Kardan vs. remen
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
- Embie
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 762
- Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
- Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
A já musím zase hájit řemen : Ty řemínky podle mě byly přepnutý, když to šlo těžko, nebo to nebylo řemínkama.
PS : Lepší, ale nemusel jsi to přesouvat, já jen, že na to opravdu narazily hlavně ,,kardaňáci"
PS : Lepší, ale nemusel jsi to přesouvat, já jen, že na to opravdu narazily hlavně ,,kardaňáci"
Re: Kardan vs. remen
Neříkám, že to šlo těžko, ale byl v tom ten pocit "převody naplněný vazelínou". I když taky je možný, že to měl přepnutý Tak či tak, i jinde se píše o menším odporu kardanu.. Ale počkáme, jestli se k tomu vyjádří zkušení mechanici/závodníci
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- deathskull
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pát črc 24, 2009 9:37 pm
- Bydliště: Pardubice / Ceska Trebova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
nnejsem sice zkusenej:) ale za mne je to spise remen:) Mnel jsem DF-02, TT-01em DF-03ra a tedka mam xraye T2R PRO a T2 008 a musim rict, ze remen, jde mnohem lehceji. Treni minimalni a vaha take nezsi. Ze neni krytej prevod mi zase az tak nevadi, holt clovek ma bordelkryt, no:)
Xray T2R PRO (RA), Xray T2 008 (RA),
- Signboss
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 784
- Registrován: pát říj 31, 2008 6:21 am
- Bydliště: Plzeň - sever : HROMNICE
Re: Kardan vs. remen
Přešel jsem z kardanu na řemen. Auto se zklidnilo. A dva roky jedu jedny řemeny na rally a v poho.
Podvozek: X-RAY T2
Kastle: ŠKODA 130 RS Gambrinus
Servo: BlueBird Regl: Novak Motor: LRP Vector
http://www.frmolshop.com
Kastle: ŠKODA 130 RS Gambrinus
Servo: BlueBird Regl: Novak Motor: LRP Vector
http://www.frmolshop.com
- Embie
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 762
- Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
- Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
Tak tak, řemen i na rally vydrží hrozně moc, když se to zakryje a napíná se tak akorát. Nechápu týpky, co zruší dva a více za sezonu.
PS : Tohle je ale stejně věčný téma na dohady
PS : Tohle je ale stejně věčný téma na dohady
- WIN
- PROFÍK FÓRA
- Příspěvky: 5123
- Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
Byla zde dobra poznamka. Kolik zavodnich podvozku ma kardan ? Je tedy moznost porovnat v zavodnim prostredi kardan s remenem ? Pokud budu mit 2 ruzne podvozky napr TT-01 a jeden bude s kardanem, druhy s remenem, tak muzu porovnavat. Nemuzu si ted vzpomenout, ale myslim, ze neni podvozek ktery ma moznost vyberu nahonu. Ano v zavodnim prostredi se chysta na pulty AWESOMATIX ktery jako jediny bude vyuzivat k nahonu kardan, ale problem u tohoto je celkove jina konstrukce, takze zase porovnani bude neobektivni.
- Embie
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 762
- Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
- Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
Co Yokomo MR4TC SD nebo BD?
Re: Kardan vs. remen
A co TRF416 a TB-Evolution V MS? stejné zavěšení, stejný řízení, stejné materiály, snad i skoro stejná váha... Podobná situace mezi TA-05 V2 a TB-03, ale je tam rozdíl v tom řízení a v těžišti(TA má motor víc vpředu), ale na rovince by to nemělo mít vliv... V létě na dráze jsem jezdil s kamarádem, já TB, on TA, podobný převod, oba 21z motory. Na rovince jsme dlouho jeli bok po boku, ale najdnou kamarád přestal zrychlovat, zatímco já akceleroval dál.. Ale to ovliňuje víc faktorů... Někdy by to chtělo udělat test, dát do obou identické motory, stejnej převod, stejnou kastli, kdyžtak dovážit těch pár gramů... potom by to mohlo být objektivní.
