podvozek xray t4 2014
Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D
- worlusho
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 206
- Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: podvozek xray t4 2014
Vzhledem k předpokladu, že máš vzadu hliníkové poloosy, které budeš muset stejně vyměnit (pokud na nich nechceš někde udělat uzel), se použití těchto poloos na předek jeví i finančně snesitelné. Jinak tento typ poloos zvládá výchylku cca 45°+/-, nedoporučuji jít do krajnosti při využití této schopnosti, nech si tam fóra na nějaké to pružení zavěšení. Původní poloosa dovoluje výchylku pouze 35° +/-. Na tvůj dotaz ohledně používání, tak já jsem je na rally nepoužíval, měl jsem dost klasických ocelových, ale jelikož jsem na tom v současné chvíli podobně jako ty, tak už je mám doma. Dále nezapomeň při nastavování předních ramen dodržet nepsané pravidlo a to: že osa kola se bude nacházet za osou differáku cca okolo 5mm. Je to z důvodů možnosti optimálního využití výchylky poloosy.
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
- Loupák83
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 1410
- Registrován: pon čer 13, 2011 12:28 pm
- Bydliště: Semily a Praha
Re: podvozek xray t4 2014
nemyslím že ze zadních poloos uděláš uzel když to necháš v hliníku.
Na rally není potřeba výkonných motoru a gripu tam je pomálu takže tohle bych neřešil.
Jezdil jsem s T3 12 Stocka (koberec, asfalt) a hlavně na koberci je grip a i ta 17,5z se umí rozjet a nikdy jsem s tím problém neměl.
Takže zadní neřeš spíš se starej o ložiska
a na předku kde v rally využiješ velký rejdy jsou ty dvojitý asi celkem nutnost. Jinak budeš mít problém se zatáčkama který jsou za roh
Na rally není potřeba výkonných motoru a gripu tam je pomálu takže tohle bych neřešil.
Jezdil jsem s T3 12 Stocka (koberec, asfalt) a hlavně na koberci je grip a i ta 17,5z se umí rozjet a nikdy jsem s tím problém neměl.
Takže zadní neřeš spíš se starej o ložiska
a na předku kde v rally využiješ velký rejdy jsou ty dvojitý asi celkem nutnost. Jinak budeš mít problém se zatáčkama který jsou za roh
Xray T4 2017 Open
X-RAY XB4 2015 , ASSO B6
Axial SCX10 Dingo
FB: http://www.facebook.com/pages/RC-Semily ... 233?ref=hl
X-RAY XB4 2015 , ASSO B6
Axial SCX10 Dingo
FB: http://www.facebook.com/pages/RC-Semily ... 233?ref=hl
- worlusho
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 206
- Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: podvozek xray t4 2014
Nesmíš mě brát doslovně s tím uzlem.
1/ všechen bordel jde přes zadní kola, olej a prach je dobrá brusná pasta a to je pro hliník rychlá konečná.
2/ občas se povede chytit kamínek, tak že zvládne zablokovat kolo v tu chvíli dostane poloosa štos, hliník to zvládne hůř
3/ a když se daří, tak se dá urazit zadní kámen při nárazu a byli tací co ohnuli i ocelovou.
Ale hlavní příčina proč se hliníková poloosa moc nehodí, je její rychlý konec vlivem opotřebení v provozních podmínkách, pak když už to má vakl, tak ke zlomení je to krátká cesta.
1/ všechen bordel jde přes zadní kola, olej a prach je dobrá brusná pasta a to je pro hliník rychlá konečná.
2/ občas se povede chytit kamínek, tak že zvládne zablokovat kolo v tu chvíli dostane poloosa štos, hliník to zvládne hůř
3/ a když se daří, tak se dá urazit zadní kámen při nárazu a byli tací co ohnuli i ocelovou.
Ale hlavní příčina proč se hliníková poloosa moc nehodí, je její rychlý konec vlivem opotřebení v provozních podmínkách, pak když už to má vakl, tak ke zlomení je to krátká cesta.
