ok, to tady nevyresime. prijed na zavody a uvidis sam...honza16v píše:tak to snad je videt kdo jede vic dverma na pred.Udelat normalně batly tak jak se jezdej u normalnich aut a rozhodčí by posoudili čí jízda byla lepší.Je jasny že u Rceček to bude složitejší,ale bude se jednat o drift a ne o to kdo bude rychlejš v cíli
drift X pravidla
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
Re: drift X pravidla
- honza16v
- Nováček
- Příspěvky: 59
- Registrován: čtv říj 09, 2008 7:58 pm
- Bydliště: Říčany u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: drift X pravidla
to maš pravdu a bych přijel a uvidel sam,ale jet 100 kilometru na zavody,tam zaplatil startovny a hned vyfasnout nekoho s 3,5 sřídakem a vypadnout to je docela drahy svezení 

- Kamikaze
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob srp 19, 2006 11:06 am
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: drift X pravidla
Kluci mám to skoro 250km daleko, ale jednou se tam opravdu přijedu podívat. Občas kecám s UFFOSem a je vidět, že ty drifty jdou fakt do kytek. Je pravda že měření uhlu je blbost, na tom maj kuci šikmooký drift boxy který se potom picnou ke komplu a je vidět kdo to bral kolmo ke clippointu a kdo ho jen tak liznul dveřma. Ale je pravda co se tu řeší, pokud tam přijde bláze kterej roztáhne střídu na rovince tak to fakt nemá cenu, když koukám na drift seriály z japonska tím myslím real 1/1 auta tak sebelepší borec tu rovinku prodriftuje a to i v případě 1/10 v japonsku. Berou to tam docela vážně. Proto jak už tady někdo řekl, nechal bych zařídit clippointy ke kterým by se drifter měl co nejvíc přiblížit. Samo že nikdo nebude chodit po trati s pravítkem a sledovat kdo byl nejblíž, ale je to jednoduchý, projedeš okolo poitu bokem a máš body .. mineš point bokem a body prostě nemáš nebo máš jen půlku. Další důležitou věcí co je a vím že pro komisaře závodu to není jednoduchý, začal bych hodnotit i styl průjezdů a za ně teprve dával na konci závodu těch 10 bodů. Přece jen drift je balet na 4 kolech a proto se taky hodnotí styl jízdy a ne rychlejší čas v cíly. Když opět mrknu na drift 1/1 tak na tribuně sedí min tři maníci včetně Keiichi-ho a do papírů píšou hodnocení stylu jízdy s tím že všichni tři sledují oba dva jezdce, nebo se o to snaží a pak porovnají výsledky. Vím, že tohle taky neni nejjednodušší varianta hodnocení a vyžaduje to čas navíc mezi rozjíždkama, ale vůbec by to nebylo od věci.
Upozorňuju, že na žádných závodech sem ještě nebyl, ale i přesto si dokážu představit tu atmosferu. Takže pokud mě chcete kamenovat za něco co sem zmínil, tak do toho. Ale je to jen názor z jasné hlavě driftera.
Upozorňuju, že na žádných závodech sem ještě nebyl, ale i přesto si dokážu představit tu atmosferu. Takže pokud mě chcete kamenovat za něco co sem zmínil, tak do toho. Ale je to jen názor z jasné hlavě driftera.
TB-02 DRFT TB-02 Rally X-Racing Team
X-ray 008 - Rally
Kyosho - Inferno TR-15
CC-01 Pajero Metaltop
Spektrum DX3S
X-ray 008 - Rally
Kyosho - Inferno TR-15
CC-01 Pajero Metaltop
Spektrum DX3S
- honza16v
- Nováček
- Příspěvky: 59
- Registrován: čtv říj 09, 2008 7:58 pm
- Bydliště: Říčany u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: drift X pravidla
plně souhlasim
takle nejak bych si predstavoval drift zavody

- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11544
- Registrován: čtv led 26, 2006 8:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: drift X pravidla
Pokud by mohl něco říct i terénněji orientovanej jedinec 8)
Za cca 3 roky jsem odjel +/- 4 závody.První v Čelákovicích s TTčkem a Migem.Noo,žádná sláva.Styl v pr..čicích.
