Pomoc s bakalářkou
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
- dědy
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 203
- Registrován: ned bře 11, 2007 9:40 pm
- Kontaktovat uživatele:
Pomoc s bakalářkou
Zdravím všechny modeláře.
Jakožto student třetího ročníku na VUT FSI mám psát bakalářku. Tak sem spojil zábavu a užitečnou věc a vybral si téma konstrukce RC podvozku pro rally. A tímto bych vás chtěl poprosit, o vaše názory na podvozky co máte nebo je znáte. Především co by se na nich dalo vylepšit, nebo co je udělaný dobře. To se týká především remínkových podvozků s karbonovým platem (X-ray), ale určitě nepohrdnu názory na ostatní podvozky.
Předem všem díky za odpovědi. Pokud všechno půjde dobře, tak bych sem mohl dát i postup.
Jakožto student třetího ročníku na VUT FSI mám psát bakalářku. Tak sem spojil zábavu a užitečnou věc a vybral si téma konstrukce RC podvozku pro rally. A tímto bych vás chtěl poprosit, o vaše názory na podvozky co máte nebo je znáte. Především co by se na nich dalo vylepšit, nebo co je udělaný dobře. To se týká především remínkových podvozků s karbonovým platem (X-ray), ale určitě nepohrdnu názory na ostatní podvozky.
Předem všem díky za odpovědi. Pokud všechno půjde dobře, tak bych sem mohl dát i postup.
Od té doby co se snížil počet negramotných se zvedl počet blbců.
- Jirkacbx
- Cestář
- Příspěvky: 11516
- Registrován: čtv led 26, 2006 9:54 pm
- Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s bakalářkou
Nevím,jestli ti někdo bude znova popisovat a vypisovat úpravy různých podvozků,
lepší budeš mít,když si tu pročteš již vytvořený témata,podvozky tam různý sou a vybereš si jen to,co budeš do svý práce potřebovat.
Případně můžeš kouknout i do Driftu,tam je úprav řemínků víc,sice ne tak velký jako pro rally,ale jistě něco z toho použiješ.
lepší budeš mít,když si tu pročteš již vytvořený témata,podvozky tam různý sou a vybereš si jen to,co budeš do svý práce potřebovat.
Případně můžeš kouknout i do Driftu,tam je úprav řemínků víc,sice ne tak velký jako pro rally,ale jistě něco z toho použiješ.
"Pokud můžu,pomůžu.Ale nervy mam jen jedny"
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Skype jirkacbx
AX potvora
Každý člověk má nárok na den blbec
Re: Pomoc s bakalářkou
Podívej se SEM, takovou práci jeden šikula (wormi) zpracoval.
Musím tě upozornit, že jsi si nenašel moc jednoduché téma, jelikož je mnoho věcí stejných jako a aut 1:1
Musím tě upozornit, že jsi si nenašel moc jednoduché téma, jelikož je mnoho věcí stejných jako a aut 1:1
- worlusho
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 206
- Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s bakalářkou
dědy píše:Zdravím všechny modeláře.
Jakožto student třetího ročníku na VUT FSI mám psát bakalářku. Tak sem spojil zábavu a užitečnou věc a vybral si téma konstrukce RC podvozku pro rally. A tímto bych vás chtěl poprosit, o vaše názory na podvozky co máte nebo je znáte. Především co by se na nich dalo vylepšit, nebo co je udělaný dobře. To se týká především remínkových podvozků s karbonovým platem (X-ray), ale určitě nepohrdnu názory na ostatní podvozky.
Předem všem díky za odpovědi. Pokud všechno půjde dobře, tak bych sem mohl dát i postup.
Vždy je co vylepšit, já momentálně takhle vylepšuji T3 2012
http://worlusho.rajce.idnes.cz/Xray_2in1/
pro porovnání tady máš upravenou T2 007 z roku 2009
http://worlusho.rajce.idnes.cz/punto_T2_007
Sám vidíš, kam se vývoj za těch pár let posunul. 8)
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
-
- Píšu nejvíc
- Příspěvky: 3828
- Registrován: pát srp 07, 2009 5:30 pm
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s bakalářkou
Safra chlape - skvělá práce. Nechceš se o něm rozepsat? Z jakých aut to skládáš atd?worlusho píše: Vždy je co vylepšit, já momentálně takhle vylepšuji T3 2012
http://worlusho.rajce.idnes.cz/Xray_2in1/
Oficiálně jsem s modelařinou skončil, proto jsem si koupil stavebnici MB Actros
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
Čeština je sice freeware, ale není opensource !!!
