Group B

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Uživatelský avatar
kolajz
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 2353
Registrován: stř led 26, 2011 8:48 pm
Bydliště: šumperk

Group B

Příspěvek od kolajz »

http://www.youtube.com/watch?v=1c-FtuCVLec asi nejhezčí video co jsem viděl na toto téma.
Měl jsem toho už moc , momentálně jen
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
nesto
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 952
Registrován: pon led 03, 2011 10:40 pm
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: Group B

Příspěvek od nesto »

Pěkná nostalgie, ale z tohodle videa, nevyplyne ta divokost, těch aut ;-)
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: Group B

Příspěvek od tjjack »

To máš pravdu, pro někoho komu skupina B nic neřiká je to obyčejný video z rally, ale pro lidi, který ví o co jde... ty zpomalený záběry a tak, no prostě dokonalost ;-)
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
nesto
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 952
Registrován: pon led 03, 2011 10:40 pm
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: Group B

Příspěvek od nesto »

Já vim o co jde, ale Bčko beru jako nejdivočejší Rally auta vůbec, tak mi ty zpomalený záběry nesedí, teda seděli by, kdyby nebyli pořád.
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5093
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Group B

Příspěvek od Honza D »

nesto, tohle už je lepší? :)
http://www.youtube.com/watch?v=TtR5OOHZSp4
stejnej tvůrce, úplně opačnej styl :)

To první video od Kolajze je moc pěkný... zpomalovačky s touhle hudbou je hodně silná kombinace :)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
nesto
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 952
Registrován: pon led 03, 2011 10:40 pm
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: Group B

Příspěvek od nesto »

Jojo to je to správný peklo, eště že už se Group B nejezdí, vždyť by se ty dnešní písklata museli stydět :-D
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5093
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Group B

Příspěvek od Honza D »

tjn... nebylo by špatný, kdyby FIA aspoň něco z Group B vrátila... Určitě by to přitáhlo další diváky a ne jak ty malý prdítka...
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Loupák83
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1410
Registrován: pon čer 13, 2011 12:28 pm
Bydliště: Semily a Praha

Re: Group B

Příspěvek od Loupák83 »

video luxusní :)
je škoda že skupinu B zrušili kdo ví kam by Audi dostala svůj model Quattro končili na 600 koní ...

pro mě asi nejkrásnější zvuk z tohoto období
http://www.youtube.com/watch?v=hEK7POxp ... re=related

video co jsem dával HonzaD je taky nádhera a mě se neomrzí byť jsem to video viděl mockrát
Xray T4 2017 Open
X-RAY XB4 2015 , ASSO B6
Axial SCX10 Dingo
FB: http://www.facebook.com/pages/RC-Semily ... 233?ref=hl
Uživatelský avatar
Vrakouš
EXPERT na rady
EXPERT na rady
Příspěvky: 4828
Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Group B

Příspěvek od Vrakouš »

Úžasná videa, hlavně to první. :shock: Měl jsem všechny chlupy v pozoru a slzy v očích. :clap: :clap: :clap: Ale z těch záběrů je jasné, proč FIA skupinu B zakázala. Diváků chodilo až moc, a jak se na trati chovali a uhýbali na poslední chvíli, to už bylo opravdu "za hranou". Při vší úctě k dnešním, třeba i fenomenálním jezdcům, kdo z nich by byl ochoten sednout do takovéhle bestie, motor, kola a rám, jízdní vlastnosti oproti dnešku šílené, a výkon také, a hnát se mezi lidmi tak, že se o ně auta otírala ???!!! Asi nikdo.Skupina B byla krásná, ale zároveň i děsivá.
Dodnes před jezdci tehdejší doby smekám...
CHASSIS: X-ray T1R Obrázek, TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
Citelis
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 321
Registrován: úte úno 01, 2011 3:00 pm
Bydliště: Praha 10 / Senohraby
Kontaktovat uživatele:

Re: Group B

Příspěvek od Citelis »

