Chladič motoru s větráčkem
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
- Jan Cabalka
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 277
- Registrován: ned bře 12, 2006 11:00 am
- Bydliště: Jablonec
- Kontaktovat uživatele:
Chladič motoru s větráčkem
Jaký chladič motoru s větráčkem by jste doporučili?
Koukal jsem že nabídka je opravdu velká a nechci koupit žádnej šmejd.
Koukal jsem že nabídka je opravdu velká a nechci koupit žádnej šmejd.
Drift Project - zatím pouze koncept
Mustang GTR Cabrio - Showcar
Mustang GTR Cabrio - Showcar
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11519
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: OT: Chladič motoru s větráčkem
Lepší je ten s větrákem na vrchu.Ten boční nic moc.Ale nejlepší je pasivní chladič a na něj nebo k němu napasovat větráček na 5V třeba z GES.Tam maj 1W kolem 80Kč a zatim plná spokojenost.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
To jó, když ho připojíš přímo na baterky,tedy i na reglulátor tak to točí víc,ale jenom do doby než se ti nepos_re, jako kámošovi, větrák shořel, způsobil přímí zkrat , odešel na věčnost a vzal si sebou i regl.Dá se to však vyřešit ochrannými diodami.To jenom tak mimo.
Já zkoušel obě varianty, samozřejmě výchozí,což je odvádět teolý vzduch pryč od motoru i variantu foukat na motor.Při použití druhé varianty byl motor chladnější.Měřeno dig.teploměrem hned po časově stejně dlohé jízdě.Teplota na povrch motoru.
Proto jsem se ptal jaké máte zkušenosti vy.
Já zkoušel obě varianty, samozřejmě výchozí,což je odvádět teolý vzduch pryč od motoru i variantu foukat na motor.Při použití druhé varianty byl motor chladnější.Měřeno dig.teploměrem hned po časově stejně dlohé jízdě.Teplota na povrch motoru.
Proto jsem se ptal jaké máte zkušenosti vy.
Zabag
Taky jsem ho pak dal jak byl původně, říkal jsem si to samé.Když to tak dělají asi to má své oddůvodnění.
Když jse nad tím pozastavíš, tak co se tam děje.
Teplo,které vzniká z motoru a případně reglu stoupá nahoru.Když není na kastli větrání,tak se to teplo má tendenci pod kastlí v prostoru zdržovat víc, než by jsme si přáli,ale když necháš odsávat,tak vrtule nasává vzduch ze spodu a ten je nucen proudit mezi žebrovaním chladiče a tím asi to teplo líp odvádí,než když budu teplý vzduch s prostoru kastle foukat zpět na motor.Proto jsem to nakonec dal jak to bylo.
Howk
Když jse nad tím pozastavíš, tak co se tam děje.
Teplo,které vzniká z motoru a případně reglu stoupá nahoru.Když není na kastli větrání,tak se to teplo má tendenci pod kastlí v prostoru zdržovat víc, než by jsme si přáli,ale když necháš odsávat,tak vrtule nasává vzduch ze spodu a ten je nucen proudit mezi žebrovaním chladiče a tím asi to teplo líp odvádí,než když budu teplý vzduch s prostoru kastle foukat zpět na motor.Proto jsem to nakonec dal jak to bylo.
Howk
Zabag
- toxik-q
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 229
- Registrován: pát zář 15, 2006 9:22 am
- Bydliště: Pardubice
kuci a jak je to s vetrackama v Pc? tam preci take foukaj na zebrovani ne? a proc tedy vysla nizsi teplota kdyz si to mel aby to foukalo? podle meho se tim i setri vetracek kdyz na nej nejde teplej vzduch ale prochazi skrz nej studenej proste si myslism ze je lepsi chladit prodem vzduchu nez odsavat
Bond 007, matrix evolution-edice 2007, storm evolution 4,5, 7,5, Ultramat 14,Much More Zero V, DX3.0 DSM
V PC foukaj snad vždycky na chladič - odsává se z case většinou přes zdroj nebo samostatnym větráčkem nahoře pod zdrojem...jsou samozřejmě i jiný, neobvyklý řešení.
Jinak já bych dal žebra chladičů (motor a regl za sebe) ve směru jízdy a větráčkem případně urychlil proud vzduchu přes oba chladiče (větráček umístit před první chladič)...foukat zepředu dozadu po směru jízdy...
A k samotnejm větráčkům: každej typ je dělanej na určitý otáčky=voltáž. Při vyšších otáčkách, než na který je větrák dělanej, může dojít k výraznýmu snížení životnosti resp. k velmi rychlýmu zničení. Důležitý jsou i ložiska použitý ve větráku...a velkej problém bude prach...
Jinak já bych dal žebra chladičů (motor a regl za sebe) ve směru jízdy a větráčkem případně urychlil proud vzduchu přes oba chladiče (větráček umístit před první chladič)...foukat zepředu dozadu po směru jízdy...
A k samotnejm větráčkům: každej typ je dělanej na určitý otáčky=voltáž. Při vyšších otáčkách, než na který je větrák dělanej, může dojít k výraznýmu snížení životnosti resp. k velmi rychlýmu zničení. Důležitý jsou i ložiska použitý ve větráku...a velkej problém bude prach...
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
- WIN
- PROFÍK FÓRA
- Příspěvky: 5124
- Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Koupil jsem si chladic s bocnim vetrakem a pri vybaleni byly ulamane 2 uchyty, tak jsem vymenil starej za novej a jen s tim rozdilem ze je na 5V. Vydrzel mi jen 2 rozjizky a pak konecna ..., mozna ze jsem od nekoho dostal ranu nebo neco, nevim proc prestal jet. Je jedno jestli ten ventilator je z vrchu nebo z boku, ten chladic se da preci otocit Ja jsem ho mel danej tak, aby foukal na motor a byl jsem s tim spokojenej , motor se o tretinu min zahrival.
Poridil jsem si tento http://www.rcxauta.cz/img/obchod/3racin ... s005ti.jpg
Poridil jsem si tento http://www.rcxauta.cz/img/obchod/3racin ... s005ti.jpg
Tak jsem to dnes znova zkoušel z popudu této dizkuze.Dvě jízdy s větrákem který teplo odvádí a dvě kdy foukal na motor.Fakt jsem z toho jelen, nevím si vůbec vysvětlit proč je větrák když ho koupíš tak že fouká ven,když motor byl vždy chladnější,když foukal na něj.Tak ho nechám tak, ať fouká na motor.V tomto případě byl vždy chladnější.
Fyzika-nefyzika
Fyzika-nefyzika
Zabag
- toxik-q
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 229
- Registrován: pát zář 15, 2006 9:22 am
- Bydliště: Pardubice
jj mam ten samej akorat v jine barve taky chod obracen aby foukal na motor a maximalni spokojenost ma ho asi 3 mesice s tim ze pravidelne se ejszi tak 1x tydne 5 baterek na miga a jinak prilezitostne
Bond 007, matrix evolution-edice 2007, storm evolution 4,5, 7,5, Ultramat 14,Much More Zero V, DX3.0 DSM