Home made 1:10.. aneb jak to (ne)dělat!
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
Pravidla fóra
V sekci RC PROJEKTY- se smí vkladat projekty týkající se pouze RC karoserií nebo podvozků.Zákaz jakéhokoli spamu, za spam se nepovažuje rada ,rozdíl mezi spamem a radou určuje admin ppř. moderátor.Dále se snažte co nejvýstižněji nazvat téma aby se usnadnilo hledání informací na fóru,téma pojmenujte gramaticky správně tj. čárky a háčky.
V sekci RC PROJEKTY- se smí vkladat projekty týkající se pouze RC karoserií nebo podvozků.Zákaz jakéhokoli spamu, za spam se nepovažuje rada ,rozdíl mezi spamem a radou určuje admin ppř. moderátor.Dále se snažte co nejvýstižněji nazvat téma aby se usnadnilo hledání informací na fóru,téma pojmenujte gramaticky správně tj. čárky a háčky.
Re: Home made 1:10.. aneb jak to (ne)dělat!
Tak tu mam haldu vylepšení:) Už to normálně jezdí. Překopal jsem úchyty ramen.
Původní byli součástí držádku diferáků. Diferák ale moc na platu nedržel, hliník je na závity mizernej. A pořád jsem drhnul hlavama šroubků. Nový příčný úchyty ramen, přišroubovaný pevně na kus duralu, kterej slouží jako šust plech. Přesnější uchycení - lepší geometrie ( mírně jsem naklonil přední ramena, pro trochu toho záklonu rejdovýho čepu) a je to pevnější. Líp jsem tam vecpal i samotný diferáky, daleko pevnějš. Na dural plech taky můžu líp namontovat nárazníky. mezi ně dam středem jenom kus normál slabýho hliníkovýho plechu, jako kryt hlaviček šroubů. Teoreticky jsem tim snížil světlou výšku, prakticky jsem dost zlepšil průchodnost, nebude drhnout.
Hliníkovou středovou vzpěru jsem vyhodil, díky druhé desce mezi diferákama neni třeba. Byl jsem nucen vylepšit úchyt serva řízení. Převodovku mam nakonec s modulem 1, jsou to sice ocelová monstra, ale vydrží navždy
Zatim stále trochu provizorní, začínám budovat bordel kryty a pod.. Ani jsem toho moc nenajezdil, vetšinou se každých 20 minut vracím domu s nějakou píčovinou... A když si vemu do kapsy nářadí, posere se to celý Naposled jsem utrhnul domek ložiska zadního kola, u druhýho zadního kola se vysvlíkla pneu, a vepředu jsem vytratil čep rejdu
Jinak jízda skvělá, zatim to moc rovně nejezdí, nemam jak přesně to seřídit. Ani by to nemělo zatim cenu, pořád s tim stejně hejbu. Ale zatáčí jak ďas, pěkně prudce. Těšim se co to bude dělat na prašný cestě.. a na čtyřkolce je super to, že to u elektra líp brzdí
PS: více fotek opět v galerii na rajčeti
Původní byli součástí držádku diferáků. Diferák ale moc na platu nedržel, hliník je na závity mizernej. A pořád jsem drhnul hlavama šroubků. Nový příčný úchyty ramen, přišroubovaný pevně na kus duralu, kterej slouží jako šust plech. Přesnější uchycení - lepší geometrie ( mírně jsem naklonil přední ramena, pro trochu toho záklonu rejdovýho čepu) a je to pevnější. Líp jsem tam vecpal i samotný diferáky, daleko pevnějš. Na dural plech taky můžu líp namontovat nárazníky. mezi ně dam středem jenom kus normál slabýho hliníkovýho plechu, jako kryt hlaviček šroubů. Teoreticky jsem tim snížil světlou výšku, prakticky jsem dost zlepšil průchodnost, nebude drhnout.
Hliníkovou středovou vzpěru jsem vyhodil, díky druhé desce mezi diferákama neni třeba. Byl jsem nucen vylepšit úchyt serva řízení. Převodovku mam nakonec s modulem 1, jsou to sice ocelová monstra, ale vydrží navždy
Zatim stále trochu provizorní, začínám budovat bordel kryty a pod.. Ani jsem toho moc nenajezdil, vetšinou se každých 20 minut vracím domu s nějakou píčovinou... A když si vemu do kapsy nářadí, posere se to celý Naposled jsem utrhnul domek ložiska zadního kola, u druhýho zadního kola se vysvlíkla pneu, a vepředu jsem vytratil čep rejdu
Jinak jízda skvělá, zatim to moc rovně nejezdí, nemam jak přesně to seřídit. Ani by to nemělo zatim cenu, pořád s tim stejně hejbu. Ale zatáčí jak ďas, pěkně prudce. Těšim se co to bude dělat na prašný cestě.. a na čtyřkolce je super to, že to u elektra líp brzdí
PS: více fotek opět v galerii na rajčeti
Prachsprostý kutil..
