Stránka 1 z 3

Problem s motorem..

Napsal: čtv čer 13, 2013 7:50 pm
od JoEM6
Ahoj,

dnes mam za sebou prvni skoro hodinovou test jizdu s pohonem nize. Celou dobu to jelo jak z praku a po hodine, kdy jsem ocekaval cut off od reglu , kterej byl nastavenej na 3,4V na clanek to najednou jelo jak snek. Radsi jsem to vypnul a baterku na nabijecku.. clanky maji cca 3,4V dle cutoffu ale kamos rikal, ze hoodne pomala jizda neni cutoff, ze by to prerusovalo plyn, rikal ze je asi nacnutej motor. Proto se chci zeptat, zda je pravdepodobny ze motor tak malo vydrzel a je na ceste do lovist. Po jizde byl dost horkej, ale je me divny, ze by kleknul zrovna kdyz mela vypnout baterka. Neni mozny ze trackstar regl ma resenej cutoff na hodne pomalou jizdu bez preruseni? Jakej je vas nazor.

Dik.

Re: Problem s motorem..

Napsal: čtv čer 13, 2013 8:17 pm
od Jimmies
Nejdriv nabij baterku a zkus to znova.Ale Turnigy regl pred uplnym vypnutim zpomali abys dojel k sobe/do depa a nemusel chodit za autem.

Re: Problem s motorem..

Napsal: čtv čer 13, 2013 8:23 pm
od JoEM6
aha, takze ten cutoff by treba prisel pozdejc po tom zpomaleni kdybych v jizde pokracoval?

Re: Problem s motorem..

Napsal: čtv čer 13, 2013 8:34 pm
od Jirkacbx
Omezování výkonu podle cutt off je vcelku rozdíný,ale funguje stejně.
Jedny regly omezí výkon,ale pořád můžeš ject vcelku plynule.Druhý typy zase omezujou výkon skokově.
Tudíž bys měl být klidu,po nabití aku by měl být regl i motor v cajku.

Re: Problem s motorem..

Napsal: čtv čer 13, 2013 8:40 pm
od JoEM6
A co ten horky motor. Neudrzel jsem na nem ruku. je to bezny? nebo by bylo chladic motoru vhodny osadit vetrackem?

Re: Problem s motorem..

Napsal: čtv čer 13, 2013 9:01 pm
od Honza D
Horkej motor neni normální, u stříďáku už vůbec... Co máš za převod?

Re: Problem s motorem..

Napsal: čtv čer 13, 2013 9:04 pm
od JoEM6
nejlehci.. 61/19. a co nastaveni reglu.. treba punch profile.. jsem se stridakem zacatecnik.. nevim co se s tim da delat.

Re: Problem s motorem..

Napsal: pát čer 14, 2013 6:38 am
od Heršpitz
Honza D píše:Horkej motor neni normální, u stříďáku už vůbec... Co máš za převod?
Horkej motor samozřejmě normální je. Provozní teplota je mezi 60-80°C. Na tom ruku neudržíš a měl bys měřit infra teploměrem. Mluvím o soutěžním použití. Na hobby ježdění nebo rallye bude studenější.
S nastavením časování na reglu si nehraj, pokud nevíš dobře co děláš a nemůžeš si hlídat teplotu! Mohl bys ten motor snadno upýct.

Re: Problem s motorem..

Napsal: pát čer 14, 2013 7:18 am
od 3p0
Při tom převodu a motoru jaký máš se regulátor moc neohřeje, ale motor se zahřát může, jestliže jsi nastavil nějaký boost profil. Pro začátek bude nejlepší, aby jsi dal všechny ty věcičky ohledně časování na regulátoru do nuly (na rallye je to k ničemu). Pak postupně snižuj převodový poměr (postupně těžší převod), ale hlídej teplotu motoru.

Jak jsem koukal na tvé fotky, máš to pěkně vymazlený, ale ten bordelkryt by si zasloužil ještě jeden otvor pro přívod chladného vzduchu, například nad motorem. Někde tu na fóru byl popsán i problém s chlazením komponentů v bordelkrytu, jde o to, aby se vzduch dostal ke všem komponentům které potřebují zchladit.

