Přehřívání motorku

veškere elektro do TT-01 (motory, regulátory, příjmače ...)

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Uživatelský avatar
SniperFM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: stř led 30, 2008 10:56 pm
Bydliště: Frýdek - Místek
Kontaktovat uživatele:

Přehřívání motorku

Příspěvek od SniperFM »

Zdarec odborníci.
Kdysi jsem koupil starší model Monsteru Tamiya 1:10 na podvozku TT-01 s tím, že časem musím pořídít nový motorek.
Známý mi sehnal motor řady 540 Sport Tuned ( 16.000 ot/min ) a po cca 5min jízdy po rovině se z něj zakouřilo-hotovo.
Objednal jsem tedy motor Johnson ( 9.000 ot/min ), který by měl být pro Monstera jako základ-tvrzení známých. Udivila mne pomalá akcelerace a slabý výkon.
Po 5 min jízdy byl rožhaven tak, že se na něm sliny odpařovaly a to i na chladiči.
Regulátor mám LM 406 FB, baterie Osram 4200 mAh a na starý motorek to pořád jezdí bez problémů. Ve všech případech je použit na motorku pasivní chladič.
Nutno zdůraznit, že původní motor ( bez označení ) má délku 65mm ( bráno bez hřídele a toho výčnělku, čistě jen délka pláště ) ostatní motorky mají jen 50 mm.

Moc se v těhle věcech nevyznám, ale není mi jasné, kde je problém, rád bych s tím něco udělal, popř. i zvedl výkon svého Monstera, se kterým jsem jinak velmi spokojen.

Může být problém v regulátoru, když se z něj kdysi zakouřilo při jízdě na sněhu, nebo? Jinak se starým motorkem je vše gut, jen je už vyběhaný, rachotí v něm a já bych rád nový a silnější motorek.

Za vaše rady a ověřené tipy předem díky.
Audi Fünfzylinder Power!
Uživatelský avatar
rskedar
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1577
Registrován: sob led 05, 2008 3:14 pm
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motorku

Příspěvek od rskedar »

podle tvého popisu nemáš tmiyi TT01, ale monstra na podvozku TL01 - a to ke všemu ještě čínskou kopii...(mám ten podvozek taky :)) Jediné co ti můžu říct a co ti řeknou i všichni ostatní, tak to, že do tohodle auta se hodí opravdu jen ten origo dlouhý motor. Všechny ostatní motory v tomhle autě doslova hoří!!!!!!!!!!!!!!

Dále to auto snese 27 a víc závitové motory, pouze za předpokladu, že k tomu dáš redukční převodovku a budeš jezdit trial :)

je to ono?
Obrázek
Savage Flux XL HP, SAKURA ZERO S, LRP S10TCR, Venom Creeper http://rcdriftostrava.webnode.cz/
Uživatelský avatar
rider-x
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: čtv led 22, 2009 10:20 pm
Bydliště: N. Paka
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motorku

Příspěvek od rider-x »

Pokud se opravdu jedná o TL-01(Ne TT), tak je to problém docela častý. Mě už odešly asi 3 motory :D Většinou se zakouřilo z té plastové vrtulky, která ho pomáhá chladit (ta zbytečná plastová věc uvnitř :D). Zkoušel jsem Buggy special a vydržel cca 20 minut a šel do kytiček.
Problém je v tom, že ten motor je témeř celý "utopený" v podvozku a proto se i blbě chladí. Mě se osvědčil pořádnej chladič (nějakej velkej "ježek") a ještě ho chladím ventilátorem. A hlavně dobrej přístup vzduchu k motoru :!:
LRP S10 Blast TC Fabia S2000 (Reely combo brushless)
Reely TC-04 Touring Car Mitsubishi Lancer (Nosram Magnum Reverse, LRP Rally Special 2)
Reely Ranger TC-04 brushless (Reely combo brushless)
QRF 400[/color] (Turnigy 60A, EZ-Run 13T brushless)
Uživatelský avatar
rskedar
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1577
Registrován: sob led 05, 2008 3:14 pm
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motorku

