V cem hledat problem
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack
-
- Neaktivní uživatel
- Příspěvky: 26
- Registrován: pon bře 04, 2013 12:19 pm
V cem hledat problem
Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat odborníků zde, v čem by mohl být můj problém. Mám přesně tento set http://www.mz-racing.net/p4979-57804-xb ... t-01e-led/ s timto motorem http://www.mz-racing.net/p4990-57194-v10-spec-5-19x2/ . Auto mam asi mesic a mam problem se zatacenim. Nastavim si na vysilacce potikem tak, aby jelo rovne a po par zatackach, rozjezdech a zastavenich mi zacne uhybat na stranu, otocim potenciometrem o milikousicek na druhou stranu a auto zacne zatacet zase na druhou, pohnu s nim zase o pidikousicek zpet, temer neznatelne a auto zacne opet zatacet na puvodni stranu. Nebavi me si po par zatackach neustale serizovat rizeni. Je to problem podvozku, nastaveni podvozku, vysilacky nebo cim? Jak se muzu tomuhle vyhnout? Taky se mi obcas zasekava zpatecka, ze budto vubec nereaguje ikdyz mam paku na "couvani naplno" a nekdy jen zdrcnu a leti na zpatecku jak splasene. Vim ze kdyz jedu dopredu tak poprve paka reaguje coby brzda a na podruhe az couve, ale me se tohle stava kdyz stojim. zkousel jsem nastavovat potikama na plyn, ale to mi prislo, ze zmenilo akorat tak, ze auto jede pomaleji. Na citlivost / necitlivost zpatecky to nemelo vubec vliv. Muze byt vadna / nekvalitni vysilacka?
Diky za jakoukoliv odpoved.
Chtěl bych se zeptat odborníků zde, v čem by mohl být můj problém. Mám přesně tento set http://www.mz-racing.net/p4979-57804-xb ... t-01e-led/ s timto motorem http://www.mz-racing.net/p4990-57194-v10-spec-5-19x2/ . Auto mam asi mesic a mam problem se zatacenim. Nastavim si na vysilacce potikem tak, aby jelo rovne a po par zatackach, rozjezdech a zastavenich mi zacne uhybat na stranu, otocim potenciometrem o milikousicek na druhou stranu a auto zacne zatacet zase na druhou, pohnu s nim zase o pidikousicek zpet, temer neznatelne a auto zacne opet zatacet na puvodni stranu. Nebavi me si po par zatackach neustale serizovat rizeni. Je to problem podvozku, nastaveni podvozku, vysilacky nebo cim? Jak se muzu tomuhle vyhnout? Taky se mi obcas zasekava zpatecka, ze budto vubec nereaguje ikdyz mam paku na "couvani naplno" a nekdy jen zdrcnu a leti na zpatecku jak splasene. Vim ze kdyz jedu dopredu tak poprve paka reaguje coby brzda a na podruhe az couve, ale me se tohle stava kdyz stojim. zkousel jsem nastavovat potikama na plyn, ale to mi prislo, ze zmenilo akorat tak, ze auto jede pomaleji. Na citlivost / necitlivost zpatecky to nemelo vubec vliv. Muze byt vadna / nekvalitni vysilacka?
Diky za jakoukoliv odpoved.
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 3828
- Registrován: pát srp 07, 2009 5:30 pm
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: V cem hledat problem
mohlo by to být vysílačkou. Máš ve svém okolí někoho s modelem? Chtělo by to vyzkoušet s jinou...
předpokládám, že jsi vyloučil vůle na podvozku, kterých má TTčko požehnaně...
předpokládám, že jsi vyloučil vůle na podvozku, kterých má TTčko požehnaně...
Oficiálně jsem s modelařinou skončil, proto jsem si koupil stavebnici MB Actros
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
-
- Neaktivní uživatel
- Příspěvky: 26
- Registrován: pon bře 04, 2013 12:19 pm
Re: V cem hledat problem
Vuli samozrejme nejakou ma, ale nemam tuseni co je v normalu a co ne. Je to plast a ten nikdy nebude bez vule, ze ano. Moznost vyzkouset jinou ovladacku bych mel. Vsiml jsem si, coz by mohla byt uzka spojitost, ze mi trochu haze leve predni kolo, ale nevim jestli je krive nalepena guma na disku, nebo krivy disk nebo vule v uchyceni... ? Vyzkousim napred tu vysilacku.
- camilius74
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 136
- Registrován: úte srp 05, 2008 9:23 pm
- Bydliště: Prostějov
Re: V cem hledat problem
Zkus vyměnit spojovačky na řízení za štelovatelné (já jsem koupil kloubky a trojku závitovou tyč.).Nastav rozbíhavost od oka,ale ať je vidět a zkus rovinku.Pokud ani to nepomůže,vymezit vůli v řízení a v kolech.Teď mě ještě napadlo,co servo,vrací se vždy na své místo?Taky zkus,jestli řízení nejde moc ztuha.Možná,protože jestli nemáš slabé servo,to by táhlo řízení ztěžka a pak by to mohlo zlobit.
