Kardan vs. remen

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

Uživatelský avatar
halaly
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1712
Registrován: ned led 04, 2009 11:31 pm
Bydliště: Poděbrady
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan vs. remen

Příspěvek od halaly »

To jo, ale v čase své slávy....
Xray T2R
HPI Formula TEN

Bylo: Tamiya TT-01, TA-02, DF-03ra; Himoto Truggy EAMBA XR1; Nascada on-road; Axial SCX10; Xray T2; Hot Bodies Lightning Stadium 2 Pro
Uživatelský avatar
Tim
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 2545
Registrován: pon kvě 07, 2007 6:39 pm
Bydliště: Rudná
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan vs. remen

Příspěvek od Tim »

halaly: časy svý slávy u těhle podvozků nebyly před 20 lety jak by sis mohl myslet :wink:
Traxxas Slash
Tamiya TA-05 IFS
Xray T2R
Tamiya F103GT - custom made
Pohon : Mamba max + MIG500 na závody + LRP X11 4,5T na zábavu
Uživatelský avatar
halaly
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1712
Registrován: ned led 04, 2009 11:31 pm
Bydliště: Poděbrady
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan vs. remen

Příspěvek od halaly »

To ne, ale už nějakej pátek by to být mohlo....
Jinak, je to už hodně OT
Xray T2R
HPI Formula TEN

Bylo: Tamiya TT-01, TA-02, DF-03ra; Himoto Truggy EAMBA XR1; Nascada on-road; Axial SCX10; Xray T2; Hot Bodies Lightning Stadium 2 Pro
Virtual
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1175
Registrován: ned pro 31, 2006 12:38 pm
Bydliště: Praha 3

Re: Kardan vs. remen

Příspěvek od Virtual »

Evo5 MS je stejná generace jako TRF416 :idea:
Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Uživatelský avatar
hejkal
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 152
Registrován: sob lis 29, 2008 6:17 pm
Bydliště: Praha 4 Kunratice Tomas "Hejkal" Knopp
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan vs. remen

Příspěvek od hejkal »

halaly píše:To jo, ale v čase své slávy....
Jak pise Virtual, no comment
teamairspeed.com
Uživatelský avatar
Tarzanbb
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: sob čer 20, 2009 9:12 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Kardan vs. remen

Příspěvek od Tarzanbb »

Honzo, nemyslen som len ten kardan samozrejme je lahký dokonca taký lahký že sa ho neoplatí meniť za karbón ale ked k tomu pripočítaš 2x hrušku rozvodovky plus 4x ložiská a ešte odpor zubov rozvodovky a nejakého mazadla tak to bude viac ako energia na ohnutie remeňa ktorý je suchý a priamo prilieha na tanier rozvodovky a hlavný prevod. je to vidno dokonca aj pri motoroch ako je johnson 540 alebo mig 500. človek aby mal viac podvozkov kardan na zábavu a remeň na adrenalínovú zábavu.
Tamiya TB-03D / LRP eraser 10,5z
Uživatelský avatar
Tarzanbb
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: sob čer 20, 2009 9:12 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Kardan vs. remen

Příspěvek od Tarzanbb »

a mám dalšiu nevýhodu kardanu - nepresnosť riadenia (treba si porovnať oba mechanizmy napr TB a TRF ) je to zaujímavé a tiež som si to všimol až teras :idea: :?
Tamiya TB-03D / LRP eraser 10,5z
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Kardan vs. remen

Příspěvek od Honza D »

no jo, u kardanu se musí to táhlo víc zvednout... ale myslim, že by se to dalo udělat stejným způsobem, jako TRF
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
akim
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 109
Registrován: úte lis 21, 2006 6:49 pm

Re: Kardan vs. remen

Příspěvek od akim »

sorry, za obnovenie starej temy
len si to tu prechadzam a citam...

par faktov, mozno to bude niekoho zaujimat

kardanove podvozky sa prestali pouzivat hlavne pre jednu vec - vola sa to tourgue steer, ktory sa prejavuje pri pouziti zo silnejsim motorom... v jednoduchosti - pri maximalnej akceleracii auto uhne do strany
je to dane koncepciou podvozku

to, ze sa prestali pouzivat v modified a tym padom ich nieje vidiet vo vysledkoch nic neznamena
je totiz fakt (aj ked tu niekto tvrdi opak) ze kardanovy podvozok ma ovela nizsi valivy odpor a ovela vacsiu zotrvacnost, ako remenovy podvozok... samozrejme to ale plati pre profesionalne podvozky - Tamiya TB Evo, HPI Pro4, Yokomo SD...
Tieto podvozky sa vo velkom pouzivaju prave v SPEC kategoriach, napr. v Japonsku a USA pre 27T motory 23T motory a ekvivalenty Brushless
XXL Bratislava - DL Grafik
Uživatelský avatar
Vrakouš
EXPERT na rady
EXPERT na rady
Příspěvky: 4828
Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan vs. remen

Příspěvek od Vrakouš »

Po zkušenostech, když už se téma oživilo,tak asi toto :
Asfalt a tělocvična - řemínky.Nehrozí zde bordel, který řemínek sundá nebo poškodí, podvozek je lehčí a kola nedostávají rázy, řemínek působí jako tlumič.
Šotolina - kardan.Přes veškeré zakrytování prostě prach a drobné kamínky projdou a vzniká riziko poškození nebo svlečení řemínku.Větší váha kardanu na šotolině není tolik na závadu.
Je to jen můj názor, ale po experimentech s X-rayem se na šotolinu vracím s TB-01.Prostě se mi s ním jede lépe a "výhoda" tanku s velkou průbojností mě více vyhovuje.
Ale kažému sedí něco jiného, nechci řemínky na šotolinu zatracovat.
CHASSIS: X-ray T1R Obrázek, TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
Uživatelský avatar
Embie
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 762
Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan vs. remen

Příspěvek od Embie »

Honza D píše:
1) To, že přítelkyně vyhrává možná bude tim, že má o třídu vyšší a lehčí podvozek, ne tim, že má řemínek.

2) motor je uložený napříč, takže se jeho kroutící moment neprojevuje na jízdě(u kardanu se při přidání plynu zatíží jedna strana a auto začne mírnš zatáčet)

1) Neřekl bych, je to sice Xray, ale jak starej.

2) Zajimavy, to mě nenapadlo, ale maš pravdu. Když si vezmu, co děla motor, když naprazdno přidam.
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Kardan vs. remen

Příspěvek od Honza D »

na stáří až tak nezáleží, jde spíš o nastavení, pneumatiky a váhu... Pokud někdo jede s xrayem, kterej je už něja nastavenej tak určitě pojede líp, než s TB-čkem, který je o čtvrt kila těžší, má v sérii neskutečnou vůli v pravým kole, vyskakující poloosy a nedotáčivej krabicovej setup...

a s tim torque steerem jsem si to už vyzkoušel - u 14z SS nosramu se už docela projevoval - ale nic, co by se nedalo korigovat, ale zřejmě i to profi jezdcům vadí...
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan vs. remen

Příspěvek od Jirkacbx »

Stejně je to ve výsledku pak o rukách 8) :lol:
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
Embie
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 762
Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kardan vs. remen

Příspěvek od Embie »

Mimochodem, tohle hlasování je hrozně neobjektivní - máš to v sekci TBček, což jsou kardany, tak je jasný, že sem budou chodit převážně příznivci kardanů.
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Kardan vs. remen

Příspěvek od Honza D »

embie: lepší?

Jinak dneska jsem měl možnost zkusit si zbrusu novej čerstvě sestavenej xray, bez motoru. A opravdu, při otáčení kol měl větší odpor, než moje starý TB-čko s přidřenýma ložiskama :-D Bylo to zhruba jako kdybych celej diferák v TB-čku naplnil vazelínou. Na TB-čku ale byla zas cítit o trochu větší setrvačnost, ale na to budou mít vliv spíš ocelový diferenciály, co tam mám :-D

Takže za mě, i přes torque steer(který se dá ale zredukovat použitím stříďáku), je kardan lepší :-) Jen škoda, že kardanových závoďáků moc není...
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Odpovědět

Zpět na „VŠE OSTATNÍ CO NENÍ ZAŘAZENÉ V DEPU“