Chladič motoru s větráčkem

veškere elektro do TT-01 (motory, regulátory, příjmače ...)

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jan Cabalka
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 277
Registrován: ned bře 12, 2006 11:00 am
Bydliště: Jablonec
Kontaktovat uživatele:

Chladič motoru s větráčkem

Příspěvek od Jan Cabalka »

Jaký chladič motoru s větráčkem by jste doporučili?
Koukal jsem že nabídka je opravdu velká a nechci koupit žádnej šmejd. :D
Drift Project - zatím pouze koncept
Mustang GTR Cabrio - Showcar
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11519
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: OT: Chladič motoru s větráčkem

Příspěvek od Jirkacbx »

Lepší je ten s větrákem na vrchu.Ten boční nic moc.Ale nejlepší je pasivní chladič a na něj nebo k němu napasovat větráček na 5V třeba z GES.Tam maj 1W kolem 80Kč a zatim plná spokojenost.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
Zabag
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 622
Registrován: sob led 06, 2007 9:04 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zabag »

Když už je tady pokec ohledně větráků, jak necháváte větrák na motoru?Aby teplo odváděl,nebo aby foukal na motor?
Zabag
Uživatelský avatar
sigurd
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 540
Registrován: pon čer 12, 2006 10:22 pm
Bydliště: praha

Příspěvek od sigurd »

no já ho nemám, ale z logiky věci by měl odsávat jako u chladiče auta 1:1 si myslím já
Uživatelský avatar
toxik-q
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 229
Registrován: pát zář 15, 2006 9:22 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od toxik-q »

origos je to tak delany ale ja go obratil aby foukal na chladic :-) jinak je dobre ho pripojit na 7,2 tzn na baterky nebo pripajet na vstup do reglu :-)
Bond 007, matrix evolution-edice 2007, storm evolution 4,5, 7,5, Ultramat 14,Much More Zero V, DX3.0 DSM
Uživatelský avatar
Zabag
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 622
Registrován: sob led 06, 2007 9:04 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zabag »

To jó, když ho připojíš přímo na baterky,tedy i na reglulátor tak to točí víc,ale jenom do doby než se ti nepos_re, jako kámošovi, větrák shořel, způsobil přímí zkrat , odešel na věčnost a vzal si sebou i regl.Dá se to však vyřešit ochrannými diodami.To jenom tak mimo.
Já zkoušel obě varianty, samozřejmě výchozí,což je odvádět teolý vzduch pryč od motoru i variantu foukat na motor.Při použití druhé varianty byl motor chladnější.Měřeno dig.teploměrem hned po časově stejně dlohé jízdě.Teplota na povrch motoru.
Proto jsem se ptal jaké máte zkušenosti vy.
Zabag
Uživatelský avatar
toxik-q
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 229
Registrován: pát zář 15, 2006 9:22 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od toxik-q »

stejne jako ty :-)
Bond 007, matrix evolution-edice 2007, storm evolution 4,5, 7,5, Ultramat 14,Much More Zero V, DX3.0 DSM
Uživatelský avatar
lukasmcl
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1095
Registrován: stř pro 20, 2006 1:58 pm

Příspěvek od lukasmcl »

no ja sem ho nechal aby odsaval a fachci to. ale ja nevim proc by vetraky daly takle kdyby to bylo opacne lepsi..
Uživatelský avatar
Zabag
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 622
Registrován: sob led 06, 2007 9:04 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zabag »

Taky jsem ho pak dal jak byl původně, říkal jsem si to samé.Když to tak dělají asi to má své oddůvodnění.
Když jse nad tím pozastavíš, tak co se tam děje.
Teplo,které vzniká z motoru a případně reglu stoupá nahoru.Když není na kastli větrání,tak se to teplo má tendenci pod kastlí v prostoru zdržovat víc, než by jsme si přáli,ale když necháš odsávat,tak vrtule nasává vzduch ze spodu a ten je nucen proudit mezi žebrovaním chladiče a tím asi to teplo líp odvádí,než když budu teplý vzduch s prostoru kastle foukat zpět na motor.Proto jsem to nakonec dal jak to bylo.
Howk
Zabag
Uživatelský avatar
lukasmcl
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1095
Registrován: stř pro 20, 2006 1:58 pm

