Drift rada

Vše o RC driftování, podvozky, technika ...

Moderátoři: rotruck, Jirkacbx, Loupák83, tjjack, Honza D, nesto

Odpovědět
kmubajsek
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: čtv kvě 10, 2012 2:43 pm

Drift rada

Příspěvek od kmubajsek »

Zdravím, jezdil jsem na okruhu ( né závodně ) :xray: s x-rayem T1 , Motor Novák regl taky Novák a chtěl by jsem poradit jak např nastavit výšku podvozku, tuhost tlumiču atd. Díky moc ;)
Uživatelský avatar
nesto
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 952
Registrován: pon led 03, 2011 11:40 pm
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: Drift rada

Příspěvek od nesto »

Na výšce podvzoku nijak moc nezáleží, spíš jde o to, jak se ti líbí, aby byl u země. Samozřejmě to ovlivňuje polohu těžiště, ale jen s minimálním vlivem. Navíc občas je potřeba přejíždět různý hrboly a bordely a tak je lepší být tročku víš. Přesný číslo ti nepovim, pro různý sjetí pneumatik je to jinak :-D Prostě žádný rally a ani k zemi to moc nelep :-D
Tlumiče a pružiny co nejměkčí. Pokud možno si nastav i mírný propad ramen.
Ono ten drift totiž funguj tak, že nasadíš nejméně přilnavý kola a pak se snažíš to nastavi tak, aby měli za každou cenu co největší přilnavost :-D Trochu paradox, ale funguje to skvěle ;-)

EDIT: pokračování:
Na předních kolech větší odlony, doporučuji 3 - 5°, tím že se pneumatiky sjedou do kuželů se dosáhne méně stabilní jízdy na rovince, ale daleko lepší reakce řízení. Vzadu alespoň 2°, tim se dost zklidní ve smyku a nedrhne ostrou hranou o povrch silnice.

Vzadu rozhodně sbíhavost a to pořádná, řekněme 3° na kolo a víc. V předu osobně jezdim 0° ale hodně se mluví o rozbíhavosti. Můžeš to zkusit.

Diferenciály. Pokud máš dva, tak vzadu dotáhnout víc než v předu a dotahuj to pořádně, nesmí se pohybovat úplně volně, je to zase o tom, jak si to odzkoušíš. Pokud máš diferák jen jeden, dej ho na předek (nebo volnoběžku). Případně pevnou osu dozadu.
Těžiště se snaž soustředit dopředu, seč to jde.
Pro ne CS taky doporučuju zachovat si Akcermanna.

To je snad pro začátek všechno. Všechno co jsem napsal je odzkoušený nastavení, funguje, driftí se s tim dobře. ALE je vždycky subjektivní záležitost, může ti to vyhovovat úplně jinak. V Driftu platí, že kolik je drifterů, tolik je názorů a nastavení a tudíž musíš zkoušet, přenastavovat a zase zkoušet ;-)
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
Jimmies
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 317
Registrován: sob pro 03, 2011 7:45 pm

Re: Drift rada

Příspěvek od Jimmies »

Za me zase ackerman na nulu at jezdis cs nebo ne.Ale chce to zkouset no.
Uživatelský avatar
nesto
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 952
Registrován: pon led 03, 2011 11:40 pm
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: Drift rada

Příspěvek od nesto »

To budeš asi ale muset zdůvodnit, protože pokud CS nejezdíš, tak nepotřebuješ jezdit s vykontrovanejma kolama. Tedy neni důvod se ho zbavovat. Naopak ti to zhorší reakci řízení, protože přední kola jsou při zatočení okamžitě ve smyku. Při přehazování driftu na druhou stranu se taky prodlužuje reakční čas... Tak proč to likvidovat? Nechci tě nijak schazovat, ale přijde mi to jako "musíme na tom podvozku za každou cenu něco pořád upravovat, ať už je to pak špatný jak chce".
U CS to samozřejmě smysl má. U zadokolky se o tom dá polemizovat. Ale stálá 4kolka?
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
Uživatelský avatar
LARS
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 946
Registrován: úte led 05, 2010 10:42 pm
Bydliště: Turnov

Re: Drift rada

Příspěvek od LARS »

Nesto ale dneska mají všechny noví drift podvozky (OTA ,MST,VDF, DIB atd.) nulového Ackermanna i když jsou z fabriky 50:50. :D
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
Uživatelský avatar
nesto
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 952
Registrován: pon led 03, 2011 11:40 pm
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: Drift rada

Příspěvek od nesto »

VDF rozhodně 0 nemá, má redukovanýho, ale 0 ne. Teda nevim jak VDF2, ale myslim, že to neměnili.
Moje teorie je, že to schválně připravujou na CS, protože to správný zúhlování řízení, který je vymýšlený pro akcermanna, tak aby ackermanna nemělo, neni prča :-D
Navíc si mi to tim nevyvrátil, mě řízení na VDF nikdy nebylo moc příjemný.
Já se ale nechci hádat co je lepší, jde mi o to, aby se začátečníkům nedoporučovali zbytečnosti. Pak lidi dělaj kraviny a stává se, že si akcermanna obrátí na druhou stranu, nebudeme jmenovat (žejo cooper128 :-D ).
RC Dorifto
...:::Toyota Supra:::...
Uživatelský avatar
LARS
Píšu nejvíc
Píšu nejvíc
Příspěvky: 946
Registrován: úte led 05, 2010 10:42 pm
Bydliště: Turnov

Re: Drift rada

Příspěvek od LARS »

Asi máš možná pravdu že u 50:50 se to řešit nemusí ,to ale já těžko posoudím .

