Venom Creeper - stavba by tomsoyer

Vše o RC CRAWLING, podvozky, technika ...

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D

Odpovědět
Uživatelský avatar
tomsoyer
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 316
Registrován: pon led 07, 2008 9:56 pm
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Venom Creeper - stavba by tomsoyer

Příspěvek od tomsoyer »

Ahoj,
jak již mnozí víte domluvil jsem se s Yankem, který je jeden z prvních majitelů Venom Creepera u nás na jeho zapůjčení. Koupil si 2 jelikož je plánoval použít na svůj projekt, na tento nedošlo tak se uvolil jednoho mi půjčit na sestavení a zdokumentování této stavby.
Za což mu velice děkuji :wink:

Takže se pohodlně usaďte a jdeme na to:

Hned na začátek musím předeslat, že můj dojem z modelu je velice dobrý. Za cca 230 USD dostane majitel kvalitní model, který byl vyvinut s přehledem a důrazem na závodní crawling a nabízející několik "vychytávek" oproti konkurenci.
Mezi hlavní patří:
Diferenciály, které lze snadno zamknout a odemknout (v úpravě i přes 3 kanál).
Beadlox systém ringů uchycení pneu na ráfku.
Systém pro uchycení závaží v ráfcích.
Velké úhly zkřížení náprav díky originálně tvarovaným spodním linkům.
Centralizované a nízko položené těžiště.

Strategické díly jsou již kvalitní (tunningové) což je další výhodou. Model je vyroben z kvalitního plastu plněného skelnými vlákny (trochu mi připomínal ten na tamiya TA05) Všechny díly jsou již vylámány a prosty jakýchkoliv otřepů.

Takže jak stavba probíhala? Vše šlo dobře až na pár detailů a jednomu průseru ze strany Venomu. Manuál je přehledný a stavba je jednoduchá.

Stavěl jsem vše tak jak je popsáno v manuálu, bez jakýchkoliv vlastních uprav a změn.

Stavba:

Takto vypadá krabice velikosti jen o málo větší než krabice od bot
Obrázek

Všechny díly jsou zabaleny v malých pytlících a ty tématicky rozděleny ve větších označených pytlích.
Obrázek

Převodovka má plastové tělo a všechny převody, moc se mi nelíbí, že její spodní část tvoří spodní plate auta a bude tak hodně na ráně. Pevnost obalu také není kdovíjak veliká, ale po smontování tvoří celkem pevný kompaktní blok.
K převodovce je dodáván pastorek 15T - 48P
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Po smontování převodovky na ní přijde zboku alu žebrovaný držák regulátoru a ze předu držák motoru s integrovaným malým chladičem. Zde byl první problém, šrouby kterými se tyto 2 díly přimontovávají k převodovce jsou pouze na 1,5mm imbus. Držák ESC ještě šlo díky relativně krátkým šroubů přidělat, ale držák motoru má jednou tak dlouhé šrouby, které se sami zařezávají do plastu. A zde je problém toto jde tak ztuha, že to šroub nezvládne a povolí a imbus se protočí (předesílám, že nemám žádný ometený šmejd ale kvalitní titanový šroubovák) Takže řešením by bylo dát větší šrouby s větší hlavou alespoň 2 nebo 2,5 mm (ničemu nevadí mají tam prostor)
Obrázek

Linky jsou netradičně zprohýbány pro možnost velkého křížení náprav.
Obrázek

Přidělávají se přes kovové soudky přímo na tělo převodovky pod 2 "křídla" která tvoří spolu se spodkem převodovky vlastní spodní plate auta. Nepřijde mi to úplně ideální toto místo dost na crawlerech trpí a "křídla" nejsou moc silná, navíc se na ně rovnou přidělávají bočnice schassis a je vidět, že toto místo není tak pevné.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Celek zpevňuje až horní klec baterie, která je současně i horním držákem tlumičů. Pro mě je velice nevzhledná, ale nebude jednoduché ji vyměnit, hodně zpevňuje celé schassis díky tomu že je i ze z hora přišroubována k převodovce a zboku k postranicím.
Obrázek
Obrázek

Namontované spodní i horní linky - tímto je schasis připraveno na montáž os a tlumičů. Váha kompletního schassis s linkama je 395g.
Obrázek

Kardany jsou hezky zpracované CVD bohužel s plastovými těly, vzhled k tomu, že se moc nevysunují a zasunutá část je dost velká mohli by něco vydržet.
Obrázek
Obrázek

Co se mi na Creeperovi líbí jsou osy. Kovové planetové diferenciály a CVD shafty.
Obrázek

Přední polovina plastového obalu osy s místem kde je vyvedené "šoupátko" kterým se zamyká nebo odemyká diff.
Pod obalem je samotné šoupátko a jeho krytka a aretace. Toto je na přední části osy a má 2 polohy zamčeno/odemčeno. Při zamykání je občas pootočit kolama aby trny lockeru správně zapadly. Ve standartu je zamykání možné pouze rukou, ale lze dokoupit sadu pro ovládání 3 kanálem.
Obrázek

