Právě je pát dub 27, 2018 10:26 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Pravidla fóra


V sekci VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC- nechť píše jen ten, kdo se dokaže odborně vyjádřit o dané problematice. Všechna nesmyslná témata a odpovědi či individuální dotazy budou smazány.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Regulátor otáček motoru
PříspěvekNapsal: ned zář 21, 2008 8:47 pm 
Offline
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Příspěvky: 5124
Bydliště: Blansko
Elektronický regulátor otáček
Jednou z výhod elektromotoru pro pohon modelu je, že můžeme celkem snadno plynule ovládat jeho otáčky, k čemuž slouží právě elektronický regulátor otáček. Podle způsobu ovládání se rozdělují na jednosměrné (pro letadla, závodní auta a lodě) a obousměrné (auta, lodě), které mají i zpátečku (zpětný chod). Takový regulátor se připojuje na místo serva a kromě základní funkce regulace otáček obvykle umí i další užitečné věci. Především to bývá obvod BEC (Battery Eliminator Circuit), neboli stabilizátor napájení. Ten zajišťuje, že kromě motoru jsou i přijímač a další serva napájeny společně z pohonného akumulátoru a odpadá tak nutnost používat pro ně zvláštní akumulátory. Vzhledem k tomu, že zvláště u elektroletu šetříme každým gramem, je to úspora vítaná. Regulátory bývají dále vybaveny brzdou (Brake), která dovolí sklopné vrtuli u modelu letadla se zastavit a sklopit; u modelů aut potom brždění motorem nahrazuje obvyklé mechanické brzdy. Brzda bývá často vypínatelná (pro letadla s pevnou vrtulí) nebo různě nastavitelná (pro modely aut). Dalším důležitým obvodem je obvod hlídající napětí pohonného akumulátoru (PCO – Power Cut-Off)– při poklesu pod určitou (u některých typů nastavitelnou) hodnotu se odpojuje napájení motoru, přičemž napájení přijímače a serv zůstává zachováno. Kromě výše uvedených bývají regulátory vybaveny celou řadou ochranných obvodů, kterými se brání např. proti proudovému nebo tepelnému přetížení. Regulátory pro modely lodí mohou mít i vodní chlazení.

_________________
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulátor otáček motoru
PříspěvekNapsal: pon zář 22, 2008 9:58 pm 
Offline
Cestář
Cestář
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Příspěvky: 10818
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Manuální regulátor.
Je ovládán dalším servem pro plyn.Vyskytuje se spíše v dost levných RC modelech,převážně auta.
Výměna za elektronický regulátor je snadná.Vyndat servo a man. regl,místo něj zapojit elektronický.
Manuální se spokojuje se 3mi skokovými polohami plynu či zpátečky.

_________________
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulátor otáček motoru
PříspěvekNapsal: úte bře 10, 2009 6:28 pm 
Offline
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Příspěvky: 5124
Bydliště: Blansko
FOTO


Přílohy:
2008_lrp_lrpspxesc.jpg [58.72 KiB]
2034 krát

_________________
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulátor otáček motoru
PříspěvekNapsal: ned kvě 29, 2011 6:33 pm 
Offline
Píšu hodně
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 09, 2010 4:54 am
Příspěvky: 413
Bydliště: Praha
Jirkacbx píše:
Manuální regulátor...

Říkejme mu spíše mechanický regulátor a nemusí mít jen tři polohy, to je jen ta největší bída, ale většinou řídi servo pohyb jezdce po vinutí odporového drátu
Obrázek

_________________
TL-01D - Dveřma napřed
TL-01E - Expedice
TL-01R - Rally kchár
TL-01B 6x6 - in progress ......
ľavá růžová, sto cez dinosaura, dve ryšavé veveričky a fuj fuj, bude ľavá, čierná, chlpatá, zubatá...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulátor otáček motoru
PříspěvekNapsal: úte črc 19, 2011 3:15 pm 
Offline
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 21, 2010 2:26 pm
Příspěvky: 46
dejme tomu že mám tenhle regulátor Turnigy Marine 35A Brushless Boat ESC a co znamená to 35A??

_________________
Pro ty kteří rádi hokej nebo fotbal. Pojď si zahrát a staň se manažerem.
http://www.powerplaymanager.com/r362429


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulátor otáček motoru
PříspěvekNapsal: úte črc 19, 2011 3:41 pm 
Offline
Píšu hodně
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 03, 2010 6:23 pm
Příspěvky: 492
že jím může protékat maximální stálý proud o hodnotě 35A...

