XRAY RX8- CO ? JAK? KDY ?

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5124
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

XRAY RX8- CO ? JAK? KDY ?

Příspěvek od WIN »

HUDY 1.jpg
(147.16 KiB) Staženo 281 x
Letní sezóna je za námi, halová sezóna se rozběhla, a čekáme na poslední mistrovství světa v sezóně - Off-road světů v Thajsku. S trochou volného času v našem časovém harmonogramu jsem konečně našel čas, aby vám o všech-nový jízdní XRAY to. Pravděpodobně jste již viděli RX8 intro na internetu. Po spuštění propagace, jsme byli bombardováni neuvěřitelné množství e-mailů, telefonních hovorů, otázky a pozornost ze strany veřejnosti.

RX8 je můj nový 1 / 8 on-road nitro baby, na kterem jsem pracoval od roku 2009. Skok dopředu na části, že každý má čekali - náš plán je vydat RX8 na výstavě Nürnberg a být připraveni na blížící se mistrovství světa 2011. To bylo velmi dlouhou cestu, aby přišel se dostat do tohoto bodu.

Teď, když jsem teď přemýšlel o všech těch dnech, je tam hodně nostalgie. Abychom vám trochu uvnitř lopatka za celý RX8 pozadí a mou lásku k 1 / 8 on-road vozy, musím se vrátit mnoho let nazpět.
HUDY.jpg
(152.99 KiB) Staženo 284 x
Tato cesta začala pro mě v roce 1974, kdy jsem začal s modely aut a na ty časy, to bylo slot vozů. Jako teenager jsem vytvořil svůj vlastní slot auta doma, a já jsem produkoval asi 100 různých slot vozů. Brzy jsem se dostala na hranice a potřeboval novou výzvu ... něco složitější, něco s více technologií. Moje vášeň pro F1 auta mě odvezli na automobilový studií a inženýrský titul, a se všemi jsem se stal mou vášní fascinován s 1 / 8 nitro on-road vozů.



Slovensko (v té době Československu) byl komunistickou zemí, kde to bylo nezákonné, aby se obchodní a tam byl žádná šance se dostat veškeré produkty ze západních zemí ... to také nebylo dovoleno cestovat mimo východního komunistického bloku. Protože jsme se nemohli dostat žádné výrobky z venku, v roce 1977 jsem začal dělat svou vlastní 1 / 8 on-road vozů. Chcete-li získat motoru jsem musel koupit letecké motory (které byly vyrobeny v naší zemi), a zcela změnit nich, produkují hlava, karburátor (protože letoun motory používané rotační karburátor) a samozřejmě ručně, aby výfuk stejně. Neměl jsem s výjimkou strojů pro ruční nářadí, takže jsem musel ručně vyrobit téměř vše. Pěnové pneumatiky byly k dispozici, a jako takový jsem si zařídil pro materiál, který byl použit k výrobě obuvi, já nakrájejte na plátky a lepené to na mém vlastních kolech vytvořit vlastní pneumatiky.
show.jpg
(122.07 KiB) Staženo 284 x
Protože jsem neměl příležitost k výrobě kompozitních dílů, vše bylo vyrobeno z nylonu jako náhrada plastových dílů. Palivová nádrž byla vyrobena z pozink-plechu a zabudovanou do jednoho kusu. Stále si pamatuji mé první šasi, které jsem ručně podal ruku drát-pila, k výrobě 1 podvozku jsem zlomil 40 náhradní dráty.