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
Re: Home made 1:10.. aneb jak to (ne)dělat!
Tak jsem skoro hotov, už se s tim dá v phodě zajezdit. Kastle za pár šupů z bazaru, na tréning stačí Ještě bordelkryt a větrání
Prachsprostý kutil..
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
Re: Home made 1:10.. aneb jak to (ne)dělat!
když opominu kastli , proboha co to je za úchyty ? chápu že jedeš homemade , ale ať to trochu vypadá.Kulatinku provrtat dírky a jako pojistku třeba zahlej drátek , případně originál sponky... ,ale tyhle vrtulky jsou fakt jak pěst na oko. Jinak good work , ale tohle mě fakt praštilo do oči sorry.
uprava : a ještě jsem si všiml máš naopak tlumiče , každopádně odvedls pěkný kus práce a to se cení
uprava : a ještě jsem si všiml máš naopak tlumiče , každopádně odvedls pěkný kus práce a to se cení
Měl jsem toho už moc , momentálně jen
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
Re: Home made 1:10.. aneb jak to (ne)dělat!
Ano, to nahoře jsou hliníkový svorky Je to jen dočastný, abych ty sponky nebo drátky neztratil když to pořád sundavam a ladim. Těch úprav ještě bude dost
Prachsprostý kutil..
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
- Maerek
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 711
- Registrován: pon lis 17, 2008 10:35 am
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Home made 1:10.. aneb jak to (ne)dělat!
Vypadá to pěkně, jen jsem zvědav jak dlouho vydží ty ložiska
TT-01 - Golf IV
DT-01, Traxxas Summit 1/16
Nějaká ta loďka, stříďáky a lipo :obesenec:
http://www.rcceskebudejovice.wgz.cz/
DT-01, Traxxas Summit 1/16
Nějaká ta loďka, stříďáky a lipo :obesenec:
http://www.rcceskebudejovice.wgz.cz/
Re: Home made 1:10.. aneb jak to (ne)dělat!
Ložiska zatim drží, ale už mam vymyšlený jak tam dát dvě vedle sebe.
Bohužel mojí šikovností jsem rozmrdal zadní čínský deferák, jezdil jsem na posekaný ale neshrabaný trávě a jak se to zamotalo do kardanů tak to šlo z tuha a motor to prostě urval.. Moje blbost, každopádně jsem udělal pokus, diferenciály jsem prohodil, takže vzadu je funkční a ten španý předělal na pevno. Sice je to nepoužitelný na silnici, protože by byli gumy po minutě na hadry. Ale na měkkym podkladu je to bomba, brzda, plnej rejd - plnej plyn a krásně hází zadkem. Přitom normální zatáčky i jízdu rovně zvládá pořád stejně a vyjede skoro každej svah Trénuju v lese na vyježděný dráze pro kolaře
Bohužel mojí šikovností jsem rozmrdal zadní čínský deferák, jezdil jsem na posekaný ale neshrabaný trávě a jak se to zamotalo do kardanů tak to šlo z tuha a motor to prostě urval.. Moje blbost, každopádně jsem udělal pokus, diferenciály jsem prohodil, takže vzadu je funkční a ten španý předělal na pevno. Sice je to nepoužitelný na silnici, protože by byli gumy po minutě na hadry. Ale na měkkym podkladu je to bomba, brzda, plnej rejd - plnej plyn a krásně hází zadkem. Přitom normální zatáčky i jízdu rovně zvládá pořád stejně a vyjede skoro každej svah Trénuju v lese na vyježděný dráze pro kolaře
Prachsprostý kutil..
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
Re: Home made 1:10.. aneb jak to (ne)dělat!
Finiš se blíží!
Tak mam zasebou zase plodný den, přišla zásilka s dílama a hned jsem všechno stihnul namontovat. Přišla nová převodovka, 17z ocelový pastorek, modul 0.6 a spur z DF-02 s 67 zuby. Měli jste pravdu, ta ocelová kráva s jedničkovym modulem je moc, velká setrvačnost, nebrzdilo to.. Navíc to bylo tak na hraně, chtělo to aspoň trochu víc do pomala. Děda mi vysoustružil hřídelku i s unašečem.