Další už s 8,5kou a TB02,bez úprav z rally na drift.To v Třemošný.
A za sebe mohu říct,že pokud se člověk snaží,aby jízda nějak vypadala a hned se neutíkalo rovnou do cíle,jsou to pěkný a dost koukatelný jízdy a souboje.
Možná by stačilo zrušit zvýhodnění +10b za vítězství v rozjíždce a naopak je přidat za styl.
I když s mýma rukama nikdy nebudu dojíždět na bednu,vysloveně se kochám,když vidim,jak to jde těm,co pilně drift trénujou a je na auta krásnej pohled v akci.
Za cca 3 roky jsem odjel +/- 4 závody.První v Čelákovicích s TTčkem a Migem.Noo,žádná sláva.Styl v pr..čicích.
Další už s 8,5kou a TB02,bez úprav z rally na drift.To v Třemošný.
A za sebe mohu říct,že pokud se člověk snaží,aby jízda nějak vypadala a hned se neutíkalo rovnou do cíle,jsou to pěkný a dost koukatelný jízdy a souboje.
Možná by stačilo zrušit zvýhodnění +10b za vítězství v rozjíždce a naopak je přidat za styl.
I když s mýma rukama nikdy nebudu dojíždět na bednu,vysloveně se kochám,když vidim,jak to jde těm,co pilně drift trénujou a je na auta krásnej pohled v akci.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: drift X pravidla
tak kucí, koukam, ze jeste nikdo necetl ty pravidla, na ktery jsem tu daval odkaz. Clippointy jsou jedna cesta hodnoceni, ale jen tak pro zajimavost tu napisu strucne zpusob hodnoceni z tech mezinarodnich pravidel. Jezdi se klasicky battle na jedno kolo a 5 rozjizdek, bodovani je tzv 5/5 (to maji na zacatku) a po jizde se body presunou (jeden naboura, tak je to napr 0/10). Prvni rozjizdka je treninkova, dalsi uz jsou na body. Jezdec, ktery do pavouka postoupil z vyssi pozice (napr prvni ve skupine) si voli, zda pojede prvni nebo bude "stíhat" (v dalsich se poradi otoci). Prvni jezdec voli stopu a snazi se jet ciste, ten co stíhá se snazi jet co nejblize za prvnim a nemusi ho vubec predjizdet. Pokud se mu podari cely kolo objet v tesnym zavesu, tak by mel dostat lepsi bodovy hodnoceni. Hodnoti se styl jizdy, napr jak siroce se jezdi zatacky, jestli je drift plynuly a jezdec moc nekoriguje, nesmi se zastavit, pretocit atd. Pak to ovsem vsechno zalezi na rozhodcich a vypada to jak bodovani u krasobrusleni. Urcite je to ale cesta, jak udelat jizdy pohledove "hezčí"... Pro lepsi pochopeni pravidel doporucuju precist original, pac to moje vysvetleni asi nebude pro kazdyho pochopitelny 

- honza16v
- Nováček
- Příspěvky: 59
- Registrován: čtv říj 09, 2008 7:58 pm
- Bydliště: Říčany u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
Re: drift X pravidla
tohle vysvetlení chapu :)Tak si představuju ježdění Driftu,ještě kdyby to takle fungovalo 

- Marcel
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1575
- Registrován: sob črc 28, 2007 8:25 pm
- Bydliště: PB - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: drift X pravidla
Kdyby to takhle fungovalo, byla by to bomba
Yokomo D-MAX
Slovenský Drift King 2009, 2010, 2011.
Slovenský Drift King 2009, 2010, 2011.