Podle mě je hlavní důvod nepoužívání kardanů v torque steeru, lidem prostě vadí osobně nevidím problém v tom, že mi auto pod plynem lehce táhne do strany.. Ale v některých zemích ve slabších třídách jsou (nebo aspoň v nedávné minulosti byly) kardany oblíbené, aspoň co jsem se snažil najít na internetu. (Rusko, Japonsko)
Mimochodem, na stránkách Awesomatixu je část článku věnovaná řemínkovýmu prototypu, který byl totožný s kardanovým. Kardan byl na rovinkách rychlejší a to má Awesomatix jeden kuželový převod navíc
Ale dokud to někdo z nás nevyzouší, můžem se jen dohadovat.... Je to asi stejnej boj, jako mezi příznivcema různých značek, ať už u RC, nebo u velkých aut
Podle mě je hlavní důvod nepoužívání kardanů v torque steeru, lidem prostě vadí osobně nevidím problém v tom, že mi auto pod plynem lehce táhne do strany.. Ale v některých zemích ve slabších třídách jsou (nebo aspoň v nedávné minulosti byly) kardany oblíbené, aspoň co jsem se snažil najít na internetu. (Rusko, Japonsko)
Mimochodem, na stránkách Awesomatixu je část článku věnovaná řemínkovýmu prototypu, který byl totožný s kardanovým. Kardan byl na rovinkách rychlejší a to má Awesomatix jeden kuželový převod navíc
Ale dokud to někdo z nás nevyzouší, můžem se jen dohadovat.... Je to asi stejnej boj, jako mezi příznivcema různých značek, ať už u RC, nebo u velkých aut
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Re: Kardan vs. remen
On taky není 21z motor jako 21z motor, to by fakt musely bejt aspoň totožný motory, nejlíp nový aby nebyly vydechlý a k tomu stejně těžký auta, stejnej převod. poměr a stejný kola.Honza D píše:...oba 21z motory...
TL-01D - Dveřma napřed
TL-01E - Expedice
TL-01R - Rally kchár
TL-01B 6x6 - in progress ......
ľavá růžová, sto cez dinosaura, dve ryšavé veveričky a fuj fuj, bude ľavá, čierná, chlpatá, zubatá...
TL-01E - Expedice
TL-01R - Rally kchár
TL-01B 6x6 - in progress ......
ľavá růžová, sto cez dinosaura, dve ryšavé veveričky a fuj fuj, bude ľavá, čierná, chlpatá, zubatá...
- nesto
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 952
- Registrován: pon led 03, 2011 11:40 pm
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
No co já vim, tak do závodních podvozků se řemínky dávaj kvůli nízký hmotnosti a jejímu rozložení a hlavně kvůli přenosu setrvačnejch sil ve směru jízdy a ne kolmo jako u kardanů. Je jasný že vyklonění ze směru jízdy při přidání plynu někomu nevadí, ale při závodech na který je to konstruovaný se to prostě stát nesmí.
Ale nezastávam se ani jednoho způsobu. Jde o to, že se ty podvozky specializují. Takže na něco je vhodný řemen a na něco kardan (kupříkladu sem ještě neviděl (a možná sem jenom neměl tu čest) spalovák co by kroutící moment přenášel řemenem).
Ale nezastávam se ani jednoho způsobu. Jde o to, že se ty podvozky specializují. Takže na něco je vhodný řemen a na něco kardan (kupříkladu sem ještě neviděl (a možná sem jenom neměl tu čest) spalovák co by kroutící moment přenášel řemenem).
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
...:::Toyota Supra:::...
- Vrakouš
- EXPERT na rady
- Příspěvky: 4828
- Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
Opravdu záleží, na co auto používáte. Na rally mám raději kardan, u X-raye jsem přes veškeré zakrytování měl problémy, občas se do jednoho ze tří aut kamínek dostal, a poškodil buď řemen, nebo řemeničku.
Na asfalt a do haly, ano. Na šotolinu jsem se vrátil ke kardanu.
A ukažte mi velké auto na rally, které by mělo přenos síly na kola řemenem.
Ale vážněji, srovnávat lze těžko, opravdu každěmu vyhovuje něco jiného.
Na asfalt a do haly, ano. Na šotolinu jsem se vrátil ke kardanu.
A ukažte mi velké auto na rally, které by mělo přenos síly na kola řemenem.
Ale vážněji, srovnávat lze těžko, opravdu každěmu vyhovuje něco jiného.
CHASSIS: X-ray T1R , TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
Re: Kardan vs. remen
Koukni sem http://www.youtube.com/watch?v=N-Vdpleq_-I je i na model bazaru http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/Hi ... cm/336856/nesto píše: (kupříkladu sem ještě neviděl (a možná sem jenom neměl tu čest) spalovák co by kroutící moment přenášel řemenem).