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Re: podvozek xray t4 2014
kluci-diky moc za rady
zkusim koupit v patek tu nahradu od domanskeho
jinak se tedy tesim na uzle a ubrouseny hlinik
sakra,to je ale perspektiva
zkusim koupit v patek tu nahradu od domanskeho
jinak se tedy tesim na uzle a ubrouseny hlinik
sakra,to je ale perspektiva
teroristé všech zemí-polibte mi prd.l
- Loupák83
- Finanční podpora fóra
- Příspěvky: 1410
- Registrován: pon čer 13, 2011 12:28 pm
- Bydliště: Semily a Praha
Re: podvozek xray t4 2014
asi takhle jo souhlasim když se k poloose dostane šutr tak to bude mít rychle za sebou, možná stejně jak ocelová, měj max připravenou jednu nebo dvě do rezervy ale nejdřív zdělej ty co máš myslim že ti sezonu minimálně poslouží
Xray T4 2017 Open
X-RAY XB4 2015 , ASSO B6
Axial SCX10 Dingo
FB: http://www.facebook.com/pages/RC-Semily ... 233?ref=hl
X-RAY XB4 2015 , ASSO B6
Axial SCX10 Dingo
FB: http://www.facebook.com/pages/RC-Semily ... 233?ref=hl
Re: podvozek xray t4 2014
Ty poloosy od ArrowMax mohu jen doporučit, ale doma je rozeber a zalep červíky loctitem
- worlusho
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 206
- Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: podvozek xray t4 2014
Kdybych to shrnul, tak kup ty dvojité od domanského a hliníkové si nech jako zálohu, kdyby něco.
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Re: podvozek xray t4 2014
loctite byl muj velky kamos u na drahovkach-nez jsem ho "objevil" parkrat mi v zavode upadlo predni kolo takzee jeho prednosti znam-ale rozhodne diky za upozorneni-provedu dle rady
jj uz jsem shop kontaktoval-svoji t4 beru sebou a pomerime na miste,jakou mam vzit delku-jistota je jistota,rekla jeptiska a navlekla na svicku prezervativ
no jelikoz jsem totalne zblbnul-kupuji jeste jednu t4 pro rodinu takze bych ty poloosy asi mel vzit rovnou dvakrat
jj uz jsem shop kontaktoval-svoji t4 beru sebou a pomerime na miste,jakou mam vzit delku-jistota je jistota,rekla jeptiska a navlekla na svicku prezervativ
no jelikoz jsem totalne zblbnul-kupuji jeste jednu t4 pro rodinu takze bych ty poloosy asi mel vzit rovnou dvakrat
teroristé všech zemí-polibte mi prd.l
- worlusho
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 206
- Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: podvozek xray t4 2014
délku ti klidně změřím, jinak vítej v klubu závisláků.
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Re: podvozek xray t4 2014
jj to mi fakt povidej
jenze zacalo to tak nevinne
nejdrive jseem chtel auto jen pro sebe a detem ze koupim nejake buggy,aby az budu nekde trenovat,mohli take "zavodit"
jenze,pak se moje polovicka rozhodla,ze by to chtela take zkusit,no a kdyz uz i ona,tak se pridali i deti
takze v ssoucasnee dobe pripravuji na zavody 4 auta coz pro me jako zacatecnika je fakt docela honicka-sehnat informace,vybrat prodejce,pri tech velkych nakupech domluvit nejakou tu cenu atd atd
jsem hrozne rad,ze mi tady na foru poradite a jsem hodne zavazan Petrovi H.,ten mi pomaha fakt hodne
jinak bych se asi z toho zblaznil
jenze zacalo to tak nevinne
nejdrive jseem chtel auto jen pro sebe a detem ze koupim nejake buggy,aby az budu nekde trenovat,mohli take "zavodit"
jenze,pak se moje polovicka rozhodla,ze by to chtela take zkusit,no a kdyz uz i ona,tak se pridali i deti
takze v ssoucasnee dobe pripravuji na zavody 4 auta coz pro me jako zacatecnika je fakt docela honicka-sehnat informace,vybrat prodejce,pri tech velkych nakupech domluvit nejakou tu cenu atd atd
jsem hrozne rad,ze mi tady na foru poradite a jsem hodne zavazan Petrovi H.,ten mi pomaha fakt hodne
jinak bych se asi z toho zblaznil
teroristé všech zemí-polibte mi prd.l
- worlusho
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 206
- Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: podvozek xray t4 2014
Myslím, že není problém, klidně se ptej, jsou různé styly jízdy a tomu odpovídá i setup, hlavně nevymýšlej nějaké krytování , co pak vypadá jako bolavá noha, když to vidím, tak žasnu co jsou někteří borci udělat za bandáž. V podpisu mám link na rajče, je tam album, fiat punto, tam uvidíš jak má vypadat zakrytování. Musí být funkční a musí být rychle rozebíratelné. Dnes už asi není k sehnání původní lexanový kryt, ale není problém to udělat z plastu, který kluci používají, když staví auta na expedice, mám ho sice doma, ale teď ti neřeknu jak se to přesně jmenuje, ale klidně to zjistím.