Svoje názory nemění jen blbec a mrtvola....
- worlusho
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 206
- Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s bakalářkou
Hudy jich zase tolik nedělá , je to T3 2012 a XB4´14 + nějaké díly z XB4´15 (jako středové kardany, plata, mezinápravový diferák a zadní lože středového diffu. Pak jsou tam zadní kameny Kyosho z TF-05, ale lze použít i původní z T3 a nějaké kloubky Kyosho a Serpent. A to je všechno.
Šasí je zkráceno o 20mm a přední poloosy jsou s dvojitým kloubem 50mm.
Šasí je zkráceno o 20mm a přední poloosy jsou s dvojitým kloubem 50mm.
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Re: Pomoc s bakalářkou
o tech tvojich poloosach 50mm neco vim
ja tam dal 52mm a vymenil loziska z 4mm na 3mm
snad to bude fungovat
ja tam dal 52mm a vymenil loziska z 4mm na 3mm
snad to bude fungovat
teroristé všech zemí-polibte mi prd.l
- worlusho
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 206
- Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s bakalářkou
Proč jsi měnil ložiska? A který? Co si to vlastně vyrobil, pochlub se.
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Re: Pomoc s bakalářkou
no pri "vodorovne" ose to bylo na knop-tak jsem vymenil loziska za uzsi a tvari se to OK
teroristé všech zemí-polibte mi prd.l
- worlusho
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 206
- Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s bakalářkou
A to máš v držácích roztažená ramena na max? Vždyť tam původně byly 52mm kardany.
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Re: Pomoc s bakalářkou
hele-ja to take neechapu
mam dve xray 14 - v jedne to bylo bez vule,u druhe nejaka vule byla
tak jsem tam dal ty uzsi loziska-a ted je vule u obou
dnes jsem konecnee privezl 0,6 a 0,7 hlinik,tak se musim dokopat k vyrobe bordelkrytu
mam dve xray 14 - v jedne to bylo bez vule,u druhe nejaka vule byla
tak jsem tam dal ty uzsi loziska-a ted je vule u obou
dnes jsem konecnee privezl 0,6 a 0,7 hlinik,tak se musim dokopat k vyrobe bordelkrytu
teroristé všech zemí-polibte mi prd.l
Re: Pomoc s bakalářkou
worlusho: Kardanovej onroad od Xraye, to je paráda Jen si říkám, není to trošku těžký na zadek, s baterkama takhle vzadu? Konala se zkušební jízda?
Zpět k tématu, právě ta váha vzadu mi osobně příjde jako velka slabina kardanových podvozků, kvůli který jsem svý TB-čko překopal na short lipolky.. Předtím jsem ho prostě nedokázal donutit poslouchat, teď, s vyvážením 50:50 s nepatrně těžším předkem, je to úplně jiná písnička
A jako další, kardan je tam přesně v místě, kde nejvíc překáží řízení - Nejde tam moc přepákování, aby se daly osadit delší spojovačky a krátký dělají pěkný bordel v geometrii přední nápravy.. To mám prozatím vyřešeno nápravou z XV-01, kde ramena odpovídají délce spojovaček, ale už čekám díly na předělávku, se kterou snad problém s prostorem pod kardanem vyřeším
Zpět k tématu, právě ta váha vzadu mi osobně příjde jako velka slabina kardanových podvozků, kvůli který jsem svý TB-čko překopal na short lipolky.. Předtím jsem ho prostě nedokázal donutit poslouchat, teď, s vyvážením 50:50 s nepatrně těžším předkem, je to úplně jiná písnička
A jako další, kardan je tam přesně v místě, kde nejvíc překáží řízení - Nejde tam moc přepákování, aby se daly osadit delší spojovačky a krátký dělají pěkný bordel v geometrii přední nápravy.. To mám prozatím vyřešeno nápravou z XV-01, kde ramena odpovídají délce spojovaček, ale už čekám díly na předělávku, se kterou snad problém s prostorem pod kardanem vyřeším
