Kardan vs. remen
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
- WIN
- PROFÍK FÓRA
- Příspěvky: 5123
- Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
Podivej se na ty auta poradne, uz jen horni multiflex je jiny, nemuzeme tedy mluvit o dvou stejnych podvozcich. Ja bych chtel proste 2 identicky podvozky jen s jinym nahonem.
S tim gyrem jsem to myslel tak jako ten smajlik.
S tim gyrem jsem to myslel tak jako ten smajlik.
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 3828
- Registrován: pát srp 07, 2009 5:30 pm
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
Holky neperte se ! Svět se kvůli tomu na druhou stranu točit nezačne Nedá se jednoznačně říct, co je lepší....
Já třeba na formuli nemám ani kardan, ani řemínek a žiju taky
Já třeba na formuli nemám ani kardan, ani řemínek a žiju taky
Oficiálně jsem s modelařinou skončil, proto jsem si koupil stavebnici MB Actros
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
- WIN
- PROFÍK FÓRA
- Příspěvky: 5123
- Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
A Pajik to konecne rozsekl, cekal jsem kdo tomu da tresnicku na dortu. Taaaakze remeny a kardany ven, prekopat to na primi nahon a toto absolutne zbtecne tema znicit, znehodnotit, zamknout, rozdelit, smazat ...
Re: Kardan vs. remen
No až tak identický asi nenajdeš, no Úplně stejný snad ani být nemůžou, když máš držák motoru víc vzadu, jinak upevněnej a okolo motoru nesmí být moc širokej, aby se motor vešel... Ale taky se psalo stejnej materiál a ne to, jaký má ten materiál tvar
Win: Jo, to by bylo taky řešení.. Ale nevim nevim, jak by se s tim dala udělat čtyřkolka
Win: Jo, to by bylo taky řešení.. Ale nevim nevim, jak by se s tim dala udělat čtyřkolka
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
-
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 3229
- Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
- Bydliště: Litvínov
Re: Kardan vs. remen
2 motorový 4WD by šlo perfetně udělat z TA-03, nakombinovat verzi R a F → motory před nápravama.....
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
- nesto
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 952
- Registrován: pon led 03, 2011 11:40 pm
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Tamiya TA-05 VDF Gold Edition
To sou pořád kecy řemínek/kardan, já se těšim až vyrukujou s awesomatixem a stejně ho pojede obyčejná kovářská 417ka
Použití kardanu a řemínku je jen a pouze o vhodnosti. Řemínek nepřenese moc velký krouticí momenty, ale je lehčí, snazší na výrobu, má hladnší chod, je levnější a setrvačný síly se nepřenášejí kolmo na směr jízdy, ale ve směru. Takže pro onroad je to prostě výhodnější. Na offroad je nesmysl použít řemínek, protože je potřeba zajistit přenos mnohem většího krouticího momentu a menších rychlostí. Tak to prostě je. Výrobce si neřek, že nepoužije řemínek, aby nahněval zastánce kardanu, měl k tomu technickej důvod.
Vám se to nelíbí, protože dospělý auta řemínkem hnaný nejsou. Samozřejmě že ne, tam je třeba přenášet mnohem větší krouťáky než na modelu o desetinový velikosti .
Žádnej model nemá maketovej podvozek, v podstatě to ani neni možný a neni to potřeba, takže proč se držet něčeho, co se dá vyřešit snadnějš a levnějš?
Použití kardanu a řemínku je jen a pouze o vhodnosti. Řemínek nepřenese moc velký krouticí momenty, ale je lehčí, snazší na výrobu, má hladnší chod, je levnější a setrvačný síly se nepřenášejí kolmo na směr jízdy, ale ve směru. Takže pro onroad je to prostě výhodnější. Na offroad je nesmysl použít řemínek, protože je potřeba zajistit přenos mnohem většího krouticího momentu a menších rychlostí. Tak to prostě je. Výrobce si neřek, že nepoužije řemínek, aby nahněval zastánce kardanu, měl k tomu technickej důvod.
