ztuha. Servo je od řízení daleko, napříč celým podvozkem je vedeno táhlo a páka serva je v dost těsném prostoru.
Také mě překvapilo, že motor není nijak pevně uchycen, pouze drží dvěma šrouby skrz držák motoru do jeho čela.

Světlá výška je cca 23mm a počítám s tím, že osazením klasických rally gum 1:10 - třeba Ripmax nebo ARP Rally Block - půjde na cca 25mm, což by mohlo stačit.

Kompletní váha auta i s karoserií, světly a světelnou jednotkou a baterií NiMH 7.2V 3300mAh je 1490g, což je asi hrozně moc ve srovnání s vedlejším vláknem pana Sekuly ( na familiérní oslovení jsem si netroufl :-) ), kde uvádí hmotnost připraveného podvozku cca 1050g.
Nicméně nevím, kde na autě "zhubnout" půl kila. Odhozením světel a lipol baterky bych se dostal odhadem tak na 1200g.

Závěrem pár obrázků a slibuji doplnění dalších poznatků z provozu, až se počasí umoudří.

Pěkný den všem, M.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5089
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: M-05Ra

Příspěvek od Honza D »

Podvozek je hezkej, tamiya zas jednou měla dobrej nápad :-) Jen ty chybějcí olejový tlumiče a ložiska moc nevymysleli :-D Univerzální kardany tamiye dává jen k nejvyšší řadě podvozků, takže jejoch absence je normální :-D A uchycení motoru 2 šroubky je taky klasika, tak jsou motory uchycený u všech podvozků :-) Ta světlá výška mě překvapila, na to, jak má ten model krátký ramena a malý kola je to dost :-)

Jinak co se týče parabol, na mý ORC Amemiya jsou dělaný stejně - lexan uchycenej oboustrankou - a i když kastle dostala dost ran a je celá popraskaná, paraboly se ani nehly :-) takže se o ně nemusíš bát :-)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Domca234
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 991
Registrován: stř zář 01, 2010 11:31 am
Bydliště: Plzeň (Dominik Brant)
Kontaktovat uživatele:

Re: M-05Ra

Příspěvek od Domca234 »

peknj podvozek takovej jsem jeste nevidel. :clap:
Mex-II: LRD 110 Zebra, régl_Novak rooster crawler, servo_bluebird, nápravy_yota, motor_rc4wd, kardany_NOTYRO ♥SCALE♥
Xray T3R: ford focus, régl_ezrun 60A, servo_Savox, motor_ezrun.. řemeny a rally ♥
Ta-01: Subaru impreza, régl_ezrun 35A, servo_bluebird, motor_ezrun.. Předělává se na Drifťáka :D
Jezdim na LiPo, nic jinýho mi nevoní! Jedu si podle sebe a je mi jedno co řiká ten druhej!! Rajče a fotky všeho
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5089
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: M-05Ra

Příspěvek od Honza D »

jojo, lichý M-ka jsou předokolky, sudý zadokolky.. čtyřkoku tamiya ještě neudělala :-)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
deathskull
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1171
Registrován: pát črc 24, 2009 9:37 pm
Bydliště: Pardubice / Ceska Trebova
Kontaktovat uživatele:

Re: M-05Ra

Příspěvek od deathskull »

Alindur píše:Peknej kousek.
Nejak se tomu nemuzu dohledat to je jenom predokolka?
ano je to jenom predokolka

jinak, pekna recenze, zvazuju nakup pro pritelkyni za DF-03ra
Xray T2R PRO (RA), Xray T2 008 (RA),
MadMack
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: ned lis 08, 2009 9:49 pm

Re: M-05Ra

Příspěvek od MadMack »

U těch parabol bylo nejhorší to vyřezávání - protože jsem pižla, tak jsem to dělal asi 2 hodiny :-) Snad budou opravdu tak držet.

Jinak je to jen předokolka a ta světlá výška příjemně překvapila i mě. Pokus o fotografické zachycení není z nejlepších, ale aspoň něco.

Příští rok bych chtěl zkusit i nějaký závody, tak uvidím, jak to půjde.
Uživatelský avatar
Vrakouš
EXPERT na rady
EXPERT na rady
Příspěvky: 4828
Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: M-05Ra

Příspěvek od Vrakouš »

Vypadá pěkně, i když se zatím držím M-03.Prosím, šlo by pár detailů foto pneu? Předpokládám že byly součástí, nemáš někde odkaz na jejich nákup v Česku?
Tak ať slouží, půjde z toho asi udělat hodně slušný auto, ve své kategorii úspěšné. :wink: :think: :clap:
CHASSIS: X-ray T1R Obrázek, TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
MadMack
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: ned lis 08, 2009 9:49 pm

Re: M-05Ra

Příspěvek od MadMack »

Pěkně vyfocené jsou tady http://www.rcmart.com/catalog/rc-mini-r ... 32104.html

Ale jestli jdou už koupit i u nás - na to bude zatím asi brzy. Teď se u nás objevila ta stavebnice, gumy půjdou v zápětí - myslím...
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5089
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: M-05Ra

Příspěvek od Honza D »