Těla byla skutečný problém, nic jako Lexan ® materiál vůbec a jako takové tělo bylo vyrobeno z tuhého papíru, pak používá laminátové a epoxidových zevnitř těla vytvořit kostru. Pro příští těla jsem nejprve plíseň z balzového dřeva vyztuženého speciálním epoxidem. Díky této formě bych mohl pak vyrobit lehčí subjekty velmi jednoduché laminátu s epoxidovými, a já jsem mohl také udělat malou hmotnost-produkce na obchodní subjekty, pro jiné věci. Ale skutečná hádka byla elektronika. Nebylo možné nic koupit oficiálně, ale v podzemí trhu nabízeny určité omezené výrobky, ale za neuvěřitelné ceny ... pro rádio jsem musel strávit několik měsíců plat '! Jako takový, moje dobrá kamarádka - kdo byl elektronický specialista - dělal všechny elektronika pro mě, který jsem vyměnit za jiné produkty. To byl typický výměnný obchod v těchto časech: servis-pro-služeb a produktů-pro-produkt.
HUDY 2.jpg
(93.95 KiB) Staženo 284 x
Můj první 1 / 8 on-road auta měl velmi jednoduchý hliníkový podvozek a přední zavěšení s jednoduchým tlumící ... design velmi podobný současné 1 / 12 pan vozů. zadní nápravy představovalo tuhá náprava s diferenciálem a brzda byla přilnavost, která tlačila na clutchbell. Dokonce i palivo musel být domácí. Koupil jsem si methyl-alkohol a smísila se s závodní olej, syntetický olej, a nitromethanu. Chcete-li mít zábavu a vzrušení s autem RC jste museli strávit měsíce a měsíce tvrdé práce na výrobu a budovat všechno sami. A pak tam byl žádný skutečný účel RC-dráze, takže všechny závody bylo provedeno v parkovištích.

Aby bylo možné pokračovat v této fantastické hobby jsem potřeboval, aby se více aut (nejen pro sebe, ale pro ostatní taky), takže jsem mohl obchod a výměnou za lepší elektroniku, lepší pneumatiky, lepší motory. Jako takový jsem začal vyrábět několik desítek vozů ročně, samozřejmě vše provádí ručně doma. Rok od roku jsem se zlepšila designy a včlenil mnoho technologických vylepšení. První zavěšení zadních kol bylo jednoduché tlumičů ... později na reálné šoky, anti-roll bar, zadní hnací s diferenciálem a kotoučové brzdy ... později na 2-rychlostní převodovky systému. V roce 1984 jsem přebudovaný kompletní auto a já jsem byl jedním z prvních na světě, aby se skutečný a kompletní 4WD drivetrain s plně nezávislé přední a zadní odpružení. Byl jsem motivován z automobilů full-velikosti rally, která měla 4WD systémů pohonu, a dal jsem sám novou výzvu začlenit tento systém do mého auta. Samozřejmě jsem neměl přístup ke specializovaným pásy a jako takový můj 4WD systém byl založen na centrální hnací hřídele.
HUDY 3.jpg
(164.5 KiB) Staženo 284 x
Tento systém fungoval skvěle na prašném parkovišti, kde sleduje můj vůz byl téměř nezničitelný. Rok od roku jsem pracoval na nových ocelových materiálů, takže moje časy byly dobře-na vysoké škole, kde jsem byl specificky zaměřen na ocelové materiály. S velkými průmyslovými podniky v okolí našeho města, to bylo snadné najít pár lidí, kteří by se vyrábějí pro mě speciální směsi ocelí, které jsem vytvořil směs sám. Rok od roku těchto nových materiálů, dále ke zlepšení spolehlivosti a životnosti hnacího ústrojí částí. Trvalo mi téměř 15 let se dostat do bodu, kdy jsem vytvořil co nejlepší oceli směs. Později, když jsem chtěl na trh tento velmi zvláštní a jedinečné oceli, jsem použil jméno, které jsem dal na dodavatele dopisem s doručenkou ("Jaro oceli pro Hudy") ... od té chvíle se to stalo "HUDY pružinové oceli ™."

Během těch dobách izolace Netušila jsem, že na celém světě byly odborných firem, kteří byli specializované a jsou určeny na navrhování a výrobu automobilů model závodění, a teprve později, když některé z prvních motoristických časopisů RC byly k dispozici v podzemní trhu jsem se dozvěděl, tam byly společnosti jako Alpha, Mantua, SG, přidružené, Delta a Had, kteří dělali přesně to, co jsem dělal, ale v profesionálním způsobem. Bylo to vzrušující vidět, že moje návrhy jsou velmi podobné těm odborných firem a dokonce i některé myšlenky a návrhy, které šly do mého auta byla dopředu těchto společností.
HUDY 4.jpg
(123.81 KiB) Staženo 284 x
To byl velký zlom pro mě. To dal myšlenka v mé hlavě, že když jsem - jako soukromá osoba - by mohla přijít se stejnou (nebo lepší) nápady, jak velké firmy s velkým vývojovým týmům, že to bylo možné a přípustné vytvářet takové podnikatelské a já jsem mohl udělat jako koníček na plný úvazek práci. S pádem komunismu v naší zemi v roce 1989, můj první cestu do Holandska, byla na návštěvě Serpent, kterého jsem četl asi v časopisech. Bez znalosti cizího jazyka, vyzbrojený slovník v kapse a můj poslední auto design, já jsem jel do hada a zaklepal na dveře. Díky tvrdé práci (s použitím slovníku) jsem se konečně dostal k setkání s šéfem panem Pieter Bervoets. Ukázal jsem mu moje auto a on bylo nic méně než v šoku, že nějaký chlap z východní Evropy se blíží vpřed staré auto, že byl schopen doma ... auto s takovou kvalitou a designem, jako jsou odborné společnosti.

