Tamiya TNX monster - social brushless

Vaše projekty, karoserií, podvozku ...

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Pravidla fóra
V sekci RC PROJEKTY- se smí vkladat projekty týkající se pouze RC karoserií nebo podvozků.Zákaz jakéhokoli spamu, za spam se nepovažuje rada ,rozdíl mezi spamem a radou určuje admin ppř. moderátor.Dále se snažte co nejvýstižněji nazvat téma aby se usnadnilo hledání informací na fóru,téma pojmenujte gramaticky správně tj. čárky a háčky.
Odpovědět
assassin
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: pon říj 24, 2011 2:23 pm

Tamiya TNX monster - social brushless

Příspěvek od assassin »

tak xray reverse lezi doma rozpracovanej, chybi mi dlouhej reminek a par dilu musim vyfrezovat a do dilny se ted moc nedostanu.. tak tu mam jeden projekt kterej byl jen tak v rychlosti spachanej v byte - mam tu jen takovej "kapesni" soustruh a naky rucni naradi...

O co gou - otec si do naky turbiny do L39 koupil blbej motor.. misto inrunnera outrunner, docela velkej .. kolem 1000W... ale kvuli tomu ze byl vybranej do turbiny tak je zbytecne rychlobeznej - na vrtulovy ero k nicemu - 1600rpm na volt. Tak sem motor "dostal" na pokusy. Doma mi lezel 1:8 monster od tamiye, je to temer stejnej podvozek jako brachovo TNX (to starsi s motorem kolem 3ccm, to novejsi ma 5,3ccm nebo tak neco) rozdil proti tomu TNX je ten ze je tam nakej spalovak sice se stejnym objemem jako v TNX, ale nakej "vydechlej". Dalsi rozdil je prevodovka ktera ma zpatecku a karoserie ktera je neco jako hummer.. tusim ze maj takovy vozitko v japonsky armade. No v minulosti sem s tim motorem trochu bojoval.. starter mel KO volnobezku, pak se zjistilo ze i hridel .. tzn vse sem delal novy.. prevodovka neradila zpatecku.. proste sem to mockrat rozebral nez to zaclo fungovat a naposled kdyz uz bylo vse OK tak mi hned shorela svicka, tak sem to doma hodil za skrin a zavrhnul sem spalovaky definitivne. No a ted sem monstra vyndal ze tam zkusim nacpat ten outrunner... chtel sem to zbastlit rychle, nic sem nepocital, vyhodil sem motor, nechtelo se mi delat naky loze na elektromotor misto puvodniho - navic bez frezovani by to neslo, tak sem se rozhodl ze motor chytim rovnou na prevodovku tam kde bylo kolo s treci spojkou do kteryho zabira motor - to znamenalo vyrobit prirubu a delsi hridel motoru, ta puvodni totiz uvnitr prevodovky nedosahla az do loziska a letmo mi to prislo ze by to nevydrzelo. Delsi hridel je vysoustruzena z M8 inbus sroubu co sem tu nasel nakej 100mm dlouhej :--)
jednu prirubu mezi prevodovku a motor sem zkazil, tady z fotky je videt ze srouby jaksi nevysly, soustruzeno + odfrezovano dremelem. Dalsi pokus uz se podaril. Prevodovka radi zpatecku tak ze je tam diferak a jedna brzda kdyz zabrzdi jeho telo tak to jede obracenym smerem. diferak sem otevrel a planety zalil 5min epoxidem, nechal sem je namazany, takze myslim ze to pripadne pujde dat do puvodniho stavu - jinak sem tam nechal puvodni razeni 2 rychlosti, jedno kolo je na odstredive spojce(dvojka), druhe je na volnobezce(jednicka), tzn nebylo by snadny je nejak nedestruktivne zafixovat (jedno z nich samo). Z toho je jasny ze auto jede jen dopredu a nebrzdi, jelikoz ridim packama tak sem vyhodil origo 27mhz pistol, dal sem tam 9ch turnigy a servo co puvodne bylo na plyn, razeni a brzdu sem nechal zapojeny jen do brzdy a mixnul sem ho k plynu na reglu. Regler sem si zatim pujcil 60A ezrun z xraye, tzn testovaci jizdy probehly na 3S lipol, jezdil sem jen na asfaltovym placku pred barakem, jestli to radi dvojku sem nezaregistroval, jede to znatelne lip nez s puvodnim spalovakem.. na to maly parkoviste sem byl rad ze sem se vesel, takze tak vterinu plnej, vic ani tuk.. casem otestuju na vetsim place a vyzkousim jestli to radi.
planovanej je provoz na 6S lipo ... premejslel sem ze koupim nakej ten 150A xerun + ze predelam prevodovku na jeden kvalt zafixovanej, aby to jezdilo i zpatky, ale ted premejslim ze tam necham 2 kvalty dopredu a regler koupim na 6S letadlovej jednosmernej na hobbykingu.. to by me pak ta prestavba na brushless vysla na par penez ... Co si myslite o monsteru s brushless ale jen s tim ze jezdi dopredu vy?

tak ted par fotek, zapomel sem fotit pri stavbe, takze nemam lip zdokumentovano a ted se mi to nechce rozebirat, tak dyztak doplnim az se v tom zase budu vrtat.
zkazena priruba:
Obrázek
celek:
Obrázek
detail motoru + nova priruba:
Obrázek
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11519
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Tamiya TNX monster - social brushless

Příspěvek od Jirkacbx »

Jelikož je TNX velikost 1/8,motor mu dost dostačuje a nechal bych tam pouze jednokvalt,přímý náhon od motoru,kdy motor má dost síly to auto rozhýbat i bez zařazení druhý rychlosti.
Jinak 3článek v týhle velikosti je trochu poddimenzovaný,se 4článkem by to mělo být v pohodě.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
assassin
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: pon říj 24, 2011 2:23 pm

Re: Tamiya TNX monster - social brushless

Příspěvek od assassin »

Jirka: jo 3clanek byla nouzovka.. nemam doma regler co by snesl vic nez 3clanky. Ale prekvapilo me ze to docela funguje i tak, pri akceleraci to predni kola zveda jen par cm nad zem, ne ze to hodi hned na zada jako u tech brutalne premotorovanejch brushless konverzi, ale i tak me prekvapilo jak to jede i na 3clanky pekne.
s tim primym prevodem je problem v tom ze jsem jeste nevymyslel jak to sikovne zafixovat na tom jednom primym prevodu... v jednom tom kole je zalisovana volnobezka, v druhym je odstrediva spojka.. tzn asi vysoustruzit valecek co zalisuju misto spojky/volobezky, zafrezuju do nej drazku na kolik a provrtam hridel... ale na to uz sem si s vybavenim co mam v byte netroufl. Navic stale uvazuju nad tim jednosmernym reglem z letadla :--)
Odpovědět

Zpět na „RC PROJEKTY“