_________________
losi 8ight-t elektro konverze
combo mamba monster v3 2200kv
optic 6, hyperion eos 0606i, robitroni tl-3c, zippy 5000mAh 4s 30C
+ samokřídlo, ice glizer, nějaké ty lodě, vrťas t-rex 450 pro
bylo: robitronic mantis 1/8 truggy elektro konverze, tamiya df-02 brushless, team losi micro-desert.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulátor otáček motoru
PříspěvekNapsal: stř črc 20, 2011 6:16 am 
Offline
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 20, 2008 7:54 am
Příspěvky: 924
Bydliště: České Budějovice, Kramolín PJ
malousek píše:
že jím může protékat maximální stálý proud o hodnotě 35A...

dovolím si to jen terminologicky upřesnit - je to jmenovitá hodnota trvalého proudu (35A), který je (by měl být schopen) regulátor do motoru dodávat. Této jmenovité hodnotě odpovídá (mělo by) i provedení chlazení výkonových prvků regulátoru, aby v zadaných provozních (opět jmenovitých) podmínkách regulátoru (dáno v TP) jejich teplota nepřekročila max. hodnoty. Často se u regulátorů (alespoň u solidních značek) udává i maximální, resp. špičkový proud (který regulátor snese), tento údaj by měl být doplněn i časem, po který je možno tento špičkový proud odebírat. A ještě jen doplním, že ochrany regulátoru by měly být navrženy a fungovat tak, aby chránily nejen motor, ale i regulátor - příkladem "adaptivních" ochran regulátoru můžou být ochrany regulátorů firmy MGM Compro :wink:

a pro adminy - já vím, že se poslední příspěvek necituje, ale v tomto případě mi to připadalo účelné ... :roll:

_________________
RCK Kramolín http://www.hranol.cz
bývalo asi tak 4x TT-01, teď TA-01 EVO xx
kastle Ford Focus WRC / Subaru Impreza RCK / Datsun 240Z RCK / Audi Quattro RCK / Tatra 603 RCK / BMW E30 RCK ...
Tamiya Williams FW11B Honda F1, servisní vůz RCK-SSE
nějaká ta RC lodička, plný hangár RC letadel.... a další....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulátor otáček motoru
PříspěvekNapsal: stř črc 20, 2011 8:45 am 
Offline
Píšu hodně
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 03, 2010 6:23 pm
Příspěvky: 492
ale je dobré mít rezervu výkonovou rezervu, zvlášt pokud není k regulátoru zajištěn dostatečný přísun vzduchu....

_________________
losi 8ight-t elektro konverze
combo mamba monster v3 2200kv
optic 6, hyperion eos 0606i, robitroni tl-3c, zippy 5000mAh 4s 30C
+ samokřídlo, ice glizer, nějaké ty lodě, vrťas t-rex 450 pro
bylo: robitronic mantis 1/8 truggy elektro konverze, tamiya df-02 brushless, team losi micro-desert.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulátor otáček motoru
PříspěvekNapsal: stř črc 20, 2011 12:26 pm 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm
Příspěvky: 5077
Bydliště: Vlkov nad Lesy
Ono se to vyplatí i když přístup vzduchu je... Hodnoty většinou platěj pro okolní teplotu 20° a když máš teď v létě vzduch 30° a u asfaltu třeba 50°, dokáže to s tim pěkně zamávat :-)

_________________
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulátor otáček motoru
PříspěvekNapsal: stř črc 20, 2011 12:50 pm 
Offline
Píšu hodně
Píšu hodně
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 03, 2010 6:23 pm
Příspěvky: 492
Nejhorší je to v lodi. Měl jsem combo motor + 40A regl - 5 minut jízdy a z offshore byl parník :D

_________________
losi 8ight-t elektro konverze
combo mamba monster v3 2200kv
optic 6, hyperion eos 0606i, robitroni tl-3c, zippy 5000mAh 4s 30C
+ samokřídlo, ice glizer, nějaké ty lodě, vrťas t-rex 450 pro
bylo: robitronic mantis 1/8 truggy elektro konverze, tamiya df-02 brushless, team losi micro-desert.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulátor otáček motoru
PříspěvekNapsal: stř črc 20, 2011 8:50 pm 
Offline
Cestář
Cestář
Uživatelský avatar

Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Příspěvky: 10818
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
novako : Neboj,tvé citace,když jsou k tématu elektro :-) mají u adminů a modů vyjímku.:-)

_________________
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Regulátor otáček motoru
PříspěvekNapsal: čtv led 09, 2014 11:14 am 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř led 09, 2008 2:13 pm
Příspěvky: 1655
Bydliště: MORAVA
Přidám sem český návod k regulátoru TEU 101 BK (použitelné i pro nastavování TEU 104BK) , ať se to neztrácí v různých příspěvcích .............. http://pkomarek.savana.cz/rc-manual/reg ... 1bk_cz.jpg
Klasické upozornění ...... tyto regulátory nemají BEC obvod , který zajišťuje snížení napájení pro přijímač z baterkových 7,2V na 6V které snese přijímač ...... tudíž pozor na to , jaký přijímač použijete v kombinaci s těmito regulátory ... některé to snesou (třeba setové Tamiya) ale většina ostatních vyžaduje snížení napájení obvodem BEC , nebo náhradní řešení napájením z odděleného akupacku bez propojení s regulátorem.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz