Poloosy

Vse obecne o kardanech

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

Uživatelský avatar
LARS
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 946
Registrován: úte led 05, 2010 10:42 pm
Bydliště: Turnov

Poloosy

Příspěvek od LARS »

na 99% jsou to vibrace z předních kardanů... možná je má už vybroušený, že se mu to hejbe až tak moc...
Honzo né na 99% ale na 100% je to vlivem poloos na zvětšený rejd .Sám jsem se o tom přesvědčil když jsem byl při posledním ježdění po selhání Spec-R narychlo donucen dát originál z TRF . Klepalo se to tak že jsem musel stáhnout dorazy jinak by to snad utrhlo ramena.
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Krásný drift video

Příspěvek od Honza D »

to je zásadní problém jednoduchých kardanů - fungují správně tak do 30°, potom se začnou zvyšovat vibrace..uvelkýchaut už se na nápravách ani nepoužívaj, jen na hnací hřídeli.. nechápu, proč se u RC-ček ještě dávaj místo homokinetických kloubů...
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
malousek
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 492
Registrován: pon kvě 03, 2010 6:23 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Krásný drift video

Příspěvek od malousek »

dávaj místohomokinetických kloubů...
to jsou cvd polosy nebo ještě něco jinýho?
losi 8ight-t elektro konverze
combo mamba monster v3 2200kv
optic 6, hyperion eos 0606i, robitroni tl-3c, zippy 5000mAh 4s 30C
+ samokřídlo, ice glizer, nějaké ty lodě, vrťas t-rex 450 pro
bylo: robitronic mantis 1/8 truggy elektro konverze, tamiya df-02 brushless, team losi micro-desert.
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Krásný drift video

Příspěvek od Honza D »

U RC-ček se to jmenuje různě - ECS u xraye, LCD u Losi, Spec-R (Xray a Tamiya TRF) je C.V. joint. Všechno vypadá skoro stejně - asi takhle: http://cz.mibosport.com/mibosport/eshop ... -TRF-416-2

CVD jsou právě jednoduchý kardany, který maj jednu velkou nevýhodu - přenášej výkon nestejnoměrně v průběhu otáčky, což se projevuje právě vibracemi, jaký vidíš na videu. Homokinetický kloub tuhle vlastnost nemá. U aut 1:1 se řeší buď kuličkovým kloubem, nebo - stejně jako u RC - zdvojením kardanovýho kloubu - jeden kloub rozhodí úhlovou rychlost, druhej jí zas srovná.

No, koukám že jsme dost OT.. kdyžtak by se to mohlo oddělit, jestli je zájem o tohle téma...
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Trialera
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 103
Registrován: úte říj 23, 2007 7:11 pm

Re: Krásný drift video

Příspěvek od Trialera »

jsem pro rozdělení....tuhle problematiku momentálně docela řeším, protože CVD na Trf - tragédie, CVD na Losi XXX-S při plným(zvětšeným) rejdu OK....
scx 10 - D90, AX10 - Tatra 815, Slash BL, T-Rex 250, TRF415MSX, Losi XXXS/G+ CS
Uživatelský avatar
rcrtgriffin
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1003
Registrován: sob bře 27, 2010 10:32 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Krásný drift video

Příspěvek od rcrtgriffin »

ale on bude taky rozdíl mezi 415 a 416 kardany :wink:
http://rcrtgriffin.webnode.cz/ Griffin rc rally team; Adapta Czech team
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
Uživatelský avatar
Trialera
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 103
Registrován: úte říj 23, 2007 7:11 pm

Re: Krásný drift video

Příspěvek od Trialera »

už je to vážně dost OT, budem to řešit pokud se téma rozdělí.....ale jinak nevidím moc velkej rozdíl v 415-416 kardanech
scx 10 - D90, AX10 - Tatra 815, Slash BL, T-Rex 250, TRF415MSX, Losi XXXS/G+ CS
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Poloosy

Příspěvek od Honza D »

mezi poloosama 415 a 416 asi budou minimální rozdíly.. ale pořád to jsou kardany.. je taky rozdíl, jestli máš volnoběžku, diferák nebo pevnou osu... diferák i volnoběžka v určitý míře vibrace zredukujoiu, ale s pevnou osou se projeví naplno.. a aspoň u mýho TB-čka to znamená poskakování vnitřního kola v takový míře, že pomalu ani nezatočim :-D
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Trialera
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 103
Registrován: úte říj 23, 2007 7:11 pm

Re: Poloosy

Příspěvek od Trialera »

na Trf jsem jezdil volnoběžku, na Losi mám jen přitaženej dif.....hlavní rozdíl mezi Tamkou a losi je ten, že Losi má misku na poloose a Tamka ji má na náboji kola.....nevím jestli to má nějakej vliv.....ale pořád je to kardan :D
scx 10 - D90, AX10 - Tatra 815, Slash BL, T-Rex 250, TRF415MSX, Losi XXXS/G+ CS
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Poloosy

Příspěvek od Honza D »

nevím, jestli to může mít vliv, ale jak říkáš, pořád je to kardan :-D zkus schválně pevnou osu, co to bude dělat :-) Dokud jsem měl na TB-čku diferák, taky ty poloosy byly v pohodě, i když jezdim s dost utaženýma... S pevnou osou se vibrace projevily na plno
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
rcrtgriffin
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1003
Registrován: sob bře 27, 2010 10:32 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Poloosy

Příspěvek od rcrtgriffin »

tak já mam na trf 416 vonoběžku, auto zvedlý na rally (asi20mm) a maximální rejd a žádný vibrace.... :dance:
trf416 má už v základu dost velkej rejd a s pevnou osou na halovym autě taky bez problémů...
možná to bude taky nastavenim danýho podvozku, nebo tam je opravdu nějaká změna... 8)
http://rcrtgriffin.webnode.cz/ Griffin rc rally team; Adapta Czech team
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
Uživatelský avatar
Trialera
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 103
Registrován: úte říj 23, 2007 7:11 pm

Re: Poloosy

Příspěvek od Trialera »

na Losi jsem utáhl dif co to šlo....projel to a ani tak známky vibrací.......
scx 10 - D90, AX10 - Tatra 815, Slash BL, T-Rex 250, TRF415MSX, Losi XXXS/G+ CS
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Poloosy

Příspěvek od Honza D »

tak možná bude nějakej rozdíl i mezi kardanama :-D je fakt, že to moje nebyly origo Tamiya, ale kopie od jednoho soustružníka :-D Ale chovaj se stejně, jako na zbrusu novým xrayi mých kamarádů (T2009 a T3R).. tak nevím :-D Jinak mám na TB-čku stejný zavěšení, jako TRF, takže i stejnej rejd :-)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
LARS
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 946
Registrován: úte led 05, 2010 10:42 pm
Bydliště: Turnov

Re: Poloosy

Příspěvek od LARS »

No nevím jak má vypadat auto na rally nebo podobně ,ale na drift je ten správný a potřebný rejd přibližně jako na foto, možná i větší. :think:
Přílohy
R-60.jpg
(57.26 KiB) Staženo 965 x
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Poloosy

Příspěvek od Honza D »

No u rally platí čím menší poloměr otáčení, tím lepší :-) Myslím, že kdyby bylo možný mít 90° rejd, už by ho všichni měli :-D
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Odpovědět

Zpět na „KARDANY“