Škoda 706 PP-20
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
Škoda 706 PP-20
S novým rokem jsem se rozhodl spustit k pomalu dokončovaným hasičům (byť je na nich stále spousta práce) ještě jeden projekt a tou je Škoda 706 MP-20-1, neboli montážní plošinu. Je možné, že se v průběhu stavby model změní na PP-20 - Požární plošinu, která je bohatší o potrubí na rameni vedoucí k proudnici v koši, podle toho, jak se bude vše dařit.
K předloze uvedu, že vozidlo je na podvozku RT a má stejný rozvor jako hasiči, tedy 4000mm, ovšem s uspořádáním náprav 4x2, nikoliv 4x4. Výška zdvihu plošiny je 18,2m, u modelu by tedy koš měl vystoupat do výšky téměř 1,4m.
Vzhledem k jistým malým zkušenostem, které jsem získal při stavbě Š706 RTHP a prakticky hotové kabině k dispozici by stavba mohla být o něco rychlejší a kvalitnější, než předchozí model
K předloze uvedu, že vozidlo je na podvozku RT a má stejný rozvor jako hasiči, tedy 4000mm, ovšem s uspořádáním náprav 4x2, nikoliv 4x4. Výška zdvihu plošiny je 18,2m, u modelu by tedy koš měl vystoupat do výšky téměř 1,4m.
Vzhledem k jistým malým zkušenostem, které jsem získal při stavbě Š706 RTHP a prakticky hotové kabině k dispozici by stavba mohla být o něco rychlejší a kvalitnější, než předchozí model
Naposledy upravil(a) Hepcziiik dne sob led 30, 2016 8:45 pm, celkem upraveno 1 x.
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
- matuskobagrista
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 362
- Registrován: pon led 17, 2011 3:53 pm
- Bydliště: Brezova pod Bradlom (SK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 706 MP-20
Tak drzim palce Jirko a tesim sa ako to bude pokracovat.
Obludy od KOMATSU v mierke 1:14
Re: Škoda 706 MP-20
začínám opět netradičně místo podvozku víceméně blbůstkama. Po stranách plošiny jsou rošty. Původní byly z tahokovu, u případných rekonstrukcí byl někdy nahrazován rošty svařovanými. Tahokov jsem ve vhodném měřítku neobjevil a doma by se asi vyráběl dost obtížně, zvolil jsem si tedy variantu svařovaných roštů, které jdou vyrobit "snadněji" v koukatelné podobě. Takže hurá do toho a půl je hotovo
- Přílohy
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Re: Škoda 706 MP-20
To si dáš.... Co 3D tisk? Nemám tušení jak to vychází finančně......
http://www.rc4x4.cz/topic13768.html
http://www.rc4x4.cz/topic13768.html
AXIAL, TAMIYA, VATERRA, LOSI, vintage Traxxas , new & vintage KYOSHO, new & vintage ASSO.
Re: Škoda 706 MP-20
hoši co máte všichni s 3D tiskem? Modeláři už mizí a všechno si už budou jen nechávat tisknout? samozřejmě by byla varianta i třeba lept, ale proč to nejdřív nezkusit postaru, ručně...
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 706 MP-20
Než 3D tisk tak spíš lepty - Zdeněk tak dělal mřížku sání na Volvo:
http://kamosy.cz/index.php/vyroba/vyrob ... i/41-lepty
A pletiva odLitomyského se na tahokov nehodí? Nebo si nech vyleptat mřížku přímo na míru i s rámem.
EDIT: Byls rychlejší , když využiješ moderní technologie tak máš víc času vyrábět to so ce tisknout nedá . A nenechával sis náhodou tisknout ten disk u Davida?
http://kamosy.cz/index.php/vyroba/vyrob ... i/41-lepty
A pletiva odLitomyského se na tahokov nehodí? Nebo si nech vyleptat mřížku přímo na míru i s rámem.
EDIT: Byls rychlejší , když využiješ moderní technologie tak máš víc času vyrábět to so ce tisknout nedá . A nenechával sis náhodou tisknout ten disk u Davida?
bocektransport.cz
Re: Škoda 706 MP-20
Ano, David tvoří disky, ale to je věc, kterou já bych v ruce opravdu dělal špatně, šest stejných paprsků v kruhu. Kolik z lidí zde je schopno v domácích podmínkách něco takového vytvořit? Nejsem ortodoxní odpůrce moderních technologií, aby si někdo nemyslel,, leptání, 3D tisk, řezání paprskem různého druhu, to vše jsou skvělé věci, třeba masku na kabinu si taky nechám vyleptat, ale zkrátka co jde vzhledem k velikosti nebo složitosti vyrobit rukama, to nejdřív těma rukama zkusím, protože to je to, co mě na modelařině uspokojuje. A když podobné věci přivádějí k dokonalosti třeba plastikáři, tak v RC měřítku to musí jít taky
EDIT: koukám na masku na to Volvo, je dělan prakticky stejně, jen já mám plast, on kovový lept. takže na to vlastně nejdu úplně blbě
EDIT: koukám na masku na to Volvo, je dělan prakticky stejně, jen já mám plast, on kovový lept. takže na to vlastně nejdu úplně blbě
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
- Michal Boček
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 973
- Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
- Bydliště: Ostrožská Nová Ves
- Kontaktovat uživatele:
- idinek
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 236
- Registrován: sob úno 16, 2008 10:37 am
- Bydliště: Mnichovo Hradiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 706 MP-20
Pěknej projekt.