Vám se to nelíbí, protože dospělý auta řemínkem hnaný nejsou. Samozřejmě že ne, tam je třeba přenášet mnohem větší krouťáky než na modelu o desetinový velikosti .
Žádnej model nemá maketovej podvozek, v podstatě to ani neni možný a neni to potřeba, takže proč se držet něčeho, co se dá vyřešit snadnějš a levnějš?
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
...:::Toyota Supra:::...
Re: Kardan vs. remen
Ale nezapomeň, u řemínku bude vždycky potřeba nějaká síla k ohnutí/narovnání, takže pořád tam bude lehce vyšší odpor proti kardanu, i když tam je o něco víc ložisek... a co se týče setrvačnách sil... kardan je z hliníku a má 5mm, myslim, že ty rotační hmoty budou minimální.... určitě dohromady mnohem menší, než u ocelovýho pastorku:-) A cena? co je levnější - řemínek z různých "kosmických" materiálu jako kevlar a jemu podobný, nebo lehce obrobená 5mm kulatina hliníku?
Jediná nevýhoda je ten podélně umístěnej motor... Ale nevidim problém v tom, že mi auto lehce táhne do strany, a myslim, že se stříďákem, kde jsou mnohem menší rotační hmoty (cca sedmina toho, co u stejnosměru), by ten efekt byl zanedbatelnej (to musim vyzkoušet, bohužel zatím stříďák nemám)
Jediná nevýhoda je ten podélně umístěnej motor... Ale nevidim problém v tom, že mi auto lehce táhne do strany, a myslim, že se stříďákem, kde jsou mnohem menší rotační hmoty (cca sedmina toho, co u stejnosměru), by ten efekt byl zanedbatelnej (to musim vyzkoušet, bohužel zatím stříďák nemám)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- nesto
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 952
- Registrován: pon led 03, 2011 11:40 pm
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
Pfůůů kde jen začít... to by bylo na strašně dlouhý povídání, někdy to sem sepíšu...
Ale věř tomu, že rozvod řemenem vychází fakt výhodnějš než kardanem, já to neřikam jako zastánce řemenu, naopak hřídele a křížový klouby se mi líbí mnohem víc, ale tohle neni o vzhledu ani nostalgii, je to konstrukčně, technologicky i z hlediska jízdních vlastností výhodnější způsob rozvodu.
EDIT: Mimochodem ani jeden těch způsobů neni zastaralej jen je potřeba správně vypočítat kdy jakej použít.
Ale věř tomu, že rozvod řemenem vychází fakt výhodnějš než kardanem, já to neřikam jako zastánce řemenu, naopak hřídele a křížový klouby se mi líbí mnohem víc, ale tohle neni o vzhledu ani nostalgii, je to konstrukčně, technologicky i z hlediska jízdních vlastností výhodnější způsob rozvodu.
EDIT: Mimochodem ani jeden těch způsobů neni zastaralej jen je potřeba správně vypočítat kdy jakej použít.
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
...:::Toyota Supra:::...
