Uhlíkový motor např. 19x2

všechno co se týče RC souprav, podvozku, elektrotechniky ...

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Pravidla fóra
V sekci VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC- nechť píše jen ten, kdo se dokaže odborně vyjádřit o dané problematice. Všechna nesmyslná témata a odpovědi či individuální dotazy budou smazány.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Embie
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 762
Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
Kontaktovat uživatele:

Uhlíkový motor např. 19x2

Příspěvek od Embie » sob úno 01, 2014 11:03 pm

Ahoj, při prodeji motoru jsem narazil na jednu věc - vlastně nevím, co znamená, když je na uhlíkovém motoru napsáno počet závitůx2, např. 19x2? To je tam 19 závitů vinutých nějak dvojitě? A jaký to má případně vliv na výkon motoru?

No a když jsem procházel vysvětlení pojmů o RC tak se mi zdá, že tu snad není uhlíkáč vůbec. Jako jo, je to jasný, no ale možná by tu měly býti zákaldní věci neee? Jestli jsem ho přehlídl, tak už mlčím :text-imsorry:

Uživatelský avatar
Heršpitz
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 338
Registrován: pát úno 18, 2011 10:57 am
Bydliště: Liberec

Re: Uhlíkový motor např. 19x2

Příspěvek od Heršpitz » ned úno 02, 2014 1:17 am

Ahoj, přesně tak, u např. 19x2 je 19 závitů navinutých "dvojitě" neboli paralelně na každém pólu. To přinese snížený odpor vinutí, vyšší magnetickou indukci, vyšší výkon i spotřebu.
Základní věci jsou dohledatelný, pokud je potřebuješ, třeba ne tady, ale jsou. No a přesný parametry stejně nenajdeš, záleží na spoustě věcí, použitých materiálech vinutí, uhlíků, přítlaku pružin, vyvážení rotoru atd. I kdybys přesně změřil charakteristiku motoru, stačí vyměnit uhlíky, nebo pružinky a všechno bude jinak.
Himoto Z-3 OnRoad; XRay T3 12´; XRay T4; Ansmann X4 Pro, TeamC T4 Competition
http://rcautaliberec.webnode.cz/

Uživatelský avatar
Embie
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 762
Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Uhlíkový motor např. 19x2

Příspěvek od Embie » ned úno 02, 2014 1:59 am

Aha, díky za odpověď, takhle mi to stačí. Akorát dokázal by někdo třeba hrubým odhadem srovnat obyč uhlík s dvojitě vinutym? Jakože 19x2 může mít výkon jako plus mínus autobus 15 závitů obyč.

Uživatelský avatar
Heršpitz
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 338
Registrován: pát úno 18, 2011 10:57 am
Bydliště: Liberec

Re: Uhlíkový motor např. 19x2

Příspěvek od Heršpitz » ned úno 02, 2014 3:36 am

To je dost těžko srovnatelný. Motor s více závity bude mít menší otáčky, ale vyšší krouťák. Pokud bys srovnával dva motory se stejným drátem vinutí ale jednoduchým a dvojitým s rozdílným počtem závitů, abys dorovnal rozdíl ve výkonnosti, tak se ti stejně nepovede vytvořit výkonově stejné motory. Vždycky bude mít ten s dvojitým silnější spodek a ten jednoduchej špičku a navíc nebude stejnej odběr, otáčky ani účinnost. Nejde to tak snadno srovnávat...
Himoto Z-3 OnRoad; XRay T3 12´; XRay T4; Ansmann X4 Pro, TeamC T4 Competition
http://rcautaliberec.webnode.cz/

Uživatelský avatar
Embie
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 762
Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Uhlíkový motor např. 19x2

Příspěvek od Embie » ned úno 02, 2014 4:17 am

Odběr bych neřešil. Jasně, takže jako srovnávat diesel a benzín :D... No aspoň nějaký přirovnání :text-lol:

Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1634
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: Uhlíkový motor např. 19x2

Příspěvek od 3p0 » ned úno 02, 2014 9:43 am

Nejde to srovnávat, když použiješ jako srovnání otáčky na volt, vyjde ti přibližně tahle tabulka, ale ber to jen orientačně.
Takové srovnání si můžeš udělat sám, jen to chce strávit chvilku času hledáním na internetu.
27t = 17.5t = 2500kV
19t = 13.5t = 3500kV
17t = 9.5t = 4500kV
12t = 3.5t = 5500kV

Bezuhlíkový motor má úplně jinou účinnost, tak na tom bude vždy lépe. A to se bavíme v rovině, kdy nečasujeme motor softwarově :-)
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek

Uživatelský avatar
Embie
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 762
Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Uhlíkový motor např. 19x2

Příspěvek od Embie » ned úno 02, 2014 1:23 pm

Však zhruba mi to stačí, jen pro představu. Mimochodem proč v poslední větě píšeš o bezuhlíku?...Nesrovnával jsi uhlík - bezuhlík, že ne? :D

tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3230
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Uhlíkový motor např. 19x2

Příspěvek od tjjack » ned úno 02, 2014 3:18 pm

3p0 píše:Nejde to srovnávat, když použiješ jako srovnání otáčky na volt, vyjde ti přibližně tahle tabulka, ale ber to jen orientačně.
Takové srovnání si můžeš udělat sám, jen to chce strávit chvilku času hledáním na internetu.
27t = 17.5t = 2500kV
19t = 13.5t = 3500kV
17t = 9.5t = 4500kV
12t = 3.5t = 5500kV

Bezuhlíkový motor má úplně jinou účinnost, tak na tom bude vždy lépe. A to se bavíme v rovině, kdy nečasujeme motor softwarově :-)
Nemyslel jsi spíše 8.5t?
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM

Uživatelský avatar
3p0
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1634
Registrován: čtv dub 01, 2010 7:36 am
Bydliště: Liberecko

Re: Uhlíkový motor např. 19x2

Příspěvek od 3p0 » ned úno 02, 2014 3:57 pm

tjjack: Nemyslel :wink: je to pouze informativní, kdo chce tak si ty informace na netu najde, není to přesně, jen jsem v rychlosti nějakou tabulku zkopíroval, opravdu nemám čas hledat za druhé :-)

Internet je plný odpovědí, stačí jen hledat :shifty:
Motto: Auto musí řvát a vypadat nasraně
http://3p0.rajce.idnes.cz/
Obrázek

tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3230
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Re: Uhlíkový motor např. 19x2

Příspěvek od tjjack » ned úno 02, 2014 9:43 pm

V pohodě, mě jenom zarazilo 5500kV. Na 3,5t mi to přijde nějak moc málo, i když je to jenom informativní ;-)
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM

Odpovědět

Zpět na „VYSVĚTLENÍ POJMŮ O RC“