Stabilizátory

Tuning Tamiya TT-01

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack

Uživatelský avatar
kenny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: pon dub 10, 2006 6:34 am

Stabilizátory

Příspěvek od kenny »

:oops: K čemu slouží stabilizátory? :oops:
DF-02 na zimní ježdění
a na léto savage 3,5
Uživatelský avatar
CYBERDREAM
ČESTNÝ ČLEN
ČESTNÝ ČLEN
Příspěvky: 3536
Registrován: pon led 23, 2006 4:21 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Stabilizátory

Příspěvek od CYBERDREAM »

kenny píše::oops: K čemu slouží stabilizátory? :oops:
Set předních a zadních stabilizátoru slouží ke zpevnění celého podvozku.
Používají se hlavně při driftu.
Stabilizátor se upevňuje na spodní rameno + do držáku nárazníku.
Stabilizátor se upevňuje na horní rameno + do vzpěry mezi přední a zadní osu. Vzpěru je nutné dokoupit zvlášť, stojí cca 525 Kč...
Porsche Boxster, 150 kW, 205ps, 2490 ccm, 16V, 0-100 6.7s, max 250 km, abs, krouťák 245Nm, Carrera 17" 205/50+255/40, komplet v el., ineriér v kůži
PORSCHE, vše ostatní je kompromis!!!
Uživatelský avatar
kenny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: pon dub 10, 2006 6:34 am

Příspěvek od kenny »

dík za odpověď .myslel jsem že jsou na něco jinýho
DF-02 na zimní ježdění
a na léto savage 3,5
capy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: čtv říj 12, 2006 6:49 am

Příspěvek od capy »

kenny píše:dík za odpověď .myslel jsem že jsou na něco jinýho
zdravím a nemáte někdo fotky jak se připevnují na to spodní rameno.Nák mi tam nejdou a možná mi chybí i nějaké věci dostal jsem je k podvozku tak bych je tam rád namontoval.A ještě něco dou tam nasadit i ty zadní tímto spůsobem.Jsou totiž širší a naráží mi do tlumičů.
Kdyžtak mi je pošlete na email. Capek@vagnerplast.cz díky
Uživatelský avatar
ejowitch
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 145
Registrován: úte srp 15, 2006 8:29 pm
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Stabilizátory

Příspěvek od ejowitch »

CYBERDREAM píše:
Set předních a zadních stabilizátoru slouží ke zpevnění celého podvozku.
Používají se hlavně při driftu.
Stabilizátor se upevňuje na spodní rameno + do držáku nárazníku.
Stabilizátor se upevňuje na horní rameno + do vzpěry mezi přední a zadní osu. Vzpěru je nutné dokoupit zvlášť, stojí cca 525 Kč...
No, Cyber, dovolim si s tebou nesuhlasit, resp som blbo pochopil
to ako si to s tymi stabilizatormi myslel. Stabilizatory ovplyvnuju,
podla toho ake su tuhe, prenos sily pruziny/tlmica vnutorneho kolesa
na vonkajsie (v zakrute). Na odlahcene vnutorne koleso posobi
pruzina/tlmic smerom k vozovke a tato sila sa prenasa cez stabilizatorovu
tyc na vonkajsie koleso. Teda vlastne pruzina/tlmic vnutorneho kolesa
prispievaju k "tuhosti" pruziny/tlmica vonkajsieho kolesa... Vo vysledku
sa auto v zakrutach naklana menej plus ma to dalsie ine dosledky...

Svojho casu som navrhoval urobit update na hlavnej stranke v stati
o stabilizatoroch... bolo to prelozene z HUDY SetUp book.... tu je
odkaz: viewtopic.php?t=410&start=15

Btw, k tomu driftu.. myslim, ze stabilizatory sa vo velkom pouzivaju aj
inde. Minimalne som ich videl na klasickych okruhovych podvozkoch,
plus aj na off-road pretekoch buggy...
TT-01 - subaru (+ nejake hop ups)
NDF-01 - nitro force (ako sa poznam hop ups budu)
Uživatelský avatar
CYBERDREAM
ČESTNÝ ČLEN
ČESTNÝ ČLEN
Příspěvky: 3536
Registrován: pon led 23, 2006 4:21 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CYBERDREAM »