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
- worlusho
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 206
- Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s bakalářkou
to: Honza
Na zkušební jízdu si to musí počkat tak do března, rychleji to dodělat nestihnu. Co se týče váhy, tak nemám problém s těžším zadkem, naopak mi to i vyhovovalo. Kdysi jsem měl Kyosho TF-03 a to mělo určitě váhu více vzadu. Doma mám i funkční XB4´13 a ta má rozložení váhy 47,5/52,5 předek/zadek a je celkem poslušná, nezaznamenal jsem nějaký vážnější problém s ovládáním. Možná naopak s využitím mezinápravového diferáku je výhodnější těžší zadek. Co se týká řízení, tak je pravda, že kardan je celkem opruz, ale s nastavení řízení problém nemám i když spojovačky jsou dost krátké. Celková světlost (maximální propad ramen) je něco přes 30mm. Pohotovostní (provozní) světlost od 15-18mm. Sbíhavost předku je nastavena na 0°, průběh Ackermana je dobrý. V krajních polohách chodu ramen cca 5mm před koncovou polohou se začíná tvořit rozbíhavost až na 2°na kolo, což je žádoucí pro klidnější průjezd zatáčkou. Odklony mám na - 2° při stlačení jdou kola do "A" při odlehčení na vysypanou Tatru. Průběh by měl korespondovat s rolováním šasí a zároveň to odlehčuje kloubům předních poloos. Zaklonění předních ramen je 10° céčka jsou 4°.
Zadek má odklon -2°, sbíhavost je 2°na kolo a ramena jsou zakloněna 2°.
Ještě jsem koukal na vývoj tvého zadohrabu (na videích vypadá jízda dost luxusně), také uvažuji, že nějakého stvořím. Ale musím ho ještě domyslet.
Na zkušební jízdu si to musí počkat tak do března, rychleji to dodělat nestihnu. Co se týče váhy, tak nemám problém s těžším zadkem, naopak mi to i vyhovovalo. Kdysi jsem měl Kyosho TF-03 a to mělo určitě váhu více vzadu. Doma mám i funkční XB4´13 a ta má rozložení váhy 47,5/52,5 předek/zadek a je celkem poslušná, nezaznamenal jsem nějaký vážnější problém s ovládáním. Možná naopak s využitím mezinápravového diferáku je výhodnější těžší zadek. Co se týká řízení, tak je pravda, že kardan je celkem opruz, ale s nastavení řízení problém nemám i když spojovačky jsou dost krátké. Celková světlost (maximální propad ramen) je něco přes 30mm. Pohotovostní (provozní) světlost od 15-18mm. Sbíhavost předku je nastavena na 0°, průběh Ackermana je dobrý. V krajních polohách chodu ramen cca 5mm před koncovou polohou se začíná tvořit rozbíhavost až na 2°na kolo, což je žádoucí pro klidnější průjezd zatáčkou. Odklony mám na - 2° při stlačení jdou kola do "A" při odlehčení na vysypanou Tatru. Průběh by měl korespondovat s rolováním šasí a zároveň to odlehčuje kloubům předních poloos. Zaklonění předních ramen je 10° céčka jsou 4°.
Zadek má odklon -2°, sbíhavost je 2°na kolo a ramena jsou zakloněna 2°.
Ještě jsem koukal na vývoj tvého zadohrabu (na videích vypadá jízda dost luxusně), také uvažuji, že nějakého stvořím. Ale musím ho ještě domyslet.
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
- dědy
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 203
- Registrován: ned bře 11, 2007 9:40 pm
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomoc s bakalářkou
Díky všem za odpovědi.
Dost mě zaujal ten kardanovej podvozek s mezinápravovým diferenciálem. Jde to poznat, že to tam je? Jen nevím jak to půjde udělat s řemínkem.
Dost mě zaujal ten kardanovej podvozek s mezinápravovým diferenciálem. Jde to poznat, že to tam je? Jen nevím jak to půjde udělat s řemínkem.
Od té doby co se snížil počet negramotných se zvedl počet blbců.