Prism tank 1/10 (Red Alert 2)
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
Prism tank 1/10 (Red Alert 2)
Ahoj už kdysi jsem stavěl tento tank ze hry Red Alert 2, ovšem byl to takový hračkojdní pokus, tak začínám znovu snad to bude lepší
Model bude vážit 32kg délka pak 600mm, bude celokovový a plně funkční, pro ty co neznají, tak tank měl jako primární zbraň ničivý laserový paprsek,
Jelikož jde o scifi modernu dovolím se komplet vše na elektriku, co se týče podvozku, odpružení je na torzních tyčích
Model bude vážit 32kg délka pak 600mm, bude celokovový a plně funkční, pro ty co neznají, tak tank měl jako primární zbraň ničivý laserový paprsek,
Jelikož jde o scifi modernu dovolím se komplet vše na elektriku, co se týče podvozku, odpružení je na torzních tyčích
- darbujanek666
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob led 23, 2010 12:40 am
- Bydliště: Jezeřany-Maršovice
Re: Prism tank 1/10 (Red Alert 2)
Po všech těch stavebních strojích je to docela změna,ale i tak to bude určitě perfektní a zase se něčemu příručím. Budu sledovat .
Claas Atles 936RZ
Re: Prism tank 1/10 (Red Alert 2)
32 kg na 600 mm délky ? Je to trochu hodně. Jen pro porovnání: 3D tištěný King Tiger s délkou přes metr váží něco málo přes 8 kg. Takže i když to bude celokovové, tak přece jenom ta váha je hodně velká. Bude to s sebou přinášet hodně problémů - hlavně s pásy, aby vydržely dost velké namáhání. Také motory už budou potřeba hodně silné, aby takového tlouštíka rozpohybovaly.
Re: Prism tank 1/10 (Red Alert 2)
hm hm, 3d tisteny tank z plastu musi byt lehky to da rozum, kolik by podle tebe mel vazit tank 1:10? ja bych rekl ze kdyby predloha mela 32tun tak pak podle jednoducheho vypoctu 32000kg podelim meritkem 10na treti, a jsem na 32kilech, pojezdove motory staci kdyz kazdy bude mit cca 500w pri koeficientu treni 0,9 pro rychlost 5,2km/h, ovsem dam tam 1250w at je rezerva, ja myslim ze dostatecna vaha dela tank tankem a neni to problem ale zaklad,
Re: Prism tank 1/10 (Red Alert 2)
To je dobrej punk.
Zajímá mě samozřejmě jakým laserem to osadis, hádám třeba papír určitě zapalovat chtít budeš 8)
Zajímá mě samozřejmě jakým laserem to osadis, hádám třeba papír určitě zapalovat chtít budeš 8)
Re: Prism tank 1/10 (Red Alert 2)
Takto se to přepočítávat nedá ... to by potom nemohl létat žádný model letadla ( třeba stíhačka z WWII váží 3 tuny a při rozpětí 11 metrů by v měřítku 1:10 měla vážit 3 kg - což je strašně moc. Tam jde o plošné zatížení a to ani zdaleka není lineární vzhledem k měřítku ). Takovou váhu mají tanky 1:6 kde rozměry jsou podstatně větší. Je to podobný problém, jak určit "maketovou" rychlost lodi. Pokud bychom to takto přepočítávali, jezdilo by to moc pomalu.
3D tištěný tank nemusí být lehký - naopak, je třeba ho dovážit, ale zase ne až tak moc - už třeba kvůli těm pásům.
3D tištěný tank nemusí být lehký - naopak, je třeba ho dovážit, ale zase ne až tak moc - už třeba kvůli těm pásům.
- darbujanek666
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob led 23, 2010 12:40 am
- Bydliště: Jezeřany-Maršovice
Re: Prism tank 1/10 (Red Alert 2)
Tak a dost. I kdyby to mělo padesát kilo, tobě to může být jedno.Piponek tady už ukázal že rozhodně není žádnej začátečník.Můžeš si tady najít už celou řadu perfeknich modelů, takže je to pan modelář, což o tobě se říct nedá. Nějak mě minuly vlákna se stavbama tvých modelů, vím jen o milionu nedůležitých komentářů. Doporučuji sledovat a nic nepsat,nikoho to nezajímá. Tak a teď mě klidně zablokujte.
Claas Atles 936RZ
Re: Prism tank 1/10 (Red Alert 2)
Dařbujánku, já tady diskutuji a nikomu neříkám, co má a nemá dělat. Jen mám také nějaké zkušenosti s technikou 1:6 a vím, co to obnáší.
Máš pravdu, že mi to může být jedno, ale zase tak jedno mi není tvůj připitomnělý a nicneříkající komentář. Já jsem aspoň napsal nějaké mé zkušenosti, ale ty jen mlátíš prázdnou slámu. A tvůj názor na mě ? Asi jako názor kanárka na stav ptačího zobu ve světě.
A prosím admina o promazání - diskuze s ....... ( dařbujánek si určitě doplní sám ) je k ničemu.