Možná máš pravdu, ale já to beru né vědecky, ale normálně
Když dám na předek a zadek stabilizátor, celkově ztvrdím podvozek a tlumiče už nebudou tak přesně plnit svou funkci jak mají
A má to využití na rovných plochách bez nerovností, čili na drift jako vyšitý
Kdybych takto upravený podvozek dal na asfaltový závod s rychlejším motorem, bude skákakt jako koza
Porsche Boxster, 150 kW, 205ps, 2490 ccm, 16V, 0-100 6.7s, max 250 km, abs, krouťák 245Nm, Carrera 17" 205/50+255/40, komplet v el., ineriér v kůži
PORSCHE, vše ostatní je kompromis!!!
Uživatelský avatar
sanys88
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1641
Registrován: úte úno 21, 2006 12:28 pm
Bydliště: Rumburk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sanys88 »

capy píše: zdravím a nemáte někdo fotky jak se připevnují na to spodní rameno.Nák mi tam nejdou a možná mi chybí i nějaké věci dostal jsem je k podvozku tak bych je tam rád namontoval.A ještě něco dou tam nasadit i ty zadní tímto spůsobem.Jsou totiž širší a naráží mi do tlumičů.
Kdyžtak mi je pošlete na email. Capek@vagnerplast.cz díky
jak uz jsem ti psal domeilu, ja je koupil pridelane na horni ramena a kdyz
jsem je chtel pridelat dolu tak jsem taky zjistil ze tam neco chyby :(
capy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: čtv říj 12, 2006 6:49 am

Příspěvek od capy »

no já jak sem ti říkal tak to chci používat i na moje tgs a tam to nahoru nejde proto je potřebuju dát dolu.Aspon abyxh věděl jak to vypadá abych to moh koupit nebo nechat udělat :wink:
Uživatelský avatar
worlusho
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 206
Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od worlusho »

CYBERDREAM píše:Možná máš pravdu, ale já to beru né vědecky, ale normálně
Když dám na předek a zadek stabilizátor, celkově ztvrdím podvozek a tlumiče už nebudou tak přesně plnit svou funkci jak mají
A má to využití na rovných plochách bez nerovností, čili na drift jako vyšitý
Kdybych takto upravený podvozek dal na asfaltový závod s rychlejším motorem, bude skákakt jako koza
Trochu fyziky a geometrie pro osvěžení by nebylo od věci. To nemyslíš vážně co jsi napsal. :wink:
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý ;) a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Uživatelský avatar
CYBERDREAM
ČESTNÝ ČLEN
ČESTNÝ ČLEN
Příspěvky: 3536
Registrován: pon led 23, 2006 4:21 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CYBERDREAM »

worlusho píše: Trochu fyziky a geometrie pro osvěžení by nebylo od věci. To nemyslíš vážně co jsi napsal. :wink:
to myslím naprosto vážně
Když dám kus drátu do obou spodních ramen, tento drát přikurtuju ke spodku podvozku tak tím dosáhnu čeho? Toho, že to bude minimálně pružit
Porsche Boxster, 150 kW, 205ps, 2490 ccm, 16V, 0-100 6.7s, max 250 km, abs, krouťák 245Nm, Carrera 17" 205/50+255/40, komplet v el., ineriér v kůži
PORSCHE, vše ostatní je kompromis!!!
Uživatelský avatar
ejowitch
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 145
Registrován: úte srp 15, 2006 8:29 pm
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ejowitch »

CYBERDREAM píše:Možná máš pravdu, ale já to beru né vědecky, ale normálně
Když dám na předek a zadek stabilizátor, celkově ztvrdím podvozek a tlumiče už nebudou tak přesně plnit svou funkci jak mají
A má to využití na rovných plochách bez nerovností, čili na drift jako vyšitý
Kdybych takto upravený podvozek dal na asfaltový závod s rychlejším motorem, bude skákakt jako koza
nehadam sa, ze na drift nie su stabilizatory ako usite...
ale nepresvedcis ma o tom, ze auto bude na asfalte skakat
ako koza.. tak ako som pisal stabilizatory sa pouizvaju aj
na buggy na klasicke off-road preteky. ako priklad moze
sluzit jedno z nastaveni (kosicka off-road trat)

http://www.slovanet.sk/rcauto/subory/ig ... 052005.pdf

a kedze ten chlapik skoncil druhy.. tak asi na tom nieco bude 8-)

