Škoda 706 RTD-s
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
Škoda 706 RTD-s
Ne že bych neměl dost jiné práce a povinností, ale po určitou dobu trvajícím naléhání kamaráda jsem kývnul na stavbu na zakázku - stěhovacího erťáka. Mládež mladší 30 let nejspíš ani netuší, že kdysi existovala vozidla specielně určená pro stěhování obyvatelstva, ale je tomu tak. Dnes se vše vozí v normálních skříňových náklaďácích které se nástavbou neliší od boxů na jakýkoliv jiný pevný náklad. Kromě erťáka s trambusovou budkou bylo možné vídat i stěhováky z kabinou z autobusu RTO, později stěhováky na podvozcích autobusů řad ŠM a ještě později Karosy tuším že řad 7xx.
Něco k modelu: Pár měsíců trvalo poshánění podkladů ke stavbě, fotografií moc není, původní záměr využít resinové stavebnice 1:43 od MAC Modelu jsem zavrhl, protože toto vozidlo někdo dělal pravděpodobně od oka podle záběru v nějakém filmu a já bych se rád přiblížil alespoň trochu skutečné předloze. má pro mě jeden zásadní nedostatek - všechny žebra na skříni má stejná, což ovšem ve skutečnosti tak nebylo. Také jsem zjistil z několika málo dostupných fotografií na internetu, že prakticky na každé je jiný typ skříně, vozy se liší počty dveří, druhem žeber, tvarem střechy...
Nakonec se povedlo dostat se k reálnému vozu, byť s kabinou autobusovou, a tento jsem po naměření a vytvoření skoro 200 fotek zvolil za vzor pro stavbu.
Následovalo několik večerů počítání a kreslení a nyní se již začíná tvořit. Skříň bude mít na bočnicích troje dveře z každé stany + zadní vrata. Vše plánuji otevírací. Uvidéme, jaká úskalí mě behem tvorby potkají...
Něco k modelu: Pár měsíců trvalo poshánění podkladů ke stavbě, fotografií moc není, původní záměr využít resinové stavebnice 1:43 od MAC Modelu jsem zavrhl, protože toto vozidlo někdo dělal pravděpodobně od oka podle záběru v nějakém filmu a já bych se rád přiblížil alespoň trochu skutečné předloze. má pro mě jeden zásadní nedostatek - všechny žebra na skříni má stejná, což ovšem ve skutečnosti tak nebylo. Také jsem zjistil z několika málo dostupných fotografií na internetu, že prakticky na každé je jiný typ skříně, vozy se liší počty dveří, druhem žeber, tvarem střechy...
Nakonec se povedlo dostat se k reálnému vozu, byť s kabinou autobusovou, a tento jsem po naměření a vytvoření skoro 200 fotek zvolil za vzor pro stavbu.
Následovalo několik večerů počítání a kreslení a nyní se již začíná tvořit. Skříň bude mít na bočnicích troje dveře z každé stany + zadní vrata. Vše plánuji otevírací. Uvidéme, jaká úskalí mě behem tvorby potkají...
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Re: Škoda 706 RTD-s
Nejdříve bylo nutno vymyslet a nakreslit nový rám. Vůz je postaven na podvozku autobusu 706 RTO a má snížený rám. Protože jsem nechtěl současně i konstruovat nové nápravy, bylo potřeba proporce rámu upravit na použití náprav tamyiáckých, rám tedy nebude do puntíku shodný s předlohou. Což mě netrápí, základní potřebou bylo dostat rám níže oproti podvozkům náklaďáckým s ohledem na podlahu skříně. Pro ověření postupu jsem si kousek rámu "postavil". ten opravdický rám bude z mosazi
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Re: Škoda 706 RTD-s
na díly podvozku se čeká a tak jsem nakreslil a začal patlat skříň. Z tvorby asi 70 žeber které jsou dokola kolem skříně budou solidně bolet prsty...
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11509
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 706 RTD-s
Týýý jo,tohle bude libovka 8)
Teda v tvým podání A co že ses nechal ukecat ? Jistě vidina příjemného úplatku
A ke sníženým nápravám a podlaze stěhováku.
Kluci Ungrů v offroad trialu používaj kamionový nápravy a díl mezi diferákem a Céčkem mají z plechu,aby trochu zvýšili světslost ale i pevnost dílu a pravidelně vyhrávají.
Zkusím najít fotku.Když by jsi diferák trochu pustil dolů a níž uchycení pro Céčko a další díly,mohla by i podlaha jít celkem níž.
Tady http://rcoffroadtrial.rajce.idnes.cz/5. ... CN2968.jpg
Teda v tvým podání A co že ses nechal ukecat ? Jistě vidina příjemného úplatku
A ke sníženým nápravám a podlaze stěhováku.
Kluci Ungrů v offroad trialu používaj kamionový nápravy a díl mezi diferákem a Céčkem mají z plechu,aby trochu zvýšili světslost ale i pevnost dílu a pravidelně vyhrávají.
Zkusím najít fotku.Když by jsi diferák trochu pustil dolů a níž uchycení pro Céčko a další díly,mohla by i podlaha jít celkem níž.
Tady http://rcoffroadtrial.rajce.idnes.cz/5. ... CN2968.jpg
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
- Jozef Dojčar
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1566
- Registrován: úte pro 08, 2015 6:59 pm
- Bydliště: Blansko
Re: Škoda 706 RTD-s
Tak na tohle se taky moc těším. Doufám, že to nebude trvat tak dlouho jako hasiči
Re: Škoda 706 RTD-s
Diky Jirko. Ja se misto hokuspokusu budu drzet normalne autobusoveho ramu jako ma predloha. Jiny je pouze v tom, ze neni u predni nepravy zuzeny, obe napravy budou uchycene vne ramu. Jinak bude shodny.
Ukecat jsem se nechal, protoze ertaku neni nikdy dost
Ukecat jsem se nechal, protoze ertaku neni nikdy dost
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Re: Škoda 706 RTD-s
Take v to doufam, Pepo.
Chlacholim se tim, ze hasici byli prvotina a za ta leta jsem mozna pochytal i nejake zkusenosti...
Chlacholim se tim, ze hasici byli prvotina a za ta leta jsem mozna pochytal i nejake zkusenosti...
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda 706 RTD-s
No teda. Kde si narazil na tak krásnej rám? Stál si u něj osobně, nebo si jen narazil na nějakou fotku? Je parádní. Ty stěhováky mám v podvědomí spíš s kabinou toho RTO.
Trambusy mám spojený spíš s přepravou koní, kde ta zadní skříň byla asi hodně podobná. No, je to krásná nostalgie a ve Tvých rukách bude dovedena k dokonalosti.
Trambusy mám spojený spíš s přepravou koní, kde ta zadní skříň byla asi hodně podobná. No, je to krásná nostalgie a ve Tvých rukách bude dovedena k dokonalosti.
Re: Škoda 706 RTD-s
Ram na fotce je z internetu, osobne jsem stalu jednoho drobatko osoupaneho a orezleho, coz nastesti pro zajisteni "dukazniho materialu" nevadi
Na dokonalou praci jsou tu jini frajeri, ale snad se nakonec bude libit predevsim budoucimu majiteli. Ja budu spokojeny, ze do kolony dorazi dalsi ceske auto...
Na dokonalou praci jsou tu jini frajeri, ale snad se nakonec bude libit predevsim budoucimu majiteli. Ja budu spokojeny, ze do kolony dorazi dalsi ceske auto...
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Re: Škoda 706 RTD-s
pomalu to přibývá. a rychle z toho bolí prsty
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
- Kejhak
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1031
- Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
- Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice
Re: Škoda 706 RTD-s
Nojo, ti kamarádi, ty nám dávaj.
Re: Škoda 706 RTD-s
Velmi pomalu to přibývá...
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Re: Škoda 706 RTD-s
kousek plastu a jak je to pěkný
- rmichalbarna
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 603
- Registrován: stř bře 22, 2017 2:12 pm
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 706 RTD-s
Je to moc pěkný! Plast je plast, nemusí být všechno z plechu.Pepa by mi to vymlouval.
- Jozef Dojčar
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1566
- Registrován: úte pro 08, 2015 6:59 pm
- Bydliště: Blansko
Re: Škoda 706 RTD-s
To si piš