Máš pravdu, že mi to může být jedno, ale zase tak jedno mi není tvůj připitomnělý a nicneříkající komentář. Já jsem aspoň napsal nějaké mé zkušenosti, ale ty jen mlátíš prázdnou slámu. A tvůj názor na mě ? Asi jako názor kanárka na stav ptačího zobu ve světě.
A prosím admina o promazání - diskuze s ....... ( dařbujánek si určitě doplní sám ) je k ničemu.
Re: Prism tank 1/10 (Red Alert 2)
Ja stale nechapu proc by to takto u tanku neslo prepocitat, respektive u modelu, ktery jezdi po zemi, nosnost zeminy v porovnani 1/10 uz ma nelinearni zmenu? Psal si o problemech, ale zadny konkretni si nezminil, ze to nevydrzi pasy, mas zkusenost ze by to nevydrzeli ocelove pasy? nebo co to nevydrzi?
Re: Prism tank 1/10 (Red Alert 2)
to Míra; správná otázka, psát to radši ani nebudu, každopádně papír rozhodně nebude problém :boohoo:
tady něco z výroby kol, každé kolo plánuji uzavřít a utěsnit guferkem
tady něco z výroby kol, každé kolo plánuji uzavřít a utěsnit guferkem
Re: Prism tank 1/10 (Red Alert 2)
Přepočítat to samozřejmě takto jde - třeba u aut to vychází skoro přesně ( auto 1:1 váží 1.5 tuny, model 1.5 kg ), ale to auto je skoro stejně veliké ( půl metru ), jak ten tank, co stavíš ( 600 mm ). A když porovnáš tu váhu ( 1.5 kg vs. 32 kg ), tak tady už je vidět dost velký nepoměr.
Třeba konkrétně byly problémy s pásy u tanků T-34. Ty mají, oproti jiným tankům, hodně štíhlé pásy a při jejich maketové tloušťce byl problém s čepy - dost rychle se vydíraly. Dále byly problémy s otáčením: na hladké podlaze nebyl problém, v terénu se pásy sesmekávaly a přeskakovaly z vodících kol. Aby se to omezilo, musely se hodně napnout, což zase vedlo ke snížení životnosti. Prostě větší váha vedla k větším problémům: musely být silnější motory, víc se zahřívaly, muselo se aktivně chladit, musely se použít silné regulátory, které musely vydržet i blokovací proud ... prostě bylo zbytečně více komplikací a celé se to prodražilo víc, než bylo nutné.
Třeba konkrétně byly problémy s pásy u tanků T-34. Ty mají, oproti jiným tankům, hodně štíhlé pásy a při jejich maketové tloušťce byl problém s čepy - dost rychle se vydíraly. Dále byly problémy s otáčením: na hladké podlaze nebyl problém, v terénu se pásy sesmekávaly a přeskakovaly z vodících kol. Aby se to omezilo, musely se hodně napnout, což zase vedlo ke snížení životnosti. Prostě větší váha vedla k větším problémům: musely být silnější motory, víc se zahřívaly, muselo se aktivně chladit, musely se použít silné regulátory, které musely vydržet i blokovací proud ... prostě bylo zbytečně více komplikací a celé se to prodražilo víc, než bylo nutné.
Re: Prism tank 1/10 (Red Alert 2)
vidis ja sem cetl ze t-34 ma pomerne siroke pasy aby mohl dobre jezdit v rusku ve snehu, jestli se vam vydirali cepy asi slo o jejich prumer a ulozeni, a znova se ptam byli ocelove?, a nebo nechme to byt, kazdy mame svou pravdu, za me tank a stavebni technika ma byt tezka, jo a kdyz ji udelas lehkou urcite usetris to souhlasim ale to je tak vse,
jinak me kv-1e 12kg a prijde ti to nepohyblive? a je to 1/16
jinak me kv-1e 12kg a prijde ti to nepohyblive? a je to 1/16
Re: Prism tank 1/10 (Red Alert 2)
tak tady něco k pohonu dva střídáky typu outrunner, a lipo baterka 12Ah 6s
Re: Prism tank 1/10 (Red Alert 2)
Já to asi blbě napsal: T-34 má široké pásy, ale tenké ( = málo vysoké ). Čepy z nerezu 3 mm.
Jinak co do pohyblivosti té šestnáctiny: je to spíš tryskomyš :--) :--) , ale jezdí to parádně.
Motory do šestin používáme podobné: PROPDRIVE v2 5060. A baterky poskládané z lion článků 18650.
Jak je to s životností s KV-1 ? Při takových nárazech to musí dost trpět.
Jinak co do pohyblivosti té šestnáctiny: je to spíš tryskomyš :--) :--) , ale jezdí to parádně.
Motory do šestin používáme podobné: PROPDRIVE v2 5060. A baterky poskládané z lion článků 18650.
Jak je to s životností s KV-1 ? Při takových nárazech to musí dost trpět.
Re: Prism tank 1/10 (Red Alert 2)
kvcko pohoda mam ho cca 10 let jednou sem měnil pásy, a to byly časy že sem s nim venčil čoklika každej den, jedine co sem předělal že jsem udělal olejové uzavřené převodovky,
zde nějaký ten postup
zde nějaký ten postup