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Re: podvozek xray t4 2014
kryt mas vic nez pekny
ja tedy uvazoval,ze bych to udelal z hlinikoveho plechu bocnice(bracha mi udelal luxusni Al "L" profily na obtazeni podvozku po obvodu a na to jsem chtel nasroubovat-nebo prinytovat bocnice
ale mam silny plech-musim objednat slabsi-tak 0,5 (ja mam 0,8 a to je moc)
viko jsem chtel udelat plastove
jen jeste nemam domyslene zakrytovani kolem predni napravy i zadni
ty to tam mas udelane pekne-ale jak jsem koukal na ten podvozek-ty nemas t4?? nebo ano?
ja tedy uvazoval,ze bych to udelal z hlinikoveho plechu bocnice(bracha mi udelal luxusni Al "L" profily na obtazeni podvozku po obvodu a na to jsem chtel nasroubovat-nebo prinytovat bocnice
ale mam silny plech-musim objednat slabsi-tak 0,5 (ja mam 0,8 a to je moc)
viko jsem chtel udelat plastove
jen jeste nemam domyslene zakrytovani kolem predni napravy i zadni
ty to tam mas udelane pekne-ale jak jsem koukal na ten podvozek-ty nemas t4?? nebo ano?
teroristé všech zemí-polibte mi prd.l
- worlusho
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 206
- Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: podvozek xray t4 2014
Tohle byla T2 007, to už je doba minulá, teď mám T3 2012, zatím v okruhové verzi. Na těsnění těch hliníkových blázinců jsem použil nárazníkovou hmotu od Tamiye, prodávají to v takové cihle, nařežeš z toho cca 5mm silný plát (tak je šitoký ten eloxovaný hliník) potom si budeš hrát na obkreslovače a ty díry touto hmotou vyplníš, lepí se to vteřinkou , ale jenom vždy k jedné části, aby to bylo demontovatelné a tím to zakrytuješ z boku, popřípadě tím vyplníš členitý povrch na nějaký rovný. Doufám, že mi rozumíš. Spodek plata jsem nechal podlaminovat jednou vrstvou uhlíkového plátna, celkové zesílení činilo cca 0,5mm, pak jsem zase musel všechna díry co jsem potřeboval provrtat. Byl to můj druhý podvozek takto upravený předtím to byl FK04 Evo
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Re: podvozek xray t4 2014
tak ja se chystam,ze si vyrobim sablonu podvozku xray a jakmile se mi plato poskodi,udelam nove z AL
zatim to jen podlepima budu s tim jezdit do zniceni-mozna udelat dopredu "susplech"-ale o tom jeste nejsem uplne presvedcen
co se tyka prostotu kolem diferaku-cumi z toho ramena ,poloosy atd-vse musi zustat pohyblive a pritom zamezit co nejvice pristupu necistot-asi to zakrytovat molitanem na nejake pevne kostre
ale to az behem jizdnich zkousek
ted resim jeden aktualni problem-na predni ose mi jdou ramena do mensiho propadu nez vzadu-takze se pokusim jeste trosku brousit a upravovat,abych ty 4mm propadu srovnal
PS: co ze jsi prestal jezdit rally? neni cas nebo motivace?