Čistou 0 u nápravy která nemá záklon čepu 0 a 0 odklon jako to měl ten kočár co to na něm prvně pan Ackermann předělal podle mně není ani možné udělat , o tom že to je těžký mi nemusíš povídat hodně dlouho jsem se s tím trápil aby to fungovalo jak má a další věc je že taková náprava musí mít úplně jinou geometrii a dost významnou roli tam hraje právě záklon i příklon , když je to správně nastavený tak mně to kupodivu i s příklonem 8° sežralo dřív zadní kola než přední.

Takhle to má asi vypadat když je to správně.
Přílohy
mst-xxx-004.jpg
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC
̿ ̿̿ ̿̿ ̿ ̿̿'̿̿\̵͇̿̿\--(•̪●)--/̵͇̿̿/'̿̿ ̿ ̿
Jimmies
Píšu hodně
Píšu hodně
Příspěvky: 317
Registrován: sob pro 03, 2011 7:45 pm

Re: Drift rada

Příspěvek od Jimmies »

Nebudu to tady teoreticky vysvetlovat protoze to je zbytecny pokud nevyzkousis nevis a kdyz ti to nevyhovuje tak to neznamena ze to je k nicemu.Ale s nulovym nebo s co nejvic redukovanym ackermanem je pro me auto lip riditelny a lip se prehazuje ze zatacky do zatacky.Se zapornym ackermanem to pak prechazi do sileny pretacivosti :D
Uživatelský avatar
cooper182
Pravidelný navštěvník
Pravidelný navštěvník
Příspěvky: 125
Registrován: ned lis 13, 2011 11:05 am

Re: Drift rada

Příspěvek od cooper182 »

no za mě stopro nulovej at máš 50:50 nebo ne ale věc názoru já měl "0"od začátku co mám podvozek ale pokud máš správnýho ackermana tak ho tam nech za čas si zvikneš

Nesto : už v liberci jsem měl předělaný řízení na nulového ackermana a je to nadhera :whistle:
RC Drift CLUB PRAHA
TB-03 DRIFT ] Ford Escort ,Nissan silvia S15
HPI E10 TAHOUN RANGE ROVER + přívěs
The Devil CS 1:44
http://www.rcdriftclubpraha.cz
srnec111
Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: ned srp 19, 2012 3:12 pm

Re: Drift rada

Příspěvek od srnec111 »

Já mám také staršího Xray T1 EVO2 a rád bych si nechal poradit ohledně nastavené podvozku alespoň ohledně náklonů sbíhavosti a diferáků jde o to že nevím jaké přesně deferáky mám atd. ale mám původní T1 EVO2 předem děkuji
Uživatelský avatar
Jan.Černík
Píšu fakt hodně
Píšu fakt hodně
Příspěvky: 636
Registrován: ned črc 03, 2011 11:58 pm

Re: Drift rada

Příspěvek od Jan.Černík »

No za mě jako bejvaláho Xrayfila můžu napsat toto.
Když sem jezdil Xraye, tak sem se dostal k nastavení, který sem pak asi rok už neměnil.
V předu volnoběžka, v zadu pvná osa.
Tlumiče olej v předu hustota 150, vzadu 100, přední postavený víc kolmo (uprostřed dírek), vzadu co nejvíc položený.
Pružiny, v předu soft, vzadu supersoft.
Výška podvozku v předu 7mm, vzadu 9mm
Propady ramen cca 2mm
Odklony podle použití pneumatik. Ale vězšinou 2-3stupňě v předu i v zadu
Sbíhavost v zadu 2supně na každym kole
ozvíhavost v předu, podle toho jak sem chtěl aby se to přetáčelo. (Xray ta to byl dost citlivej). Čim větší rozbíhavost v předu, tím se to víc přetáčelo.
Yokomo DPM, TA-05 EagleKit Drift, TEH-16FM Drift Eagle, TT01 Drift, Xray T3 Drift
SCX10 Cherokee Trial, CC01 Pajero Wagon, SCX10 Jeep JK Expedition, TF2 Oshkosh, Stadium Blitzer, HPI Blitz, Xray XB8 Elektro, Ceen CT5
RC DRIFTMECHANICS LIBEREC https://www.facebook.com/pages/RC-Drift ... l&filter=1
Odpovědět

Zpět na „DRIFT“