Hlavní událost - nový ložiska do kol. Tyhle sice drželi, ale už to dost drhlo. Prostě čína, ještě s plechovou prachovkou. Těsnost pna prd. Koupil jsem lepší, vypadaj odolnějš, navíc s gumovou prachovkou. A hlavně jsem dal dvě vedle sebe. Šlo to líp než jsem čekal, hlavně že paprsky kol nedrhnou o matky vevnitř náboje
Taky už mam komplet bordelkryt, sice kolem řízení pořád něco vletí, ale je to minimum. Udělal jsem ho z z tvrdý fólie, nahoru větrák a jako filtr slabý kus molitanu. Snad se mi to nepřehřeje
Musim to ještě otestovat s 2S lipolkou, koukal jsem, že na plno závodech je max. napětí aku 8V, navíc s 3S to má až moc výkonu, vymačkávaj se dost unašeče a hřeje se to. Navíc ty co mam už jsou dost starý a moc dlouho to na ně už nejezdí.
A musim koupit novej diferák, s pevnym předkem to jezdí pěkně akorát v lese na bicrosový dráze. Jinak nahouby, při prudší akceleraci na šotolině je to pěkně nervózní.
Chybí jen předělat vzpěry kastle na klasický sponky, který mi teď akorát taky přišly
EDIT: Taky tu mam jednu smutnou zprávu, když to dam celý na váhu, s baterkou, krytama apod... prostě provozní hmotnost, mam tam něco málo pod 2kg Což se mi moc nelíbí, ale asi s tim už nic moc neudělam. Ale zase myslim, že ta se ta potvora aspoň jen tak nezničí 8)
Tak mam zasebou zase plodný den, přišla zásilka s dílama a hned jsem všechno stihnul namontovat. Přišla nová převodovka, 17z ocelový pastorek, modul 0.6 a spur z DF-02 s 67 zuby. Měli jste pravdu, ta ocelová kráva s jedničkovym modulem je moc, velká setrvačnost, nebrzdilo to.. Navíc to bylo tak na hraně, chtělo to aspoň trochu víc do pomala. Děda mi vysoustružil hřídelku i s unašečem.
Hlavní událost - nový ložiska do kol. Tyhle sice drželi, ale už to dost drhlo. Prostě čína, ještě s plechovou prachovkou. Těsnost pna prd. Koupil jsem lepší, vypadaj odolnějš, navíc s gumovou prachovkou. A hlavně jsem dal dvě vedle sebe. Šlo to líp než jsem čekal, hlavně že paprsky kol nedrhnou o matky vevnitř náboje
Taky už mam komplet bordelkryt, sice kolem řízení pořád něco vletí, ale je to minimum. Udělal jsem ho z z tvrdý fólie, nahoru větrák a jako filtr slabý kus molitanu. Snad se mi to nepřehřeje
Musim to ještě otestovat s 2S lipolkou, koukal jsem, že na plno závodech je max. napětí aku 8V, navíc s 3S to má až moc výkonu, vymačkávaj se dost unašeče a hřeje se to. Navíc ty co mam už jsou dost starý a moc dlouho to na ně už nejezdí.
A musim koupit novej diferák, s pevnym předkem to jezdí pěkně akorát v lese na bicrosový dráze. Jinak nahouby, při prudší akceleraci na šotolině je to pěkně nervózní.
Chybí jen předělat vzpěry kastle na klasický sponky, který mi teď akorát taky přišly
EDIT: Taky tu mam jednu smutnou zprávu, když to dam celý na váhu, s baterkou, krytama apod... prostě provozní hmotnost, mam tam něco málo pod 2kg Což se mi moc nelíbí, ale asi s tim už nic moc neudělam. Ale zase myslim, že ta se ta potvora aspoň jen tak nezničí 8)
Prachsprostý kutil..
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
- freestyler
- Píšu fakt hodně
- Příspěvky: 681
- Registrován: čtv dub 05, 2012 8:55 am
Re: Home made 1:10.. aneb jak to (ne)dělat!
Ty jo pekné daj tomu nejaké meno. Napr. Brutal Turbo maxi 2000 GT
Kúpiť vie každý ale vyrobiť nie
Kúpiť vie každý ale vyrobiť nie
už len Eagle Racing TA-05 GRT Ver. III CS 1,55
bolo: HPI E10, Tamiya DF-03Ra, Tamiya Double Blaze, Tamiya TB-Evo IV, 3Racing Sakura D3 CS
bolo: HPI E10, Tamiya DF-03Ra, Tamiya Double Blaze, Tamiya TB-Evo IV, 3Racing Sakura D3 CS
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 3828
- Registrován: pát srp 07, 2009 5:30 pm
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Home made 1:10.. aneb jak to (ne)dělat!
tý váze se nemůžeš divit, máš to samej kov
Oficiálně jsem s modelařinou skončil, proto jsem si koupil stavebnici MB Actros
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
Re: Home made 1:10.. aneb jak to (ne)dělat!
no aktuálně je to pár měsíců rozebraný v šuplíku, ale mam připravenou spoustu vychytávek. Bohužel, přes léto na to nebyl čas, takže jsem ani nebyl na žádnym závodě. Snad na přesrok. I ta váha by měla jít dolu
Prachsprostý kutil..