zatim to jen podlepima budu s tim jezdit do zniceni-mozna udelat dopredu "susplech"-ale o tom jeste nejsem uplne presvedcen
co se tyka prostotu kolem diferaku-cumi z toho ramena ,poloosy atd-vse musi zustat pohyblive a pritom zamezit co nejvice pristupu necistot-asi to zakrytovat molitanem na nejake pevne kostre
ale to az behem jizdnich zkousek
ted resim jeden aktualni problem-na predni ose mi jdou ramena do mensiho propadu nez vzadu-takze se pokusim jeste trosku brousit a upravovat,abych ty 4mm propadu srovnal
PS: co ze jsi prestal jezdit rally? neni cas nebo motivace?
teroristé všech zemí-polibte mi prd.l
- worlusho
- Pravidelný navštěvník
- Příspěvky: 206
- Registrován: sob srp 19, 2006 3:07 pm
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: podvozek xray t4 2014
Co se týká uhlíku, tak že by jsi ho nějak těžce poškodil se bát nemusíš, teda pokud to v plné rychlosti nenapálíš do obrubníku. Co se týká předku, chce to mít vždy v pořádku ten plastový adapter co drží pěnový nárazník. Ten plast je dost houževnatý a když se obrousí, tak dát nový. Dále plato trpí na zadku. V dobách minulých existoval tzv. zadní nárazník byl montován tuším do FK04 (pozdější verze už ho neměly), já ho tenkrát dal i na tu T2 007, na fotkách je vidět. Šablonu si udělej, pokud budeš dělat Al plato. V tom případě bych počítal se zvednutým předkem tak v úhlu 9°. Bude to sice vyžadovat nějaké další úpravy pro uchycení horního plata, ale není to neřešitelné. Pokud ubrousíš spodní dorazy ramen, tak potom propady nastavíš na tlumičích. Nějaké speciální krytování závěsů kol bych neřešil, jediné co funguje jsou zástěrky před zadními koly. Na jedné straně to supluje motor na druhé straně udělej křidílko. U broušení ramen a céček postupuj nanejvýš obezřetně, potom jde ještě zapustit přední kámen do céčka cca 1,5mm.
Přestal jsem jezdit, protože nebyl čas a částečně ta motivace, začaly se stavět tratě, které připomínaly běžecký maraton a to se přiznávám mi nevyhovovalo. Jsem ten typ, co běhá za autem jen z nutnosti, když to jde, odřídím to z místa. Za prvé si to líp vychutnám a za druhé se u toho nezraním. No a také už nebylo co vymýšlet nového v úpravách šasí i když v dané době začal Hudy dělat do nových T2 planeťáky, což skýtalo určitý prostor úprav xraye, ale ne nic nového. Toho času jsem se už hrabal v expedičních šasí, tak jsem se tomu chvíli věnoval, ale tam mi začala chybět akce, tak jsem si pořídil bika a začal se věnovat jiným aktivitám.
Přestal jsem jezdit, protože nebyl čas a částečně ta motivace, začaly se stavět tratě, které připomínaly běžecký maraton a to se přiznávám mi nevyhovovalo. Jsem ten typ, co běhá za autem jen z nutnosti, když to jde, odřídím to z místa. Za prvé si to líp vychutnám a za druhé se u toho nezraním. No a také už nebylo co vymýšlet nového v úpravách šasí i když v dané době začal Hudy dělat do nových T2 planeťáky, což skýtalo určitý prostor úprav xraye, ale ne nic nového. Toho času jsem se už hrabal v expedičních šasí, tak jsem se tomu chvíli věnoval, ale tam mi začala chybět akce, tak jsem si pořídil bika a začal se věnovat jiným aktivitám.
AX10 SCORPION ARTR krásně žlutý a nějaká ta elektronika, SCX 10 a modrý medvěd
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/
Sanwa M11
Ultramat 12,16 GMVIS 2000 COMMANDER
http://worlusho.rajce.idnes.cz/SCX_Mercedes_ML/