Tumbrel MRR-2 - RWD rally speciál

Vaše projekty, karoserií, podvozku ...

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Pravidla fóra
V sekci RC PROJEKTY- se smí vkladat projekty týkající se pouze RC karoserií nebo podvozků.Zákaz jakéhokoli spamu, za spam se nepovažuje rada ,rozdíl mezi spamem a radou určuje admin ppř. moderátor.Dále se snažte co nejvýstižněji nazvat téma aby se usnadnilo hledání informací na fóru,téma pojmenujte gramaticky správně tj. čárky a háčky.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Příspěvek od Honza D »

Tak včera jsem dal dohromady první pojízdnou verzi a byl jsem to projet na dráze v Prasku. Auto bylo překvapivě klidný, relativně neutrální (záleželo na poloze plynu, pod plynem se nadzvedl předek a auto se stalo nedotáčivým, pokud se to nezkombinovalo s krátkým přibržděním). A co se týče zrychlení, dokázalo se to držet TL-01 s 13,5z stříďákem :) No dobrá, staženým na 75%.. ale i tak mě překvapilo, kolik výkonu to přenese... možná by to sneslo i 13-15z stříďák :)

No k autu - předek jsem nakonec vyřešil malým platíčkem nad úchyty náprav a mezi vanou a platíčkem spojovačky - to kvůli tomu, že se spojovačky řízení dost zvedají a normální plato by muselo být dost nadzvednutý, to by docela komplikovalo situaci...

Obrázek

Jako kryt je samozřejmě použitá původní kastle, i když jsem ji musel trochu prořezat :) Ale drží jen na zadních držácích, na sundání stačí pár vteřin :) Ještě musim udělat dotěsnění, hlavně okolo serva

Obrázek
Obrázek

No další úprava teď bude dodělání zadních úchytů (tréningová kastle na obrázku drží jen tak tak na origo držácích křídla) a pak udělat předek znovu, s trochu lepší přesností.

Smazáno podle Pravidel fora.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Příspěvek od Honza D »

Tak, auto je připraveno na svůj první závod.. bohužel nemůžu najít foťák, takže zatím jen slovní popis... Jednalo se spíše o drobný kosmetický úpravy:
Vepředu sem ještě lehce říznul do ramen, kvůli sklonu tlumičů. Ty dostaly trochu měkčí pružiny. Taky jsem nainstaloval delší sloupky, kvůli vysokýmu čumáku Mustanga
Kryt/buggy kastle dostala černej lak... ať vypadá víc jako rally onroad a ne jako buggy :)
Vzadu jsem do tlumičů nainstaloval pístnice z bývalých předních, aby se zkrátil chod a taky aby trochu změkly. K tomu jsem konečně dodělal sloupky pro kastli

Foto nevím jestli bude dnes nebo zítra, podle toho kdy najdu foťák :D
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Příspěvek od Honza D »

Takže nahrávám fotky auta před závody a pár poznatků co se týče jízdních vlastností:
Auto má neskutečnej záběr. Akcelerace téměř na úrovni 4WD. Zatáčky vybírá jedna radost, stačí ťuknout do brzdy a hned plnej a auto si hezky bokem napřed projede :) Jediný co mě trochu vadí je nedotáčivost bez utrhnutí zadku.. i přes velkej rejd sem musel místy dost zpomalit, protože na utrhnutí nebylo dost výkonu a při vyšší rychlosti se předek hrnul... I tak přes počáteční problémy s elektronikou sem skončil na 11 místě celkově a 2. v kategorii 2WD... mohlo to být lepší, podvozek na to má.. ale moje ruce už ne :D Jinak auto celej závod drželo v jednom kuse, jen jsem měnil baterky, což je příjemná změna od neusálýho ladění a opravování :) Pokud chce někdo jezdit 2WD - doporučuju tuhle cestu :)

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
rcrtgriffin
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1003
Registrován: sob bře 27, 2010 10:32 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Příspěvek od rcrtgriffin »

tahle koncepce se mi moc líbí, ale doma je už tak moc krámů... :D Navíc jízda bokem na úzkejch rally tratích mě baví ;) fakt ti fandim :text-woo:
http://rcrtgriffin.webnode.cz/ Griffin rc rally team; Adapta Czech team
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
Uživatelský avatar
nesto
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 952
Registrován: pon led 03, 2011 11:40 pm
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Příspěvek od nesto »

