Kardan vs. remen
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx
- halaly
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 1712
- Registrován: ned led 04, 2009 10:31 pm
- Bydliště: Poděbrady
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
To jo, ale v čase své slávy....
Xray T2R
HPI Formula TEN
Bylo: Tamiya TT-01, TA-02, DF-03ra; Himoto Truggy EAMBA XR1; Nascada on-road; Axial SCX10; Xray T2; Hot Bodies Lightning Stadium 2 Pro
HPI Formula TEN
Bylo: Tamiya TT-01, TA-02, DF-03ra; Himoto Truggy EAMBA XR1; Nascada on-road; Axial SCX10; Xray T2; Hot Bodies Lightning Stadium 2 Pro
- Tim
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 2545
- Registrován: pon kvě 07, 2007 6:39 pm
- Bydliště: Rudná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
halaly: časy svý slávy u těhle podvozků nebyly před 20 lety jak by sis mohl myslet 

Traxxas Slash
Tamiya TA-05 IFS
Xray T2R
Tamiya F103GT - custom made
Pohon : Mamba max + MIG500 na závody + LRP X11 4,5T na zábavu
Tamiya TA-05 IFS
Xray T2R
Tamiya F103GT - custom made
Pohon : Mamba max + MIG500 na závody + LRP X11 4,5T na zábavu
- halaly
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 1712
- Registrován: ned led 04, 2009 10:31 pm
- Bydliště: Poděbrady
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
To ne, ale už nějakej pátek by to být mohlo....
Jinak, je to už hodně OT
Jinak, je to už hodně OT
Xray T2R
HPI Formula TEN
Bylo: Tamiya TT-01, TA-02, DF-03ra; Himoto Truggy EAMBA XR1; Nascada on-road; Axial SCX10; Xray T2; Hot Bodies Lightning Stadium 2 Pro
HPI Formula TEN
Bylo: Tamiya TT-01, TA-02, DF-03ra; Himoto Truggy EAMBA XR1; Nascada on-road; Axial SCX10; Xray T2; Hot Bodies Lightning Stadium 2 Pro
Re: Kardan vs. remen
Evo5 MS je stejná generace jako TRF416 

Tamiya TRF416 WE Stock spec.
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
Tamiya F104 Pro brushless + lipo
Tamiya Ford F-350 High-Lift brushless + lipo
Active A210SS brushless + lipo
- hejkal
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 152
- Registrován: sob lis 29, 2008 5:17 pm
- Bydliště: Praha 4 Kunratice Tomas "Hejkal" Knopp
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
Jak pise Virtual, no commenthalaly píše:To jo, ale v čase své slávy....
teamairspeed.com
Re: Kardan vs. remen
Honzo, nemyslen som len ten kardan samozrejme je lahký dokonca taký lahký že sa ho neoplatí meniť za karbón ale ked k tomu pripočítaš 2x hrušku rozvodovky plus 4x ložiská a ešte odpor zubov rozvodovky a nejakého mazadla tak to bude viac ako energia na ohnutie remeňa ktorý je suchý a priamo prilieha na tanier rozvodovky a hlavný prevod. je to vidno dokonca aj pri motoroch ako je johnson 540 alebo mig 500. človek aby mal viac podvozkov kardan na zábavu a remeň na adrenalínovú zábavu.
Tamiya TB-03D / LRP eraser 10,5z
Re: Kardan vs. remen
a mám dalšiu nevýhodu kardanu - nepresnosť riadenia (treba si porovnať oba mechanizmy napr TB a TRF ) je to zaujímavé a tiež som si to všimol až teras