Btw, worlusho to napisal presne, chce to troska popozerat, aj ked len
staticky model, co sa kedy deje... plus troska otestovat v reale,
alebo ked uz nic ine, tak aspon verit ludom, ktori maju mozno viac
skusenosti ako cele nase forum dokopy (myslel som tym
SetUp Book od HUDYho).
TT-01 - subaru (+ nejake hop ups)
NDF-01 - nitro force (ako sa poznam hop ups budu)
Uživatelský avatar
ejowitch
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 145
Registrován: úte srp 15, 2006 8:29 pm
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ejowitch »

to myslím naprosto vážně
Když dám kus drátu do obou spodních ramen, tento drát přikurtuju ke spodku podvozku tak tím dosáhnu čeho? Toho, že to bude minimálně pružit
1) ten drat je sice prichyteny o chasis, ale moze sa volne otacat, takze
pokial sa stlacia oba tlmice naraz a rovnako, tak ako keby tam ten
stabilizator ani nebol (teda aspon tak sa mi to zda..)

2) ten drat ma nejaku torznu tuhost, takze neprenasa uplne celu silu od
jedneho tlmica na druhy (v pripade zakruty...)

proste sluzi na to, aby jeden "vnutorny tlmic" pomahal tomu "vonkajsiemu"
a tym znizoval okrem ineho aj naklananie auta v zakrutach..
plus zopar inych veci...

A na koniec este jedna otazka, preco pouzivas stabilizatory ty?
Aj ked na drift... nestacilo by vymenit tlmice len za nejaku podperu,
tak aby to nepruzilo ani trochu...to by malo byt to iste, teda aspon
tak som pochopil tvoj prispevok..
TT-01 - subaru (+ nejake hop ups)
NDF-01 - nitro force (ako sa poznam hop ups budu)
Uživatelský avatar
CYBERDREAM
ČESTNÝ ČLEN
ČESTNÝ ČLEN
Příspěvky: 3536
Registrován: pon led 23, 2006 4:21 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CYBERDREAM »

Já se nehádám, až uvidím, uvěřím
Ale na XRAY T2 jsem neviděl žádný vítězný setup na asfalt, kde by stabilizátory použili.
Všichni jezdí multiflex na soft a změkčuje naprosto vše co změkčit jde
Porsche Boxster, 150 kW, 205ps, 2490 ccm, 16V, 0-100 6.7s, max 250 km, abs, krouťák 245Nm, Carrera 17" 205/50+255/40, komplet v el., ineriér v kůži
PORSCHE, vše ostatní je kompromis!!!
Uživatelský avatar
worlusho
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 206
Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od worlusho »

Dobře funkci stabilizátorů popsal "ejowitch" a nemyslím, že to popsal vědecky, ale spíš prakticky a že to musí každý pochopit. Jinak se stabilizátory hojně používají na bugynách, protože by si jí jinak při velké rychlosti ani neudržel na dráze.
to: CYBERDREAM Vyzkoušej si vyndat stabilizátor ze svého auta 1:1, vždyť s ním nejezdíš po rovné ploše, tak ho tam nepotřebuješ. Výrobci aut je tam dávají asi proč? Že by předpokládali využítí na drift. :lol:
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý ;) a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Uživatelský avatar
CYBERDREAM
ČESTNÝ ČLEN
ČESTNÝ ČLEN
Příspěvky: 3536
Registrován: pon led 23, 2006 4:21 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CYBERDREAM »

worlusho píše:Dobře funkci stabilizátorů popsal "ejowitch" a nemyslím, že to popsal vědecky, ale spíš prakticky a že to musí každý pochopit. Jinak se stabilizátory hojně používají na bugynách, protože by si jí jinak při velké rychlosti ani neudržel na dráze.
to: CYBERDREAM Vyzkoušej si vyndat stabilizátor ze svého auta 1:1, vždyť s ním nejezdíš po rovné ploše, tak ho tam nepotřebuješ. Výrobci aut je tam dávají asi proč? Že by předpokládali využítí na drift. :lol:
Jenže auto má oproti RC pevnou konstrukci podvozku, karoserie
Jak by se asi chovalo kdyby mělo konstrukci T2
A o tom zpevnění tu mluvím od začátku
Porsche Boxster, 150 kW, 205ps, 2490 ccm, 16V, 0-100 6.7s, max 250 km, abs, krouťák 245Nm, Carrera 17" 205/50+255/40, komplet v el., ineriér v kůži
PORSCHE, vše ostatní je kompromis!!!
Odpovědět

Zpět na „Tuning“