- WIN
- PROFÍK FÓRA
- Příspěvky: 5123
- Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
Koukal jsem, hledal jsem, ale 2 stejne podvozky se stejnym pouzitym materialem a rozdilnym nahonem jsem nenasel. A jak zde nekdo psal, ano kardan ma snahu utikat s autem do boku, kdezto remen, obehova kola a diferencialy vytvari v podstate gyro
Ja jsem strasne zvedavej na ten AWESOMATIX, jak to bude fungovat.
A spalovaky se bezne delaji s remenama.
Ja jsem strasne zvedavej na ten AWESOMATIX, jak to bude fungovat.
A spalovaky se bezne delaji s remenama.
- nesto
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 952
- Registrován: pon led 03, 2011 11:40 pm
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
Nojo, máte pravdu , na silniční spalováky sem nějak zapoměl .
Řekněme že čim víc terén tim víc kardan. Takže řemínky sou vhodný pro plynulou a rychlou jízdu, kdežto kardany sou tahače. Je to celkem logický, silničáky se převodujou do rychla, takže nevznikají takové kroutící momenty. Kardany budou mít obecně větší možnosti v přenosu kroutícího momentu a do crawlerů a monsterů a jinejch mašin, zpřevodovanejch do pomala, budou vhodnější.
Podle mě je spor kardan vs. řemen = offroad vs. onroad.
Řekněme že čim víc terén tim víc kardan. Takže řemínky sou vhodný pro plynulou a rychlou jízdu, kdežto kardany sou tahače. Je to celkem logický, silničáky se převodujou do rychla, takže nevznikají takové kroutící momenty. Kardany budou mít obecně větší možnosti v přenosu kroutícího momentu a do crawlerů a monsterů a jinejch mašin, zpřevodovanejch do pomala, budou vhodnější.
Podle mě je spor kardan vs. řemen = offroad vs. onroad.
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
...:::Toyota Supra:::...
Re: Kardan vs. remen
On taky není 21z motor jako 21z motor, to by fakt musely bejt aspoň totožný motory, nejlíp nový aby nebyly vydechlý a k tomu stejně těžký auta, stejnej převod. poměr a stejný kola.[/quote]
No pravdou je, že horší motor jsem měl asi já Nosram Vision s 21z kotvou z nějakýho Ansmana, sjetá kotva, mírně vypálený magnety.. O rozjížďku později chcípnul úplně Zatímco TA-čko měl skoro novej Orion 21x2
http://www.tamiyausa.com/product/item.p ... t-id=42162
http://www.tamiyausa.com/product/item.p ... t-id=42107
A co se týče gyra.. To bych řek že se spíš snaží držet auto v přímém směru, ne? Ale to má i kardan s podélným motorm.. Aby to bylo jinak, musel by být motor kolmo k zemi Takže problém je jen to uhejbání do strany... Ale uvidím, až někdy do TB-čka dostanu stříďák, teoreticky by se měl oproti stejnosměru dost zredukovat (menší průměr a váha rotoru)
mmch, napadla mě ještě jedna věc, která může být výhodou i nevýhodou, sám nevím... Motor je mnohem blíž středu šasi, takže nečumí ven (a možná by snesl i žší li-po šasi) a lipolka se nemusí tolik vysouvat ven z auta. Ale taky je ten motor víc vzadu...
No pravdou je, že horší motor jsem měl asi já Nosram Vision s 21z kotvou z nějakýho Ansmana, sjetá kotva, mírně vypálený magnety.. O rozjížďku později chcípnul úplně Zatímco TA-čko měl skoro novej Orion 21x2
A v tomhle je jaký rozdíl v materiálech? A když se koukneš na TA-05 a TB-03 zblízká, jsou si hodně podobnýWIN píše:Koukal jsem, hledal jsem, ale 2 stejne podvozky se stejnym pouzitym materialem a rozdilnym nahonem jsem nenasel
http://www.tamiyausa.com/product/item.p ... t-id=42162
http://www.tamiyausa.com/product/item.p ... t-id=42107
A co se týče gyra.. To bych řek že se spíš snaží držet auto v přímém směru, ne? Ale to má i kardan s podélným motorm.. Aby to bylo jinak, musel by být motor kolmo k zemi Takže problém je jen to uhejbání do strany... Ale uvidím, až někdy do TB-čka dostanu stříďák, teoreticky by se měl oproti stejnosměru dost zredukovat (menší průměr a váha rotoru)
mmch, napadla mě ještě jedna věc, která může být výhodou i nevýhodou, sám nevím... Motor je mnohem blíž středu šasi, takže nečumí ven (a možná by snesl i žší li-po šasi) a lipolka se nemusí tolik vysouvat ven z auta. Ale taky je ten motor víc vzadu...
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/