Příspěvek od rskedar »

jo jo, chladič je nutnost a ventilátor taky!!!! A hlavně lidi nejezděte celé aku na jednou - je lepší dělat pauzy třeba po 10 minutách, to tomu motoru taky dost pomůže :) Ono vyjezdit třeba 5000mAh aku na jeden zátah, je docela prasečinka na tohle auto :)
Savage Flux XL HP, SAKURA ZERO S, LRP S10TCR, Venom Creeper http://rcdriftostrava.webnode.cz/
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Přehřívání motorku

Příspěvek od Honza D »

zkusil bychještě speed 600 ECO, ten má asi 11k otáček... další možností je buď origo nebo 540 s redukcí... já v tom uvařil miga, i když sem měl onroad verzi :-D
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
rider-x
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: čtv led 22, 2009 10:20 pm
Bydliště: N. Paka
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motorku

Příspěvek od rider-x »

Můj MIG to taky nějak nepřežil :D On se hřeje sám o sobě dost a natož v tomhle podvozku...Teď tam mám LRP V10 19x2 s chladičem a ventilátorem a zatím drží :dance:

S těma baterkama je to pravda, dřív jsem vyjezdil jedny a hned vrazil další a další....a ten motor jen hořel. Je lepší ho nechat trochu vydejchat (obzvlášť v létě)
LRP S10 Blast TC Fabia S2000 (Reely combo brushless)
Reely TC-04 Touring Car Mitsubishi Lancer (Nosram Magnum Reverse, LRP Rally Special 2)
Reely Ranger TC-04 brushless (Reely combo brushless)
QRF 400[/color] (Turnigy 60A, EZ-Run 13T brushless)
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Přehřívání motorku

Příspěvek od Honza D »

u onroad verze je to o něco lepší, ale i tal.. do ofroada bych míň jak 25Z nezkoušel, pokud si to dobře pamatuju, tak převod s 19z pastorkem je nějakých 7,9:1, to je i na onroada dost
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
SniperFM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: stř led 30, 2008 10:56 pm
Bydliště: Frýdek - Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motorku

Příspěvek od SniperFM »

Díky všem za rady a informace Ano, spletl jsem se s tím TT, opravdu je to Tl 01 :-)
Prozatím tedy nechám stávající motorek, snad ještě něco vydrží. Říkáte origo, ale který to je origo, když je bez označení a u prodejců jsem na žádný podobný nenarazil.
Padla tady řeč o redukční převodovce...to je součástí motorku, nebo se musí převodovka sestavit dopomala a tím pádem se motorek nenadře a nebude se tak zahřívat?
Samozřejmě mám nejměnší mořný pastorek a to 19-ti zubový, neženu to do rychla.
Takže co teď? Pokud se pro nějaký motorek rozhodnu, tak jak pravíte, chladit aktivně, zajistit dostatečný přísun vzduchu, ale pořád visí ve vzduchu otázka, jaký motorek, který by byl schopen vydržet?
Audi Fünfzylinder Power!
Uživatelský avatar
rider-x
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: čtv led 22, 2009 10:20 pm
Bydliště: N. Paka
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motorku

Příspěvek od rider-x »

Já v současné době používám LRP V10 19x2. Zatím s ním nebyl problém, ale mám velký chladič a ventilátor. Dřív jsem používal Mig500,ale po zkušenostech s ním bych nedoporučoval. V tomhle podvozku se opravdu značně hřeje. Pokud bys chtěl nějaký "obyčejný" motor, tak jednou mi někdo doporučil HPI Saturn 20t, ale nemám ho odzkoušený. Údajně by se neměl moc hřát a výkonem je lepší než ten originál.
LRP S10 Blast TC Fabia S2000 (Reely combo brushless)
Reely TC-04 Touring Car Mitsubishi Lancer (Nosram Magnum Reverse, LRP Rally Special 2)
Reely Ranger TC-04 brushless (Reely combo brushless)
QRF 400[/color] (Turnigy 60A, EZ-Run 13T brushless)
Uživatelský avatar
SniperFM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: stř led 30, 2008 10:56 pm
Bydliště: Frýdek - Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motorku