S těma roštama, no, nevím. Jako bude to hezký, věřím, že Tě modelařina víc než baví, ale dělat 440 žeber? Udělat jich tak 20 by mě možná bavilo, ale pak už to není modelařina, ale pakárna. Nebo máš na to nějaký fórychtung aby to šlo rychleji?
Jinak obdivuji Tvojí trpělivost.
S těma roštama, no, nevím. Jako bude to hezký, věřím, že Tě modelařina víc než baví, ale dělat 440 žeber? Udělat jich tak 20 by mě možná bavilo, ale pak už to není modelařina, ale pakárna. Nebo máš na to nějaký fórychtung aby to šlo rychleji?
Jinak obdivuji Tvojí trpělivost.
SCX-10 s karoserií Defendera D-90
TT-01 rally Škoda Fabia
SCANIA R470 ve stavu stavby
mail.:idinek@seznam.cz
http://idinek.rajce.idnes.cz/
TT-01 rally Škoda Fabia
SCANIA R470 ve stavu stavby
mail.:idinek@seznam.cz
http://idinek.rajce.idnes.cz/
- Jozef Dojčar
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1568
- Registrován: úte pro 08, 2015 6:59 pm
- Bydliště: Blansko
Re: Škoda 706 MP-20
Ahoj kolegové modeláři, tak jsem se k vám zaregistroval, páč to tady už delší dobu pozoruju a dějou se tu zajímavé věci. Jirko, koukám na to jako blázen. Nádherná předloha. Už se těším na finále, jenom ať Matýsci přibývají....a pořád čekám na ty podklady k nápravám
Re: Škoda 706 MP-20
Děkuji Pepčo a vítej mistře modeláři!
Bohužel jsem díky tvorbě krátké Matesácké kabiny a práci pro druhé neměl vůbec čas s tímto projektem pohnout, ale jsem pevně rozhodnutý to co nejdříve napravit i přesto, že stále je dost práce na hasičích, ale to bude asi ještě dlouho
Podklady na náprav zařídím, neboj, nezapoměl jsem
Bohužel jsem díky tvorbě krátké Matesácké kabiny a práci pro druhé neměl vůbec čas s tímto projektem pohnout, ale jsem pevně rozhodnutý to co nejdříve napravit i přesto, že stále je dost práce na hasičích, ale to bude asi ještě dlouho
Podklady na náprav zařídím, neboj, nezapoměl jsem
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
- Jozef Dojčar
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1568
- Registrován: úte pro 08, 2015 6:59 pm
- Bydliště: Blansko
Re: Škoda 706 MP-20
OK, v pohodě. To znám. Jen co pohnu s tím mým novým projektem do fáze "stavba modelu", začnu řešit i toho Matesa pro sebe .
Re: Škoda 706 MP-20
Po dlouhé době, kdy byla jiná práce, sháněl jsem podklady a přemýšlel, jsem se pustil do stavby, také proto, že jsem si chtěl odpočinout od dodělávání drobností na hasičském RTHP. Postupně vzniká nástavba plošiny. I když by asi bylo lepší vše z kovu, já nemám možnost ani příliš neumím kovy zpracovávat, zkusil jsem to nejdříve z PSH. I když to vypadá křehce, myslím že by to mohlo být dostačující, protože v některých partiích bude plošina zpevněná hliníkovými profily a celkově nebude nástavba ničím namáhaná. Ale je samozřejmě možné, že to je špatná cesta a já to budu muset po čase dělat znova...
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Re: Škoda 706 PP-20
Je třeba vytvořit otoč ramene a abych si to dokázal představit, tak jsem si to namaloval. Na duralovou desku bude připevněno ozubené kolo, na které bude připevněno rameno. Poháněno bude servem na kterém bude připevněn pastorek. Celá sestava bude připevněná na podvozek náklaďáku. Snad jsem to vymyslel dobře
Moje práce:
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
Škoda 706 RTHP viewtopic.php?f=182&t=17120
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž na stupni porozumění mezi člověkem a vozidlem" (dílenská příručka Praga V3S)
"Jedete-li s větrem v zádech, naučte se využívat jeho sílu" (příručka k obsluze Trabant 601)
- Jozef Dojčar
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1568
- Registrován: úte pro 08, 2015 6:59 pm
- Bydliště: Blansko
Re: Škoda 706 PP-20
Vymyslel si to dobře. Já mám takhle udělanou otoč na bagru. Hlavně aby byl dostatečný převodový poměr, ale zase u plošiny stejně moc velkou sílu potřebovat nebudeš.