Přestavba TB-03 na rally

Vše o RC rally, podvozky, technika ...

Moderátoři: rotruck, Loupák83, Honza D, tjjack, Jirkacbx

Bob
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: ned črc 12, 2009 9:54 pm

Re: Přestavba TB-03 na rally

Příspěvek od Bob »

Takze plne doporucujes, jo? :D Ja se taky bojim ze v DFku bych uskvaril motor :lol:, ale vadi mi ty diry v podvozku u TB03, chtel bych si tam totiz casem dat stridak a nechci ho spalit po projeti prvni kaluze (mam pocit ze budu jezdit jako prase :lol:).
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Přestavba TB-03 na rally

Příspěvek od Honza D »

Doporučuju, ale zatím ji mám krátce, některý chby můžou vyplout až později.

Díry se daj buď zalepit pevnou izolepou, nebo celý šasi překrýt plechem, to se dělá skoro u všech vanových podvozků.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
zmetex
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 139
Registrován: úte srp 21, 2007 9:06 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba TB-03 na rally

Příspěvek od zmetex »

Uskvaření motoru v DFku bych se vůbec nebál,kdyz tam nebude přiliš těžkej převod tak se to za RZ nemůze uškvarit,navíc se daji dokoupit díly,který chladí motor. No a kdyř dáš na TB bordelkryt,tak to máš nastejno.

PS: Nemluvím do větru...kámoš ten podvozek má a po cca 40 min jízdy se základním motorem se na něm dala udržet v poho ruka...takže nevidím problém. RZtu máš max kolem 5-6 minut (mozna nekde i vic),takže ani s migem by neměl být trabl.
X-Ray T2R Pro,TAMIYA TA-05,HPI E-Firestorm
http://rckenik.webnode.cz
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Přestavba TB-03 na rally

Příspěvek od Honza D »

No jo, ale já jezdim i na asfaltu, navíc TB-čko s krytem neni to samý, jako DF-ko, 1) tam máš víc vzduchu okolo, kterým se to dá uchladit a za 2) se team dá dát větráček. A já svým stylem jízdy peču Miga i s převodem 8,66:1...
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Tarzanbb
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: sob čer 20, 2009 9:12 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Přestavba TB-03 na rally

Příspěvek od Tarzanbb »

Honzo, mohol by si mi poslať foto ako si upravil podvozok a hlavne to riadenie na TB-03. upravujem to svoje tak aby som nevymýšlal niečo čo už je funkčné. tarzanbb@zoznam.sk ak máš nejaký komentár k tým úpravám typu toto mi prinieslo toto a toto zase toto, tak ma tiež potešia. prípadne s toho urob nejaký článok ako uzavretú tému ak budeš mať čas. myslím že TB-03 má velký potenciál hlavne pre tých čo vedia chytiť pilník do ruky. ako na rally tak na onroad.
Tamiya TB-03D / LRP eraser 10,5z
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Přestavba TB-03 na rally

Příspěvek od Honza D »

s řízením jsem zatím moc neudělal, jen jsem nahradil to spodní táhlo spojovačkou s kulovými čepy a vyměnil jsem mosazná ložiska za kuličková. Vůle se zmenšily, ale ne o moc, ještě zkusim původní kulové čepy nahradit "leteckými", ty origo mají velkou vůli.
Další úpravy byly jen kvůli zvýšení podvozku, ještě plánuju výměnu předních poloos za univerzální kardany, ale nemám peníze.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
zmetex
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 139
Registrován: úte srp 21, 2007 9:06 pm
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přestavba TB-03 na rally

Příspěvek od zmetex »

Není to to samé,pravda. Mě se motor pod bordelkrytem hřál včera tak,že se na něm nedala udržet ruka (i s větráčkem) a na kamošovím motoru v DFku se dala udržet(ten motor má mimo bordeldekl,takže na něj pěkně proudí vzduch).Tak jsem aspoň ověřil to,že upálení motoru v DFku skutečně nehrozí (když se s tím jezdí normálně a taky záleží na motoru a zpřevodování) a navíc stejně mají motor řešený i jiné podvozky a problém s tím není.

