Scania R620

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
hofbauer
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:14 pm

Scania R620

Příspěvek od hofbauer »

Ahoj, stavím truck Scanie R620. Model jsem koupil. Nemám velké zkušenosti. truck jsem dal dohromady, ale řeším dva problémy. Jeden je, že někdy kamion reaguje na střední polohu rychlostní páčky na vysílačce, že má neutrál, jindy reaguje, že se okamžitě rozjede dopředu. V druhém případě se zastaví až když dám páčku úplně dolů a to potom necouvá. Vypnutím a zapnutím vysílačky se jednou chová tak a jednou onak.
A druhý problém je, že když couvá, tak téměř nejede. Vypadá to, že nemá sílu couvat. Přemýšlím, jestli jsem špatně nedal dohromady diferenciál nebo převodovku. Vše jsem ale dělal podle návodu. Možná pomůže, že jsem zjistil, že se při zapnutí motorku pohání jen kola na jedné straně auta. Je to správně? A když jim kladu i poměrně malý odpor, zastaví se. Mám pocit, že ani nemůže utáhnout návěs. Zatím jsem nezkoušel.
Díky za pomoc. Je to můj první truck.
Uživatelský avatar
rcrtgriffin
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1003
Registrován: sob bře 27, 2010 10:32 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Scania R620

Příspěvek od rcrtgriffin »

No tak asi takhle: kola se mají točit všechny, ne jenom na jedné straně, že je špatně nastaven neutrál je vinou regulátoru (nevím tip, ale pokud je programovatelný, tak se musí nastavit neutrál (viz návod k použití)). pokud necouvá, může to být špatným nastavením výchylek, nebo opět regulátorem, ale nevím, co máš za elektroniku atd. takže ti asi nikdo moc nepomůže, zkus to nějak lépe popsat, nebo zdokumentovat (foto, video).
http://rcrtgriffin.webnode.cz/ Griffin rc rally team; Adapta Czech team
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11520
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Scania R620

Příspěvek od Jirkacbx »

Nejspíš bych to viděl na automatický regulátor,ten takhle občas blbne.
Napiš,co máš v autě za elektroniku,motor,regl,atd a nebo se koukni do sekce elektro,pokud tam tvuj regulátor je v dotazu a něco o něm počti.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Domee
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 591
Registrován: sob zář 26, 2009 8:55 pm
Bydliště: Morava(Brno venkov)

Re: Scania R620

Příspěvek od Domee »

Sry trochu ot, ale nemenuješ se michal hofbauer?
Bylo: Tamiya TA02, DF03ra, TRF 416we, FG eco 1:5, Hot bodies D8T 1:8 elektro truggy, axial scx10 defender 90, tamiya Man 26.540 1:14,
Aktuálně: Drift Yokomo DIB 2.0 ver. premium, futaba 3pk 2,4ghz
hofbauer
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:14 pm

Re: Scania R620

Příspěvek od hofbauer »

Mám multifunkční jednotku MFU 01. A nejsem Michal.
Uživatelský avatar
huhla
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 171
Registrován: pon kvě 29, 2006 3:51 pm
Bydliště: Horažďovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Scania R620

Příspěvek od huhla »

Pokud máš MFC tak ten je nastaven továrně 100% dopředu a 50% dozadu až po zacvaknutí točny je to 100 na 100% a co se týče neutrálu tak jsou na MFC dva trimy jeden je na lazení nulové polohy (zvukové) ale jinak to nejspíš bude v nastavení vysílačky
Uživatelský avatar
Michal Boček
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 975
Registrován: ned lis 08, 2009 4:02 pm
Bydliště: Ostrožská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Scania R620

Příspěvek od Michal Boček »

Jó, spínač v točně u MFC už potrápil hodně lidí :D
Kola se musí točit na obou stranách stejně, a když je na jedné straně zastavíš, tak se ti na druhé musí točit pořád dál.
Ale pokud to vůbec nejede, tipoval bych vybitou baterku ...
Kdyžtak sem hoď nějaké fotky :wink:
bocektransport.cz
Uživatelský avatar
láďa
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1325
Registrován: pát úno 12, 2010 8:28 pm
Bydliště: Přelouč
Kontaktovat uživatele:

Re: Scania R620

Příspěvek od láďa »

Muze to byt spatným nastavenim vysilacky.Me taky kousek blblo par funkcí.Nastavil jsem vyc procent rozsahu a bylo to v pohode.Jakou mas vysilacku?
VOLVO FH 12 GLOBETROTER 420 (tamiya) LIAZ 18.33 MAXI tahac návěsů (ve výstavbě 70% vlastni vyroba) LIAZ 8x8 ve výstavbě Kenworth W900L double sleeping cab(přestavba tamiya)
hofbauer
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:14 pm

Re: Scania R620

Příspěvek od hofbauer »

Asi to bude vysílačkou. Zkoušel jsem MFU nastavit, jak je v návodu, ale moc to nefunguje. Jednou nefunguje motor vůbec (nereaguje) a jednou vše funguje, ale auto stále necouvá. Neutrál je ve spodní poloze páčky plynu.

S koly je to tak, že když držím auto ve vzduchu, točí se jen jedna strana, když je na té straně zastavím, roztočí se druhá. Když podržím obě strany najednou, tak teprve zaberou a mají tah.

Vysílačka je Modelcraft 40 MHz 4-kanálová.
Uživatelský avatar
huhla
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 171
Registrován: pon kvě 29, 2006 3:51 pm
Bydliště: Horažďovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Scania R620

Příspěvek od huhla »

Takže auto v pořádku a hurá do nastavení nulové polohy na vysílačce :dance:
hofbauer
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:14 pm

Re: Scania R620

Příspěvek od hofbauer »

nevím jak na to.
Uživatelský avatar
huhla
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 171
Registrován: pon kvě 29, 2006 3:51 pm
Bydliště: Horažďovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Scania R620

Příspěvek od huhla »

pokud máš ve vysílačce menu je tam někde SB trim ,měla by tam být nula (kanál 1 nebo 3 záleží na které straně máš plyn )a to je nulová poloha tu budeš měnit tak až sladíš regl mfc ,
Tomiket
Nováček
Nováček
Příspěvky: 97
Registrován: úte bře 25, 2008 6:43 pm

Re: Scania R620

Příspěvek od Tomiket »

hofbauer píše:S koly je to tak, že když držím auto ve vzduchu, točí se jen jedna strana, když je na té straně zastavím, roztočí se druhá. Když podržím obě strany najednou, tak teprve zaberou a mají tah.

Neboj se, to je normální funkce diferencialu, kvůli rozdílnému poloměru kol v zatáčkách, neboť kdyby byli obě na pevno tak nezatočíš, Takže když jedno zastavíš druhé bude dál hnané a když ho pustíš tak by se měli točit obě ale pomaluji, jetli se na prázdno jedno netočí by znamenalo že má větší odpor než to druhé, může to být vlivem většího množství vazelíny např u dané poloosy atd.
Odpovědět

Zpět na „KAMIONY, TAHAČE, AUTOBUSY“