Pokorně prosím o radu

Vše o RC rally, podvozky, technika ...

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Odpovědět
Uživatelský avatar
Embie
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 762
Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokorně prosím o radu

Příspěvek od Embie »

Hoši to snad nemyslíte vážně? Proč mu cpete TTčko? Vždyť to slyšíte všude - potřebuje jiný tlumiče, potřebuje uni kardany, protože ten plast v základu je horší než kosti a vůle, ... , ... On chce začít na něčem co je trochu auto, jak píše nebojí se toho uplně, tak nevím, proč by neměl jít do raye. Radši bych zničil Xraye za 2000,- z bazaru (kde si ale než to zničí zajezdí) než TT za 2000,- nový + milon dalších věcí. Nehlede na to, že TTčko pak prodá sotva za 1000,- . Ansmann neni špatnej, ale asi nic extra. TA01, ano mistr republiky to má totálně překopaný, ale když ještě neměl, tak zajížděl první časy. To auto ma v zakladu olejaky, super výšku, pěkně zatáčí a s kluznejma ložiskama se taky nějakou dobru dá jezdit, určitě to na rally neni větší problém než malej rejd TT01... Za mě buď starší ray, nebo TA01, TT NIKDY.

Btw - To co Pavel (Griffin) rekl Winovi bych chtěl podporit. Sorry Wine, ale my se taky nesnažíme radit onroadákům, když víme, že o tom víme h..vno.
Uživatelský avatar
Rochdale
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned led 16, 2011 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: Pokorně prosím o radu

Příspěvek od Rochdale »

Přátelé,
velice vám všem děkuju za rady a tipy. Dal jsem na vaše rady asi jen z části, a pořídím si TB-02. Asi to není ideální, ale hračka to asi taky snad nebude, takže se už těším, až to "vypiluju" a začnu jezdit a trénovat a snad se s vámi co nevidět potkám na nějaké soutěži. :)
Zkoušel jsem ještě ukecat kamoše, ale ten se na to nakonec vykašlal, škoda, chtěl jsem tým a kastli Fabie S2000...tak to teď vypadá, že budu jezdit sólo.

Ještě jednou díky moc!
Dave
TB-02, Subaru Impreza 2003
Uživatelský avatar
rcrtgriffin
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1003
Registrován: sob bře 27, 2010 10:32 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokorně prosím o radu

Příspěvek od rcrtgriffin »

No tak, kdyby sis někdy potom chtěl zajezdit, nebo se na něco zeptat, tak je nás v Praze celkem dost...
:text-woo:

edit: tady máš popsanou úpravu na rally: http://www.rallybrno.cz/clanek.php?id=23
http://rcrtgriffin.webnode.cz/ Griffin rc rally team; Adapta Czech team
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
Uživatelský avatar
Baukema
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 429
Registrován: pon dub 24, 2006 10:27 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokorně prosím o radu

Příspěvek od Baukema »

Jakej plánuješ motor a regl?
Pohledám v archivu a dám dohromady moje úpravy. A samozřejmě i osobně poradím když budeš mít zájem. A ve finále máme místo v autě i u stolku, takže na závody tě klidně vytáhnem. :wink:
TA-05
TA-05 MS
TRF416 WE
Uživatelský avatar
Embie
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 762
Registrován: stř zář 05, 2007 8:30 pm
Bydliště: Havlíčkobrodsko+Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokorně prosím o radu

Příspěvek od Embie »

TB02 je dobrá mašina. Jen ty diffy, ale když tu někdo psal, že to řeší podložka jinak, a jestli to má ozkoušené, tak není co řešit. Ono II. místo v RallyBrno obsadil právě s TB02, sice už hodně upravený, ale i tak to něco říká :)
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: Pokorně prosím o radu

Příspěvek od tjjack »

někde mam odkaz na úpravu těch diffů, až přijdo domu, tak ti to pošlu ;-)
:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
WIN
PROFÍK FÓRA
PROFÍK FÓRA
Příspěvky: 5124
Registrován: pát úno 17, 2006 12:16 pm
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokorně prosím o radu