Moooc pěkný, nápad skvělej, provedení taky skvělý.
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Příspěvek od Honza D »

Díky, ale provedení moc skvělý neni - schválně jsem nedal foto zespoda :D Ani sem se nenamáhal dát tam šrouby se zápustnou hlavou, navíc je v tom platíčku kupa nepřesností. Musim udělat další verzi :) Časem se snad zadaří udělat i hliníkový plato s ohnutou přední částí, podle originálu :) Na druhou stranu, když to funguje takhle, proč do toho hrabat :D
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Vrakouš
EXPERT na rady
EXPERT na rady
Příspěvky: 4828
Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Příspěvek od Vrakouš »

Mouchy vychytáš, ale je to opravdu zajímavý projekt, a vypadá to, že funkční. Já kdybych měl jet 2WD, tak bych dodnes volil předohraba, díky zkušenostem s Trabíkem. Ale to, cos tu postavil by mě asi nahlodalo...
Tak ať se daří, a těším se na nějaké video, až pojedeš závod a někdo tě natočí. :clap: :clap: :clap:
CHASSIS: X-ray T1R Obrázek, TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Příspěvek od Honza D »

Díky, nevim jestli jsem to někde psal, ale tenhle projekt vznikl z velký části díky náhodě :) Díky poruchám diferenciálu jsem si vyzkoušel jak FWD tak RWD na asfaltu u TL-01. Ale FWD neustále hrabalo a hrnulo se předkem, i když jsem zkoušel přídavný závaží. Zatímco RWD bylo dokonale řiditelný a i rychlejší, než 4WD :) Prostě FWD mě nikdy neuchvátilo... ani potom, co jsem si vyzkoušel opravdový předohraby na závodech. A potom, co jsem zjistil, že je zadohrab ovladatelnej i na šotolině (rozbitej přední diferák na TB) jsem si prostě čas od času vyhodil diferák a zajel si závod se zadohrabem, nakonec se to vyvinulo do dnešního stavu a když to půjde, budu auto dál zdokonalovat :)

Co se týče videa, tak v příštích dnech snad bude foto a video z rally Napoli na http://safaricup.cz/ , snad se tam objevím :) A něco snad točil i Deathskull na telefon, tak by to sem mohl hodit :)

Jo ještě jedna malá věc k jízdě - nevim jestli je to díky rozložení váhy, tlumičům, nebo kombinace... ale 90% skoků auto letí dokonale vodorovně, s doskokem na všechny 4 :)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
bob_cz
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 233
Registrován: úte led 23, 2007 10:10 pm
Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Příspěvek od bob_cz »

http://www.forum.tamiyaforum.cz/viewtop ... 6&start=60
tak tu máš natočenou jízdu i skok na všechny čtyři :dance:
T2R - rally, Škoda Fabia S2000
Futaba 2,4GHz; LRP Crawler; Futaba S9451;
LRP X12 13,5z

http://www.safaricup.cz
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Příspěvek od Honza D »

bob_cz: Díky :)

No včera mě nemile překvapil diferenciál... Nějak se vybrousila podložka axiálního ložiska a do drážky zapadla klícka a vybrousila ji ještě víc... výsledek byl totálně bloklej diferák a vysypaný ložisko, což 2 dny před závody nepotěší... Naštěstí sem měl doma starý Tamiyácký, takže jsem z něj vysypal kuličky a po 2h sázení 8 kuliček je diferenciál plně funkční.. Sem zvědavej jak dlouho.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Příspěvek od Honza D »

No, blizi se konec sezony, takze RWD se ulozi k zimnimu spanku :-) Ale to neznamena, ze zustane jak je, naopak vyvoj bude o to vetsi. Jako Prvni chystana uprava je nahrazeni tehlic kosky z DF-03. Stavajci maji paku v ose kola, takze se pri maximalni vysce a rejdu srazi s rameny. DF ma paky prizvedle, to snad problem vyresi... ale abych zbytecne neutracel: muze mi nekdo zmerit vysku tehlic, jestli se vejdou do tbckovych c-cek? diky
http://www.mz-racing.net/p382-51250-df- ... t-upright/

Dalsi uprava se bude tykat predni napravy - tamiyacke uchyceni prekazi spojovackam v rejdu, takze bude nahrazeno uchytem, ktery byl puvodne na buggy, ale sirsim, aby se zahovala sirka. Pri te prilezitosti zkusim udelat nove predni plato se zaklonem 25 stupnu.

No a nakonec pres zimu bych rad zkusil vytvorit plato s moznosti presunu teziste (nemam rad zavazi, kdyz mam velkou masu se kterou lze hybat ), protoze napr na asfaltu si muzu dovolit vyc vahy na predni naprave nez rekneme na ledu ci parketach... Tak to chci vyzkouset, snad se zadari a bude to fungovat
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Příspěvek od Honza D »

Takže, pomaličku začínají úpravy na zadokolce.. Rozhodl jsem se dostat váhu podvozku na co nejnižší hodnotu, nejlíp pod 1,2kg s NiMH baterkou a kastlí :) Začínám pomaličku, odlehčením převodovky...

Jako první došlo k úpravě diferenciálu... ocelový unašeče jsou sice hezký a trvanlivý... Ale pro mě zbytečně předimenzovaný, plast to zvládne taky :) Tím jsem ušetřil 23g
origo diff.JPG
(93.88 KiB) Staženo 130 x
odlehčený diff.JPG
(96.92 KiB) Staženo 130 x
Jako další úprava už se mi vyrábí náhrada prokluzový spojky s ocelovou hřídelkou v kuse s pastorkem hliníkovou hřídelkou, 48dP pastorkem robitronic a ozubem 0,6 z DF-02.. tím by mělo jít dolů dalších 20g... Nezdá se, ale ta spojka má hroznou setrvačnost, takže by to snad pomohlo i v tomhle :)

Výsledná úspora cca 40 g nevypadá jako velká váha, ale když celá převodovka váží 120g, dělá to třetinu váhy, kromě toho potřebuji přenýst o pár gramů víc na přední nápravu.... A nestálo to skoro nic :) Pastorek bych jinak vyměnil za origo Ansmann, který moc dlouho nevydrží, unašeče jsem původně chystal do TB-03.. Jediná nenávratná investice byl pastorek DF-02, za ty prachy to stojí :)

Ale největší úsporu zařídí toto :-)
RWD_b3.JPG
(15.76 KiB) Staženo 130 x
spolu s tím, že se pokusím utěsnit elektroniku, abych nepotřeboval kryt... zatím odhaduji tak -200g
Kromě toho by to mělo vyřešit problémy s řízením a dostat o pár gramů víc na přední nápravu.. Ale zatím nechám jen náznakový obrázek, než se dokopu koupit materiál a začít vyrábět :)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
rcrtgriffin
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1003
Registrován: sob bře 27, 2010 10:32 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Příspěvek od rcrtgriffin »

můžu ti rovnou říct, že těma pákama na řízení si zaděláš na problém :D
já sem si teď hrál celej včerejšek s řízením, abych mohl použít na TRF novou nápravu, nakonec jsem zjistil, že bych musel vyrobit řízení celý odznova, takže tam šla zpátky původní náprava...
http://rcrtgriffin.webnode.cz/ Griffin rc rally team; Adapta Czech team
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Příspěvek od Honza D »

sakra ty páky sou tam vidět? To jsem právě nechtěl :D
Ne, páka je jen jedna, centrální ve stylu Xray.. Od začátku počítám s tim, aby to zvládlo cca 50° rejd :) Je to skoro stejný jako původní řízení na servu, ale tam jsem narážel na problém, že v centrální pozici byly spojovačky těsně nad platem a narážely do držáků ramen.. A při rejdu zas byly hrozně vysoko... Proto jsem to dal naležato :) Šlo by to i přímo na servo, ale to by zabíralo víc místa a bylo by to ještě vyšší než teď... U tohodle řešení si později můžu pohnout servem a měnit tak vyvážení

rizeni1.JPG
(30.77 KiB) Staženo 80 x
rizeni2.JPG
(29.75 KiB) Staženo 104 x
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
kolajz
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 2353
Registrován: stř led 26, 2011 9:48 pm
Bydliště: šumperk

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Příspěvek od kolajz »

takhle to má xray.
Měl jsem toho už moc , momentálně jen
TA05 EAGLE+full tuning.
Hpi baja 5B ss
http://kolajz.rajce.idnes.cz
Odpovědět

Zpět na „RC PROJEKTY“