Re: Kardan vs. remen
Jo, s tou zastaralostí to byl jen vtip
ale co se týče tý ceny... kardan není o moc složitější, pokud jsou použitý plastový domky, vyjde to cenově úplně nastejno.. a v případě hliníku stačí jen příčník (pokud se firma nerozhodne pro domek z 1 kusu)... když kouknu na ceny potřebných dílů pro TA-05 a TB-02, vychází mi to dost podobně
Já vim, jsem kardanem posedlej Vybíral jsem TB-čko hlavně kvůli odolnosti, ale když vidim, že se při jízdách s kamarádama v klidu drží nejen TA-05, ale i xrayů se střídavkou a lipolkou, těžko mě něco přesvědčí pochybuju, že bych byl tak dobrej řidič
ale co se týče tý ceny... kardan není o moc složitější, pokud jsou použitý plastový domky, vyjde to cenově úplně nastejno.. a v případě hliníku stačí jen příčník (pokud se firma nerozhodne pro domek z 1 kusu)... když kouknu na ceny potřebných dílů pro TA-05 a TB-02, vychází mi to dost podobně
Já vim, jsem kardanem posedlej Vybíral jsem TB-čko hlavně kvůli odolnosti, ale když vidim, že se při jízdách s kamarádama v klidu drží nejen TA-05, ale i xrayů se střídavkou a lipolkou, těžko mě něco přesvědčí pochybuju, že bych byl tak dobrej řidič
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 3828
- Registrován: pát srp 07, 2009 5:30 pm
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
nekonečný hádky o ničem. Dokud někdo nepostaví 2 NAPROSTO identický podvozky ale jeden s řemínkem a druhej s kardanem, tak to nikdo stejně nezjistí
Oficiálně jsem s modelařinou skončil, proto jsem si koupil stavebnici MB Actros
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
Re: Kardan vs. remen
Jen neco pripisu.. Porovnavate cenu remenu a kardanu ale jen jako clen na prenos sily od motoru k diferencialum. Do vyrovnich nakladu se zapocitava i vyroba ozubeni, ktera je v pripade kuzelovych kol u kardanovyho podvozku slozitejsi nez u remenu kde jsou jen obycejny ozubeny kolecka ktery vyrobi nejakej Franta doma na frezce Je jasny ze kevlarovej remen je drazsi nez alu kulatina ale ke kredanu je potreba drazsi ozubeni nez k remenu.
Re: Kardan vs. remen
Co se týče ceny od výrobců, vychází kuželový soukolí a řemeničky zhruba nastejno...
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- nesto
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 952
- Registrován: pon led 03, 2011 11:40 pm
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
Na to co o cenách řikaj výrobci, rychle zapomeňte Výroba ozubených kol je v tomhle případě záležitostí vstřikování plastu do forem a to už je celkem jedno jaký maj ozubení.
Výroba řemínků neni vůbec tak nákladná, jak by se mohlo zdát, vyrábějí se velkosériově (to hodně sráží cenu) a z dlouhých rolí, ze kterých se odstřihávají samotné řemínky o šířce podle potřeby, neni to žádná velká věda a ta textilní látka co je uvnitř taky nemá tak kosmickou cenu Cena za řemínek je v podstatě v desetikorunách za kus, ale připočítavají se další spousty věcí (renty, daně, doprava...) a v případě modelů se to musí slušivě zabalit a hlavně na to dát patřičnou značku
Mimochodem postavit dva identický podvozky je širokej pojem, protože každej rozvod potřebuje něco jinýho... TA-05 vs. TB-02, to by mohlo bejt celkem rozumný srovnání. Ale i tak to nebude dostatečný srovnání, protože do toho zasáhne lidskej faktor a nic poruchovějšího a omylnějšího neni Proto třeba nechápu proč závodní hry pomáhaj dělat závodní jezdci, to je taková volovina až je mi z toho zle. Závodní jezdec vám poví jak on vidí, jak se auto chová a co mu vyhovuje a co ne, až nějakej technik vám vysvětlí proč se to tak chová a jak to udělat, aby se to tak chovalo, takže neni třeba postavit vedle sebe dva stejný podvozky, ale vytahat z podvozku všechno co s sebou nesou tyhle rozvody (ložiska, hřídele, přepážky, domky, řemínky a prostě všechno) a hodit to na váhu (když teda nutně chceš důkaz, jinak to stačí spočítat ).
Jo a abych nezapoměl: síla potřebaná k ohnutí řemínku, kterej je hodně volnej, ale tak aby nepřeskakoval (aneb správně nastavenej), je zhruba stejná, ne-li menší, než síla potřebná k rozběhnutí dvou kuželovejch soukolí Kuželový soukolí totiš neni žádnej zázrak, pokud je to přímé ozubení...
