Stránka 8 z 10

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Napsal: ned kvě 20, 2012 11:32 am
od rcrtgriffin
škoda, že není rovnou z toho zesíleného plastu, a ty kovové zuby by mohli také nahradit plastem, jako to je u spec R, ale pokud mi přestane vyhovovat kuličkáč, tak ho možná koupím.

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Napsal: ned kvě 20, 2012 9:35 pm
od Jirkacbx
Honza D : V Pravidlech je psaná max. velikost foto 800x600,což díky rozlišení mýho monitoru 1152x864 ,prohlížeč Firefox,systém Mandriva krásně vidim,který obrázek překračuje povolený limity a který ne.

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Napsal: ned kvě 20, 2012 9:35 pm
od Honza D
Možná by se tam dal dát diferák od Tamiye/Spec-R pro FF-03, která má taky 52T/48p diferák :) Doteď to nešlo právě kvůli převodovce.. snad půjde sehnat samostatně.. Ale zatím mi vyhovuje kuličkáč, dal jsem si tam ložisko a šroubek z HB cyclone, perfektní chod a možnost nastavit to šroubovákem bez rozebírání :)

mimochodem, šásko už jsem dokončil :) Ještě sehnat pár dalších sloupků a dodělat parohy - přední kompletně předělat, zadní jen změnit materiál
http://honza-d.rajce.idnes.cz/RWD_rally ... tovo_3.jpg

změna polohy serva pomohla, i když ještě není to řízení úplně hotový, udrží auto rovně a líp reaguje

Jirka: já mám 1440x900, takže si toho nevšimnu... Jó, s CRT 1024x768 to byla jiná věc :D Ale umáznutí znamínka z tagu by bylo pro obě strany příjemnější, víš jaký to je znova hledat linky na rajče s 400 kbit netem? :D

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Napsal: ned kvě 20, 2012 10:51 pm
od 3p0
Planeťák pro zadokolky od TEAM-C se už dá koupit :
Obrázek


Ono s tím Ansmannem a TEAM-C je to ještě trochu jinak. Ty podvozky vyrábí Čínská firma Hobbypro.
Stejné podvozky naleznete i u dvou dalších prodejců pod jiným označením.
A společnost Absima vznikla tak, že od Ansmanna odešli lidé, kteří nebyli spokojeni s tím jak to v Ansmannu funguje (nefunguje) a založili jinou firmu :-)

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Napsal: úte kvě 29, 2012 7:55 pm
od Honza D
vím, však jsem ten planeťák posílal :D Ale otázkou je kvalita, proto ta zmínka o Spec-R diferáku, co by snad sedl do rozšířený skříně ;)

Jinak auto je víceméně dokončeno, má za sebou testovací jízdy - úspěšné, nové řízení pomohlo, líp zatáčí ale přitom je o hodně přesnější.. Teď ještě doladit ty ruce :D Tady je pár aktuálních foto... Chybí mi tam pár sloupků, něco kvůli tomu že ještě čekám na výrobu, něco kvůli tomu, že se uvolnily a poztrácely při testovacím řádění :D

Obrázek
Tady je vidět nedokončený držák baterky - proto to prozatím řeším šroubkem (výměna je zdlouhavá, ale jsou i pomalejší řešení)
Obrázek
Obrázek

Detail páky řízení

Obrázek

a rejd. Zdaleka ještě není na hranici možností řízení, ale páky už mi naráží do ramen a spojovačky do držáků... Musím pořídit klouby z DF-03, které mají nadzvedlou páku

Obrázek

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Napsal: úte kvě 29, 2012 8:42 pm
od kolajz
:handgestures-thumbupright:

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Napsal: úte kvě 29, 2012 8:48 pm
od Jirkacbx
Auto vypadá víc než slušně,tak koukej naladit ruce a nějaký pěkný umístění :-)

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Napsal: ned čer 03, 2012 9:02 pm
od Honza D
tak Jiříku, povedlo se :D V sobotním závodu Safaricupu se mi podařilo zajet na 10. místě, v dvoukolách jsem byl druhý... Úprava udělala hodně, auto je mrštnější ale přitom dost klidné, aby se dalo udržet na trati. Zajímalo by mě, co by auto dokázalo v lepších rukách, mám dojem, že na většině povrchů je schopno konkurovat i čtyřkolám :)

To ale neznamená, že je vývoj u konce :D Momentálně čekám jestli budou u nás k dostání díly náprav pro Tamiyi XV-01, které bych chtěl využít místo dost probrušovaných náprav z TA-04. A také bych rád dostal váhu na nejnižší možnou hodnotu, snad se podaří konečně našetřit na lipolky

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Napsal: ned čer 03, 2012 10:01 pm
od Jirkacbx
Gratuluju :clap:

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Napsal: ned čer 03, 2012 10:15 pm
od bob_cz
Honzovo dílo jsem v sobotu viděl v akci, také i osoně odzkoušel a mohu potvrdit, že se povedlo. Na to, že jsem zadokolku měl v ruce poprvé, přišlo mi auto v zatáčkách velmi stabilní a poslušné, hlavně jeho odezva na práci s plynem :clap: :clap: :clap:

Re: Ansmann RRR-1 - RWD rally speciál - beta 2.0 :-)

Napsal: pon čer 04, 2012 6:27 pm
od Honza D
Díky, taky než z výsledku jsem měl radost z toho jak to auto jelo a jak se s nim jelo :)

Mimochodem, jen tak pro zajímavost jsem si zkusil dát dohromady a spočítat cenu všech dílů (i když některé jsem získal levněji nebo jsem je měl už doma).. Tady je seznam z MZ, snad jsem na nic nezapomněl:

8 ks (95169) Ložisko 5x10x4mm 280 Kč
2 ks (95149) Ložisko 10x15x4mm 70 Kč
4 ks (951702) Ložisko 5x11x4mm 140 Kč
4 ks (95164) Ložisko 4x8x3mm 140 Kč
1 ks (50823) Wheel Axle (2ks) 210 Kč
1 ks (50963) TL-01LA F Hub Carrier (2ks) 129 Kč
1 ks (50867) TA04, TA05, TB-02 F Uprights 119 Kč
1 ks (50882) King Pin Set (4ks) 59 Kč
1 ks (53619) CVA Mini Shock Unit Cylinder (4ks) 699 Kč
1 ks (51092) 46mm Swing Shaft (2ks) 379 Kč
1 ks (51093) 3x46mm Sus. Shaft (4ks) 79 Kč
1 ks (50868) TA04, TA05, TB-02 Suspension Arms 239 Kč
1 ks (TA05-019FFRR) TA05 FF, RR Suspension Mount 398 Kč
_______________________________________________________
Celkem 2 543 Kč

Když k tomu připočítám 1499 Kč za podvozek, 150kč za cuprextitovou desku + pár dalších drobností a 200kč za pár vysoustružených dílů, jsem na 4392Kč, což je cena sériových podvozků Tamiya :) Takže pokud by měl někdo zájem začít inspirovanou stavbu, jen do toho :D Jestli bude zájem, hodil bych sem PDF pro vytisknutí šablon kompozitových dílů 1:1 a výkresy vysoustružených dílů :)

Re: Ansmann RRR-2 - RWD rally speciál - 2.0 Final

Napsal: ned srp 19, 2012 1:00 pm
od Honza D
Tak na auto se nastěhovala nová přední náprava z Tamiye XV-01

http://honza-d.rajce.idnes.cz/RWD_rally ... 140075.jpg
http://honza-d.rajce.idnes.cz/RWD_rally ... 140074.jpg

Toto je sériový rejd, ale i s ním je poloměr otáčení kolem 25cm, takže úpravy nebudou potřeba

http://honza-d.rajce.idnes.cz/RWD_rally ... 140076.jpg

Světlost v sérii ale byla pouhých 20mm, ale jednoduchým říznutím do ramen se zvedla na dostačujících 25

Re: Ansmann RRR-2 - RWD rally speciál - 2.0 Final

Napsal: čtv lis 01, 2012 11:48 pm
od Honza D
Trochu jsem se nudil... :D

http://honza-d.rajce.idnes.cz/RWD_rally ... 2/#mrr.jpg

Náhodou někdo nemá doma navíc ramena z DF-03RA pro krátkej rozvor? :)

Re: Ansmann RRR-2 - RWD rally speciál - 2.0 Final

Napsal: pát lis 02, 2012 10:24 pm
od Jirkacbx
To ale vypadá pěkně hnusně :mrgreen:
Hlavně když to funguje :wink:

Re: Ansmann RRR-2 - RWD rally speciál - 2.0 Final

Napsal: stř bře 13, 2013 2:52 pm
od Honza D
Tak, skoro po půl roce se mi podařilo dokončit nový koncept s motorem uprostřed (a s tím souvisí i změna typového označení na MRR-1 - Mid motor Rear wheel drive chassis for Rally). Pomocí zadních ramen pro DF-03Ra se mi podařilo dosáhnout stejného vyvážení jako u verze s motorem vzadu (Podle polohy baterky 60-65% váhy na zadní nápravě), ale díky soustředění nejtěžších součástek k těžišti se zrychlily reakce a stabilita (zadek už není tolik vytahován ze zatáčky).. Jediná nevýhoda je, že šasí jaksi narostlo do šířky :D Pokud to bude znamenat přílišné zadrhávání, upravím to pro použití dělených baterek nebo shorty packů (v obou případech by se šířka zmenšila pod 10cm).

Obrázek
Obrázek

Nové řízení je jednodušší (páka z TB-03 s laminátovým rozšířením), spolehlivější, má nižžší těžiště a dá se rozebrat.

Obrázek

Auto zachovává změnu těžiště z předchozího konceptu, každý držák baterky je uchycen jen na 2 šroubech - lze tak hýbat baterkou v 6 polohách o cca 4cm - poloha vepředu pro bahno a asfalt, zadní pro extrémně kluzké povrchy, vše ostatní v mezipolohách.

Obrázek

Zkouška proběhla o víkendu v halovém závodě v Hostinném, auto bylo neutrální a poslouchalo výtečně, jenom ruce nestačily na nic lepšího než na umístění v první dvacítce (těsně 3. mezi 2WD)


Do budoucna bych chtěl ještě zapracovat na kvalitě zpracování (nějak mi ujížděly vrtáky :D), možná pořídím 4-ozubovou převodovku z MR buggy a pokusím se zredukovat vůle na zadní nápravě (způsobené hlavně "kvalitním" držákem náprav Himoto).. Ale to až po 1. venkovním závodě