Re: Problem s motorem..

Napsal: pát čer 14, 2013 7:43 am
od JoEM6
Diky. No jako ta test jizda sice byla hobby ale temer v neustalym driftu na stock tamiya gumach a na asfaltu (ze kterych jsem mimo jine udelal skoro slicky), a v tech vcerejsich 30tkach to asi pod tim krytem taky nebylo nic moc. Jinak bordelkryt kdyz se podivas na fotky ma nahore 50mm otvor s filtrem a vetrackem kterej teda miri spis na regl nez na motor, tak zkusim nejak pokoumat presun vic nad motor, ale jeste zvetsim pruchodnost otvoru pro odvod teplyho vzduchu z krytu.. pokud to nema kudy utikat, tak to asi nebude moc uciny pocitam.. teplomer bohuzel nemam. Takze pokud ruku na motoru neudrzim muze bejt beznej provozni stav pod zatezi? Jeste me napadlo, jestli nestahnout na reglu intenzitu brzdy. Priznam se, ze jsem teda motoru dost daval brzdou (plyn-brzda), (hold nova volnobezka :) ) Tak to asi taky teplote pridalo..

Re: Problem s motorem..

Napsal: pát čer 14, 2013 8:50 am
od Jimmies
No jó tak když s tim jezdíš jako se šlapacím autíčkem (brzda-plyn) tak to se to ohřeje.

Re: Problem s motorem..

Napsal: pát čer 14, 2013 9:35 am
od 3p0
Ona je ještě jedna zajímavá věc, když je převodový poměr hodně lehký, tak se motor také ohřeje jak čert.
Pro zajímavost, na okruhu v Náchodě, když se jel stock s 13,5T motorem s ZERO BOOST, jsem měl celkový převod 1:4,6 a teplota motoru byla cca 80° (teplota asfaltu 40°C :--) ). Myslím, že máš hodně prostoru to nějak poladit dle obrazu svého :-)

A na teploměr se domluv s Heršpitzem. :text-link:

Re: Problem s motorem..

Napsal: pát čer 14, 2013 9:53 am
od Jimmies
To je fakt. Kdyz je malej prevod tak motor vic tocis v maximalce tim padem se hreje.Ale stridaky maj dost sily na to aby utahnuly tezsi prevody tim padem nebudes muset davat tolik plynu a teplota by mela byt nižší.Jako na kole lehkej prevod slapes jako k....n abys jel rychle a akorát se utahas ale s tezsim prevodem slapes min jedes rychleji a v pohodicce.

Re: Problem s motorem..

Napsal: pát čer 14, 2013 10:52 am
od JoEM6
ale na druhou stranu pri tezsim prevodu a mensich otackach je vetsi zatez na motor a pri stejnejch tockach si motor prece rekne o vic proudu ne? nebo ta teplota nesouvisi tolik se zatezi ale spis s otackama? A drifteri prece jezdi podobnym zpusobem ne? Lehkej prevod a vytacenej motor. Pak taky nechapu k cemu mi je motor o X zavitech kdyz ho kvuli teplote nesmim tolik tocit.. Nemuzu si pomoct, ale zas tak drasticka ta jizda nebyla a pokud bych s tim autem moh jezdit jen jak v autoskole tak to ho radsi prodam.

Re: Problem s motorem..

Napsal: pát čer 14, 2013 11:50 am
od Jimmies
To je stejny jako bys jel na jednicku na plnej plyn.Ten motor by to taky nedaval.

Tezsi prevod a mensi otáčky ,ano vetsi zatez na motor ale to stridak zvlada a nebude se u toho tolik prehrejvat.A s tezsim prevodem nebudes využívat tolik plynu pro stejnou rychlost jako bys s tim lehkym jezdil na max tim padem motor nebude pracovat ve spickach.

A zpusob jizdy drifteru mas na mysli jakej?