A to sem si původně představoval, že se nerozepíšu
Výroba řemínků neni vůbec tak nákladná, jak by se mohlo zdát, vyrábějí se velkosériově (to hodně sráží cenu) a z dlouhých rolí, ze kterých se odstřihávají samotné řemínky o šířce podle potřeby, neni to žádná velká věda a ta textilní látka co je uvnitř taky nemá tak kosmickou cenu Cena za řemínek je v podstatě v desetikorunách za kus, ale připočítavají se další spousty věcí (renty, daně, doprava...) a v případě modelů se to musí slušivě zabalit a hlavně na to dát patřičnou značku
Mimochodem postavit dva identický podvozky je širokej pojem, protože každej rozvod potřebuje něco jinýho... TA-05 vs. TB-02, to by mohlo bejt celkem rozumný srovnání. Ale i tak to nebude dostatečný srovnání, protože do toho zasáhne lidskej faktor a nic poruchovějšího a omylnějšího neni Proto třeba nechápu proč závodní hry pomáhaj dělat závodní jezdci, to je taková volovina až je mi z toho zle. Závodní jezdec vám poví jak on vidí, jak se auto chová a co mu vyhovuje a co ne, až nějakej technik vám vysvětlí proč se to tak chová a jak to udělat, aby se to tak chovalo, takže neni třeba postavit vedle sebe dva stejný podvozky, ale vytahat z podvozku všechno co s sebou nesou tyhle rozvody (ložiska, hřídele, přepážky, domky, řemínky a prostě všechno) a hodit to na váhu (když teda nutně chceš důkaz, jinak to stačí spočítat ).
Jo a abych nezapoměl: síla potřebaná k ohnutí řemínku, kterej je hodně volnej, ale tak aby nepřeskakoval (aneb správně nastavenej), je zhruba stejná, ne-li menší, než síla potřebná k rozběhnutí dvou kuželovejch soukolí Kuželový soukolí totiš neni žádnej zázrak, pokud je to přímé ozubení...
A to sem si původně představoval, že se nerozepíšu
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
...:::Toyota Supra:::...
-
- Nováček
- Příspěvky: 83
- Registrován: ned kvě 20, 2007 6:31 pm
- Bydliště: Studnice by Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
Taky přidám svojí trošku zkušeností do mlejna (jakožto "řidič" TB Evo 3 Surikarn asi trochu zasvěceně)... Co se týče parket nebo koberce, auto je v rozumným nastavení prakticky stejně rychlý jako řemínkový podvozky a největší rozdíl je asi v rukách... co se týče všude zmiňovanýho torque steer... je fakt, že dokuď byl v autě SS motor, obzláště na delších rovinkách to už bylo znát... Jakmile sem začal vozit stříďák, výrazně se to zlepšilo a s dobře seštelovaným řízením už prakticky není znát... Pro mě tím pádem největší výhoda voproti řemenu je to, že při venkovním ježdění mimo dokonale zametený tratě nemusím mít takovej strach z toho, že mi řemínek "sežere" nějakej bordel (někdo může něco namítnout proti vodkrytejm převodům mezi pastorkem a převodovým kolem...). Na druhou stranu celkem chápu, že pokuď někdo, kdo jezdí řemeny dostal do ruky obyč kardanovej podvozek (TTčko, základní TB-02ku apod.), může mu rozdíl přijít jako celkem výraznej... TT-01 mám a i přes celkem dost úprav zdaleka nefunguje tak, jako sériová TB Evo tříčka. Toliko praktická zkušenost s celkem dobrým kardanovo-karbonovým podvozkem...
TT-01, TB evolution 3 Surikarn Limited
Mazda RX8, Dodge Stratus, Golf 1, možná na prodej...
Mazda RX8, Dodge Stratus, Golf 1, možná na prodej...