- Majkl GTR34
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 100
- Registrován: úte pro 02, 2008 6:37 pm
- Bydliště: Třemošná u Plzně
- Kontaktovat uživatele:
Re: drift X pravidla
Tak se tady rozjela celkem dobrá debata a já si přidam to svoje polínko do ohně.
Asi první problém vidím v tom, že se tady začalo jezdit v drift stylu, a nikdo pořádně neměl páru co vlastně hodnotit. Takže se zhodnotilo to jestli se jede bokem což bylo zřejmě nejdůležitější, a aby se to nějak rozlousklo kdyby náhodou jeli oba dva jezdci parádně bez chyb, přidalo se +10 bodů za první místo. A tím to haslo. Jezdí se tak - druhým rokem ? A nyní chcete měnit pravidla, a teprve nyní se začíná mluvit ve větší míře o pravidlech které mají kluci za velkou louží. Není na to drobet pozdě lidi ?
Problém číslo 2 - motory. proč se tedy neudělá omezení ? určitě bych neomezil motory na uhlíkáče, který jsou na drifty - říkejte si co chcete - špatný. nemaj potřebný výkon, a co si budem povídat výkon hraje hlavní roli. Čili proč neudělat rozmezí 8.5 až 10.5 stříďák, a nemusí se řešit že tam tejpek přifrčí s nabušeným 3,5 stříďákem a všem to ukáže na rovince. A asi nejen na tý rovince. Omezit motor, a maj po ptákách. To bych přivítal, neboť zde by to opravdu - jak již bylo několikrát řečeno - nemělo být o rychlosti, ale mělo by to být o tom stylu. Bohužel to dost upadá a začíná to být fakt o rychlosti. A to je špatně.
Teď se asi trochu dotknu pořadatelů, ale vidím v tom problém číslo tři, a tím je hodnocení jízd. Chcete, nebo chtěli by jste, aby se tu hodnotil styl jízdy, ale mnohdy kluci přehlédnou viditelné chyby s argumenty - já to odsud nevidim - a nebo naopak započítaj zcela nesmyslnou chybu kdy karoserií líznete puklici. ježiš, přeci argument že kdyby tam bylo svodidlo tak to vorvu není argument. Jezdí se po trati bez svodidel, tak jestli to chcete házet na svodidla, tak si je tam dejte. Přejezd kolem přes mantinel či puklici beru, ale líznout to karoserií a počítat, a následně přehlídnout dvě chyby přejetí mantinelu kolem a říct že jste to neviděli ? hmmmmm, to je špatně. Takže si neumim představit dohady, jestli tenhle smyk byl lepší než ten předchozí. To asi neklapne. Opravdu by to mělo bejt o tom jet paralelně s tím, že se druhý bude snažit co nejblíže držet toho předchozího. V tom vidím ten STYL, kterým by se měl drift ubírat.
Vždy když jezdíme s Markem závod, říkáme si, proč to tak przníme ? vždyť jezdit umíme. Ano umíme a to skvěle, paralelně,ale sotva vlítnem na závody, a snažíme se dojet co nejrychleji driftem, tak ten drift jde prostě do kytek.
Těžko se asi změní již zaběhnutá pravidla, ale vzhledem k začátku nové sezony, by bylo možná dobré na nich zapracovat, a zkusit si tuto sezonu zajet v "jiném stylu " Čili i já se přidávám k ostatním co jsou pro styl, a ne rychlost.
Asi první problém vidím v tom, že se tady začalo jezdit v drift stylu, a nikdo pořádně neměl páru co vlastně hodnotit. Takže se zhodnotilo to jestli se jede bokem což bylo zřejmě nejdůležitější, a aby se to nějak rozlousklo kdyby náhodou jeli oba dva jezdci parádně bez chyb, přidalo se +10 bodů za první místo. A tím to haslo. Jezdí se tak - druhým rokem ? A nyní chcete měnit pravidla, a teprve nyní se začíná mluvit ve větší míře o pravidlech které mají kluci za velkou louží. Není na to drobet pozdě lidi ?
