Stránka 1 z 4

Kardan vs. remen

Napsal: pát srp 07, 2009 12:06 am
od jerry mouse
Je lepsi remen alebo kardan na onroad jazdenie, a preco je lepsi remen ako kardan, a naopak.

Re: Kardan vs. remen

Napsal: pát srp 07, 2009 12:22 am
od Tim
Řemen ti víc ušetří unašeče a poloosy atd. , je to takový jemnější, kardan jde prostě natvrdo a s hodně silným motorem to není tak poslušný. Ale zase u něj neodcházejí řemínky,nemusíš řešit jak jsou napnutý atd...

Re: Kardan vs. remen

Napsal: pát srp 07, 2009 12:30 am
od rskedar
rozdílů je tam víc, ale asi jen 2 bych vyzvedl do popředí jako nejdůležitější, ptž pro tebe jako běžného uživatele ten zbytek moc důležitý nebude a rozdíly bys asi ani nepoznal.

1. kardanové podvozky bývají lépe použitelné i mimo závodní dráhy bez jakých koliv úprav kvůli toho, že mívají kryté převody a nelítá do nich bordel ( není to pravidlem - např. některé monstry...) u řemínkových podvozků se to řeší krytem, ale pak auto nabírá na váze.

2. u řemínkových podvozků je plynulejší přenos výkonu na kola a řemínky do jisté míry fungují jako ochrana převodů, ptž roztahováním a smršťováním řemene se vytrácí všelijaké rázy a vibrace od kol atd...


když tak mě někdo doplňte....

Re: Kardan vs. remen

Napsal: pát srp 07, 2009 12:41 am
od jerry mouse
Tim píše:Řemen ti víc ušetří unašeče a poloosy atd. , je to takový jemnější, kardan jde prostě natvrdo a s hodně silným motorem to není tak poslušný.
V pripade STOCK s motorom 10,5 striedak by to mohlo byt este celkom v pohode nemyslis? :binkybaby: :)

Re: Kardan vs. remen

Napsal: pát srp 07, 2009 1:11 am
od Tim
JJ jezdil jsem s kardanem 8,5 a to bylo vpoho

Re: Kardan vs. remen

Napsal: pát srp 07, 2009 12:06 pm
od player98
Stejne bych sel do reminku-pri pouziti stockovy 10,5ky na lipolech s vetsim punchem to uz dost kope...

Re: Kardan vs. remen

Napsal: ned srp 09, 2009 12:23 am
od Bob
A na rally? Kardan nebo remen?

Re: Kardan vs. remen

Napsal: ned srp 09, 2009 12:33 am
od Honza D
Kardan většinoumívá krytý přeovdy, u řemínku je to spíš vyjímka (losi). Jinak u rally ten rozdíl až tak velký nebude.

Re: Kardan vs. remen

Napsal: pon srp 10, 2009 10:27 am
od Tarzanbb
kardan má viac prevodov a preto aj straty tak isto viac masy na roztáčanie a tak isto aj brzdenie ale vdaka lepšiemu krytovaniu je super na nie najčistejšiu trať

pri remeňoch je všetko tak povediac v osi a je to jednoduchšie rozbehnúť a aj zastaviť, akurát treba koberec alebo super vyčistenú trať

myslím že tu niekto aj porovnával odber prúdu naprázdno a remeň viedol

priatelka má T1Rku a ja TB-03 na dráhe jej nestačím ale pred tescom si moc nezajazdí

kardan = super pojazdenie kdekolvek (90% podvozkov)
remeň = vyššia možnosť zvýťaziť na koberci či čistom asfalte

Re: Kardan vs. remen

Napsal: stř srp 12, 2009 11:42 pm
od jerry mouse
Tarzanbb píše:kardan má viac prevodov a preto aj straty tak isto viac masy na roztáčanie a tak isto aj brzdenie ale vdaka lepšiemu krytovaniu je super na nie najčistejšiu trať

pri remeňoch je všetko tak povediac v osi a je to jednoduchšie rozbehnúť a aj zastaviť, akurát treba koberec alebo super vyčistenú trať

myslím že tu niekto aj porovnával odber prúdu naprázdno a remeň viedol

priatelka má T1Rku a ja TB-03 na dráhe jej nestačím ale pred tescom si moc nezajazdí

kardan = super pojazdenie kdekolvek (90% podvozkov)
remeň = vyššia možnosť zvýťaziť na koberci či čistom asfalte
Mas pravdu, ale aj keby som mal remen tak nedojdem lepsie ako posledny. :lol: Aspon mam dobry pomer vykonu podvozku a jazdca!
:mrgreen: :mrgreen:

Re: Kardan vs. remen

Napsal: stř srp 12, 2009 11:53 pm
od Honza D
Tarzanbb píše:kardan má viac prevodov a preto aj straty tak isto viac masy na roztáčanie a tak isto aj brzdenie ale vdaka lepšiemu krytovaniu je super na nie najčistejšiu trať

pri remeňoch je všetko tak povediac v osi a je to jednoduchšie rozbehnúť a aj zastaviť, akurát treba koberec alebo super vyčistenú trať

myslím že tu niekto aj porovnával odber prúdu naprázdno a remeň viedol

priatelka má T1Rku a ja TB-03 na dráhe jej nestačím ale pred tescom si moc nezajazdí

kardan = super pojazdenie kdekolvek (90% podvozkov)
remeň = vyššia možnosť zvýťaziť na koberci či čistom asfalte
S tou setrvačností je to pravda, ale AL kardan ti váží tak 5g maxiálně, zkus si ho roztočit a zastavit rukou :-) a nezapomeň, že u řemenu se musí vynaložit nějaká síla, aby se ohnul.

Jestli myslíš test TL-01 vs T2r tak to bude tim, že TL-ko má zbytečnš moc zubů velkých jako u traktoru

To, že přítelkyně vyhrává možná bude tim, že má o třídu vyšší a lehčí podvozek, ne tim, že má řemínek.

Řemínek má jen 2 výhody - 1) tím, že je pružný, pohlcuje rány od motoru a chrání tím převody
2) motor je uložený napříč, takže se jeho kroutící moment neprojevuje na jízdě(u kardanu se při přidání plynu zatíží jedna strana a auto začne mírnš zatáčet)

Re: Kardan vs. remen

Napsal: čtv srp 13, 2009 2:03 pm
od Red
DF03Ra :P. Tam sem nikdy nic takovýho nepozoroval :-).

Re: Kardan vs. remen

Napsal: čtv srp 13, 2009 2:35 pm
od jacquess
no s cim jezdi drahovi mistri sveta 1:10 ep? ma nekdo z nich kardan?
nevim, jak je to v bugynach, tam netusim...

Re: Kardan vs. remen

Napsal: čtv srp 13, 2009 2:42 pm
od halaly
a stojí nějaký karbonový podvozek víc, jak desítku? viděls někdy karbonový podvozek s kardanem? (nemyslím ty konverze nebo jak se tomu nadává)

Re: Kardan vs. remen

Napsal: čtv srp 13, 2009 3:11 pm
od hejkal
halaly píše:a stojí nějaký karbonový podvozek víc, jak desítku? viděls někdy karbonový podvozek s kardanem? (nemyslím ty konverze nebo jak se tomu nadává)
samozrejme: Yokomo MR-4TC SD , Tamiya TB evo 3 surikarn, 4, 4 MS, 5, kyosho TF-5 Shaft Drive
vsechny v case sve slavy stali stejne jako reminkace