Přepadávaní letadla
Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack
Přepadávaní letadla
Dobrý den,
mám problém, nedávno jsem si vyráběl rc letadlo při zatáčce letadlo začne přepadávat do druhé strany. Jako by stratilo vztlak.
mám problém, nedávno jsem si vyráběl rc letadlo při zatáčce letadlo začne přepadávat do druhé strany. Jako by stratilo vztlak.
- nesto
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 952
- Registrován: pon led 03, 2011 11:40 pm
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přepadávaní letadla
A co je to za letadlo? Z popisu uplne presne nechapu co se deje, ale mozna mi to bude jasne az uvidim jak vypada.
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
...:::Toyota Supra:::...
Re: Přepadávaní letadla
Je to asi 500g těžký, 1m rozpětí a 600cm super dechatlon dělaný z depronu
- nesto
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 952
- Registrován: pon led 03, 2011 11:40 pm
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přepadávaní letadla
Vyvazeni, poloha teziste a symetrie a vzepeti kridel je spravne?
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
...:::Toyota Supra:::...
Re: Přepadávaní letadla
Já si myslím, že ano. Letadlo házím z ruky a ono se normálně rozletí pak létám asi a šedesát procent plynu do zatáčky a letadlo jako by ztratilo rychlost.
Re: Přepadávaní letadla
A polohu těžiště mám pod křídly aby letadlo nebylo těžké na předek
Re: Přepadávaní letadla
Těžiště pod křídly ještě neznamená, že je to v pořádku. Mělo by být ( zhruba ) v jedné třetině hloubky křídla ( od náběžné hrany ).
Kromě toho také záleží na vyosení motoru - osa by měla být skloněna cca 2-4° dolů a cca 1.5 až 2 ° doprava.
Kromě toho také záleží na vyosení motoru - osa by měla být skloněna cca 2-4° dolů a cca 1.5 až 2 ° doprava.
Re: Přepadávaní letadla
motor mám vyosený doprava i dolů. Těžiště v jedné třetině mám taky.
Re: Přepadávaní letadla
Tak je ještě třeba zkontrolovat úhel náběhu křídla vůči výškovce - měl by být tak cca 2 stupně.
To, že letadlo přepadne po křídle do vnitřní zatáčky je dáno malou rychlostí - ztrátou vztlaku na "vnitřním" ( z pohledu zatáčky ) křídle. To vnitřní křídlo se pohybuje oproti tomu vnějšímu o něco pomaleji a proto se proudění vzduchu a tím i vztlak utrhne dřív na tom vnirřním křídle a proto se letadlo zřítí po tom vnitřním křídle. Že se to děje na vnějším křídle je dost neobvyklé a mohlo by na to mít vliv špatné seřízení - těžiště moc vzadu a tím velká nestabilita. U hornoplošníka bych motor vyosil ještě víc dolů - poznáš to při vodorovném letu, když přidáš plyn - letadlo by mělo zrychlit, ale ne se vzpínat.
To, že letadlo přepadne po křídle do vnitřní zatáčky je dáno malou rychlostí - ztrátou vztlaku na "vnitřním" ( z pohledu zatáčky ) křídle. To vnitřní křídlo se pohybuje oproti tomu vnějšímu o něco pomaleji a proto se proudění vzduchu a tím i vztlak utrhne dřív na tom vnirřním křídle a proto se letadlo zřítí po tom vnitřním křídle. Že se to děje na vnějším křídle je dost neobvyklé a mohlo by na to mít vliv špatné seřízení - těžiště moc vzadu a tím velká nestabilita. U hornoplošníka bych motor vyosil ještě víc dolů - poznáš to při vodorovném letu, když přidáš plyn - letadlo by mělo zrychlit, ale ne se vzpínat.
Re: Přepadávaní letadla
děkuji
Re: Přepadávaní letadla
vyskouším to