Servis kuličkového diferenciálu

Vše o diferencialech, tipy, rady, vychytávky ...

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

Odpovědět
Uživatelský avatar
Embie
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 762
Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
Kontaktovat uživatele:

Servis kuličkového diferenciálu

Příspěvek od Embie »

Chlapi, je tu někde nějakej návod, jak servisovat diff? Hledal jsem, ale nenašel jsem to. Ví někdo? Pokud není, klidně sepíšu. Teda stylem „na rally to stačí“, ale základ je to samý.
Naposledy upravil(a) Embie dne stř lis 12, 2014 8:48 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: Servis kuličkového diferenciálu

Příspěvek od 3p0 »

Co třeba tohle



Jen tam není zabrušování destiček, ale to mu asi vysvětlíš :-)
A hlavně dobře zaběhnout :wink:
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek
Uživatelský avatar
Embie
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 762
Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis kuličkového diferenciálu

Příspěvek od Embie »

Dobrý, možná lepší než to tady popisovat slovy :) Hlavně mi šlo o to, že u jetýho diffu je potřeba obrousit plošky diffu. A vlastně ani nevím, zda se brousí axiál nebo ne. Dřív v Xray diffech býval jinej než co teď všude vídám, dřív byly plošky, dnes jsou drážky, tak vlastně nevím. Případně jak brousit? Já to beru jen šmirglem, ale teď jsem koupil auto od onroaďáka, dal mě k tomu obroušený plošky a ty jsou jak sklo, jak toho docílit? :)
Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: Servis kuličkového diferenciálu

Příspěvek od 3p0 »

Axiální ložisko bylo u některých výrobců koupené ložisko (to má dráhy pro kuličky), ale u některých jen dva kroužky a kuličky, ta se pak museli také brousit.
Brousí se na více hrubostech a někteří končili na 2000, hlavně smirek pod vodu a místo vody lze použít použít čistič brzd. A leštit a leštit do úplného vyleštění :--) :--) :--)
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis kuličkového diferenciálu

Příspěvek od Jirkacbx »

Zlatej planeták :wink:
A nemusíte komentovat :-)
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: Servis kuličkového diferenciálu

Příspěvek od 3p0 »

Našel jsem jedno video i se zabrušováním :-)



Hlavně, pomalu na zabíhání.
Diff se lehce předepne, jedno kolo zastavíme a nechá se chvilku běžet. Ne na plný plyn, hezky polehoučku.
Trochu ho utáhneme a necháme běžet....
Opakujeme než je svornost taková, jakou chceme.
Na 90 % se trochu povolí, jak se s autem projedete.
Znovu zkontrolovat svornost a případně dotáhnout.
Když je diff dobře zaběhnutý, vydrží dlouho. Problém většinou dělá axiální ložisko, kolikrát stačilo jen vyčistit axiál a diff zase fungoval.

Určitě nešetřit a koupit keramické kuličky. A pokud je to jen trochu možné, zabránit, aby se do axiálu dostal bordel.

A jeden super návod na diff z pera buggy Guru Vládi Šulce, nevím co to tu furt píšu, když už to někdo udělal a lépe :-)
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Servis kuličkového diferenciálu

Příspěvek od Honza D »

kdyz uz se tu resi diferaky, ma nekdo tip na dobry (a u nas sehnatelny) axial 2,5x6 mm? mam ted z HB cyclone a uz dosluhuje..
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1637
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: Servis kuličkového diferenciálu

Příspěvek od 3p0 »

Co třeba tohle :--)
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek
Uživatelský avatar
Embie
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 762
Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis kuličkového diferenciálu

Příspěvek od Embie »

Super 3po díky :) Líp bych to neřekl.
Zabíhání určitě nepodcenit, diff určitě lépe funguje, když se správně zaběhne :) Já ještě střídám kola, která stojí, aby se proběhl na obě strany :) Klidně nechat běžet pár minutek, dotáhnout a zase
Co se týče axiálu, každá plochá část je jinak velká, takže koukejte do manuálu, to také může způsobovat problémy :)

A návod od Vládi Šulce vidím poprvé a super, krásně jednoduše pro amatéry popsané :) A tohle by si někteří měli opsat stokrát za sebou, jak ve škole: .... Juraje Hudého, který si před lety snad jen pro sebe povzdechl : „ … kdyby namísto dumání jaké udělat odklony , sbíhavost a jaké dát stabilizátory, si udělali pořádně diferák a tlumiče …..“.
Odpovědět

Zpět na „DIFERENCIALY“