Problém číslo 2 - motory. proč se tedy neudělá omezení ? určitě bych neomezil motory na uhlíkáče, který jsou na drifty - říkejte si co chcete - špatný. nemaj potřebný výkon, a co si budem povídat výkon hraje hlavní roli. Čili proč neudělat rozmezí 8.5 až 10.5 stříďák, a nemusí se řešit že tam tejpek přifrčí s nabušeným 3,5 stříďákem a všem to ukáže na rovince. A asi nejen na tý rovince. Omezit motor, a maj po ptákách. To bych přivítal, neboť zde by to opravdu - jak již bylo několikrát řečeno - nemělo být o rychlosti, ale mělo by to být o tom stylu. Bohužel to dost upadá a začíná to být fakt o rychlosti. A to je špatně.
Teď se asi trochu dotknu pořadatelů, ale vidím v tom problém číslo tři, a tím je hodnocení jízd. Chcete, nebo chtěli by jste, aby se tu hodnotil styl jízdy, ale mnohdy kluci přehlédnou viditelné chyby s argumenty - já to odsud nevidim - a nebo naopak započítaj zcela nesmyslnou chybu kdy karoserií líznete puklici. ježiš, přeci argument že kdyby tam bylo svodidlo tak to vorvu není argument. Jezdí se po trati bez svodidel, tak jestli to chcete házet na svodidla, tak si je tam dejte. Přejezd kolem přes mantinel či puklici beru, ale líznout to karoserií a počítat, a následně přehlídnout dvě chyby přejetí mantinelu kolem a říct že jste to neviděli ? hmmmmm, to je špatně. Takže si neumim představit dohady, jestli tenhle smyk byl lepší než ten předchozí. To asi neklapne. Opravdu by to mělo bejt o tom jet paralelně s tím, že se druhý bude snažit co nejblíže držet toho předchozího. V tom vidím ten STYL, kterým by se měl drift ubírat.
Vždy když jezdíme s Markem závod, říkáme si, proč to tak przníme ? vždyť jezdit umíme. Ano umíme a to skvěle, paralelně,ale sotva vlítnem na závody, a snažíme se dojet co nejrychleji driftem, tak ten drift jde prostě do kytek.
Těžko se asi změní již zaběhnutá pravidla, ale vzhledem k začátku nové sezony, by bylo možná dobré na nich zapracovat, a zkusit si tuto sezonu zajet v "jiném stylu " Čili i já se přidávám k ostatním co jsou pro styl, a ne rychlost.
Nissan Skyline GTR 34, Nosram Dragon 10.5
Subaru Impreza 2007 drift styl
Spectrum DX 3.0,Robitronic AVID
http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.php?f=106&t=6278
http://rcdrift.webgarden.cz/
Subaru Impreza 2007 drift styl
Spectrum DX 3.0,Robitronic AVID
http://forum.tamiyaclub.net/viewtopic.php?f=106&t=6278
http://rcdrift.webgarden.cz/
- Mirek
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1513
- Registrován: pát říj 20, 2006 4:31 pm
- Bydliště: Valdice
- Kontaktovat uživatele:
Re: drift X pravidla
jojo Majkl ma pravdu.. ale to omezeni motoru bych videl napr. uhlikace od 15 a vejs a stridaky 8,5 vejs..
ale kdyz si to tak vemu, neni to o motorech, i s tou 3,5lou se da jet paralel .. ono by stacilo zrusit 10 bodu za prvni misto a hned by to bylo jiny.. tyto body bych daval za nejakej ten clippoint kde by byla nejaka tycka a nadruhy strane zvonecek a bylo by jasny jestli si to trefil nebo ne.. uhel se asi hodnotit neda, ale udelat ty battly ze druhej se snazi stinovat atd. pak by to opravdu k necemu vypadalo..
ale kdyz si to tak vemu, neni to o motorech, i s tou 3,5lou se da jet paralel .. ono by stacilo zrusit 10 bodu za prvni misto a hned by to bylo jiny.. tyto body bych daval za nejakej ten clippoint kde by byla nejaka tycka a nadruhy strane zvonecek a bylo by jasny jestli si to trefil nebo ne.. uhel se asi hodnotit neda, ale udelat ty battly ze druhej se snazi stinovat atd. pak by to opravdu k necemu vypadalo..