To první video je bomba, už jsem ho sice viděl aspoň 100x, ale pokaždé se mi zježí chlupy a ukápne slza :binkybaby: Až v těch zpomalených záběrech opravdu vynikne co to bylo za monstra a bestie, diváci na to chodili především kvůli tomu adrenalinu, nebezpečí a blízkosti. Dneska na to skoro nikdo nechodí, protože všechny automobilové závody jsou děsně "sterilní" a bezpečné.
Donedávna jsem hrozně žral F1, ale pak zrušili tankování (bylo to nebezpečný, ale dávalo to tomu "štávu") a teď z toho udělali výsměch. Čtyrválcová jednašestka s turbem a v boxech na elektriku :?: :obesenec: v podstatě tím to pro mě skončilo a podobný to bude asi všude, ale to byla taková odbočka :)

EDIT:
A přihodim dvě možná trochu offtopic videa, ale taky u mě z kategorie zježené chlupy :boohoo:
http://www.youtube.com/watch?v=UOL0ZeH6Re0
http://www.youtube.com/watch?v=rxubS9xkspI
Naposledy upravil(a) Citelis dne čtv říj 20, 2011 4:26 pm, celkem upraveno 3 x.
HPI Sprint2 StageD - toho času - Nissan Silvia S15 Drift
HPI Baja 5b SS - Anděl s ďáblem v duši :twisted:
Losi Micro-T - Andělíček s ďáblíkem v dušičce :twisted:
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5093
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Group B

Příspěvek od Honza D »

Citelis píše:Čtyrválcová jednašestka s turbem...
No tohle už tu jednou bylo a neřekl bych, že to bylo špatný :) Jenže to by nesměla bejt FIA, aby to nepo* ničim jiným... Jako by nechápali že na motorsportu je pro diváky lákavý právě to nebezpečí a šílený rychlosti...
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Loupák83
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 1410
Registrován: pon čer 13, 2011 12:28 pm
Bydliště: Semily a Praha

Re: Group B

Příspěvek od Loupák83 »

Citelisi z toho druhýho videa mě běhal mráz po zádech video nádherný

Ono jim jaksi nedochází že pokud budou utlumovat vývoj motoristickém sportu tak i motorismus půjde z lehka do ....

nejzářnější příklad za vše je to jak Audi nasadila Quattrovku do rally. První auto s pohonem 4x4 a po chvilce se i obyčejní lidé mohli svést v osobním autě s pohonem 4x4 díky nim se dnes můžem kochat Imprézama a Lacerama a dalšíma krásnýma čtyrkolkama

ať je klikně několik tříd kde budou mít nějak tak všichni stejné podmínky a bude to na jezdci, ale mě by tu být i skupina ve který by FIA mohla kecat tak max do bezpečnosti a nechat z těch aut udělat a vydolovat a potažmo i z lidí dostat co v nich je a nechat je dojít až na samotnou hranici technických a lidských možností
ale to už je do jiného tématu
Xray T4 2017 Open
X-RAY XB4 2015 , ASSO B6
Axial SCX10 Dingo
FB: http://www.facebook.com/pages/RC-Semily ... 233?ref=hl
Uživatelský avatar
Vrakouš
EXPERT na rady
EXPERT na rady
Příspěvky: 4828
Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Group B

Příspěvek od Vrakouš »

F1 s šestnáctistovkou a turbem, není to ono. Mohli to nechat tak i tak, atmosférické osmiválce jako ekvivalent, bylo to tak i v minulosti.A nakonec sama FIA turbomotory zakázala. :roll: :lol: Finančně to bude náročnější nežli atmosférický motor, a monoposty budou nacpané elektronikou ještě víc, než dnes. :snooty:
A rally? Původně měli být WRC s atmosférickými dvoulitrovými motory, jen více upravené IRC. A teď? Nevím, co tím sledují. Jestli je motor šestnácka nebo dvoulitr, to sice mírně omezí výkon, ale finančně je to stejně náročné, ve vývoji a honbou za každým koníkem možná ještě náročnější. Také se kromě Mini noví zájemci nehrnou. Myslím, že kdyby nechali původní verzi, atmosférickou, tak by se do toho pustilo více automobilek, a nebyl by to závod tří značek.A v podstatě prcků. Díky zemětřesení a tsunami se do toho těžko pustí Japonci, mají hodně starostí, a cpát miliony do vývoje malých WRC asi nebudou. Chtělo by to návrat Subaru, Mitsubishi a Toyoty... Věřím, že by se přidal i Peugeot, možná Fiat, a opět by WRC mohlo být zajímavější a dostupnější pro netovární jezdce.
Snad se přidá WV s Polem, ale jedna značka to nevytrhne, a obávám se, aby pak nezastavili Fabie v IRC. Chvílema to vypadá, že chce FIA královské discipliny motorsportu poslat pod kytky, ale čemu pak budou ti kravaťáci šéfovat ???!!! :doh:
CHASSIS: X-ray T1R Obrázek, TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5093
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Group B