Vnitřek planetového diferenciálu s kovovými převody.
Obrázek

Pohled na již zkompletovaný diff a na jeho aretaci červeným alu prstencem.
Obrázek
Obrázek

Vnitřek osy
Obrázek

Principem zamčení diferenciálu je že se do něj zasunou, nebo z něj vysunou 3 ocelové trny umístěné v alu červeném prstenci. Tyto trny se zasouvají do dírek na bočním vnitřním kole diferenciálu a tímto ho blokují.
Pohled na detail trnů
Obrázek

Do tohoto červeného prstence, konkrétně do jeho drážky zapadá v obalu osy "šoupátko", kterým je ovládán.
Pohled na zamčený diff
Obrázek

Pohled na odemčený diff
Obrázek

Obaly os na sebe před sešroubováním doléhají jen ve střední části a směrem ke koncům se rozevírají, nevím jestli je to záměr, nebo nedokonalost výlisků.
Obrázek

Po sešroubování a nasazení "C" již vše na sebe pasuje jak má.
Obrázek

Jediný vážný nedostatek, chyba výrobce je že se podařilo do této stavebnice dát jeden konec CVD shaftu, který není navrtán tudíž jeden shaft nelze sesadit
Obrázek

Připravené knuckle s ložisky a kovovými pouzdry, na kterých se otáčí. Každá je levá a pravá kvůli náklonu osy který eliminují a udržují tak linii řízení v rovině. Osy mají díky knuckle které jsou dobře řešené velký úhel zatáčení - 40 stupňů tento uhel je zvládán díky CVD shaftům.
Obrázek

Sesazené osy včetně shaftů a hexů kol. Které jsou alu a jištěné červíkem a přesně dosedají na ložisko. Po sesazení os není nikde ani sebemenší vůle a vše funguje jak má. Vespodu každé osy je zepředu plate, která chrání řízení a funguje jako nárazník. Šířka osy včetně knuckle je 183mm a váha 185g.
Pár pohledů na osy
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Již kompletně osazené osy přední se servo plate a linky řízení, zadní s linky, které ji aretují na pevnou.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uchycení os k schassis je přes 4link, který je dobře vyřešen a neměl by zde být žádný problém.
Obrázek
Obrázek

Tlumiče jsou olejové s plastovým tělem a alu doplňky. Zajímavá je kombinace vnitřní a vnější pružiny díky čemu je v klidovém stavu u tlumiče poloviční zdvih a tlumič se buď zkracuje, nebo prodlužuje z tohoto "0" bodu. Díky tomu je Creeper celkově níže posazený. Jinak jsou tlumiče klasické součástí stavebnice je i olej 25WD. Tlumiče fungují perfektně a mají hladký lehký chod.
Obrázek
Obrázek

Umístění tlumičů na podvozku je klasicky přes ocelové soudky do přesně daných držáků na osách a na horní klec schassis.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Pneu jsou široké z perfektně měkké směsi a se směrově určeným jemným vzorkem. Jejich součástí jsou měkké memory foam "paměťové" vložky.
Obrázek
Obrázek

Ráfky jsou plastové se silnými alu ringy, které mají systém beadlox, který se liší oproti klasickému beadlock tím, že i v ringu je prohlubeň do které zapadá rantl pneu. Nevím jak to bude s kompatibilitou, ale myslím že na tyto ráfky půjdou pouze beadlox pneu, které mají rantl jak zevnitř tak i zvenku. Vevnitř jsou ráfky připravené na montáž originálního závaží, které se prodává jako tunning (není vůbec součástí stavebnice) v různých váhách a toto je zde fixováno pomocí šroubů. Celkově ráfky vypadají kvalitně a co se týká designu tak se mi moc líbí. Jediná výtka je že jsou až možná moc široké.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Kompletně sestavené kolo bez jakéhokoliv závaží váží 220g. Zde v porovnání s RC4WD Crazy Krawler a Magnums DT Narrow.
Obrázek
Obrázek

Kompletně sestavený Creeper váží 1750g je to rozměrově macek jeho rozvor je 317mm a rozchod k vnějším hranám pneu 275mm. šířka samotného schassis je 85mm a jeho výška od země v klidové poloze je 65mm.
Jinak celkově nikde není žádná vůle vše do sebe pasuje jak má a podvozek je perfektně funkční.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Křížení náprav, díky chytře tvarovaným spodním linkům a konstrukci tlumičů, je prostě velké.
Obrázek

