2 úprava ZAVĚŠENÍ NÁPRAV A ŘÍZENÍ
nastavení geometrie a zmenšení vůlí uložení a řízení
Původní zavěšení :
plastová ramena, plastové těhlice, plastové neseřiditelné spojovačky
NOVÉ ZAVĚŠENÍ:
Ramena přední:
Použité díly:
Tamiya (#51003) spodní ramena originál stavebnice 0.0 $
GPM TT-01 Bronze 10mm Ball For Upper/Lower Arm 8.2 $
GPM ALLOY REAR UPPER ARM SET 1PR TT057D * 11.9 $
Yokomo Spojovačky 3x25mm titanové (2ks) 10,7 $
Tamiya 5mm Ball Connector (2ks) 1.0 $
Ramena zadní:
Použité díly:
Tamiya (#51003) spodní ramena originál stavebnice 0.0 $
GPM Alloy Rear Upper Arm Set 1PR TT057D 11.9 $
Yokomo Spojovačky 3x25mm titanové (2ks) 10.7 $
Těhlice přední + náboj zadní:
Použité díly:
3Racing (#TT01-E37/LB) Knuckle Arm For 12.5 $
3Racing (#TT01-12/1/LB) Alum. Rear Hub Carrier 1 Deg 11.5 $
HPI (Z852) Podložka 5x7x0.2mm (10ks) 3,8 $
ŘÍZENÍ:
Použité díly:
3Racing (#TT01-E31/LB) Bearing Steering Track For TT01E 16,50 $
Popis instalace :
Přední ramena horní
díl GPM Alloy Rear Upper Arm * tak z něj je použit pouze díl který je v držáku ramen na platu a do něj jsem pro jistotu dal Yokomo spojovačky s 5mm Ball konektorem .
Přední ramena spodní
Originál jen místo plastových pouzder jsou použity bronzové, ale taky nic moc. Musí se docela často měnit jinak se vůle v uložení zvětší a hlavně rameno pochoduje nahoru a dolů cca 1,5mm
Zadní ramena
Tak jak udává výrobce pouze jsem použil lepší spojovačky (byly v šuplíku z předchozího nákupu jiných dílů)
Těhlice přední + náboj zadní
Pouze podložkami od HPI vymezena vůle mezi osou náboje a ložiskem v podélném směru.
( jinak musím poznamenat že z levého zadního náboje ložiska lehce vyklouznou soudruh v Kongu už má blbou formu a já větší vůly než na ostatních nábojích)
Uložení přední nápravy napadlo někoho tady na foru
Bohužel má jednu vlastnost, jelikož jsem tam dal záklon což zmenšilo rozvor o 1mm a díky němu se kola přiklání a odklání při zatáčení jako na realném autě což je dobré tak ale při propužení mění geometrii lépe řečeno, Akcelerace zvětší se rozběh a zmenší příklon cca na 0st , brždění kola jdou do zběhu + zvětšuje se příklon kol cca 2,5st (nastaveno na 1st příklon
CENA PODVOZKU K POROVNÁNÍ PŘI VÝBĚRU TYPU A ZNAČKY
5.173,- Kč
Podvozek : (49004) Podvozek TT-01E (bez regulátoru) 1.823,- Kč
1 úprava Transmise 1.620,- Kč
2 úprava Zavěšení, řízení 98,70 USD 1.730,- Kč
TT01 E úpravy MOVO RC Rally Team
Moderátoři: rotruck, Loupák83, tjjack, Honza D
- 06D
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 509
- Registrován: pon zář 13, 2010 8:49 am
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT01 E úpravy MOVO RC Rally Team
- Přílohy
-
- P1100516(1).JPG
- (229.17 KiB) Staženo 639 x
-
- P1100514(1).JPG
- (222.59 KiB) Staženo 639 x
-
- P1100513(1).JPG
- (214.8 KiB) Staženo 639 x
-
- P1100510(1).JPG
- (215.08 KiB) Staženo 639 x
-
- P1100509(1).JPG
- (214.16 KiB) Staženo 639 x
-
- P1100506(1).JPG
- (235.45 KiB) Staženo 639 x
Naposledy upravil(a) 06D dne ned pro 12, 2010 10:15 pm, celkem upraveno 2 x.