Příspěvek od lukasmcl »

no tak hluboce sem nad tim nebadal. rek sem si je tak a je to. funguje.
Uživatelský avatar
toxik-q
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 229
Registrován: pát zář 15, 2006 9:22 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od toxik-q »

kuci a jak je to s vetrackama v Pc? :-) tam preci take foukaj na zebrovani ne? a proc tedy vysla nizsi teplota kdyz si to mel aby to foukalo? podle meho se tim i setri vetracek kdyz na nej nejde teplej vzduch ale prochazi skrz nej studenej :-) proste si myslism ze je lepsi chladit prodem vzduchu nez odsavat
Bond 007, matrix evolution-edice 2007, storm evolution 4,5, 7,5, Ultramat 14,Much More Zero V, DX3.0 DSM
Virtual
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1175
Registrován: ned pro 31, 2006 12:38 pm
Bydliště: Praha 3

Příspěvek od Virtual »

V PC foukaj snad vždycky na chladič - odsává se z case většinou přes zdroj nebo samostatnym větráčkem nahoře pod zdrojem...jsou samozřejmě i jiný, neobvyklý řešení.

Jinak já bych dal žebra chladičů (motor a regl za sebe) ve směru jízdy a větráčkem případně urychlil proud vzduchu přes oba chladiče (větráček umístit před první chladič)...foukat zepředu dozadu po směru jízdy...

A k samotnejm větráčkům: každej typ je dělanej na určitý otáčky=voltáž. Při vyšších otáčkách, než na který je větrák dělanej, může dojít k výraznýmu snížení životnosti resp. k velmi rychlýmu zničení. Důležitý jsou i ložiska použitý ve větráku...a velkej problém bude prach...
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5124
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od WIN »

Koupil jsem si chladic s bocnim vetrakem a pri vybaleni byly ulamane 2 uchyty, tak jsem vymenil starej za novej a jen s tim rozdilem ze je na 5V. Vydrzel mi jen 2 rozjizky a pak konecna ..., mozna ze jsem od nekoho dostal ranu nebo neco, nevim proc prestal jet. Je jedno jestli ten ventilator je z vrchu nebo z boku, ten chladic se da preci otocit :) Ja jsem ho mel danej tak, aby foukal na motor a byl jsem s tim spokojenej , motor se o tretinu min zahrival.
Poridil jsem si tento http://www.rcxauta.cz/img/obchod/3racin ... s005ti.jpg
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
GLOBALFOL s.r.o.
Uživatelský avatar
Zabag
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 622
Registrován: sob led 06, 2007 9:04 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Zabag »

Tak jsem to dnes znova zkoušel z popudu této dizkuze.Dvě jízdy s větrákem který teplo odvádí a dvě kdy foukal na motor.Fakt jsem z toho jelen, nevím si vůbec vysvětlit proč je větrák když ho koupíš tak že fouká ven,když motor byl vždy chladnější,když foukal na něj.Tak ho nechám tak, ať fouká na motor.V tomto případě byl vždy chladnější.
Fyzika-nefyzika
Zabag
Uživatelský avatar
toxik-q
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 229
Registrován: pát zář 15, 2006 9:22 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od toxik-q »

jj mam ten samej akorat v jine barve :-) taky chod obracen aby foukal na motor a maximalni spokojenost ma ho asi 3 mesice s tim ze pravidelne se ejszi tak 1x tydne 5 baterek na miga a jinak prilezitostne
Bond 007, matrix evolution-edice 2007, storm evolution 4,5, 7,5, Ultramat 14,Much More Zero V, DX3.0 DSM
Odpovědět

Zpět na „Elektotechnika TT-01“