V porovnání s mojím RC4WD Copperheadem má Venom Creeper stejný rozvor a rozchod a to mám na Copperovy extendery které ho rozšiřují o 1,3mm na každé straně. Navíc díky širším ráfkům a pneu je Creeper širší.
Takže oproti Axialovi má celkem o dost větší rozchod.
Zde jsou fotky pro porovnání s mojím Copperem.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Závěrečné shrnutí.
Myslím, že se jedná o kvalitní model a až na pár chybiček jeho stavba probíhala jak měla. Crepper oproti Axialovi nenabízí tolik možností k variabilitě nastavení, na druhou stranu jeho nastavení si myslím je dost ideální a defakto k nějakému podobnému se majitelé Axialů časem dopracovávají. Mile mě překvapilo, že na modelu vše pasuje a sedí jak má, je absolutně bez jakýchkoliv vůlí a co je hlavní funguje (alespoň co se suchého testování týká).
Těžiště je centralizované a situované co nejvíce dolů. Tomuto jen nenapomáhá horní klec pro baterie. Sám výrobce doporučuje používání LiPo baterie aby těžiště moc nestouplo.
Já osobně bych horní klec vyhodil, schassis zpevnil pomocí alu linků a vyrobil jiný držák tlumičů. Lipo bych umístil do schassis z boku tam kde je míso na regulátor.
Tímto by se ještě těžiště snížilo.

Zítra ještě sestřihám video ze stavby tak se máte na co těšit :wink:

Tom
Budweiser beetles
RC4WD Copperhead - Novak Rooster Combo, Sanwa MX3 FHSS 2,4
Losi MiniT - Team Bluegroove Buggy
Flickr My photos | YouTube My videos | My models
Uživatelský avatar
Bárty
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 244
Registrován: čtv srp 14, 2008 11:23 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Venom Creeper - stavba by tomsoyer

Příspěvek od Bárty »

hele ty tvoje topicy jsou vyčerpvající :clap: Asik si to zase celý přečtu večer místo nějakýho pitomýho filmu v televizi.Fakt oceňuju ty tvoje obsáhlý příspěvky :modlim: :modlim:
Bárty
ICQ: 470511156 , Email: laribar@seznam.cz
Fotky-http://la4boy.rajce.idnes.cz/

Vodafone chce zrušit sms gratis, my chceme aby se tak nestalo ->http://www.facebook.com/group.php?gid=91336359087
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Venom Creeper - stavba by tomsoyer

Příspěvek od Jirkacbx »

Jako vždy špica počtení.Řekl bych,že to je dost opruz dávat všude,kam chodíš 8)
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
tomsoyer
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 316
Registrován: pon led 07, 2008 9:56 pm
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Venom Creeper - stavba by tomsoyer

Příspěvek od tomsoyer »

díky :!:
Zase takový opruz to není stačí to zkopírovat :idea:
Dělám to proto, že každé forum má své členy a ne všichni sledují obě fóra.
Sem to dávám spíše z nostalgie protože toto forum bylo mé první a hodně mě naučilo, ale v poslední době je to tu hodně o driftu, který mě až tak nebere a vím že zde není moc lidí, které crawler zajímá, ale alespoň si i ostatní rozšíří obzory :lol:
Budweiser beetles
RC4WD Copperhead - Novak Rooster Combo, Sanwa MX3 FHSS 2,4
Losi MiniT - Team Bluegroove Buggy
Flickr My photos | YouTube My videos | My models
Uživatelský avatar
VitSramek
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 934
Registrován: pát čer 27, 2008 9:53 pm
Bydliště: Jakubčovice nad Odrou
Kontaktovat uživatele:

Re: Venom Creeper - stavba by tomsoyer

Příspěvek od VitSramek »

tomsoyer píše:díky :!:
Zase takový opruz to není stačí to zkopírovat :idea:
Dělám to proto, že každé forum má své členy a ne všichni sledují obě fóra.
Sem to dávám spíše z nostalgie protože toto forum bylo mé první a hodně mě naučilo, ale v poslední době je to tu hodně o driftu, který mě až tak nebere a vím že zde není moc lidí, které crawler zajímá, ale alespoň si i ostatní rozšíří obzory :lol:
Myslím že až si tento článek přečte DamLore,bude si to hned stavět. :D
Uživatelský avatar
Jirkacbx
Cestář
Cestář
Příspěvky: 11516
Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele:

Re: Venom Creeper - stavba by tomsoyer

Příspěvek od Jirkacbx »

Na článek už kokal i známej z Plzně,co si tuhle potvůrku objednal 8) A podle jeho slov se už těší.
No a další z Nepomuka objednal oranžovýho Axíka,tak se to přeci jen i tady pod Plzní trochu rozhejbe :clap:
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Uživatelský avatar
tomsoyer
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 316
Registrován: pon led 07, 2008 9:56 pm
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Venom Creeper - stavba by tomsoyer

Příspěvek od tomsoyer »

Konečně jsem se dostal k tomu abych sestřihal video ze stavby - zde je

Budweiser beetles
RC4WD Copperhead - Novak Rooster Combo, Sanwa MX3 FHSS 2,4
Losi MiniT - Team Bluegroove Buggy
Flickr My photos | YouTube My videos | My models
Odpovědět

Zpět na „CRAWLING“