Olin Bětík....MOVO Racing
- WIN
- PROFÍK FÓRA
- Příspěvky: 5123
- Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT01 E úpravy MOVO RC Rally Team
jj jen tak dal, to ulozeni je dobre.
- rcrtgriffin
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1003
- Registrován: sob bře 27, 2010 10:32 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT01 E úpravy MOVO RC Rally Team
taky se mi už celkem začíná líbit :--) fotka řízení by nebyla? sháním něco pro tátovu TA05ku...
mám na obou autech taky docela dost dílů v kovu, u TRF celá zadní ramena a u TA05ky těhlice
ale jak sem říkal, už teď je cena výš, jako ten bazarovej xray
mám na obou autech taky docela dost dílů v kovu, u TRF celá zadní ramena a u TA05ky těhlice
ale jak sem říkal, už teď je cena výš, jako ten bazarovej xray
http://rcrtgriffin.webnode.cz/ Griffin rc rally team; Adapta Czech team
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
- 06D
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 509
- Registrován: pon zář 13, 2010 8:49 am
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT01 E úpravy MOVO RC Rally Team
ŘÍZENÍ
detail
je to od 3Racing (#TT01-E31/LB) Bearing Steering Track For TT01E, stálo 16,5 USD
Uložení je v ložiskách, a instalace viz http://www.3racing.hk/manuals/TT01-E31%20Manual.jpg
mám jej tam vlastně skoro od začátku, odjeto je na něm 1x šotolina TOTAL Rally Zlín, 1x Asfalt + cca 20x15min treningu 1/2 šoto - asfalt a začíná se projevovat vůle na ložiskách M6x3x2,5 ty jsou na spojovačce řízení.
myslím že výměna ložisek to vyřeší, ale pravda je že vůle v servu je podstatně větší, tak to vyřeším s novým servem. Ale to až v dalších úpravách
P.S. a nediv se cena je u 3Racingu trošku větší než jinde
např. http://www.rcmart.com/catalog/advanced_ ... g+Steering+
ono totiž jak jsem psal chce to hledat koumat a nespechat
detail
je to od 3Racing (#TT01-E31/LB) Bearing Steering Track For TT01E, stálo 16,5 USD
Uložení je v ložiskách, a instalace viz http://www.3racing.hk/manuals/TT01-E31%20Manual.jpg
mám jej tam vlastně skoro od začátku, odjeto je na něm 1x šotolina TOTAL Rally Zlín, 1x Asfalt + cca 20x15min treningu 1/2 šoto - asfalt a začíná se projevovat vůle na ložiskách M6x3x2,5 ty jsou na spojovačce řízení.
myslím že výměna ložisek to vyřeší, ale pravda je že vůle v servu je podstatně větší, tak to vyřeším s novým servem. Ale to až v dalších úpravách
P.S. a nediv se cena je u 3Racingu trošku větší než jinde
např. http://www.rcmart.com/catalog/advanced_ ... g+Steering+
ono totiž jak jsem psal chce to hledat koumat a nespechat
- Přílohy
-
- picture.php.jpg (26.7 KiB) Zobrazeno 6933 x
Olin Bětík....MOVO Racing
-
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 267
- Registrován: úte zář 02, 2008 9:59 pm
- Bydliště: Kramolín, PJ
Re: TT01 E úpravy MOVO RC Rally Team
Držím Ti palce, ať dotáhneš tenhle projekt do konce. Já sám nedám na TT čko dopustit. Je to podvozek na kterém, jsem začínal (před pár lety) a se kterým jezdím pořád. Je prava, že z originální stavby už jsou jenom diferáky (upravené) a plato, ostatní je tuning či domácí úpravy, ale jednoduchost tohoto podvozku, dostupnost ND a jejich ceny a v neposlední řadě i moje ježdění (nejezdím pro vítězství, ale pro radost) z TT-01 dělají naprosto ideální podvozek pro mě. Mám momentálně v provozu 4 podvozky (2 závodní v různém stupni úprav, 1 "sponzorský" - připravený na závody, pokud některý z našich sponzorů projeví přání se svézt a jeden na "kraviny" - momentálně upravený na odtahovku (jezevčíka) viz sekce projekty). No a ještě jeden v dílech které jsou hozený v kufru a vozím je sebou na závody.
