Právě je úte dub 24, 2018 8:52 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Pravidla fóra


V sekci VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC- nechť píše jen ten, kdo se dokaže odborně vyjádřit o dané problematice. Všechna nesmyslná témata a odpovědi či individuální dotazy budou smazány.



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: VOLNOBĚŽKA
PříspěvekNapsal: sob zář 06, 2008 7:35 am 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 01, 2007 4:47 pm
Příspěvky: 847
Bydliště: Praha 13
Volonoběžka

_________________
Honza B.

Obrázek Yokomo MR-4TC SD CM Obrázek

email : hensel@centrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VOLNOBĚŽKA
PříspěvekNapsal: sob zář 06, 2008 8:15 am 
Offline
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Příspěvky: 5124
Bydliště: Blansko
Volnoběžka pracuje jako válečková spojka a přerušuje přenos síly na přední hnanou nápravu ve chvíli, kdy došlo k ubrání plynu.

Volnoběžka se používá pouze na určitých tratích, kde jedeš stále s plynem a nebrzdíš, pouze odtavujes plyn. Né každému tento styl múže vyhovovat.

Volnoběžka se jezdí na koberci, právě proto, že tam je úzká dráha a auto lépe zatáčí, jednoduše se všude vejdeš. Při závodech se nebrzdí, jen odstavuje, když brzdíš, auto je značně přetáčivé a jde hned do smyku. Častečná citace ondraBMW

Většina z nás nejspíš zná volnoběžnou spojku, zkráceně “volnoběžku”, v podobě tzv. “řechtačky”, která je např. součástí vícekolečka u přehazovačky bicyklů, nebo “ráčny” u různých utahovacích mechanismů. Ta pracuje na principu ozubeného prstence, spojeného s jednou částí, do jehož zubů, podle směru otáčení, buď zapadají nebo po nich kloužou západky, “ořechy”, pevně spojené s druhou částí spojky. Takováto volnoběžka je ale vhodná jen pro spojení částí, které rotují pouze nízkými otáčkami.

Malé modelářské spalovací motory však dosahují otáček v řádu desítek tisíc za minutu, proto konstrukce volnoběžné spojky startéru vychází z konstrukce ložiska, obvykle válečkového, a proto se jí také říká “jednosměrné ložisko”. čerpano z "moje objevené Ameriky"

_________________
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VOLNOBĚŽKA
PříspěvekNapsal: úte zář 09, 2008 6:15 am 
Offline
EXPERT na rady
EXPERT na rady
Uživatelský avatar

Registrován: sob čer 23, 2007 11:27 am
Příspěvky: 4828
Bydliště: Plzeň
Pro rally lze použít volnoběžku místo předního difu.Na kardan je to zbytečné. Výhoda : Když potřebuješ projet ostrý vracák,tak si v nájezdu ťukneš o brzdu.Zadní kola zablokuješ,přední se točí dál.Má to efekt ruční brzdy na velkém autě,otočíš se na "pětníku".
Druhá výhoda: když máš auto pod plynem vpřed,volnoběžka pracuje jako pevná osa bez diferenciálu.Výhodné na výjezdu ze zatáčky,auto je méně přetáčivé než s klasickým difem.
Třetí výhoda : V náročném terénu,hlavně ve strmých výjezdech je pevná osa výhoda.Projedeš mnohem víc,než s klasickým diferákem,nezahrabeš se tak snadno.Přední kola se neprotočí.
Nevýhody jsou dvě : Brzdí ti jen zadní kola,na brzdy do zatáčky musíš s citem,abys auto nerozhodil do hodin.Totéž platí ve strmých sjezdech,bržděná pouze zadní kola jsou zde nevýhodou.
Druhá nevýhoda : když uděláš chybu a musíš couvat,zabírají pouze zadní kola.Návrat na trať je tím leckdy obtížnější.
Na jízdu s volnoběžkou je třeba si zvyknout.Styl jízdy je odlišný.Já už bych jí ale za klasický diferák nevyměnil,a stejně tak i soupeři,kteří jí používají a bavil jsem se s nimi na toto téma.Není to levná záležitost,ale dle mého názoru je to pro rally závody na nezpevněném povrchu dobrá investice.

_________________
CHASSIS: X-ray T1R Obrázek, TB-01 v plném tuningu :tamiya: TT-01 v tuningu, TL-01 Monster Truck, TL-01 Hummer,HPI F1 atd... KAROSERIE: VW Golf V, Subaru WRC, Fabia WRC a Kit S1600,Octavia WRC,Lancia Stratos HF, Š 130 RS, Trabant 601; VYSÍLAĆ: Futaba Megatech
MOTOR: Nosram Storm Evo 7,5 z Brushless; REGULÁTOR: Nosram Matrix 90500 5,5 z


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VOLNOBĚŽKA
PříspěvekNapsal: úte bře 10, 2009 6:45 pm 
Offline
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Uživatelský avatar

Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Příspěvky: 5124
Bydliště: Blansko
FOTO


Přílohy:
fxfcyclone-1.jpg [51 KiB]
3390 krát

_________________
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VOLNOBĚŽKA
PříspěvekNapsal: pát úno 26, 2010 8:25 pm 
Offline
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Příspěvky: 3236
Bydliště: Litvínov
našel jsem shéma volnoběžnýho ložiska, který volnoběžka obsahuje.....


Přílohy:
volnoběžný ložisko.png [59.15 KiB]
2129 krát

_________________
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz