Škoda 706 RTD-s

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

Hepcziiik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 992
Registrován: pát pro 31, 2010 1:29 pm

Škoda 706 RTD-s

Příspěvek od Hepcziiik »

Ne že bych neměl dost jiné práce a povinností, ale po určitou dobu trvajícím naléhání kamaráda jsem kývnul na stavbu na zakázku - stěhovacího erťáka. Mládež mladší 30 let nejspíš ani netuší, že kdysi existovala vozidla specielně určená pro stěhování obyvatelstva, ale je tomu tak. Dnes se vše vozí v normálních skříňových náklaďácích které se nástavbou neliší od boxů na jakýkoliv jiný pevný náklad. Kromě erťáka s trambusovou budkou bylo možné vídat i stěhováky z kabinou z autobusu RTO, později stěhováky na podvozcích autobusů řad ŠM a ještě později Karosy tuším že řad 7xx.

Něco k modelu: Pár měsíců trvalo poshánění podkladů ke stavbě, fotografií moc není, původní záměr využít resinové stavebnice 1:43 od MAC Modelu jsem zavrhl, protože toto vozidlo někdo dělal pravděpodobně od oka podle záběru v nějakém filmu a já bych se rád přiblížil alespoň trochu skutečné předloze. má pro mě jeden zásadní nedostatek - všechny žebra na skříni má stejná, což ovšem ve skutečnosti tak nebylo. Také jsem zjistil z několika málo dostupných fotografií na internetu, že prakticky na každé je jiný typ skříně, vozy se liší počty dveří, druhem žeber, tvarem střechy...
Nakonec se povedlo dostat se k reálnému vozu, byť s kabinou autobusovou, a tento jsem po naměření a vytvoření skoro 200 fotek zvolil za vzor pro stavbu.
Následovalo několik večerů počítání a kreslení a nyní se již začíná tvořit. Skříň bude mít na bočnicích troje dveře z každé stany + zadní vrata. Vše plánuji otevírací. Uvidéme, jaká úskalí mě behem tvorby potkají...
Přílohy
201401192020_skoda-706-stehovaci-vuz.jpg
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120

"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Hepcziiik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 992
Registrován: pát pro 31, 2010 1:29 pm

Re: Škoda 706 RTD-s

Příspěvek od Hepcziiik »

Nejdříve bylo nutno vymyslet a nakreslit nový rám. Vůz je postaven na podvozku autobusu 706 RTO a má snížený rám. Protože jsem nechtěl současně i konstruovat nové nápravy, bylo potřeba proporce rámu upravit na použití náprav tamyiáckých, rám tedy nebude do puntíku shodný s předlohou. Což mě netrápí, základní potřebou bylo dostat rám níže oproti podvozkům náklaďáckým s ohledem na podlahu skříně. Pro ověření postupu jsem si kousek rámu "postavil". ten opravdický rám bude z mosazi
Přílohy
2883.l.jpg
20170908_193521.jpg
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120

"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Hepcziiik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 992
Registrován: pát pro 31, 2010 1:29 pm

Re: Škoda 706 RTD-s

Příspěvek od Hepcziiik »

na díly podvozku se čeká a tak jsem nakreslil a začal patlat skříň. Z tvorby asi 70 žeber které jsou dokola kolem skříně budou solidně bolet prsty...
Přílohy
20170908_193117.jpg
20170909_133834.jpg
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120

"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11509
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTD-s

Příspěvek od Jirkacbx »

Týýý jo,tohle bude libovka 8)
Teda v tvým podání :-) A co že ses nechal ukecat ? :-) Jistě vidina příjemného úplatku :wink:
A ke sníženým nápravám a podlaze stěhováku.
Kluci Ungrů v offroad trialu používaj kamionový nápravy a díl mezi diferákem a Céčkem mají z plechu,aby trochu zvýšili světslost ale i pevnost dílu a pravidelně vyhrávají.
Zkusím najít fotku.Když by jsi diferák trochu pustil dolů a níž uchycení pro Céčko a další díly,mohla by i podlaha jít celkem níž.
Tady http://rcoffroadtrial.rajce.idnes.cz/5. ... CN2968.jpg
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1566
Registrován: úte pro 08, 2015 6:59 pm
Bydliště: Blansko