Tamiya TB-03D / LRP eraser 10,5z
Re: Kardan vs. remen
no jo, u kardanu se musí to táhlo víc zvednout... ale myslim, že by se to dalo udělat stejným způsobem, jako TRF
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Re: Kardan vs. remen
sorry, za obnovenie starej temy
len si to tu prechadzam a citam...
par faktov, mozno to bude niekoho zaujimat
kardanove podvozky sa prestali pouzivat hlavne pre jednu vec - vola sa to tourgue steer, ktory sa prejavuje pri pouziti zo silnejsim motorom... v jednoduchosti - pri maximalnej akceleracii auto uhne do strany
je to dane koncepciou podvozku
to, ze sa prestali pouzivat v modified a tym padom ich nieje vidiet vo vysledkoch nic neznamena
je totiz fakt (aj ked tu niekto tvrdi opak) ze kardanovy podvozok ma ovela nizsi valivy odpor a ovela vacsiu zotrvacnost, ako remenovy podvozok... samozrejme to ale plati pre profesionalne podvozky - Tamiya TB Evo, HPI Pro4, Yokomo SD...
Tieto podvozky sa vo velkom pouzivaju prave v SPEC kategoriach, napr. v Japonsku a USA pre 27T motory 23T motory a ekvivalenty Brushless
len si to tu prechadzam a citam...
par faktov, mozno to bude niekoho zaujimat
kardanove podvozky sa prestali pouzivat hlavne pre jednu vec - vola sa to tourgue steer, ktory sa prejavuje pri pouziti zo silnejsim motorom... v jednoduchosti - pri maximalnej akceleracii auto uhne do strany
je to dane koncepciou podvozku
to, ze sa prestali pouzivat v modified a tym padom ich nieje vidiet vo vysledkoch nic neznamena
je totiz fakt (aj ked tu niekto tvrdi opak) ze kardanovy podvozok ma ovela nizsi valivy odpor a ovela vacsiu zotrvacnost, ako remenovy podvozok... samozrejme to ale plati pre profesionalne podvozky - Tamiya TB Evo, HPI Pro4, Yokomo SD...
Tieto podvozky sa vo velkom pouzivaju prave v SPEC kategoriach, napr. v Japonsku a USA pre 27T motory 23T motory a ekvivalenty Brushless
XXL Bratislava - DL Grafik
- Vrakouš
- EXPERT na rady
- Příspěvky: 4828
- Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
Po zkušenostech, když už se téma oživilo,tak asi toto :
Asfalt a tělocvična - řemínky.Nehrozí zde bordel, který řemínek sundá nebo poškodí, podvozek je lehčí a kola nedostávají rázy, řemínek působí jako tlumič.
Šotolina - kardan.Přes veškeré zakrytování prostě prach a drobné kamínky projdou a vzniká riziko poškození nebo svlečení řemínku.Větší váha kardanu na šotolině není tolik na závadu.
Je to jen můj názor, ale po experimentech s X-rayem se na šotolinu vracím s TB-01.Prostě se mi s ním jede lépe a "výhoda" tanku s velkou průbojností mě více vyhovuje.
Ale kažému sedí něco jiného, nechci řemínky na šotolinu zatracovat.
Asfalt a tělocvična - řemínky.Nehrozí zde bordel, který řemínek sundá nebo poškodí, podvozek je lehčí a kola nedostávají rázy, řemínek působí jako tlumič.
Šotolina - kardan.Přes veškeré zakrytování prostě prach a drobné kamínky projdou a vzniká riziko poškození nebo svlečení řemínku.Větší váha kardanu na šotolině není tolik na závadu.
Je to jen můj názor, ale po experimentech s X-rayem se na šotolinu vracím s TB-01.Prostě se mi s ním jede lépe a "výhoda" tanku s velkou průbojností mě více vyhovuje.
Ale kažému sedí něco jiného, nechci řemínky na šotolinu zatracovat.
CHASSIS: X-ray T1R
, TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z

MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
- Embie
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 762
- Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
- Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
Honza D píše:
1) To, že přítelkyně vyhrává možná bude tim, že má o třídu vyšší a lehčí podvozek, ne tim, že má řemínek.
2) motor je uložený napříč, takže se jeho kroutící moment neprojevuje na jízdě(u kardanu se při přidání plynu zatíží jedna strana a auto začne mírnš zatáčet)
1) Neřekl bych, je to sice Xray, ale jak starej.
2) Zajimavy, to mě nenapadlo, ale maš pravdu. Když si vezmu, co děla motor, když naprazdno přidam.
Re: Kardan vs. remen
na stáří až tak nezáleží, jde spíš o nastavení, pneumatiky a váhu... Pokud někdo jede s xrayem, kterej je už něja nastavenej tak určitě pojede líp, než s TB-čkem, který je o čtvrt kila těžší, má v sérii neskutečnou vůli v pravým kole, vyskakující poloosy a nedotáčivej krabicovej setup...
a s tim torque steerem jsem si to už vyzkoušel - u 14z SS nosramu se už docela projevoval - ale nic, co by se nedalo korigovat, ale zřejmě i to profi jezdcům vadí...
a s tim torque steerem jsem si to už vyzkoušel - u 14z SS nosramu se už docela projevoval - ale nic, co by se nedalo korigovat, ale zřejmě i to profi jezdcům vadí...
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11544
- Registrován: čtv led 26, 2006 8:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
Stejně je to ve výsledku pak o rukách 8) 

"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
- Embie
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 762
- Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
- Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan vs. remen
Mimochodem, tohle hlasování je hrozně neobjektivní - máš to v sekci TBček, což jsou kardany, tak je jasný, že sem budou chodit převážně příznivci kardanů.
Re: Kardan vs. remen
embie: lepší?
Jinak dneska jsem měl možnost zkusit si zbrusu novej čerstvě sestavenej xray, bez motoru. A opravdu, při otáčení kol měl větší odpor, než moje starý TB-čko s přidřenýma ložiskama
Bylo to zhruba jako kdybych celej diferák v TB-čku naplnil vazelínou. Na TB-čku ale byla zas cítit o trochu větší setrvačnost, ale na to budou mít vliv spíš ocelový diferenciály, co tam mám 
Takže za mě, i přes torque steer(který se dá ale zredukovat použitím stříďáku), je kardan lepší
Jen škoda, že kardanových závoďáků moc není...
Jinak dneska jsem měl možnost zkusit si zbrusu novej čerstvě sestavenej xray, bez motoru. A opravdu, při otáčení kol měl větší odpor, než moje starý TB-čko s přidřenýma ložiskama


Takže za mě, i přes torque steer(který se dá ale zredukovat použitím stříďáku), je kardan lepší

Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/