svornost diferaku xray

Vše o RC rally, podvozky, technika ...

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
Uživatelský avatar
martincc2
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1408
Registrován: stř kvě 30, 2007 4:53 pm
Bydliště: Prakšice
Kontaktovat uživatele:

svornost diferaku xray

Příspěvek od martincc2 »

mam takovy dotaz na rallymany s xrayem. porad se snazim zvetsit rejd na T1R.. probrousil jsem i kameny a cecka v miste kde se opiraji. mam mensi rozbihavost a vnitrni kolo v zatacce je vytoceno hodne.. to vnejsi na tom uz tak dobre neni moc vytocene neni... je to problem? nebyla by lepsi mirna sbihavost?? ale co jezdci rikaji tak se spis priklaneji k rozbihavosti.. ale k tematu.. rikal jsem si ze to muze byt i nespravnym dotazenim diferaku. je tedy lepsi pro vetsi rejd predni diff uvolnit nebo spis dotahnout?? ted mi nejde o jezdeni zatacek smykem spis o ciste zatoceni ;)
Martin Čuřík
Xray T1R
1. místo Intercup rally trophy 2009
http://www.intercup.cz
Uživatelský avatar
EARWIG
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 356
Registrován: pon črc 31, 2006 5:02 pm
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

Re: svornost diferaku xray

Příspěvek od EARWIG »

Jsi na nejlepší cestě oddělat obě přední kardanky... Pokud probrousíš kameny, tak se hřídel kardanky v plném (takto zvětšeném) rejdu opírá o tělo náboje kola, toto se začne odírat, až se kousek vyloupne a zakousne hřídel kardanky a nejlepší světová HUDY ocel udělá lup.... :lol:
To není teorie, tuto slepou uličku jsem už našel.... :lol:
Myslím, že není třeba zvyšovat rejd u podvozku XRAY.
Robert Škvor
XRAY T2 008, XRAY T2 007 , XRAY T2 rally; Tamiya F103GT
SANWA M11 DSSS
http://www.skvorracing.com
Uživatelský avatar
martincc2
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1408
Registrován: stř kvě 30, 2007 4:53 pm
Bydliště: Prakšice
Kontaktovat uživatele:

Re: svornost diferaku xray

Příspěvek od martincc2 »

tak neni problem potom na vysilacce rejdu ubrat.. ale me to zatim nedre.. :wink:
Martin Čuřík
Xray T1R
1. místo Intercup rally trophy 2009
http://www.intercup.cz
Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5124
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: svornost diferaku xray

Příspěvek od WIN »

martincc2 píše:tak neni problem potom na vysilacce rejdu ubrat.. ale me to zatim nedre.. :wink:

Problem to sice neni ubrat na vysilcce, ale kdyz dostanes nejakou ranu v plnem rejdu tak to servo neudrzi. Proto je tam ten doraz.
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
GLOBALFOL s.r.o.
Uživatelský avatar
worlusho
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 206
Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: svornost diferaku xray

Příspěvek od worlusho »

Pokud chceš aby T1R více zatáčelo, tak udělej sbíhavost 1,5°na předení kolo, vzadu jen 2°na kolo. A pak se dá pokračovat dál. Ubrušování dorazů není správná cesta.
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý ;) a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Uživatelský avatar
martincc2
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1408
Registrován: stř kvě 30, 2007 4:53 pm
Bydliště: Prakšice
Kontaktovat uživatele:

Re: svornost diferaku xray

Příspěvek od martincc2 »

nj vedet to ted tak uz to neudelam.. moc jsem se unahlil.. nastesti velka rana nejak nehrozi.. takove rany jako jsem dostaval na okruzich v rally nedam.. i kdyz staci to spravne trefit ze..
worlusho: problem je to ze nemam set up takze 1.5° nenastavim.. jinak v zadu se sbihavost nastavuje jak?
Martin Čuřík
Xray T1R
1. místo Intercup rally trophy 2009
http://www.intercup.cz
Uživatelský avatar
worlusho
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 206
Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: svornost diferaku xray

Příspěvek od worlusho »

Tak 1,5°na přední kolo je: Vezmeš velkou šupleru a změříš šířku auta na hraně disku směrem ke středu šasí a potom směrem k nárazníku, rozdíl musí být 3mm (1°na obě přední kola se rovná rozdílu 1mm). Vzadu se nastavuje sbíhavost vkládáním podložek pod držáky ramene. Zase platí pravidlo že podložka o síle 1mm upraví geometrii o 1°. To vše za předpokladu, že máš stejné držáky os ramen. T1R mělo už ty celoplastové držáky upravené , že zadní byl +3mm (tedy 3° na kolo) tak pokud je používáš, bude potřeba dát podložku pod držák co je blíže k motoru. Ale pro jistotu si proměř osovou vzdálenost těch držáků.
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý ;) a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Uživatelský avatar
martincc2
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1408
Registrován: stř kvě 30, 2007 4:53 pm
Bydliště: Prakšice
Kontaktovat uživatele:

Re: svornost diferaku xray

Příspěvek od martincc2 »

a s tema diferakama je to jak?
Martin Čuřík
Xray T1R
1. místo Intercup rally trophy 2009
http://www.intercup.cz
Uživatelský avatar
EARWIG
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 356
Registrován: pon črc 31, 2006 5:02 pm
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

Re: svornost diferaku xray

Příspěvek od EARWIG »

martincc2 píše:a s tema diferakama je to jak?
utaženej diferenciál nezatáčí. Ideální je použití volnoběžky. Pak to zatočí všude.
Robert Škvor
XRAY T2 008, XRAY T2 007 , XRAY T2 rally; Tamiya F103GT
SANWA M11 DSSS
http://www.skvorracing.com
Uživatelský avatar
martincc2
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1408
Registrován: stř kvě 30, 2007 4:53 pm
Bydliště: Prakšice
Kontaktovat uživatele:

Re: svornost diferaku xray

Příspěvek od martincc2 »

zatoci ale s brzdou je to horsi
Martin Čuřík
Xray T1R
1. místo Intercup rally trophy 2009
http://www.intercup.cz
Odpovědět

Zpět na „RALLY“