Stránka 1 z 1

Obrněný Rolls Royce

Napsal: pát dub 27, 2012 5:37 pm
od fokker
Není to sice tank, ale do vojenské techniky patří. Dokončil jsem obrněný Rolls v měřítku 1:4. Zatím pár fotek, TTD dodám. :D

Re: Obrněný Rolls Royce

Napsal: pát dub 27, 2012 8:21 pm
od láďa
Supr práce máš to opravdu moc pěkný :clap: :clap: :clap:

Re: Obrněný Rolls Royce

Napsal: pát dub 27, 2012 10:32 pm
od Jirkacbx
Neměl jsi tuhle potvoru v jiným tématu před časem?
Někde jsem to tu zahlídnul,takže si to radši přidej k minulýmu tématu a tohle smáznem.
At to máš pěkně pohromadě :-)

Re: Obrněný Rolls Royce

Napsal: sob dub 28, 2012 7:27 am
od fokker
Měl jsem pár fotek v tématu, kde jsem řešil umístění reproduktoru a servo pro otáčení věže. V sekci o technice. Ale to bych spíš smazal tam. Samostatné téma na tenhle obrňák tu ještě nebylo. Byly to tyto fotky:

Re: Obrněný Rolls Royce

Napsal: sob dub 28, 2012 7:51 am
od fokker
Mimochodem tyto staré fotky už současnému stavu moc neodpovídají, dost věcí jsem v průběhu stavby změnil. Kola jsou jiná, traktorový vzorek se v období WWI a ve dvacátých letech zrovna moc nepoužíval. :--) A taky jsem měl jen čtyři a nebyly by rezervy.
Náhon zadní osy řemínkem se naprosto neosvědčil, pořád jsem ho dotahoval a stejně pořád prokluzoval. Teď to mám poháněné řetězem z kola. Použil jsem nejmenší a největší pastorek z vyřazené zadní kazety, 11 a 28 zubů, převod asi 1:2,5. Jinak zůstal motor s převodovkou z 12V čínské akuvrtačky. Napájený je z Pb aku 12V/4,5Ah. Nepředpokládám, že bych jezdil v kuse několik hodin a už tak je auto dost těžké, celkem má 20,5kg. Regulátor je Dsys 32A, asi by byl lepší silnější, při zablokování auta a přidání plynu vypíná. Ale nevím, jestli to není úmyslná ochrana motoru. Výkon pohonné jednotky jsem zkoušel zatím jen v dílně vyjížděním prkna opřeného o soustruh, v terénu obrněnec zatím nebyl.
Ovládané fonkce jsou směr a smysl jízdy, otáčení věže, náměr kulometu a střelba (15 starťáků). Reflektory se zapínají jen ručně, vypínači na podvozku a na věži. Celá věž se dá sejmout pro přístup k nabíjení kulometu. Pak zůstane jen ta překližková základna, viditelná na předchozí fotce. Věž je na ní jen posazená, zajištěná výstupkem proti pootočení a gumovou smyčkou, aby na nerovnostech nenadskakovala. Kulomet se servem náměru je připevněn k základně.To ještě všechno nafotím.

A pro ten reproduktor jsem nakonec udělal v zadní části nástavby žaluzie. Je perfektně slyšet na volnoběh a při pomalé jízdě, při přidání plynu už převládne hučení motoru z akuvrtačky. Narozdíl od náklaďáku, kde je stěračový motor, který není za jízdy téměř slyšet.

Re: Obrněný Rolls Royce

Napsal: sob dub 28, 2012 9:55 pm
od Jirkacbx
Dsys 32 je pro modely tak do 2.5 - 3kg s tim převodem,co na modelu máš.
Pokud převod řemenem,tak jedině ozubeným.Hladký prostě nepřenese sílu pro rozjezd.
A když tam máš už řetěz,radil bych zvětšit převod a třeba menší řetízek od http://www.haberkorn.cz/ s převod. kolama.

Re: Obrněný Rolls Royce

Napsal: ned dub 29, 2012 7:33 am
od fokker
Takhle mi ten převod docela vyhovuje. Na plný kotel jede odhadem (a výpočtem z otáček) kolem 8km/h. Po prkně skloněnám asi 30° vyjíždí tahem na minimální otáčky, takže nějaký ten kopeček taky zvládne. Není to trial, je to vozidlo na předvádění. A nemůže to být úplný plazivec, pokud má jezdit na ploše společně s létáním, musí stihnout odjet, když bude mít nějaké éro problém a bude nouzově přistávat.
O ozubeném řemenu jsem taky uvažoval, ale díly na tenhle převod jsem dostal zadarmo v opravně kol. Stačilo jen vysoustružit náboje. Regulátor by asi silnější chtěl, ale vypíná jen při zablokování auta a přidání na plný plyn, za jízdy to zvládá v pohodě. Zablokovaný motor ještě ve vrtačce bral kolem 15A, takže 32A mělo stačit. Ale asi se v tom projevil odpor bočníku, vypínače vrtačky a provizorních slabých kabelů a při definivní instalaci to bude víc.

Ještě pro upřesnění, na motoru samozřejmě zůstala planetová převodovka z vrtačky. Převod 1:2,5 je od výstupu převodovky na kola.

Re: Obrněný Rolls Royce

Napsal: ned dub 29, 2012 9:14 am
od láďa
Fokker ten regulátor vyměn a co nejdřív protože ti hrozý že Ti odejde v tý nejhorší možný době.Ono aku vrtečka má sice 15A odběr ale spočítej si váhu celýho modelu,v jakým terénu budeš jezdit předpokládám po trávě nekde na akci při ukážkach bujů a tam určitě ho šetřit nebudeš takže 32A regulátor je hodně málo opravdu Ti hrozý že Ti to všechno schoří.

Re: Obrněný Rolls Royce

Napsal: ned dub 29, 2012 11:06 am
od fokker
JJ asi ho vyměním, koupím 56A a tenhle přijde do náklaďáku, kde je samodomo regl. I když jsem ho při zkouškách nešetřil, náš dvorek není největší, takže rozjezd na plný plyn a zabrzdit zpětným chodem už jsem zkoušel. Regl byl při všem vlažný. Jediné, co nezvládne je plný plyn do zablokovaného motoru.

Re: Obrněný Rolls Royce

Napsal: ned dub 29, 2012 11:35 am
od láďa
Ono plný plyn u zablokovanýho motoru dává každýmu reglu pořádne zabrat a tehda vyletí odber neskutečne nahoru na tvém mýste bych vzal 90A sice stojí o neco výce ale zase máš jistotu že tam máš nakou rezervu a v tvém případe když počítáš z nejakým nuzovým přistáním letadla tak bych to nepodcenil.

Re: Obrněný Rolls Royce

Napsal: ned dub 29, 2012 12:06 pm
od fokker
No vzít můžu cokoliv, ale 90A při 12V je přes 1kW příkonu. To dostane v pohodě do vzduchu 10kg letadlo. :shock: Takové proudy tam myslím netečou. Ono ani zablokovat ten motor v provozu nejde, dřív začnou kola prokluzovat. Navíc takový proud by nezvládl ani hermetický Pb aku 4,5Ah a ani vypínač, přes který proud motoru jde. Ten je na 2x12A. Je tedy před reglem, takže zpětné proudy při brzdění tam asi netečou. Nevím, jestli Dsys umí rekuperaci, v návodu jsem o tom nic nenašel.