Příspěvek od WIN »

Embie píše:Hoši to snad nemyslíte vážně? Proč mu cpete TTčko? Vždyť to slyšíte všude - potřebuje jiný tlumiče, potřebuje uni kardany, protože ten plast v základu je horší než kosti a vůle, ... , ... On chce začít na něčem co je trochu auto, jak píše nebojí se toho uplně, tak nevím, proč by neměl jít do raye. Radši bych zničil Xraye za 2000,- z bazaru (kde si ale než to zničí zajezdí) než TT za 2000,- nový + milon dalších věcí. Nehlede na to, že TTčko pak prodá sotva za 1000,- . Ansmann neni špatnej, ale asi nic extra. TA01, ano mistr republiky to má totálně překopaný, ale když ještě neměl, tak zajížděl první časy. To auto ma v zakladu olejaky, super výšku, pěkně zatáčí a s kluznejma ložiskama se taky nějakou dobru dá jezdit, určitě to na rally neni větší problém než malej rejd TT01... Za mě buď starší ray, nebo TA01, TT NIKDY.

Btw - To co Pavel (Griffin) rekl Winovi bych chtěl podporit. Sorry Wine, ale my se taky nesnažíme radit onroadákům, když víme, že o tom víme h..vno.
Jenze ja jsem uz par podvozku na rally upravoval, jezdil, nastavoval ... Ale beru to, nemam zda se tolik zkusenosti jako z okruhu.
www.ceskyautoporadce.cz
tamiyaforum.cz
GLOBALFOL s.r.o.
tjjack
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 3229
Registrován: pát dub 03, 2009 5:16 pm
Bydliště: Litvínov

Re: Pokorně prosím o radu

Příspěvek od tjjack »

:tamiya: TRF416we (Team Novak Pulse + Ballistic 8,5t)
TLR 22SCT (Team Novak Havoc Pro SC + Ballistic 13,5t)
Mex-I D90 → Plísňák Cabrio (DSYS 54A + Big Block Special)
HAJZLTEAM
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Pokorně prosím o radu

Příspěvek od Honza D »

úprava diferenciálu u TB-čka by se mohla provést vícero způsoby... Hlavní problém je volné ložsiko, které zadrhává vrchní částí o unašeč a neprotáčí se, jak by mělo.

Takže jedna z možností je zkusit uspořádání jako je u novějších Tamiyí - šroubek s ložiskem do kratšího unašeče (i když nevím, jestli to se sériovými unašeči půjde a ložisko bude držet, jak má- kdyžtak by se musely koupit unašeče z TB-EVO3), pružinka s matkou do delšího, matka zasazená do plastového pouzdra (na stromku "A").

Další možnost by mohla být přestavba na šroubek s větším průměrem M2,5 - pár buggyn Ansmann má kuličkový diferák, který má plastové pouzdro pro samojistnou matku M2,5, která se dá sehnat snáz a levněji, než M2 od Tamiye a navíc drží větší silou. Pružina i unašeče mají dost velkou díru, aby se tam vešel větší šroubek. Ložisko třeba z HB nebo R-kovýho Xraye. (touhle cestou bych se chtěl vydat u své 03, protože díky mýmu častýmu hrabání do nastavení se mi vymačkávají matky jedna za druhou). Teoreticky by mohlo jít rovnou použít toto: http://www.mz-racing.net/p3884-67725-diff-screw-set/ ale nevím, jestli má hot bodies 2mm široukou drážku v unašeči, jako Tamiye.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Baukema
Finanční podpora fóra
Finanční podpora fóra
Příspěvky: 429
Registrován: pon dub 24, 2006 10:27 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokorně prosím o radu

Příspěvek od Baukema »

Problém s diffem u TB02 se tady již mnohokrát řešil a najde se mnoho způsobů. Změna uspořádání není vhodná a otočení šroubku ani nejde protože osazení pro matku je přímo v jointu. Určitě řada z řešení dokonale funguje ale mě se osvědčilo toto nejlevnější řešení.