M-04 a M-05 ne, to jsou rozdílný generace. Možná by šly M-03 + M-04, popř M-01 + M-02 - to jsou podvozky stejný konstrukce. Mohla by to bejt hezká věcička na drift, kde by sis mohl nastavovat counter steer pomocí různých motorů :-D Nebo jen tak na blbnutí
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
LARS
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 946
Registrován: úte led 05, 2010 10:42 pm
Bydliště: Turnov

Re: M-05Ra

Příspěvek od LARS »

Nechci Vám do toho moc kecat ale udělat -M- ve 4x4 není zas tak velký problém je na to Kit z TTčka. http://www.rcmart.com/catalog/rc-tt01-s ... 95_744_708 A le jak píše Honza D dvou motorovou bestii na drift jsem už také zahlédl a ten típek snad používá mix jak na helikoptéru.Je to hrozny magor doporučuji zhlédnout jeho videa :shock: http://www.youtube.com/watch?v=MX9ymbjJ ... re=channel ale tyhle lidi co to dokáží řídit páčkami nechápu.Ale zas na druhou stranu u nás jeden borec lítá špičkově Heli. 3D a s autem při driftu nechápe proč to tak klouže. :--)
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5089
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: M-05Ra

Příspěvek od Honza D »

fuj, TT-čko jako základ :-D existuje i malej závoďák ve stylu xray a spol, tuším od atomicu :-) a to je teprv potvůrka :-) nedávno byla recenze na RCmagazine.cz
jo, dvojmotorvých drifťáků sem taky pár viděl, akorát to bylo z TA-03 ne z M-ka... ale i na rally by to byla prča, kdyby to dovolovaly pravidla (taková group B 1:10, to by byla sranda :-D)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
LARS
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 946
Registrován: úte led 05, 2010 10:42 pm
Bydliště: Turnov

Re: M-05Ra

Příspěvek od LARS »

No ono těch -M- podvozku je mraky ale tohle mi přišlo jako nejlepší protože TTčko se skoro každému válí někde v koutě .Jinak Japončíci jsou s nimi snad posedlí ale to bude tím že jsou taky malí. :D http://www.rccar.cz/vm-ii-1-10-m-medium ... d-kit/1972 http://www.mz-racing.net/p5423-amr1102a ... hatchback/ http://www.mz-racing.net/p4037-100597-c ... tsun-240z/ http://www.rc-race-and-drift-japan.com/ ... ts_id=2236 http://www.rcmart.com/catalog/rc-active ... h=420_1183 atd.atd.
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
MadMack
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: ned lis 08, 2009 9:49 pm

Re: M-05Ra

Příspěvek od MadMack »

Dnes proběhl první testík na starém škvárovém hřišti. Do dneška jsem jezdil jen s TT-01 a první poznatek s M-05 byl, že hnaná pouze jedna náprava je opravdu znát :-)
Auto se chová jako každá klasická předokolka - při plným plynu nechce zatáčet, při brždění taky ne :-)
Dalším poznatkem je, že to bude chtít "odstínit" přední kola, aby všechen bordel neházela pod kastli, ale klasický bordel kryt snad ani nebude potřeba.
Taky budu muset rozdělat a trošku dořešit přední nápravu. Uchycení ramen je hodně natěsno a kola nechtějí moc pružit - na předních i zadních kolech mám stejné tlumiče, olej i pružiny a přesto abych stlačil přední kola, musím vyvinout dvojnásobnou sílu. Auto hodně poskakovalo, což je velký problém.
A hlavně se to musím naučit. Když jsem si v zimě na náledí driftoval s TT, tak jsem mírně přidával plyn a auto se točilo, jak jsem chtěl a potřeboval. M-ko jsem zatím neochočil, spíše jsem se zoufale vyhýbal drnům a překážkám :-)
Příště s sebou vezmu někoho, kdo natočí alespoň krátké video...
Pěkný víkend všem, kdo dočtou až sem ...
M.
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5089
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: M-05Ra

Příspěvek od Honza D »

možná by pomohl vepředu kuličkovej diferák s trošku větší svorností, potom by možná i zatočila :-) jinak ta rozdílná tuhost náprav bude asi způsobená rozdílnou dýlkou ramen, vepředu jsou mnohem kratší, takže je tam i menší páka a jeív se to tvrdší :-)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
MadMack
Nováček
Nováček
Příspěvky: 57
Registrován: ned lis 08, 2009 9:49 pm

Re: M-05Ra

Příspěvek od MadMack »

Tvrdší je to určitě i kvůli tomu, co jsem už psal - že to jde ztuha jsem si všiml už při stavbě, kdy tam ještě tlumič nebyl, ale říkal jsem si, že se to vychodí - nevychodí :-)

Co se týká diferenciálu, tak to je věc, kterou jsem vůbec nepochopil. Podle jakési mé logiky by naopak svornost měla být menší ne?
Usuzuji z toho, že pokud úplně zavřu přední diferenciál ( tedy obě kola se budou točit stejně ), tedy dám maximální možnou svornost, tak rejd se výrazně zhorší - auto pod plynem nebude chtít zatáčet skoro vůbec. Nebo ne?
Už jsem toho o diferenciálech přečetl a viděl spoustu, ale pořád nevím, jak se vlastně chovají kola na podložce při různým nastavení a co získám svorností...
Odpovědět

Zpět na „M-01 , M-02 , M-03 , M-04 , M-05 , M-06“