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 1727
- Registrován: sob pro 18, 2010 7:33 pm
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Home made 1:10.. aneb jak to (ne)dělat!
Aspon ti to s tou vahou nebude poskakovat jak ty karbonovy kozy.
BMW E30 318i '87 - 1:1 :)
RC az zase nekdy...
RC az zase nekdy...
Re: Home made 1:10.. aneb jak to (ne)dělat!
Tak abyste si nemysleli, že projekt je mrtvej, tak se aktuálně na něm pilně pracuje! Při vývoji "EVO II" se podepsali už zkušenosti. Mam laserem vyříznuté plato z 2mm duralu, takže díry naprosto přesné. Největší změna je v ramenech a jejich uložení, řízení nebude pomocí céček ale náboj kola bude přímo na kulovém čepu. Sice se čep vymlátí, ale jeho výmněna je během pár minut Taktéž jsem koupil nové kola do diferenciálu a kvalitnější tlumiče a spousta dalších drobností Už se na tom pracuje, takže se určitě brzo pochlubim fotkama.. Snad bych měl i ušetřit váhu nejvíc to bude asi na bordelkrytu, udělam to úplně jinak a líp atd...
Mezi tím jsem se pustil do něčeho jednoduššího - chtěl jsem nový podvozek pro halového prcka.. Nakonec je z toho úplně nové auto Je to tedy 1:18 onroad, zadohrab. Přední náprava lichoběžníková (klasika), zadní je pevná, podobně jako u crawlerů - závisle odpružená. Zadek je vzanej z rc hračky, komplet převodovka a diferák, bohužel motor je toho součástí, takže velká neodpružená hmota. Ale jezdí skvěle, kastli a kola jsem někde splašil je to i osvětlený..
Prachsprostý kutil..
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
Re: Home made 1:10.. aneb jak to (ne)dělat!
Tak mam tu menší postup Na dural je přilepená tvrdá fólie, kterou přihnu a bude vana. Ramena mam uchycený konečně pořádně.
Ramena mam skoro všechny, ještě jedno zadní.
A upravit zadní kameny. Ještě pak teda přední horní ramena, na ty už mam připravenej materiál. No a pak už jen dopasovat vypadá to slibně Prachsprostý kutil..
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
- petan.22
- Píšu hodně
- Příspěvky: 338
- Registrován: čtv bře 15, 2012 6:45 pm
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Home made 1:10.. aneb jak to (ne)dělat!
no čoveče, nezbývá nic než jen dodat, že to zatím vypadá dobře
Jedno od základu stavěný a obrovský, druhý hodně překopaný, ale menší a to třetí ?
Axial EXO a castel sidewinder SCT 3800kV : http://petan22.rajce.idnes.cz/Axial_Exo_Terra
Axial EXO a castel sidewinder SCT 3800kV : http://petan22.rajce.idnes.cz/Axial_Exo_Terra
Re: Home made 1:10.. aneb jak to (ne)dělat!
Tak tu mam další postup, od teď to ale bude pomalejší, začíná mi semestr
zatim to jde podle plánu, už mam skoro celou zadní nápravu takhle to vypadá celkově, náboje kol už mam všechny, pouze upravený ze starý verze. Už to bude pomalu stavebně kompletní, jenom to pak doladit. Aktuálně se pracuje na předních horních ramenech, jedno už je hotový, jen pracuju na zabudování. Je to jen téčko svařený z nerez pevnýho drátu, na kterym je závit s kul. čepem. Problém bude v uložení, který je akorát do hliníku, ale do horního ramene nepujdou takový rány, tak snad vydrží.
výhody novýho plata jsou neskutečný, zatim jsem moc nemusel vrtat, a hlavně můžu použít zápustný šrouby, takže zespod to bude hladký. Můžu líp vymyslet nárazník. Jsem zvědav, jak to dopadne
zatim to jde podle plánu, už mam skoro celou zadní nápravu takhle to vypadá celkově, náboje kol už mam všechny, pouze upravený ze starý verze. Už to bude pomalu stavebně kompletní, jenom to pak doladit. Aktuálně se pracuje na předních horních ramenech, jedno už je hotový, jen pracuju na zabudování. Je to jen téčko svařený z nerez pevnýho drátu, na kterym je závit s kul. čepem. Problém bude v uložení, který je akorát do hliníku, ale do horního ramene nepujdou takový rány, tak snad vydrží.
výhody novýho plata jsou neskutečný, zatim jsem moc nemusel vrtat, a hlavně můžu použít zápustný šrouby, takže zespod to bude hladký. Můžu líp vymyslet nárazník. Jsem zvědav, jak to dopadne
Prachsprostý kutil..
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/
http://wahad.rajce.idnes.cz/1_10_rally_ ... ni_stavba/