Příspěvek od SniperFM »

rider-x píše:Já v současné době používám LRP V10 19x2.
Je to tenhle: http://www.rcauta.cz/zbozi/6001/LRP-V10-Spec-4-19x2.htm

Se mi zdá nějaký moc krátký, ne? :-) Kam pak dám chladič?
Audi Fünfzylinder Power!
Uživatelský avatar
rider-x
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: čtv led 22, 2009 10:20 pm
Bydliště: N. Paka
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motorku

Příspěvek od rider-x »

Je to on. Kratší sice oproti původnímu je, ale chladič na něj nasadit jde. Mám ten chladič zúžený a z jedný strany lehce odbroušený žebra na chladiči, aby šel kousek zasunout do podvozku. A na vrchu mám ventilátor...
LRP S10 Blast TC Fabia S2000 (Reely combo brushless)
Reely TC-04 Touring Car Mitsubishi Lancer (Nosram Magnum Reverse, LRP Rally Special 2)
Reely Ranger TC-04 brushless (Reely combo brushless)
QRF 400[/color] (Turnigy 60A, EZ-Run 13T brushless)
Uživatelský avatar
SniperFM
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: stř led 30, 2008 10:56 pm
Bydliště: Frýdek - Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motorku

Příspěvek od SniperFM »

rider-x píše: A na vrchu mám ventilátor...
No, uvidíme, už mám docela strach, mohl bych si založit živnost na škvaření motorků :-)

Ventilátorek z PC mám, dobastlím nějaké chladiče a uvidí se. S výběrem motorku zatím posečkám...

Není těch 26 tis ot/min nějak moc? :-)
Audi Fünfzylinder Power!
Uživatelský avatar
rider-x
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: čtv led 22, 2009 10:20 pm
Bydliště: N. Paka
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motorku

Příspěvek od rider-x »

A co to máš za ventilátor z PC? Ty bývají na 12V a to je k ničemu nebude. Ventilátor se bude točit málo (jestli se vůbec rozjede) a účinost bude slabá. Musí být na 5V :!: Já používám 40x40x10 na 5V a fučí jak ďas :D

Nevím jestli je to dost nebo ne, ale svezení je to pěkný :D Proti původnímu motoru to s autem slušně cvičí a zatím s tím žádnej problém nebyl... :dance: Zkoušel jsem dřív různý obyč. nerozebiratelný motory, ale většinou se upekla vrtulka a podobný...tenhle je na ložiskách, rozebiratelný (velký výhoda u mojí buggy) a uhlíky když odejdou, koupíš nový a jede se dál...
LRP S10 Blast TC Fabia S2000 (Reely combo brushless)
Reely TC-04 Touring Car Mitsubishi Lancer (Nosram Magnum Reverse, LRP Rally Special 2)
Reely Ranger TC-04 brushless (Reely combo brushless)
QRF 400[/color] (Turnigy 60A, EZ-Run 13T brushless)
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Přehřívání motorku

Příspěvek od Honza D »

taky myslim, že 25k je moc, do monstera by podle mě bohatě stačilo nějakých 15k.. ten origo je nějaká mabuchi 560 nebo 600, to ti snad poradí někdo, kdo to měl.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
rider-x
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: čtv led 22, 2009 10:20 pm
Bydliště: N. Paka
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motorku

Příspěvek od rider-x »

To máš pravdu neuvědomil jsem si, že má monstera...Do toho by to asi bylo moc. V buggy mi šlape výborně, ale monster by měl asi problém.

Originál Mabuchi jsem taky scháněl a měli ho jedině na: http://www.mz-racing.net/p839-7435035-t ... ock-motor/ To by měl být snad on. 14500ot a 27z...
LRP S10 Blast TC Fabia S2000 (Reely combo brushless)
Reely TC-04 Touring Car Mitsubishi Lancer (Nosram Magnum Reverse, LRP Rally Special 2)
Reely Ranger TC-04 brushless (Reely combo brushless)
QRF 400[/color] (Turnigy 60A, EZ-Run 13T brushless)
Odpovědět

Zpět na „Elektotechnika TT-01“