Stránka 3 z 4

Re: Kardan vs. remen

Napsal: ned led 02, 2011 6:35 pm
od Embie
A já musím zase hájit řemen : Ty řemínky podle mě byly přepnutý, když to šlo těžko, nebo to nebylo řemínkama.
PS : Lepší, ale nemusel jsi to přesouvat, já jen, že na to opravdu narazily hlavně ,,kardaňáci" :text-thankyouyellow:

Re: Kardan vs. remen

Napsal: ned led 02, 2011 6:40 pm
od Honza D
Neříkám, že to šlo těžko, ale byl v tom ten pocit "převody naplněný vazelínou". I když taky je možný, že to měl přepnutý :-D Tak či tak, i jinde se píše o menším odporu kardanu.. Ale počkáme, jestli se k tomu vyjádří zkušení mechanici/závodníci :-)

Re: Kardan vs. remen

Napsal: ned led 02, 2011 11:10 pm
od deathskull
nnejsem sice zkusenej:) ale za mne je to spise remen:) Mnel jsem DF-02, TT-01em DF-03ra a tedka mam xraye T2R PRO a T2 008 a musim rict, ze remen, jde mnohem lehceji. Treni minimalni a vaha take nezsi. Ze neni krytej prevod mi zase az tak nevadi, holt clovek ma bordelkryt, no:)

Re: Kardan vs. remen

Napsal: pon led 03, 2011 12:10 am
od Signboss
Přešel jsem z kardanu na řemen. Auto se zklidnilo. A dva roky jedu jedny řemeny na rally a v poho.

Re: Kardan vs. remen

Napsal: pon led 03, 2011 12:12 am
od Embie
Tak tak, řemen i na rally vydrží hrozně moc, když se to zakryje a napíná se tak akorát. Nechápu týpky, co zruší dva a více za sezonu.
PS : Tohle je ale stejně věčný téma na dohady :doh: :lol: :P :mrgreen: :mrgreen:

Re: Kardan vs. remen

Napsal: pon led 03, 2011 12:56 pm
od WIN
Byla zde dobra poznamka. Kolik zavodnich podvozku ma kardan ? Je tedy moznost porovnat v zavodnim prostredi kardan s remenem ? Pokud budu mit 2 ruzne podvozky napr TT-01 a jeden bude s kardanem, druhy s remenem, tak muzu porovnavat. Nemuzu si ted vzpomenout, ale myslim, ze neni podvozek ktery ma moznost vyberu nahonu. Ano v zavodnim prostredi se chysta na pulty AWESOMATIX ktery jako jediny bude vyuzivat k nahonu kardan, ale problem u tohoto je celkove jina konstrukce, takze zase porovnani bude neobektivni.

Re: Kardan vs. remen

Napsal: pon led 03, 2011 2:43 pm
od Embie
Co Yokomo MR4TC SD nebo BD?

Re: Kardan vs. remen

Napsal: pon led 03, 2011 4:38 pm
od Honza D
A co TRF416 a TB-Evolution V MS? stejné zavěšení, stejný řízení, stejné materiály, snad i skoro stejná váha... Podobná situace mezi TA-05 V2 a TB-03, ale je tam rozdíl v tom řízení a v těžišti(TA má motor víc vpředu), ale na rovince by to nemělo mít vliv... V létě na dráze jsem jezdil s kamarádem, já TB, on TA, podobný převod, oba 21z motory. Na rovince jsme dlouho jeli bok po boku, ale najdnou kamarád přestal zrychlovat, zatímco já akceleroval dál.. Ale to ovliňuje víc faktorů... Někdy by to chtělo udělat test, dát do obou identické motory, stejnej převod, stejnou kastli, kdyžtak dovážit těch pár gramů... potom by to mohlo být objektivní.

Podle mě je hlavní důvod nepoužívání kardanů v torque steeru, lidem prostě vadí :-D osobně nevidím problém v tom, že mi auto pod plynem lehce táhne do strany.. Ale v některých zemích ve slabších třídách jsou (nebo aspoň v nedávné minulosti byly) kardany oblíbené, aspoň co jsem se snažil najít na internetu. (Rusko, Japonsko)

Mimochodem, na stránkách Awesomatixu je část článku věnovaná řemínkovýmu prototypu, který byl totožný s kardanovým. Kardan byl na rovinkách rychlejší a to má Awesomatix jeden kuželový převod navíc :-)

Ale dokud to někdo z nás nevyzouší, můžem se jen dohadovat.... Je to asi stejnej boj, jako mezi příznivcema různých značek, ať už u RC, nebo u velkých aut :-)

Re: Kardan vs. remen

Napsal: pon led 03, 2011 11:49 pm
od Bezmozek
Honza D píše:...oba 21z motory...
On taky není 21z motor jako 21z motor, to by fakt musely bejt aspoň totožný motory, nejlíp nový aby nebyly vydechlý a k tomu stejně těžký auta, stejnej převod. poměr a stejný kola.