Příspěvek od Honza D »

Vrakouš: Pokud vím, tak FIA zakázala turbomotory právě proto, že se z atmosfér nedařilo dostat dostatek výkonu ani když se turba přiškrtily... Dnes už by to možná šlo, když má motor vydržet dva závody... Každopádně F1 by prospělo kdyby se mohla zas vyvíjet... teď kdykoli se objeví něco novýho, FIA to zakáže a tím brzdí pokrok, kterej F1 jinak znamená....

Rally by snad prospělo oživení sk.S... Automobilkám by pak pro homologaci stačilo vyrobit pár šílených kousků typu Renault Clio V8 a mohly by se přidat automobilky, který jinak nemaj slušnej základ.... Taky by to zas probudilo vývoj... A speciály s motorem uprostřed (a ještě líp s pohonem zadku) by byly určitě divácky lákavější, než uječený prcci co jedou jak po kolejích :D
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Vrakouš
EXPERT na rady
EXPERT na rady
Příspěvky: 4828
Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Group B

Příspěvek od Vrakouš »

U F1 je to jasné, Renault tehdy dostal z turbomotoru takový výkon, že atmosférické motory nestíhaly. Proto mi návrat k turbomotorům připadá nelogický. Spolykají při vývoji mnohem víc peněz, slabší týmy na to nebudou mít. Dojde k tomu, že bude celé startovní pole používat jeden motor. A Ferrari s turbem 1600, no, nějak mi to nesedí.
S rally máš pravdu, že skupina S by byla zajímavá, divácky atraktivní. Je tu ale právě to ALE... Pokud by bylo vše dovoleno, motor uprostřed, s turbem, speciál na který by stačilo vyrobit pár kusů, nároky na vývoj ( finanční ) by byly asi obrovské. Nevěřím, že by do toho šly malé firmy, a i ty velké by se rozmýšlely. O co jde především? O komerční úspěch sériových aut. A sériové auto by vzdáleně připomínala pouze karoserie.
Proto si myslím, že WRC s dvoulitrem bez turba a se zakázanými elektronickými diferenciály by přilákali větší množství automobilek. Auta by připomínala víc sériové vozy, vývoj by byl levnější, ale přesto by tu byl. Nové materiály, vypiplané jízdní vlastnosti, koně by se naháněly obtížněji a pomaleji, variabilním časováním a podobnými fintami, hodně by se laborovalo s jízdními vlastnostmi, vícestupňovými převodovkami, brzdami atd., což by se také objevovalo i v sériových autech. A hlavně předpokládám nárůst konkurence, což WRC potřebuje. A více automobilek a větší vyrovnanost by zas přitáhla diváky. Více diváků = více sponzorů, je to uzavřený kruh. A levnější auta této kategorie by znamenala i více nových ( soukromých ) jezdců, pro něž by byla dostupnější, a možnost objevení dalších talentů.A více týmů více pracovních míst pro piloty. A jezdci z více zemí zas přitáhnou další diváky ze zemí, jejichž jezdci a automobilky se WRC neúčastnili.
Z nepřeplňovaného dvoulitru se dnes dá dostat hodně slušný výkon,a pokud by FIA dala i rozumný limit váhy, tak by to mohlo být divácky atraktivní.
Bohužel, můj názor je, že v dnešní době finančních krizí a šetření nemají vozy skupiny S nebo B šanci. :think:
CHASSIS: X-ray T1R Obrázek, TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
Odpovědět

Zpět na „RALLY“