Re: Škoda 706 RTD-s

Příspěvek od Jozef Dojčar »

Tak na tohle se taky moc těším. Doufám, že to nebude trvat tak dlouho jako hasiči :lol: :lol: :lol:
Hepcziiik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 992
Registrován: pát pro 31, 2010 1:29 pm

Re: Škoda 706 RTD-s

Příspěvek od Hepcziiik »

Diky Jirko. Ja se misto hokuspokusu budu drzet normalne autobusoveho ramu jako ma predloha. Jiny je pouze v tom, ze neni u predni nepravy zuzeny, obe napravy budou uchycene vne ramu. Jinak bude shodny.
Ukecat jsem se nechal, protoze ertaku neni nikdy dost :wink:
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120

"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Hepcziiik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 992
Registrován: pát pro 31, 2010 1:29 pm

Re: Škoda 706 RTD-s

Příspěvek od Hepcziiik »

Take v to doufam, Pepo. :-)
Chlacholim se tim, ze hasici byli prvotina a za ta leta jsem mozna pochytal i nejake zkusenosti... :-)
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120

"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Uživatelský avatar
Kejhak
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice

Re: Škoda 706 RTD-s

Příspěvek od Kejhak »

No teda. Kde si narazil na tak krásnej rám? Stál si u něj osobně, nebo si jen narazil na nějakou fotku? Je parádní. Ty stěhováky mám v podvědomí spíš s kabinou toho RTO.
Trambusy mám spojený spíš s přepravou koní, kde ta zadní skříň byla asi hodně podobná. No, je to krásná nostalgie a ve Tvých rukách bude dovedena k dokonalosti. :-)
Hepcziiik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 992
Registrován: pát pro 31, 2010 1:29 pm

Re: Škoda 706 RTD-s

Příspěvek od Hepcziiik »

Ram na fotce je z internetu, osobne jsem stalu jednoho drobatko osoupaneho a orezleho, coz nastesti pro zajisteni "dukazniho materialu" nevadi :-)
Na dokonalou praci jsou tu jini frajeri, ale snad se nakonec bude libit predevsim budoucimu majiteli. Ja budu spokojeny, ze do kolony dorazi dalsi ceske auto... :-)
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120

"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Hepcziiik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 992
Registrován: pát pro 31, 2010 1:29 pm

Re: Škoda 706 RTD-s

Příspěvek od Hepcziiik »

pomalu to přibývá. a rychle z toho bolí prsty :-D
Přílohy
20170912_120345.jpg
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120

"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Uživatelský avatar
Kejhak
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 11, 2014 5:01 am
Bydliště: Horšovský Týn. okr. Domažlice

Re: Škoda 706 RTD-s

Příspěvek od Kejhak »

Nojo, ti kamarádi, ty nám dávaj.:-)
Hepcziiik
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 992
Registrován: pát pro 31, 2010 1:29 pm

Re: Škoda 706 RTD-s

Příspěvek od Hepcziiik »

Velmi pomalu to přibývá...
Přílohy
8217F8BD-8C13-4CB7-941C-4D1AF70689D1.png
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120

"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
suca
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 444
Registrován: pon zář 15, 2014 2:51 pm
Bydliště: říčany u prahy

Re: Škoda 706 RTD-s

Příspěvek od suca »

kousek plastu a jak je to pěkný :clap:
Uživatelský avatar
rmichalbarna
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 603
Registrován: stř bře 22, 2017 2:12 pm
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 706 RTD-s

Příspěvek od rmichalbarna »

Je to moc pěkný! Plast je plast, nemusí být všechno z plechu.Pepa by mi to vymlouval. :lol:
Uživatelský avatar
Jozef Dojčar
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1566
Registrován: úte pro 08, 2015 6:59 pm
Bydliště: Blansko

Re: Škoda 706 RTD-s

Příspěvek od Jozef Dojčar »

To si piš :whistle: ;)
Odpovědět

Zpět na „KAMIONY, TAHAČE, AUTOBUSY“