sorry za OT :oops: ,ale když z toho má tolik lidí strach,tak jsem to musel vyzkůšat :wink:,né že bych chtěl dělat reklamu,myslím si že TB-03 po úpravách bude hodně solidní vozítko,těším se, až to budeš mít Honzo hotové 8)
X-Ray T2R Pro,TAMIYA TA-05,HPI E-Firestorm
http://rckenik.webnode.cz
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Přestavba TB-03 na rally

Příspěvek od Honza D »

no, mě se včera hřál motor úplně stejně, i bez bordelkrytu a to mám lehčí převod, než kámoš s TT-čkem (oba migy), kterýmu se to tolik nehřálo. je to spíš o motoru a stylu jízdy. Když jsem tam měl základního johnsna s těžším převodem (7:1, teď mám 8,66:1), tak byl vlažnej i bez chladiče :-)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Tarzanbb
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: sob čer 20, 2009 9:12 pm
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Přestavba TB-03 na rally

Příspěvek od Tarzanbb »

mig je žrút ja som jazdil lode mono1 a eco standart mal som tam mig 500 a v základe ako som ho kúpil nezniesol nič za chvílu bol upečený a to mal vodné chladenie ale po výmene šálky už neviem z akého motora ale neodým magnet, vymenitelné uhlíky a variabilné časovanie a motor sa prestal prehrievať a mal tak 30% viac výkonu. tie migy sú od výroby dosť prečasované aby maly kruták ako vôl, ale na ukor chladenia a tak isto, u nás merali tieto migi a zo série 15tich kusov mal najhorší len 75% výkonu toho najsilnejšieho a to prišli v jednej krabici. to isté platí aj na jonsony akurát tie sú časované skôr na výdrž, tak sa nehrejú a tým sa menej ničí komutátor. menšie časovanie=menej iskrenia a teda menej tepla a tak isto slabšie opotrebenie komutátora a uhlíkov. ale pre tieto základné stock motory platí musíš trafiť dobrý kus 300viek som už upiekol asi 10 a každý inak jazdil. jeden dokonca padol po 3och sadách bateriek a najlepší mi vydržal asi 15.
Tamiya TB-03D / LRP eraser 10,5z
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Přestavba TB-03 na rally

Příspěvek od Honza D »

u Miga je problém, že má sice vrtulku na chlazení,, ale vzduch si to nasává přes čelo, který je vždycky ucpaný.. kamarád to vyřešil podložením motoru deskou ve tvaru 4-cípý hvězdy a zdá se, že to funguje líp, než pasivní chladič. bohužel to na spotřebě nic nemění.
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
zedart
Nováček
Nováček
Příspěvky: 48
Registrován: pát bře 06, 2009 8:35 am
Bydliště: su ze Zlina - Svahy jižní

Re: Přestavba TB-03 na rally

Příspěvek od zedart »

Nejezdíte někdo už s TB-03d??? Zvažuji koupi pro syna....

Dík za info - ZedArt
Přílohy
58420-podvozek-tb-03d-original.jpg
(72.15 KiB) Staženo 1588 x
ZedArt /Zbyněk Mikl
http://www.rcrallyzedart.estranky.cz

FF-01, 02, 03 ... / kit-car forever /
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Přestavba TB-03 na rally

Příspěvek od Honza D »

U D-čka se liší jen pár dílů (přední držáky tlumičů, zadní držák ramen - u D-čka je víc dílů, umožňující nastavení zadní sbíhavosti od 0 do 3°, u klasiky jen jeden pro 2,5°, zbytek se musí dokoupit), prakticky už jsem si z toho udělal D-čko, až na ty blbůstky jako chladič a disky. :-) Jinak D-čko tu má ještě z-x-r, tom.r a tarzanbb