Nechal jsem Serpent s cílem produkovat některé drivetrain díly k nim, a to byl začátek 15-rok spolupráce, kde jsem byl hlavním dodavatelem všech dílů hnacího ústrojí pro jejich auta. Po příchodu domů jsem si koupil svůj první ruční soustruh, najal garáže a začala vyrábět první části. S mým drivetrain částí, kvalitu a spolehlivost vozů Serpent rozhodně se stěhoval do vyšších úrovní, které diferencované je od konkurence a tyto roky byly pravděpodobně některé z nejúspěšnějších roků své firmy za vítězství spoustu závodů a zvýšit jejich podíl na trhu všech času. S rostoucí popularitou, jejich objednávky rostly stejně dobře a já jsem se stal velmi obtížné dělat všechno sám. Jako takový jsem potřeboval rozšířit a koupit nějaké nové stroje, a já jsem najal svého prvního zaměstnance. Příběh je příliš dlouhý od tohoto okamžiku.
HUDY 5.jpg
(150.15 KiB) Staženo 284 x
Spolupráce byla velmi úspěšná a já jsem souhlasil, že jako hlavní dodavatel bych vyrobit své vlastní vozy. Později na konci roku 1990 se vztah s had změnil a já jsem byl už výhradním dodavatelem dílů hnacího ústrojí. S odpovědností za 50 pracovníků na tom místě, jsem potřeboval něco udělat, a jako takový jsem se vrátil ke svým kořenům a rozhodl se vyrábět vlastní modely aut znovu. V roce 1999 jsem založil XRAY Model Racing auta firmy, a příběh od tohoto okamžiku je pravděpodobně dobře známá většina čtenářů mého sloupce.

Po více než 10 let, naše aktuální produktové řady vozů vlastnosti pro převážnou většinu populárních kategorií, ale to bylo ještě chybí "The One" - král všech vozů model závodní, moje pravá láska: 1 / 8 on-road auto. RX8 se podělí o své filozofii a přístup k designu, který jsem použil pro návrh NT1 1 / 10 nitro cestovat autem, které se v průběhu několika let shromáždil jedny z nejlepších výsledků z celého světa včetně Evropy, Asie, USA a nyní i svět Mistrovských titulů.
První práce na projektu začaly RX8 s prázdným listem zpět na začátku roku 2009. Chcete-li vytvořit interní kód projektu dáme dolů prohlášení o tom, co jsme chtěli dosáhnout: transformovat své 30 let znalostí a zkušeností z 1 / 8 on-road vozů na novou platformu - jako například RX8 kódový název (Racing eXperience 1 / 8) byl vytvořen.

Více přijít v části II.

Uvidíme se v okolí tratě. Užijte si jízdu a 'til příště.

Dipl. Eng. Juraj Hudy
XRAY Hlavní konstruktér
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
GLOBALFOL s.r.o.
Uživatelský avatar
Pumpkin
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1273
Registrován: čtv úno 14, 2008 6:53 pm
Bydliště: Prostějov

Re: XRAY RX8- CO ? JAK? KDY ?

Příspěvek od Pumpkin »

:clap: Hodne zajimavej clanek. Clovek se toho hodne dozvi :wink:
PROJEKT LAND ROVER DISCOVERY II
Team Losi Mini Baja ; Hitec HS-55 ; DSYS MD18DCRS
ICQ 582643503
Odpovědět

Zpět na „WINův koutek novinek“