*Míra Veselý*
<< HPI BLITZ >> , eZrun 60A + 8,5z , Turnigy 4000mAh 30-40C , TL-01
-Eurgle 2,4ghz, U14 , Battery Master 6
bylo: onroad: ALS racing M240, TT-01, TL-01, TB-02,Yokomo DriftPackage, Xray 007,....offroad: Traxxas E-Revo VXL, DF-02, CC-01, Himoto EMXT-1, Reely EP16, SCX-10 Honcho
<< HPI BLITZ >> , eZrun 60A + 8,5z , Turnigy 4000mAh 30-40C , TL-01
-Eurgle 2,4ghz, U14 , Battery Master 6
bylo: onroad: ALS racing M240, TT-01, TL-01, TB-02,Yokomo DriftPackage, Xray 007,....offroad: Traxxas E-Revo VXL, DF-02, CC-01, Himoto EMXT-1, Reely EP16, SCX-10 Honcho
- Bárty
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 244
- Registrován: čtv srp 14, 2008 11:23 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: drift X pravidla
Závody vžycky provází dohady o tom, jestli ta chyba byla nebo ne...určitě by to vyřešila kamera, která natáčela celej betl...záznam by se potom mohl skouknout a určit i případný chyby kterejch si rozhodčí nevšimli.
Jenomže to má taky několik problémů:
1) sehnat nějakou kameru(to si myslim, že neni až takovej problém pro organizátory)
2) kam tu kameru dát aby pokrývala celou dráhu a bylo na ní dobře vidět chyby ve všech částech trati
a další...
určitě by to chtělo změnit ale i styl bodování...několik dobrejch nápadů už tady zaznělo.
Ondra by měl určitě zvážit, jestli by neměl udělat několik změn v bodování jinak si myslim, že se mu na to spousta lidí vykašle.
Toť muj názor k tomuto.
Jenomže to má taky několik problémů:
1) sehnat nějakou kameru(to si myslim, že neni až takovej problém pro organizátory)
2) kam tu kameru dát aby pokrývala celou dráhu a bylo na ní dobře vidět chyby ve všech částech trati
a další...
určitě by to chtělo změnit ale i styl bodování...několik dobrejch nápadů už tady zaznělo.
Ondra by měl určitě zvážit, jestli by neměl udělat několik změn v bodování jinak si myslim, že se mu na to spousta lidí vykašle.
Toť muj názor k tomuto.
Bárty
ICQ: 470511156 , Email: laribar@seznam.cz
Fotky-http://la4boy.rajce.idnes.cz/
Vodafone chce zrušit sms gratis, my chceme aby se tak nestalo ->http://www.facebook.com/group.php?gid=91336359087
ICQ: 470511156 , Email: laribar@seznam.cz
Fotky-http://la4boy.rajce.idnes.cz/
Vodafone chce zrušit sms gratis, my chceme aby se tak nestalo ->http://www.facebook.com/group.php?gid=91336359087
- Dejvid6
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 831
- Registrován: ned pro 31, 2006 11:11 pm
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: drift X pravidla
oni by stačili i 4 lidi kazdej na jedny strane drahy,tak by to bylo hned o neco presnejsi bodování
SCX10 - Cheero + LR Disco III
FS
2,4
FS
2,4
- Tim
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 2545
- Registrován: pon kvě 07, 2007 6:39 pm
- Bydliště: Rudná
- Kontaktovat uživatele:
Re: drift X pravidla
Tak i já si něco napíšu. Všichni tady píšete,že nemáte šanci s uhlíkovým motorem proti brushless. A já sám za sebe musím říct a tím dát za pravdu i Ondrovi, že drifty se střídákem jsou těžší než se stejnosměrem, jasně u střídáku dáte plnej a vystřelíte vpřed,ale přesně tohle, je to co není v driftu úplně nejlepší, zatímco kdyžtam máte třeba 19z uhlík. Tak ten se neroztočí hned na max a jede se s ním daleko klidnejš. Tohle vím z vlastní zkušenosti, protože mám 19z Corally a 4,5z LRP a kdybych si měl vybrat s čím pojedu na závody je volba jasná a tedy 19z stejnosměr.