Re: Kardan vs. remen

Napsal: úte led 04, 2011 1:03 am
od nesto
No co já vim, tak do závodních podvozků se řemínky dávaj kvůli nízký hmotnosti a jejímu rozložení a hlavně kvůli přenosu setrvačnejch sil ve směru jízdy a ne kolmo jako u kardanů. Je jasný že vyklonění ze směru jízdy při přidání plynu někomu nevadí, ale při závodech na který je to konstruovaný se to prostě stát nesmí.
Ale nezastávam se ani jednoho způsobu. Jde o to, že se ty podvozky specializují. Takže na něco je vhodný řemen a na něco kardan (kupříkladu sem ještě neviděl (a možná sem jenom neměl tu čest) spalovák co by kroutící moment přenášel řemenem).

Re: Kardan vs. remen

Napsal: úte led 04, 2011 8:15 am
od Vrakouš
Opravdu záleží, na co auto používáte. Na rally mám raději kardan, u X-raye jsem přes veškeré zakrytování měl problémy, občas se do jednoho ze tří aut kamínek dostal, a poškodil buď řemen, nebo řemeničku.
Na asfalt a do haly, ano. Na šotolinu jsem se vrátil ke kardanu.
A ukažte mi velké auto na rally, které by mělo přenos síly na kola řemenem. :lol: :lol: :lol:
Ale vážněji, srovnávat lze těžko, opravdu každěmu vyhovuje něco jiného.

Re: Kardan vs. remen

Napsal: úte led 04, 2011 8:51 am
od tom69
nesto píše: (kupříkladu sem ještě neviděl (a možná sem jenom neměl tu čest) spalovák co by kroutící moment přenášel řemenem).
Koukni sem http://www.youtube.com/watch?v=N-Vdpleq_-I je i na model bazaru http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/Hi ... cm/336856/

Re: Kardan vs. remen

Napsal: úte led 04, 2011 10:37 am
od WIN
Koukal jsem, hledal jsem, ale 2 stejne podvozky se stejnym pouzitym materialem a rozdilnym nahonem jsem nenasel. A jak zde nekdo psal, ano kardan ma snahu utikat s autem do boku, kdezto remen, obehova kola a diferencialy vytvari v podstate gyro :-)
Ja jsem strasne zvedavej na ten AWESOMATIX, jak to bude fungovat.
A spalovaky se bezne delaji s remenama.

Re: Kardan vs. remen

Napsal: úte led 04, 2011 2:46 pm
od nesto
Nojo, máte pravdu :-), na silniční spalováky sem nějak zapoměl :oops: .
Řekněme že čim víc terén tim víc kardan. Takže řemínky sou vhodný pro plynulou a rychlou jízdu, kdežto kardany sou tahače. Je to celkem logický, silničáky se převodujou do rychla, takže nevznikají takové kroutící momenty. Kardany budou mít obecně větší možnosti v přenosu kroutícího momentu a do crawlerů a monsterů a jinejch mašin, zpřevodovanejch do pomala, budou vhodnější.
Podle mě je spor kardan vs. řemen = offroad vs. onroad.

Re: Kardan vs. remen

Napsal: úte led 04, 2011 4:29 pm
od Honza D
On taky není 21z motor jako 21z motor, to by fakt musely bejt aspoň totožný motory, nejlíp nový aby nebyly vydechlý a k tomu stejně těžký auta, stejnej převod. poměr a stejný kola.[/quote]

No pravdou je, že horší motor jsem měl asi já :-D Nosram Vision s 21z kotvou z nějakýho Ansmana, sjetá kotva, mírně vypálený magnety.. O rozjížďku později chcípnul úplně :-) Zatímco TA-čko měl skoro novej Orion 21x2 :-)
WIN píše:Koukal jsem, hledal jsem, ale 2 stejne podvozky se stejnym pouzitym materialem a rozdilnym nahonem jsem nenasel
A v tomhle je jaký rozdíl v materiálech? :-D A když se koukneš na TA-05 a TB-03 zblízká, jsou si hodně podobný :-)

http://www.tamiyausa.com/product/item.p ... t-id=42162
http://www.tamiyausa.com/product/item.p ... t-id=42107

A co se týče gyra.. To bych řek že se spíš snaží držet auto v přímém směru, ne? :-D Ale to má i kardan s podélným motorm.. Aby to bylo jinak, musel by být motor kolmo k zemi :-D Takže problém je jen to uhejbání do strany... Ale uvidím, až někdy do TB-čka dostanu stříďák, teoreticky by se měl oproti stejnosměru dost zredukovat (menší průměr a váha rotoru)

mmch, napadla mě ještě jedna věc, která může být výhodou i nevýhodou, sám nevím... Motor je mnohem blíž středu šasi, takže nečumí ven (a možná by snesl i žší li-po šasi) a lipolka se nemusí tolik vysouvat ven z auta. Ale taky je ten motor víc vzadu...