Přehřívání motoru a nízká rychlost

Vše co se týká spalováků ostatních značek

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
MarekEmthsi
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 2
Registrován: pon srp 22, 2016 12:56 pm
Bydliště: Poděbrady

Přehřívání motoru a nízká rychlost

Příspěvek od MarekEmthsi »

Ahoj,
potřeboval bych se zeptat někoho zkušenějšího jak poladit spalovací motor konkrétně u Savage X 4.6? Motor se přehřívá nad 120 stupňů chvíli po ježdění a k tomu auto nevytvoří větší výkon než na půl plynu při dobrém naladění. Používám 25% nitro. Díky za každou radu.
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11519
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motoru a nízká rychlost

Příspěvek od Jirkacbx »

Palivo jaká značka?
S teplotou můžeš jít až na 160-180 stupnů.Pro rekreační ježdění stačí i 140.
Nemáš nevhodnou svíčku?
Z výfuku musí jít jakoby bílý čmoud,pokud lítá moc nespálenýho paliva,budto bohatá směs či spíš přechody.
Nějaký návod na naladění tady http://rc-klub-sumperk.webnode.cz/produ ... ro-motoru/ nebo http://www.modelfan.estranky.cz/clanky/ ... otoru.html
A přidej si do Profilu bydliště,třeba někoho máš v okolí,kdo by na to kouknul.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
MarekEmthsi
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 2
Registrován: pon srp 22, 2016 12:56 pm
Bydliště: Poděbrady

Re: Přehřívání motoru a nízká rychlost

Příspěvek od MarekEmthsi »

Palivo mám Rapicon od Pelíkána. Návody na naladění jsem pročítal, proto jsem myslel, že by teplota neměla přesáhnout 120 stupňů. Při 130 už jsem motor zhasnul, protože jako kdyby z něj šel kouř a auto stejně jelo příliš pomalo. Savage delší dobu stál a tak jsem ho chtěl dát zas do kupy. Svíčku na něm mám střední, ale venku bylo zrovna velké teplo, tak to možná chtělo nějakou chladnou jestli se nepletu? Že by byla moc bohatá směs se mi nezdálo, ale je to možné. Kolik otáček je potřeba u hlavní jehly od úplného zašroubování abych se dostal do původní polohy? Teď budu nějakou chvíli pryč, ale až se vrátím zkusím to pak poladit. Díky moc za odpověď
Uživatelský avatar
ZORES
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1959
Registrován: čtv lis 08, 2007 6:46 pm
Bydliště: HOLEŠÁRNA

Re: Přehřívání motoru a nízká rychlost

Příspěvek od ZORES »

Jirko 140 je teplota závodního motoru, rekreačka do 120ti bohatě stačí.

Pokud to nejede a hřeje se je chudá směs.

V manuálu máš základní nastavení ,od toho se opíchni a utahuj pomaličku,popřípadě požádej někoho na dráze ať ti helfne.
AXIAL, TAMIYA, VATERRA, LOSI, vintage Traxxas , new & vintage KYOSHO, new & vintage ASSO.
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11519
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motoru a nízká rychlost

Příspěvek od Jirkacbx »

ZORES : OK,teplotu 180 mi potvrdil kluk,co jezdí s nitro buggy republiku,Evropu a sem tam i svět.
Prostě at to jede.Mění motory třeba i po závodu,jelikož jsou KO.Ale zase si to může dovolit :-)

MarekEmthsi : Trochu záklaní nastavení jehel by mělo být cca 3-3.5 otáčky od utažení.
Neuthuj moc silou,osazení jehel bývá gumičkou,abys to nepromáčknul.
Pro ty malý jehly.Pokud máš i 3tí jehlu v karbecu,jako by naproti šoupátku,možná zlatou a velký průměr,tak s tou SAKRA opatrně.
Má mít nějaký nastavení z fabriky a moc s ní nelaborovat.Osazení je dost citlivý na větší utažení a je dost háklivý.
Poloha zlatý jehly by měla být cca v úrovni těla karburátoru.
Podle mapy modelářů tady na foru máš nejblíž uživatele JENTU v Úvalech ohledně nitro motorů.
Zkus ho oslovit,jestli ještě nitro jezdí nebo jestli tě na někoho z okolí neodkáže.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Odpovědět

Zpět na „Ostatní spalovací“