Jinak jsem udělal pár bezvýznamných úprav, jako je dokoupení 0° zadní sbíhavosti (sedí z TA-05), výměna většiny šroubků za imbus a uříznutí již nepotřebných původních úchytů tlumičů - zadrhávaly mi o ně gumy, tak jsem se nas*** a uříznul je rovnou na závodech.
Trošku větší problém bylo, když jsem přetáhl diferenciál a při závodech jsem rozerval diff joint. Naštěstí mi kamarád vytvořil nový, ocelový. Časem chystám kompletní výměnu diff jointů za ocelový (plast už začíná být vymačkanej)
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Přestavba TB-03 na rally

Příspěvek od Honza D »

Rok se s rokem sešel a úpravy na TB-čku dál pokračovaly.. Tak musím dát nějaké info :-)

-Hlavní úpravou byly nové ocelové diferenciály - sice je to váha navíc, ale aspoň chvíli vydrží (už se začínají prokousávat poloosy, takže co nevidět se pokusím upravit drážky, aby se tam vešly plastové podkovičky) :-)
Obrázek

-Další byla výměna poloos - po pár měsících se totálně vyštípaly přední psí kosti a jejich vyskakování mi znepříjemňovalo život.
Obrázek

Takže jsem si nechal vyrobit univerzální kardany. Zároveň s nimi jsem vyměnil přední kloubky řízení za TB-EVO - mají tvrdší C-čko se záklonem 2° (orig. 4°) a jsou o 1,5mm kratší, než origo. To se příznivě podepsalo na jízdních vlastnostech - auto mnohem lépe zatáčí, kromě toho už se kola tolik neklepou, jako se starým zavěšením.
Obrázek

-úprava řízení - kromě již prezentovaného osazení kuličkovými ložisky přibyl nový servosaver s kovovými pružinami, zároveň došlo k utěsnění pák proti prachu - ještě musim něco udělat s utěsněním pák proti kamenům, i když po zalepení žeber školní fólii se řízení témněř nezasekává
Obrázek

-nakonec prosba - zjistil jsem, že TA-čková 0° sbíhavost dává na mém podvozku 1° - neměl by někdo volné bloky ramen 1A a 1B ze stavebnice TB03D? Díky
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Přestavba TB-03 na rally

Příspěvek od Honza D »

Tak po půl roce se mi vyráběný poloosy na přední nápravě rozštípaly na malý kousíčky, pravděpoodbně tomu přispělo i ježdění s pevnou osou... Chtěl jsem pořídit homokinetický od Spec-R, bohužel jako na potvoru všude zmizely, takže volba padla na origo Tamiyácký :-) Dost se mi líbilo řešení u nový TRF417, že tam chybí červíky... takže volba byla jasná, TB-čko má TRF-kový zavěšení, jen místo hliníku jsem radši vzal ocelový... nějakých pár gramů neuškodí :-D První dojmy? Úhel maj pěknej, samozřejmě potěší, že se nemá co uvolňovat :-D Akorát se dost klepou, díky pevný ose, s tím se bohužel nedá nic dělat... uvidim, jak dlouho vydržej
Přílohy
CVD.JPG
(75.55 KiB) Staženo 352 x
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Honza D
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5092
Registrován: ned srp 19, 2007 6:55 pm

Re: Přestavba TB-03 na rally

Příspěvek od Honza D »

Ták, trochu oživení :D
Dva roky už TB-čko leží smutně v krabici, tak mě napadlo si trochu pohrát... Po vzoru driftových speciálů jsem chtěl posunout váhu vpřed, což znamenalo otočení podvozku. Jenže na rozdíl od drifťáků jsem nemohl použít servo na nárazníku a servo na parozích se mi celkem příčí.. Naštěstí má TB-čko celkem nízkou a rovnou část šasí mezi spurem a domkem diferáku, takže jsem okopíroval M-03.. Výsledek vypadá takto

Obrázek

Co vy na to? :D
Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere. -Colin Chapman
Tamiya TB-03F4, Tumbrel MRR-1
Datsun 240Z, Ford Mustang Fastback rally, BMW M3 E30 Rally, Toyota GT86 rally
http://honza-d.rajce.idnes.cz/
Odpovědět

Zpět na „RALLY“