- 06D
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 509
- Registrován: pon zář 13, 2010 8:49 am
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: V cem hledat problem
osobně bych hledal chybu v tuhosti chodu řízení. Seriové servo, trošinku víc utáhlé spojovačky aby byla menší vůle nebo pokud jsi zvedl světlou výšku a už se ti nedokáže vrátit řízení do středové polohy. Prostě to zakládní servo nedokáže překonat odpor který je v mechanismu řízení. Odpoj řízení od serva a rukou vyzkoušej jak jde a když tak povol
Edit: Camilius byl rychlejší ale zase máš dva stejné názory nezávisle na sobě
a to s tou citlivostí zpátečky : udělej dle návodu znovu nastavení krajních mezí vysílače do regulátoru ( nezapomeň si nastavit trim plynu na středovou polohu před nastavováním) a pokud to nezabere tak holt přenos AM je pouze AM . Může to taky být přehozeným směrem otačení ( otočený +a- na motoru a nasledně dán revers na vysílači ale to jedině že by jsi to měl rozebrané a zapojil to naopak
Edit: Camilius byl rychlejší ale zase máš dva stejné názory nezávisle na sobě
a to s tou citlivostí zpátečky : udělej dle návodu znovu nastavení krajních mezí vysílače do regulátoru ( nezapomeň si nastavit trim plynu na středovou polohu před nastavováním) a pokud to nezabere tak holt přenos AM je pouze AM . Může to taky být přehozeným směrem otačení ( otočený +a- na motoru a nasledně dán revers na vysílači ale to jedině že by jsi to měl rozebrané a zapojil to naopak
Olin Bětík....MOVO Racing
-
- Neaktivní uživatel
- Příspěvky: 26
- Registrován: pon bře 04, 2013 12:19 pm
Re: V cem hledat problem
Diky za rady lidi. Servo se nevraci vzdy, vetsinou ano, ale nekdy zustava trochu stranou. Kdyz jsem si hral s temi prepinaci nahore, a prehodil jsem si zpatecku s jizdou dopredu, tak to zacalo vzdy zatacet na stranu, ne malo a dela to uplne vzdy. Svetlou vysku jsem zatim nezvedal, ale chtel bych, takze pokud je slabe servo / utahle spojovacky a budu jeste chtit zvedat svetlou vysku, tak uz to seriove servo asi neutahne, je to tak? Mam tedy rovnou premyslet nad novym servem? Mohli byste mi i poradit jake? Jsem v tomhle porad zacatecnik. Jeste jednou diky za rady.
Rozebrane jsem to mel, menil jsem prave motor, ale bez zmeny chodu na vysilacce jsem po vymene jezdil stejnym smerem, takze +/- jsem neprohodil
Edit: tohle http://www.mz-racing.net/p2731-tt01-e31 ... ering-set/ by pomohlo, nebo staci koupit pouze spojovacky (ktere nemuzu najit)?
Rozebrane jsem to mel, menil jsem prave motor, ale bez zmeny chodu na vysilacce jsem po vymene jezdil stejnym smerem, takze +/- jsem neprohodil
Edit: tohle http://www.mz-racing.net/p2731-tt01-e31 ... ering-set/ by pomohlo, nebo staci koupit pouze spojovacky (ktere nemuzu najit)?
- camilius74
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 136
- Registrován: úte srp 05, 2008 9:23 pm
- Bydliště: Prostějov
Re: V cem hledat problem
Ta sada vypadá luxusně,ale je tam nápis vyprodáno.Samostatné spojovačky jestli se dají sehnat,to nevím,ale mrkni sem a zkus taky experimentovat.viewtopic.php?f=5&t=18187
To je moje práce a zatím to funguje.Já používám servo HS 311 a k plné spokojenosti.Já jezdím drifty,na rallye nemám zkušenosti.Co se týká toho motoru,to tak od oka nemůžu sloužit,ale myslím,že tam bude jen něco v nastavení.Máš k tomu manuál? Mrkni tam a třeba něco vymyslíš.
To je moje práce a zatím to funguje.Já používám servo HS 311 a k plné spokojenosti.Já jezdím drifty,na rallye nemám zkušenosti.Co se týká toho motoru,to tak od oka nemůžu sloužit,ale myslím,že tam bude jen něco v nastavení.Máš k tomu manuál? Mrkni tam a třeba něco vymyslíš.
