TB-02R zvuky při rozjezdu

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
LukášST
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 8
Registrován: pát lis 18, 2011 12:06 pm

TB-02R zvuky při rozjezdu

Příspěvek od LukášST »

Zdravím,
mám již několik let TB-02R. Jsem s tím podvozkem spokojen, teda byl.
Dva roky jsem s ním nejezdil, jelikož nebyl čas.
Ale k mému problému teď.
Koupil jsem stříďák 5,5z a regulátor
- http://www.rcauta.cz/zbozi/7073/Robitro ... s-5-5T.htm
- http://www.rcauta.cz/zbozi/7064/Robitro ... s--3-5.htm

Motor jsem namontoval, regulátor nastavil.
Kola na stojánku se točila, bez problému, až mě překvapila síla a výkon celého autíčka.
Auto položím na zem a auto se né a né rozjet. Vydávalo zvuky, jako když jde něco přes zuby, tak jsem si řekl, že asi pastorek jsem blbě nastavil. Zkusil jsem to jinak a pořád stejný. A jediné co si pamatuju, že mi ještě s původním stejnosměrným motorkem blbnul přední diferák.
Tak jsem diferák složil novej a problém stejnej.

Trochu jsem to tady prošel a zjistil, že problém s diferákama je denní chléb, objednal jsem si pro jistotu unašeče z tb-03ky s poj. kroužkem. a středovej šroub ten silnější.
Diferáky jsem dneska seskládal komplet nově a problém přetrvává.

Při skládání jsem ale narazil na problém.
Ložisko pod šroubek nemám, jelikož původní nepasuje na silnější šroub. :( Složil jsem to bez něj, jen na test. Šroub jsem nechal volnější než původní diferák a problém s rozjezdem stejnej.

Ale co mě štve víc a jsem vážně bezradnej, je ten rozjezd. Jakmile auto už jede, tak jede bez problému, bez pazvuku, bez poskakování, zkrátka plynule.
Rozjezd provádím na plný plyn a trvá to dobrejch 10-15vteřin než se to rozjede, (rozjezd je poksakovanej, ucukanej, sem tam sem tam to popojíždí) a přestane to rachtat. Na 1/4 plynu se to někdy ani nerozjede.

Četl jsem něco o delším kardanu? Nemám možnost jej ale vyrobit delší. Je už možnost jej koupit?
Jakým jiný způsobem natlačit hrušky víc na ozubený kolo diferáku ?

Napadá Vás něco víc, co by mohlo být blbě ?

S motorem mám, ale docela problém. Při zapojení se senzory jsou dvě polohy kdy se motorek neroztočí, musím jej pootočit a pak zase kmitá.
Jakmile to přenastavím bez senzorů, motorek šlape normálně.
Je lepší zapojení se senzory nebo bez senzorů? Má to vliv na výkon? Případně mohl by mi to někdo vysvětlit podrobněji?

Díky za nápady a každý smysluplný komentář.
Lukáš
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: TB-02R zvuky při rozjezdu

Příspěvek od Honza D »

Tak první věc je ta 5,5, to TB-čko nemůže moc dlouho snést, ani 03 s líp vyřešeným kuželovým převodem. Zkontroluj si konce kardanu, jestli se ti neztrhaly.

Ježdění bez axiálního ložiska je taky blbost - je to nejdůležitější součástka diferáku. Je jasný že větší šroubek do ložiska dělanýho na menší nenacpeš - musíš si sehnat i to ložisko, z auta, co ten šroubek používá. Nebo vyrazit bronzovou vložku, co ti spojuje půky ložiska.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: TB-02R zvuky při rozjezdu

Příspěvek od 3p0 »

Jak to tak čtu, řekl bych, že problém rozjezdu bude převod. Jaký máš celkový převod?

Stáhnul jsem si manuál a je mi to jasný. Potřebuješ se dostat na celkový převod přibližně 8-9:1
Tak nastav ten nejlehčí převod a vyzkoušej to (nebo jiný motor :-) )
xxx.jpg
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: TB-02R zvuky při rozjezdu

Příspěvek od Honza D »

Ještě ten problém s rozjezdem na senzor by mohl být špatný senzor nebo senzorový kabel - senzor je tam právě od toho, aby motor v nízkých otáčkách necukal jako na bezsenzorovej režim.

A přeskakování, u TB-čka by za to mohlo i to, že držák motoru není zároveň i držákem spur gearu, takže by to mohlo pod náporem zapružit.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: TB-02R zvuky při rozjezdu

Příspěvek od 3p0 »

Osobně si myslim, že tam má strašně těžký převod a motor to při zátěži nepobere :D
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek
LukášST
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 8
Registrován: pát lis 18, 2011 12:06 pm

Re: TB-02R zvuky při rozjezdu

Příspěvek od LukášST »

Převod jsem měl původně 25T a 55T tj.5.7.
Nahodil jsem 20T a 58T a zmena pri rozjedu, skubani atd. žádná. Objednat ještě 19T připadne něco ještě menšího, mám totiž ještě 61T na kardan, tak at to eliminuju uplne.

Zatím provozují motor na bezsenzorovej režim. Ale ikdyz tam byl kabel a měl jsem to jako senzorovej, tak to blblo..

Držákem spur gearu myslíš co ??
Odpovědět

Zpět na „TB-01 , TB-02 , TB-03 , TB-EVOLUTION“