Differencial:
Problém:
1) stržení osazení plechu na plastovém jointu (při prasknutí a nebo povolení šroubku dojde k protočení plechů)
2) praskání/povolování šroubku (šroubek se „zakousne“ do ax. ložiska a dojde k jeho utahování/povolování a nebo prasknutí)
3) vůle v převodu- hruška/převodové kolo diffu (má za následek opotřebení ozubení a vymačkání hrušky a kardanu)
Řešení:
1) přilepit plechy k jountu vteřinovým lepidlem (lepidlem šetřit a hodně přitlačit- musej sednout jako když tam žádný lepidlo není)
2) mezi hlavičku šroubku a ax. ložisko dát dvě ocelový podložky vhodného průměru. Dobře promazat ložisko i podložky a naopak závit šroubku a samojistící matka nesmí být mastné.
3) podle návodu se na joint pod ložisko vkládají podložky pro vymezení stranové vůle. Doporučuji je dávat pouze na jednu stranu, aby bylo převodové kolo lehce „tlačeno“ na hrušku.

ještě dodám že ložisko není na obou stranách stejné. Na jedné straně je vnitřní bronzová vložka která drží ložisko pohromadě více "vystouplá" a právě když je tato strana otočena k hlavičce šroubku dochází k zaseknutí.
Podložky musí být ocelové aby se nepromáčkly.
TA-05
TA-05 MS
TRF416 WE
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Pokorně prosím o radu

Příspěvek od Honza D »

To osazení pro matku brání nějak tomu, aby se do kratšího unašeče dalo ložisko? Pokud vím, samostatné osazení je na stromku společně s domky a používá se u ostatních Tamiyí, kde nezpůsobuje větší problémy.

Edit: jak tak koukám, u delšího unašeče je příliš rátká drážka pro poloosu, takže tam ani nepůjde pouzdro na matku u žádné z možností. Jedině si nechat vyrobit vlastní unašeče nebo někde sehnat unašeče z TB-evolution 3, která má stejný základ, ale unašeče jsou dělané už pro změněné pořadí.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
mildaman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: úte bře 15, 2011 7:05 pm

Re: Pokorně prosím o radu

Příspěvek od mildaman »

zdar chlapáci prosím o radu čím měříte časy na trati při závodech :pray: jestli to sem nepatří tak to vymažte dík :doh:
Uživatelský avatar
rcrtgriffin
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 1003
Registrován: sob bře 27, 2010 10:32 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pokorně prosím o radu

Příspěvek od rcrtgriffin »

fotobuňka
http://rcrtgriffin.webnode.cz/ Griffin rc rally team; Adapta Czech team
Tamiya TRF416weRally Ford Fiesta RS WRC; MadMads
RWD rally car Fiat 131 Abarth
Uživatelský avatar
Rochdale
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned led 16, 2011 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: Pokorně prosím o radu

Příspěvek od Rochdale »

rcrtgriffin píše:No tak, kdyby sis někdy potom chtěl zajezdit, nebo se na něco zeptat, tak je nás v Praze celkem dost...
:text-woo:

edit: tady máš popsanou úpravu na rally: http://www.rallybrno.cz/clanek.php?id=23

No je fakt, že budu moc rád, když bych se třeba na případné tréninky mohl k někomu připojit...bude toho hodně, co se učit a pokud to bude možné, rád bych se přidal i k někomu do týmu, když bude hledat nějakého člena. :)
Dave
TB-02, Subaru Impreza 2003
Uživatelský avatar
signoregiorgio
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 2
Registrován: stř říj 06, 2010 9:57 pm
Bydliště: Liberec

Re: Pokorně prosím o radu

Příspěvek od signoregiorgio »

Zdravim jen se chci zeptat na vysilačky spektrum dx3e. Hledal jsem už všude ale nějak jsem se nedozvěděl jestli tato vysilačka mam exponencialy? Děkuju za odpověď
Odpovědět

Zpět na „RALLY“