- 06D
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 509
- Registrován: pon zář 13, 2010 8:49 am
- Bydliště: Vsetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: V cem hledat problem
http://www.mz-racing.net/p77-tt160-tt-0 ... rod-modre/
http://www.mz-racing.net/p36-53662-tt-0 ... e-rod-set/
co se týká té sady tak je docela měká a já ji ohnul po kontaktu kola s kolíkem vytyčujícím trať ( nepoužívám servosaver možná má blbost) nechej plastové řízení a dej jen ty spojovačky ideální ty levnější řízení TT
http://www.mz-racing.net/p36-53662-tt-0 ... e-rod-set/
co se týká té sady tak je docela měká a já ji ohnul po kontaktu kola s kolíkem vytyčujícím trať ( nepoužívám servosaver možná má blbost) nechej plastové řízení a dej jen ty spojovačky ideální ty levnější řízení TT
Olin Bětík....MOVO Racing
-
- Neaktivní uživatel
- Příspěvky: 26
- Registrován: pon bře 04, 2013 12:19 pm
Re: V cem hledat problem
Opet vam dekuji za rady. Pokud nekde nesezenu ten set, koupim si jen spojovacky, ktere tu nadhodil 06D. Motor ma byt regulovatelny, ale manual k nemu nebyl, pouze brozura s dalsimi komponentamy LRP a to jeste tak blbe tistena ze pismo nejde cist, protoze je prtave a teckovane. Do uprav bych se poustel az by mi nezbylo nic jineho. Precejen je to pro me zatim uplne nove (a taky prvni) auto
PS: Chlapi, mate moc pekny auta:)
PS: Chlapi, mate moc pekny auta:)
-
- Neaktivní uživatel
- Příspěvky: 26
- Registrován: pon bře 04, 2013 12:19 pm
Re: V cem hledat problem
Zkousel jsem odpojit servo a rizeni mi prijde ze jde lehko, nevim jakou silu ma servo, ale prstum rizeni odpor prilis neklade. Vule mi prijdou ze jdou hlavne z cepu kola (doleva x doprava i dovnitr x ven). Jinde jsem si nevsiml ze by neco melo vetsi vuli nez by se dalo cekat. Tak nevim jestli mi ta spojovacka pomuze :/
Re: V cem hledat problem
Me se uplne tohle stejne deje na podvozku LRP S10 a nevim cim to je...objevil jsem, ze mam strzeny zavit na tehlici a kolo si beha kam chce, cili zkus zkontrolovat i tuhle moznost. Tehlice jsou uz na ceste, takze pak muzu dat vedet
...::: Ford Mustang 2011 na LRP S10 chasis + LiPO, Modelcraft GT3 :::...
...::: Honcho na Axial SCX-10 chasis + LiPO, Modecraft GT-3 :::...
...::: Honcho na Axial SCX-10 chasis + LiPO, Modecraft GT-3 :::...
-
- Neaktivní uživatel
- Příspěvky: 26
- Registrován: pon bře 04, 2013 12:19 pm
Re: V cem hledat problem
Ja jsem objednal http://www.mz-racing.net/p2731-tt01-e31 ... ering-set/ z ebaye, tak uvidim, co to udela.
Vcera jsem zjistil ze servo se vraci jen v klidovem stavu (kdyz auto stoji na miste, nebo kdyz ho mam v ruce). Kdyz jsem vcera jezdil na asfaltu tak zustavaly temer po kazdem ostrem vyjeti ze zatacky zatocena kola. Jake silnejsi servo byste mi doporucili?
Vcera jsem zjistil ze servo se vraci jen v klidovem stavu (kdyz auto stoji na miste, nebo kdyz ho mam v ruce). Kdyz jsem vcera jezdil na asfaltu tak zustavaly temer po kazdem ostrem vyjeti ze zatacky zatocena kola. Jake silnejsi servo byste mi doporucili?
-
- Neaktivní uživatel
- Příspěvky: 26
- Registrován: pon bře 04, 2013 12:19 pm
Re: V cem hledat problem
Problem vyresen . Pokud je to tu zvykem, muzete zamknout vlakno. Vymenil jsem vsechna loziska za kulickova, promazal vsechny klouby rizeni olejem s teflonovym pridavkem a servo uz vraci. Takze asi nezvladalo odpor, ikdyz se proti prstu nezdal nijak velky. Rozhodne pokud nekdo nevymenil loziska za kulickova tak durazne doporucuju. Auto je ted uplne o necem jinem
Vsem diky za rady.
Vsem diky za rady.
Re: V cem hledat problem
Cau. Ja taky prispeju, kdyz jsem psal, ze mam stejny problem. Vymenil jsem servo (pro jistotu), vymenil jsem tehlice za nove, nevychozene a taky jsem vycistil loziska, jedno neslo protocit ani velkou silou...A problem zmizel, takze nejspise to byl taky nekde odpor, ktery servo neutahlo.
...::: Ford Mustang 2011 na LRP S10 chasis + LiPO, Modelcraft GT3 :::...
...::: Honcho na Axial SCX-10 chasis + LiPO, Modecraft GT-3 :::...
...::: Honcho na Axial SCX-10 chasis + LiPO, Modecraft GT-3 :::...