Podle mně je omezení motoru blbost, spíš bych řešil to, že v driftu jsou body za vítězství prostě kničemu, když nebudeme mít pro co se hnát narychlo do cíle, budou i ty jízdy daleko hezčí, prostě ta nebude ta motivace +10bodů ,ale jen to jet tak aby to pěkně vypadalo.
A teď mně třeba sežerte :-/(
Podle mně je omezení motoru blbost, spíš bych řešil to, že v driftu jsou body za vítězství prostě kničemu, když nebudeme mít pro co se hnát narychlo do cíle, budou i ty jízdy daleko hezčí, prostě ta nebude ta motivace +10bodů ,ale jen to jet tak aby to pěkně vypadalo.
A teď mně třeba sežerte :-/(
Traxxas Slash
Tamiya TA-05 IFS
Xray T2R
Tamiya F103GT - custom made
Pohon : Mamba max + MIG500 na závody + LRP X11 4,5T na zábavu
Tamiya TA-05 IFS
Xray T2R
Tamiya F103GT - custom made
Pohon : Mamba max + MIG500 na závody + LRP X11 4,5T na zábavu
- Dejvid6
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 831
- Registrován: ned pro 31, 2006 11:11 pm
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: drift X pravidla
no tak to je jasný ze 4,5 kope jak prase,mne stacilo kdyz sem se projel s 8,5 novakem s lipol,po dvou kolečkách sem to vrátil 

SCX10 - Cheero + LR Disco III
FS
2,4
FS
2,4
- Kamikaze
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob srp 19, 2006 11:06 am
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: drift X pravidla
Myslim, že ty prdy na stříďáku se daj hodně omezit třeba nastavením EXPA na plynu. Ale budiž, každý umí jezdit s tím co má a to že stejnosměr je prostě pomalejší je realita. Myslimm si ale že tady padlo už pár dobrých nápadů.
1. Clip-point
2. opravdu efektivní jízda driftem (plynulá jízda bez chyb) a za ni bych dával teprve +10 bodů
Určitě je blbost řešit kategorie motorů, to by jednodenní závod byl na dva dny. Je to skoro jakoby japonci řekli, ne já jezdím s AE86 která má jen 260koní a to neni fer tady oproti silvě co má 630koní ... je to prostě blbost. Měla by se opravdu hodnotit jízda bokem a to správným bokem a nebrat v potaz že někomu to náhodou mírně ulítlo v točce.
1. Clip-point
2. opravdu efektivní jízda driftem (plynulá jízda bez chyb) a za ni bych dával teprve +10 bodů
Určitě je blbost řešit kategorie motorů, to by jednodenní závod byl na dva dny. Je to skoro jakoby japonci řekli, ne já jezdím s AE86 která má jen 260koní a to neni fer tady oproti silvě co má 630koní ... je to prostě blbost. Měla by se opravdu hodnotit jízda bokem a to správným bokem a nebrat v potaz že někomu to náhodou mírně ulítlo v točce.
TB-02 DRFT TB-02 Rally X-Racing Team
X-ray 008 - Rally
Kyosho - Inferno TR-15
CC-01 Pajero Metaltop
Spektrum DX3S
X-ray 008 - Rally
Kyosho - Inferno TR-15
CC-01 Pajero Metaltop
Spektrum DX3S