Když koupím nový podvozek (zmiňovaný X-RAY), tak k němu budu muset dokoupit alespoň minimální díly abych neskončil na nějakou banální závadu a posun v pořadí závodu (pokud nějaký vůbec bude) o 2-3 místa nahoru pro mě nemá cenu (15. nebo 12. vyjde nastejno ).
Takže TT-01 forever!
Když koupím nový podvozek (zmiňovaný X-RAY), tak k němu budu muset dokoupit alespoň minimální díly abych neskončil na nějakou banální závadu a posun v pořadí závodu (pokud nějaký vůbec bude) o 2-3 místa nahoru pro mě nemá cenu (15. nebo 12. vyjde nastejno ).
Takže TT-01 forever!
TT-01 s mírným tuningem, Subaru Impreza, Xsara, Toyota, ...., odtahovka "Jezevčík RCK"
Savage X s kastlí Quad vlastního návrhu pro radost v létě, F103 a Tyrell P34
Moto Honda 250 cross, BMW 250
www.hranol.cz
"jezdím pro radost, ne pro vítězství! "
Savage X s kastlí Quad vlastního návrhu pro radost v létě, F103 a Tyrell P34
Moto Honda 250 cross, BMW 250
www.hranol.cz
"jezdím pro radost, ne pro vítězství! "
- 06D
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 509
- Registrován: pon zář 13, 2010 8:49 am
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: TT01 E úpravy MOVO RC Rally Team
Vzhledem k tomu že tenhle projekt se zase až tak moc neosvědčil.A to z těchto důvodů:
Ramena náprav v původním uložení nechodily volně, po pár RZtách a kontaktu s prachem nebo vodou zatuhly ještě víc a tím pádem nefungovalo správně odpružení (auto ztvrdlo a začalo skákat jako koza). Hliníkové uložení náprav je sice pěkné ale opravdu nevhodné pro rally. Plast se ohne a vrátí do původní tvaru nebo praskne. Ale hliník se ohne a už se nedomluvíte s geometrii.
Tak jsem se vydal cestou dalšího výzkumu a evoluce viz tohle vlákno : TT1DR
Závěrem bych tohle vlákno uzavřel asi takhle: tyhle úpravy sice jízdní vlastnosti zlepšily ale v porovnání kolik to stálo se nevyplatí v takovém rozsahu. Pro začátek úplně postačí výměna nábojů s původních plastových na přesnější ALU + možnost změny zadní sbíhavosti aspoň 1-2° , plastové páky řízení dát na ložiska a kloubkama s kul.čepy udělat spojovačku na servo. A pokud i ostatní táhla dáte do přesnějších kloubků tak se to projeví blahodárně na přesnější ovladatelnosti podvozku. No a pak už je to holt na každém jestli investovat do TT nebo pořídit závodní lépe fungující a hlavně jednodušeji rozebíratelný podvozek. :tamiya: :xray: nebo něco lepšího
Ramena náprav v původním uložení nechodily volně, po pár RZtách a kontaktu s prachem nebo vodou zatuhly ještě víc a tím pádem nefungovalo správně odpružení (auto ztvrdlo a začalo skákat jako koza). Hliníkové uložení náprav je sice pěkné ale opravdu nevhodné pro rally. Plast se ohne a vrátí do původní tvaru nebo praskne. Ale hliník se ohne a už se nedomluvíte s geometrii.
Tak jsem se vydal cestou dalšího výzkumu a evoluce viz tohle vlákno : TT1DR
Závěrem bych tohle vlákno uzavřel asi takhle: tyhle úpravy sice jízdní vlastnosti zlepšily ale v porovnání kolik to stálo se nevyplatí v takovém rozsahu. Pro začátek úplně postačí výměna nábojů s původních plastových na přesnější ALU + možnost změny zadní sbíhavosti aspoň 1-2° , plastové páky řízení dát na ložiska a kloubkama s kul.čepy udělat spojovačku na servo. A pokud i ostatní táhla dáte do přesnějších kloubků tak se to projeví blahodárně na přesnější ovladatelnosti podvozku. No a pak už je to holt na každém jestli investovat do TT nebo pořídit závodní lépe fungující a hlavně jednodušeji rozebíratelný podvozek. :tamiya: :xray: nebo něco lepšího
Olin Bětík....MOVO Racing